Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag ik jullie mening?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Mag ik jullie mening?

Ongelezen bericht door M@scha »

dagmar88 schreef:
wichke schreef:Ziet er voor nu uit als een vriendelijke en leuke hond.
Maar is altijd even afwachten hoe hij zich ontwikkeld als ie helemaal is opgeknapt.

Ik heb op animal planet wel eens zwaar verwaarloosde honden gezien waar men maanden mee bezig was om ze op te knappen en die uiteindelijk toch ingeslapen werden. Voor dat zo'n hond geplaatst kon worden werd er een gedragstestje gedaan en bleek dat de hond voedselagressie had of niet betrouwbaar was met kinderen. Vind dat dan wel erg zuur......

Dit is geen asiel, maar twee vrijwilligers die honden opvangen en oplappen. Denk niet dat je ze zomaar even in laat slapen vanwege kleine probleempjes wanneer ze bij je thuis wonen.
Ze blijven je verbazen, dat soort hondjes. Kijk hoe Fiona tijdens de ontmoeting verstijfd in haar eigen plas ligt en al een paar dagen later bij de mevrouw van het gastgezin kwispelend in haar armen staat :ok:
Potverdorie wat een lekker vrolijk ding.

http://www.hopeforpaws.org/

och kijk dat heerlijke blije konijn dan! prachtig!
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jaap* schreef:Als ik zo'n hondje zou vinden zou ik er ook lekker mee gaan sleutelen.
Deze hond is met wat zorg en medicijnen weer bij de pinken. Ik zou minder moeite hebben met het afspuiten van een hond met agressieproblemen.
Maar een kat met agressieproblemen laat je wel leven?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

iones schreef:
Jaap* schreef:Als ik zo'n hondje zou vinden zou ik er ook lekker mee gaan sleutelen.
Deze hond is met wat zorg en medicijnen weer bij de pinken. Ik zou minder moeite hebben met het afspuiten van een hond met agressieproblemen.
Maar een kat met agressieproblemen laat je wel leven?
Lezen wat er staat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Het gaat hier toch helemaal niet over een kat?? :denken:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik ook. De behandeling is behoorlijk intensief, als een hond die niet of met moeite pikt, is het nogal moeilijk behandelen. Komt nog bij dat je je af kan vragen of een agressieve hond herplaatsbaar is (vooral in Amerika).

Maar voor Miley is dat totaal geen issue, die heeft zo een mandje gevonden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik meen begrepen te hebben dat er al 350 nieuwe baasjes -in -spe staan te trappelen om haar op te nemen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat een zeldzaam lieve hond en zo de moeite van het redden waard.
Fijn die foto's van hoe het nu met haar gaat en dat de mensen voor haar in de rij staan,dat kan ik me goed voorstellen.
Ik vermoed dat met het starten van de behandeling het ergste leed geleden was.
Ik ben blij dat ze niet is afgemaakt. :E: :I:
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Ik ben het er ook mee eens dat deze hond opgelapt is en een nieuwe kans krijgt.
Ze moet eerder een baas hebben gehad ze is zo lief en dan met dat kleine hondje erbij :I:
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Toen ik de eerste beelden zag had ik even het gevoel 'dat doe je zo'n beest niet aan, pak liever de genadespuit'. Gelukkig hebben deze mensen meer ervaring met mijt dan ik en zagen zij de kansen die deze hond nog had. Zoals het beestje op het einde toont vind ik dat de redders de juiste keus hebben gemaakt :ok:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

rose schreef:Nou dan zullen jullie mij wel een sekreet vinden, maar als ik die opgezwollen rode poten van haar zie en de rest van de conditie waarin zij verkeert (voor wat ik kan zien) kunnen ze haar wat mij betreft beter laten gaan. Ik wil niet weten wat voor een pijn zij moet hebben gehad :ugh:

Misschien ben ik daar heel hard in, ik weet het niet, maar naar mijn mening moet je niet alles koste wat het kost willen redden.
Um. Die hond had volgens mij alleen schurft. Dat is prima behandelbaar.

Het gaat er niet om hoe vreselijk veel pijn en angst en ongemak een hond heeft gehad, het gaat om vooruitzichten. Met jouw instelling hadden ze mijn honden ook beter meteen kunnen af maken, en die liggen hier toch maar mooi stiktevreden op de bank.

Dit is simpelweg een hartstikke leuk sociaal hondje, helemaal niks mis mee, en die kan nog jaren iemands hele fijne hond worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Prima dat dat hondje geholpen wordt en niet klakkeloos afgemaakt word omdat het er indrukwekkend zielig uitziet. Schurft is prima te behandelen en zou raar om dat niet eerst te doen voor je er een spuit inzet.
Het lijkt me een wereldhond, hoe lief hij met dat ukkie is :I:

@ TS: zou je je eigen hond dan ook in laten slapen als hij schurft had? Of gelden dat soort drastische maatregelen alleen bij zwerfhonden :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Anja schreef:Prima dat dat hondje geholpen wordt en niet klakkeloos afgemaakt word omdat het er indrukwekkend zielig uitziet. Schurft is prima te behandelen en zou raar om dat niet eerst te doen voor je er een spuit inzet.

@ TS: zou je je eigen hond dan ook in laten slapen als hij schurft had? Of gelden dat soort drastische maatregelen alleen bij zwerfhonden :19:
Ik ben niet de TS, maar ik denk dat alle lezers hier al bij de DA zouden staan vèr voordat het dier er zo zielig bij ligt!
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Plumeau schreef:
Anja schreef:Prima dat dat hondje geholpen wordt en niet klakkeloos afgemaakt word omdat het er indrukwekkend zielig uitziet. Schurft is prima te behandelen en zou raar om dat niet eerst te doen voor je er een spuit inzet.

Ik ben niet de TS, maar ik denk dat alle lezers hier al bij de DA zouden staan vèr voordat het dier er zo zielig bij ligt!

Eens met het bovenstaande, en verder mag ik er toch over denken hoe ik wil? Iets van vrijheid van meningsuiting ofzo?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik snap Rose ook wel hoor, het ziet er wel almachtig beroerd uit. Gedurende dit filmpje zie je in een paar minuten hoe ze is opgeknapt, maar dat weet je van te voren natuurlijk niet, als je zo'n hond aantreft op een vuilnis bult.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”