Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ben 1 van die sukkels de er intrapt

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: ik ben 1 van die sukkels de er intrapt

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ook ik ben erin getrapt en dat is nog maar 6 jaar geleden

Mijn ouders wilden weer een Duitse herder , of ik een goeie kennel wist
Loop al n poos mee in t wereldje en samen met een goede vriend die al jaren shows loopt en ook heel wat fokkers kent zijn we kennels gaan kijken wie fokt wat en wat past het beste bij mijn ouders

Fokker waar we uiteindelijk uitkwamen zit in België
Kende hun ook van shows , hele bekende fokker toen

Via Google niets anders dan lof , en echt alles tot de laatste blz gelezen

Wezen kijken toen er nog geen pups waren

Hebben alle honden gezien , alles zag er super uit
Heel gesprek gehad daar en uit niets wees dat t verkeerd was daar een pup te halen

Mijn ouders besloten dus een pup te nemen
Alles ging gewoon hoe ik het ken van andere fokkers

Netjes op de wachtlijst , voorkeur voor een reu en op de dag dat de pups waren geboren werden ze netjes gebeld

Ben er na die eerste keer niet meer geweest , maar heb mijn ouders duidelijk uitgelegd waar op te letten en niet te vallen voor dat kleine lieve pupje

Ze zijn 3x geweest , bij week 1 , week 3 moesten ( hoorde ik achteraf ) ze al kiezen want ze hadden 1e keus reu
Met 7 wkn mocht hij mee , volgende dag aan de schijt . Nja kan gebeuren door de stress en verandering vd omgeving

Het werd alleen maar erger , meteen naar de da , bleek een darmontsteking

Goed kan gebeuren , hij bleek ook niet tegen t voer wat ze vd fokker hadden meegekregen te kunnen

Fokker gebeld , die leefde mee en mijn advies van eerst dan maar alleen vlees was heel goed

Hij knapte goed op en met 10 wkn zag ik hem voor het eerst en daar schrok ik van
Als je had gezegd dat hij 4 wkn was dan had ik t nog gelooft

Kwam omdat hij ziek was geweest zei de fokker toen ik haar toevallig sprak

Nja om een lang verhaal kort te maken
Met die hond hebben ze al 6 jaar ellende

De eerste 4 jaar hebben ze vaker bij de dierenarts gezeten als ik met al mijn honden bij elkaar

Darmontstekingen , last van z'n poot dan weer dit dan weer dat
Hij heeft zwaar HD , spondylose , artrose in z'n knieën en prostaat problemen ( nu is t voor de 3e x raak en hij word binnenkort geholpen )

Roesje voor t röntgenen kreeg hij al minder , maar na een half uur nog niet bij terwijl dat wel hoort
Spuitje om wakker te worden helpt niet , de volgende dag is hij pas weer een beetje bij

Moet hij geopereerd moet hij gasnarcose want anders blijft hij er in

Fokker heeft na het 2e telefoontje dat hij weer zo ziek was de hoorn erop geknakt met de mededeling dat ze niet hoefden te denken dat ze geld gingen krijgen
Dat was ook helemaal niet hun opzet , maar wilden de fokker gewoon op de hoogte houden

In die tijd kregen ze trouwens een fokverbod van 5 jaar wegens belasting ontduiking en nog wat andere dingen
Weet nog veel meer inmiddels

Ondanks fokverbod gewoon doorgaan en mensen bedriegen want de hond zit dan wel daar maar is van iemand anders in t buitenland ( goed dat kan ) en stambomen zullen wel een jaartje duren

Die mensen krijgen natuurlijk nooit een stamboom
Weet van 1 iemand dat hij al 3 jaar wacht

Nooit een negatief woord over hun gehoord , tot ik eens op een aantal fora ging polsen wie er allemaal nog meer n nakomeling van de vader van mijn hond ( en dat is ook d'r vader van mijn ouders hun hond ) had

Dit nadat er iemand bij ons op de club iemand was met een hond ook van die reu en dat hondje is met 9 mnd al ingeslapen wegens HD

Mijn hond samen met een nestbroertje en zusje blijken het te hebben , die van mijn ouders dan
Van een andere fokker hoorde ik dat er niets dan ellende was met dat nest

En zo ben ik dus gaan polsen en durfden er ineens meer mensen hun beklag te doen
Van dezelfde reu , maar ook van andere combinaties uit die kennel ; ellende met heupen , allergie , spondylose , nog 2 die niet tegen een roesje kunnen ( eentje kreeg zelfs een hartstilstand en heeft t net overleeft )

Enz enz enz

Denk je ook goed te zitten bij een zeer bekende fokker
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

** Angela ** schreef:Ook ik ben erin getrapt en dat is nog maar 6 jaar geleden

Mijn ouders wilden weer een Duitse herder , of ik een goeie kennel wist
Loop al n poos mee in t wereldje en samen met een goede vriend die al jaren shows loopt en ook heel wat fokkers kent zijn we kennels gaan kijken wie fokt wat en wat past het beste bij mijn ouders

Fokker waar we uiteindelijk uitkwamen zit in België
Kende hun ook van shows , hele bekende fokker toen

Via Google niets anders dan lof , en echt alles tot de laatste blz gelezen

Wezen kijken toen er nog geen pups waren

Hebben alle honden gezien , alles zag er super uit
Heel gesprek gehad daar en uit niets wees dat t verkeerd was daar een pup te halen

Mijn ouders besloten dus een pup te nemen
Alles ging gewoon hoe ik het ken van andere fokkers

Netjes op de wachtlijst , voorkeur voor een reu en op de dag dat de pups waren geboren werden ze netjes gebeld

Ben er na die eerste keer niet meer geweest , maar heb mijn ouders duidelijk uitgelegd waar op te letten en niet te vallen voor dat kleine lieve pupje

Ze zijn 3x geweest , bij week 1 , week 3 moesten ( hoorde ik achteraf ) ze al kiezen want ze hadden 1e keus reu
Met 7 wkn mocht hij mee , volgende dag aan de schijt . Nja kan gebeuren door de stress en verandering vd omgeving

Het werd alleen maar erger , meteen naar de da , bleek een darmontsteking

Goed kan gebeuren , hij bleek ook niet tegen t voer wat ze vd fokker hadden meegekregen te kunnen

Fokker gebeld , die leefde mee en mijn advies van eerst dan maar alleen vlees was heel goed

Hij knapte goed op en met 10 wkn zag ik hem voor het eerst en daar schrok ik van
Als je had gezegd dat hij 4 wkn was dan had ik t nog gelooft

Kwam omdat hij ziek was geweest zei de fokker toen ik haar toevallig sprak

Nja om een lang verhaal kort te maken
Met die hond hebben ze al 6 jaar ellende

De eerste 4 jaar hebben ze vaker bij de dierenarts gezeten als ik met al mijn honden bij elkaar

Darmontstekingen , last van z'n poot dan weer dit dan weer dat
Hij heeft zwaar HD , spondylose , artrose in z'n knieën en prostaat problemen ( nu is t voor de 3e x raak en hij word binnenkort geholpen )

Roesje voor t röntgenen kreeg hij al minder , maar na een half uur nog niet bij terwijl dat wel hoort
Spuitje om wakker te worden helpt niet , de volgende dag is hij pas weer een beetje bij

Moet hij geopereerd moet hij gasnarcose want anders blijft hij er in

Fokker heeft na het 2e telefoontje dat hij weer zo ziek was de hoorn erop geknakt met de mededeling dat ze niet hoefden te denken dat ze geld gingen krijgen
Dat was ook helemaal niet hun opzet , maar wilden de fokker gewoon op de hoogte houden

In die tijd kregen ze trouwens een fokverbod van 5 jaar wegens belasting ontduiking en nog wat andere dingen
Weet nog veel meer inmiddels

Ondanks fokverbod gewoon doorgaan en mensen bedriegen want de hond zit dan wel daar maar is van iemand anders in t buitenland ( goed dat kan ) en stambomen zullen wel een jaartje duren

Die mensen krijgen natuurlijk nooit een stamboom
Weet van 1 iemand dat hij al 3 jaar wacht

Nooit een negatief woord over hun gehoord , tot ik eens op een aantal fora ging polsen wie er allemaal nog meer n nakomeling van de vader van mijn hond ( en dat is ook d'r vader van mijn ouders hun hond ) had

Dit nadat er iemand bij ons op de club iemand was met een hond ook van die reu en dat hondje is met 9 mnd al ingeslapen wegens HD

Mijn hond samen met een nestbroertje en zusje blijken het te hebben , die van mijn ouders dan
Van een andere fokker hoorde ik dat er niets dan ellende was met dat nest

En zo ben ik dus gaan polsen en durfden er ineens meer mensen hun beklag te doen
Van dezelfde reu , maar ook van andere combinaties uit die kennel ; ellende met heupen , allergie , spondylose , nog 2 die niet tegen een roesje kunnen ( eentje kreeg zelfs een hartstilstand en heeft t net overleeft )

Enz enz enz

Denk je ook goed te zitten bij een zeer bekende fokker

Heftig zeg :ugh:
Het kan nog allemaal zo goed lijken, maar je weet het eigenlijk nooit zeker :blauwoog:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

En dat bedoel ik nou dat het iedereen kan overkomen, omdat mensen zich zo mooi voor kunnen doen. Het is heel moeilijk de goede van de slechte te onderscheiden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

SannePP schreef:Ik heb een dejavu... Zo verlopen dit soort topics altijd. En ts verdwijnt. Tot de volgende broodfokpup-koper zich weer meldt, en er weer zo'n zelfde topic volgt. En nog eens, en nog eens......
Logisch dat ze verdwijnt. Doet toch ook niemand normaal tegen haar.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

iones schreef:En dat bedoel ik nou dat het iedereen kan overkomen, omdat mensen zich zo mooi voor kunnen doen. Het is heel moeilijk de goede van de slechte te onderscheiden.
Het kan iedereen overkomen ja. Maar sommige mensen willen gewoon bedonderd worden. Als je de moeder niet mag zien en een vreemd verhaal krijgt over een fokster die zelf de pups niet durft te verkopen zou je normaal toch al gaan twijfelen ?
Sorry hoor, maar een foto van de moeder ?
En dan nog, als je geduld hebt en al een tijd van tevoren contact hebt met een fokker. Meerdere malen op bezoek gaat enzo dan kun je echt niet zo bedonderd worden. Als je de soort fokker en de ouderdieren niet belangrijk vindt moet je achteraf ook niet verbaast zijn dat het allemaal niet zo betrouwbaar was als het leek.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:
SannePP schreef:Ik heb een dejavu... Zo verlopen dit soort topics altijd. En ts verdwijnt. Tot de volgende broodfokpup-koper zich weer meldt, en er weer zo'n zelfde topic volgt. En nog eens, en nog eens......
Logisch dat ze verdwijnt. Doet toch ook niemand normaal tegen haar.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Dat is helemaal niet zo. Er zijn ook zat mensen die voor haar opkomen. Moeten we allemaal maar roepen dat het zo zielig is dat er in is getuind ? En iedereen maar gelijk geven dat je iedereen er in zou kunnen trappen ? Nou dat doe ik niet want dat geloof ik niet. Het is maar net hoeveel tijd en energie je in de aanschaf van een pup wil stoppen. En dat heeft dus niet eens met geld te maken. Ik kan prima een goedkoop kruising pupje kopen van een betrouwbaar gezin die voor de lol een keer een nestje heeft.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En dan heb je nog zoveel energie en onderzoek erin gestopt en dan word je nog bedonderd

Kijk maar naar mijn verhaal stukje terug en het verhaal van Puck hier op t forum
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
iones
Zeer actief

sirene schreef:
Het kan iedereen overkomen ja. Maar sommige mensen willen gewoon bedonderd worden. Als je de moeder niet mag zien en een vreemd verhaal krijgt over een fokster die zelf de pups niet durft te verkopen zou je normaal toch al gaan twijfelen ?
Sorry hoor, maar een foto van de moeder ?
En dan nog, als je geduld hebt en al een tijd van tevoren contact hebt met een fokker. Meerdere malen op bezoek gaat enzo dan kun je echt niet zo bedonderd worden. Als je de soort fokker en de ouderdieren niet belangrijk vindt moet je achteraf ook niet verbaast zijn dat het allemaal niet zo betrouwbaar was als het leek.
Daarin heb je absoluut gelijk!

Hier in het dorp krijg je de vader en de moeder wel te zien. Maar ook het verblijf in de varkensstal...... En toch die pup kopen he!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

** Angela ** schreef:En dan heb je nog zoveel energie en onderzoek erin gestopt en dan word je nog bedonderd

Kijk maar naar mijn verhaal stukje terug en het verhaal van Puck hier op t forum
Dat is heel zuur ja.
Maar mensen zijn heel handig in het bedonderen als ze dat echt willen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

** Angela ** schreef:En dan heb je nog zoveel energie en onderzoek erin gestopt en dan word je nog bedonderd
Ik vind er nogal een verschil inzitten tussen gewoon een slechte fokker en een broodfokker. Je kan vaak niet van tevoren weten hoe een fokker reageert als er iets mis is met jouw hond. Wat je wel kan weten is dat er iets niet pluis is als een fokker begint over geen garantie, de moeder niet mogen zien, verhalen waarom je de rest van de pups, het verblijf of de ouders niet mag zien. Iemand met een eenmalig nest met een chipreader of andere zaken.
Daarbij, een hele grote fokker met tig nesten die nooit problemen heeft en jou ook niks kan/wil vertellen over problemen is ook al niet te vertrouwen. Maargoed, ik begrijp wel dat je daar als leek nog intrapt. Maar 3 jr op een forum lezen en dan een pup op deze manier kopen is gewoon stom of ontzettend naïef.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Tara schreef:Ik vind het verbazingwekkend hoe TS een kleine update geeft, daarbij nogmaals erkent dat ze een grote vergissing heeft gemaakt, en daarbij opnieuw de hele riedel over zich heen krijgt van hoe stom ze was, dat ze beter had moeten weten enzovoorts.
Is het nodig om dat nou allemaal weer opnieuw in te wrijven?
Dat snap ik ook niet.
Ze hebben hun lesje geleerd, met de pup gaat het prima. Dus :U:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Ik vind het verbazingwekkend hoe TS een kleine update geeft, daarbij nogmaals erkent dat ze een grote vergissing heeft gemaakt, en daarbij opnieuw de hele riedel over zich heen krijgt van hoe stom ze was, dat ze beter had moeten weten enzovoorts.
Is het nodig om dat nou allemaal weer opnieuw in te wrijven?
Misschien omdat er nog steeds mensen reageren met je kon er niets aan doen. Iedereen kan hier in trappen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
sirene schreef:
Misschien omdat er nog steeds mensen reageren met je kon er niets aan doen. Iedereen kan hier in trappen ?
Ik vind dat het met die reacties wel erg meevalt eigenlijk.
Dan lezen we vast vanuit een ander perspectief.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

sorry,, ,maar hoe dom ben je als je de moeder hond niet mag zien ?? dan weet je toch al dat het niet goed is ?
of de moeder hond de puppys afweert of niet,, de hond moet aanwezig zijn..

sorry, maar heb geen medelijden met je.. het is je eigen schuld
boekalaboekalaaaa
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Nou ik mocht moederhond wel zien..heb ik naar gevraagd...en hoe dan ook ben er ingetrapt... Op dat moment dacht ik...er van uitgaande dat het eenmalig nestje was van eigen hond en het zo ook eerst leek...dat ze niet al te sociaal was..druk had omdat er meer mensen kwamen kijken.. Alles zag er schoon uit...mocht de moeder zien als was het maar in een flits achteraf... Maar ze deed haar gelijk weer buiten omdat mama anders in de bak bij de pups zou springen...tja daarmee neem je aan dat het echt haar pups zijn..en kon me voorstellen omdat er nog een koper onderweg was dat ze graag de boel netjes en schoon wilde houden..Het is toch iets waar mensen op letten en soort van visitekaartje... Later hoorde ik van haar dierenarts..Dat het alleen maar zo schoon en opgeruimd is als er dus kopers komen...maar dat mevrouw voor het verkopen van pups ernstig te kort schiet betreft hygiene.. tja natuurlijk ben ik het eens...neem tijd om goed te kijken waar pup weg komt...maar als iemand zijn werk/beroep ervan heeft gemaakt (ze noemt zichzelf ZZP er) om mensen te bedonderen...ze is erg goed in dr "werk".
mmartinn
Zeer actief

Ik vind dit een erg lastig topic. Het schijnt als je echt een gezonde hond wil hebben dat je dan een kruizing moet nemen.
We zitten op een punt dat de meeste rashonden zo doorgefokt zijn dat we eigenlijk niet meer van sterke honden kunnen praten (sommige uitgesloten)
Ik denk dat iemand best de fout kan maken om bij een broodfokker te kopen, die lui worden ook steeds slimmer natuurlijk.
Walg ook een beetje van het woord broodfokker, de meeste fokkers die aangesloten zijn bij een rasvereniging doen het toch ook voor het geld.
Weet je hoeveel gesjoemel en vriendjespolitiek bij zo'n vereniging plaats vinden.
Van te voren weet je nooit voor 100% zeker of je een goede fokker hebt (of je moet al echt in het hondenwereldje zitten natuurlijk, maar dat geld niet voor de gemiddelde hondenbezitter).
Er zouden gewoon meer onaangekondigde controles bij fokkers moeten komen denk ik.
En ook enorm hard straffen bij fokkers die hun hondjes onder erbarmelijke omstandigheden houden.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Normaal zouden de pupkopers de controle van de fokkers moeten zijn. Wat er na aanschaf gebeurd of wanneer je pup wat blijkt te mankeren weet je niet. Maar je weet dan wel hoe de fokker is als jij er bent.
De echte broodfokker (en dan bedoel ik dus teefjes volstoppen nest na nest en nesten/pups opkopen enz) zit echt niet te wachten op wekelijks bezoek en zal smoezen gaan verzinnen waarom je niet op bezoek kan en mag komen en bv ook waarom je de moeder niet mag zien. Die interesseert het ook niet waar de pup terecht komt en zal jou ook niks gaan vragen.
Tuurlijk is er in de rashondenfokkerij veel mis, maar dat wil niet zeggen dat je daarom nergens meer een gezonde rashond zou kunnen kopen. En het ontslaat je al helemaal niet van je plicht je best te doen om een goede fokker te zoeken.
Ik hoor altijd mensen dat ze een tweedehands auto niet durven kopen via MP omdat ze geen verstand hebben van auto's en bang zijn bedonderd te worden. Waarom dan wel een hond, waar je normaal nog langer en meer plezier van hebt dan van die auto via MP en een vage advertentie kopen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
mmartinn
Zeer actief

Tara schreef:Nee hoor, daar zijn inmiddels ook al weer andere onderzoeken naar geweest die dat tegenspreken.
En bovendien heeft dat niks te maken met de manier waarop de fokker er mee omgaat. Of je nou een een kruiSing bij een broodfokker koopt of een rashond, het resultaat zal doorgaans weinig van elkaar verschillen qua gezondheid.
Ok, hier word wat anders beweert. Wel een toepasselijk filmpje trouwens. http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... d/speel/1/
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

sirene schreef:Normaal zouden de pupkopers de controle van de fokkers moeten zijn. Wat er na aanschaf gebeurd of wanneer je pup wat blijkt te mankeren weet je niet. Maar je weet dan wel hoe de fokker is als jij er bent.
De echte broodfokker (en dan bedoel ik dus teefjes volstoppen nest na nest en nesten/pups opkopen enz) zit echt niet te wachten op wekelijks bezoek en zal smoezen gaan verzinnen waarom je niet op bezoek kan en mag komen en bv ook waarom je de moeder niet mag zien. Die interesseert het ook niet waar de pup terecht komt en zal jou ook niks gaan vragen.
Tuurlijk is er in de rashondenfokkerij veel mis, maar dat wil niet zeggen dat je daarom nergens meer een gezonde rashond zou kunnen kopen. En het ontslaat je al helemaal niet van je plicht je best te doen om een goede fokker te zoeken.
Ik hoor altijd mensen dat ze een tweedehands auto niet durven kopen via MP omdat ze geen verstand hebben van auto's en bang zijn bedonderd te worden. Waarom dan wel een hond, waar je normaal nog langer en meer plezier van hebt dan van die auto via MP en een vage advertentie kopen ?
Eens met alles, maar je kunt nooit je fokker kennen, ook niet als je voor die tijd 5 keer bent geweest.
Je kunt inderdaad het risico zo klein mogelijk maken, helemaal mee eens, maar 100% uitsluiten denk ik niet.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Onder elk soort fokkers heb je betrouwbare en niet betrouwbare mensen. Het zijn net gewone mensen.
Als je een gezonde pup wilt dan zal je er wat voor moeten doen. Of het nu een rashond een kruising of een stamboomloze hond is.
Als je geen zin hebt in wat uitzoekwerk en in een fokker die jou ook vragen gaat stellen moet je achteraf niet verbaast zijn dat je besodemieterd bent of nooit meer kunt terugvallen op een fokker. Want ja, de goede fokkers die ik ken vragen meer geld voor hun rashonden dan de meesten op MP. Maar je kunt er wel altijd terecht met vragen en advies en als er iets mis is met je hondje staan ze je altijd bij.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
mmartinn
Zeer actief

Tara schreef:
mmartinn schreef:Walg ook een beetje van het woord broodfokker, de meeste fokkers die aangesloten zijn bij een rasvereniging doen het toch ook voor het geld.
Mwoh, van rashonden fokken word je niet rijk hoor.
Geloof ik direct, maar hobby's kosten alleen maar geld. Dus een fokker die zegt dat ie het puur uit hobby doet mwoaa Twijfel
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:Eens met alles, maar je kunt nooit je fokker kennen, ook niet als je voor die tijd 5 keer bent geweest.
Je kunt inderdaad het risico zo klein mogelijk maken, helemaal mee eens, maar 100% uitsluiten denk ik niet.
Dat ben ik met je eens. Dat beweer ik ook echt nergens. Ik weet wel zeker dat als TS een paar keer op bezoek had (willen) gaan bij de verkoper dat haar dit niet was overkomen. Zelfde geldt voor bazin van het andere pupje.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
mmartinn
Zeer actief

sirene schreef:Onder elk soort fokkers heb je betrouwbare en niet betrouwbare mensen. Het zijn net gewone mensen.
Als je een gezonde pup wilt dan zal je er wat voor moeten doen. Of het nu een rashond een kruising of een stamboomloze hond is.
Als je geen zin hebt in wat uitzoekwerk en in een fokker die jou ook vragen gaat stellen moet je achteraf niet verbaast zijn dat je besodemieterd bent of nooit meer kunt terugvallen op een fokker. Want ja, de goede fokkers die ik ken vragen meer geld voor hun rashonden dan de meesten op MP. Maar je kunt er wel altijd terecht met vragen en advies en als er iets mis is met je hondje staan ze je altijd bij.
Ja, maar dat is precies wat ik bedoel. Die ken jij. Maar een broodfokker kan zich denk ik ook wel zo opstellen dat ie je vragen beantwoord en dat je een keer extra langs mag komen. Lijkt me niet het moeilijkst om je business zo in te richten dat je op die manier kunt opereren.
Dus als leek kun je je nooit helemaal indekken. Ook een hoge aanschafprijs zegt niks. Daar kan ik dan als broodfokker ook makkelijk op inspelen toch.
Ik denk niet dat je het 100% kunt uitsluiten, uiteraard moet je je er wel zoveel mogelijk in verdiepen. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind gewoon dat er ook van rechtswege meer aan gedaan moet worden. Als ik op marktplaats kijk, heb ik bij veel advertenties twijfels.
Zou dan een afspraak kunnen maken om dat de controleren, dit zou 1 of 2 werknemers bij een gemeente toch ook op zich kunnen nemen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mmartinn schreef:
Tara schreef:Nee hoor, daar zijn inmiddels ook al weer andere onderzoeken naar geweest die dat tegenspreken.
En bovendien heeft dat niks te maken met de manier waarop de fokker er mee omgaat. Of je nou een een kruiSing bij een broodfokker koopt of een rashond, het resultaat zal doorgaans weinig van elkaar verschillen qua gezondheid.
Ok, hier word wat anders beweert. Wel een toepasselijk filmpje trouwens. http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... d/speel/1/
We hebben het hier op het forum over die uitzending van kassa gehad
Het is een beetje een lang topic :mrgreen: :wink:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=278242
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:Ja, maar dat is precies wat ik bedoel. Die ken jij. Maar een broodfokker kan zich denk ik ook wel zo opstellen dat ie je vragen beantwoord en dat je een keer extra langs mag komen. Lijkt me niet het moeilijkst om je business zo in te richten dat je op die manier kunt opereren.
Dus als leek kun je je nooit helemaal indekken. Ook een hoge aanschafprijs zegt niks. Daar kan ik dan als broodfokker ook makkelijk op inspelen toch.
Ik denk niet dat je het 100% kunt uitsluiten, uiteraard moet je je er wel zoveel mogelijk in verdiepen. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind gewoon dat er ook van rechtswege meer aan gedaan moet worden. Als ik op marktplaats kijk, heb ik bij veel advertenties twijfels.
Zou dan een afspraak kunnen maken om dat de controleren, dit zou 1 of 2 werknemers bij een gemeente toch ook op zich kunnen nemen.
Probleem is dat je helemaal nergens op kunt controleren want het is helemaal niet verboden om nestjes te fokken en nesten op te kopen en te verkopen. Je mag zonder stamboom alles doen wat je wilt zolang je de honden te eten en drinken geeft is alles prima.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Jion schreef:
Tara schreef:
mmartinn schreef:Ik vind dit een erg lastig topic. Het schijnt als je echt een gezonde hond wil hebben dat je dan een kruizing moet nemen.
Nee hoor, daar zijn inmiddels ook al weer andere onderzoeken naar geweest die dat tegenspreken.
Bedoel je dat ene onderzoek waarvan iedereen beweert dat het aantoont dat kruisingen net zo ongezond zijn als rashonden, maar waaruit het tegendeel blijkt als je het onderzoeksverslag daadwerkelijk leest? :engel:
:denken: linkje?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
mmartinn
Zeer actief

Inge O schreef:hoezo blijkt daar het tegendeel uit :scratch: ?
Dit denk ik.

The researchers found that the prevalence of 13 of the 24 genetic disorders was approximately the same in purebred dogs as in their mixed-breed counterparts. Ten were found more frequently among purebred dogs, and one such disorder was more common in mixed-breeds.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Uit de test blijkt dat het afhangt van de aandoening of kruisingen minder vaak lijder zijn van zo'n aandoening. Je kunt dus niet zeggen dat ze per definitie gezonder zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
mmartinn
Zeer actief

Tara schreef:
mmartinn schreef:
Oh please, dat is wel echt het aller-aller-allerslechtste voorbeeld dat je er bij kon halen, en ik zou dit echt niet als bron nemen om je standpunt op te baseren. :neenee:

Lees dit topic maar even door, dan weet je hopelijk beter hoeveel waarde je aan die uitzending mag hechten...
Altijd als kassa met misstanden over een branche komt, staat die branche op zijn achterpoten.
Heb het vroeger zelf meegemaakt in de optiekbranche, toen het over brillenglazen ging. De hele optiekbranche was in rep en roer, kregen er interne berichten van, over hoe te handelen. Wat we wel wisten in de optiek is dat het meeste eigenlijk wel waar was wat er in die uitzending gezegd werd. Maar ja commercieel gezien was het natuurlijk niet echt prettig.
Tegengeluiden die van de branche zelf komen heb ik altijd gemengde gevoelens over.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Dè branche ? De fokkers die hier reageren die 1 nestje per 2 jr of nog minder hebben ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”