Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat opgeblazen met vuurwerk

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Re: Kat opgeblazen met vuurwerk

Ongelezen bericht door nathalie71 »

En een tijdje terug ook al een Jack Russel die ze vuurwerk om zijn nek hadden gedaan en aan gestoken...en daar kom je zo makkelijk mee weg?????????????
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik vind de lage straffen ook belachelijk en als het aan mij ligt mogen ze ook een rotje in hun kont krijgen :ok:
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Ik haat die daders ook niet. Zij vinden het waarschijnlijk grappig, dus als ik ze vasttape en elk gat vul met een lawinepijl, kunnen ze zo'n goeie grap vast waarderen.
Gaan zij en ik vol plezier het nieuwe jaar in!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mmartinn schreef:Ik haat die daders ook niet. Zij vinden het waarschijnlijk grappig, dus als ik ze vasttape en elk gat vul met een lawinepijl, kunnen ze zo'n goeie grap vast waarderen.
Dat maakt jou beter?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ja absoluut! Ze verricht daarmee een hele goede daad!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Sjezus wat verschrikkelijk :jank: :jank: :jank: :jank:
In de tijd dat ik katten had zaten ze bij mij op een slaapkamer opgesloten en mogen ze pas de volgende dag weer naar buiten. Tijdens O&N!!!
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik ben het er mee eens dat het nooit een oplossing is om het zelfde te doen. Maar in zo'n geval zou het mij eerlijk geval heel weinig uitmaken. Of dat me dan beter maakt of niet, nee. Waarschijnlijk niet.

Maar het idee dat er jongens rondlopen die een kat die aanhankelijk is, waarschijnlijk gelokt is en vrolijk aan komt lopen, kopjes geeft, om vervolgens vastgehouden te worden een rotje in het achterwerk gedouwd krijgt, aangestoken wordt, het achterwerk uit elkaar spat en dan aan zijn lot wordt overgelaten en dus met ontzettend veel pijn kruipend naar huis wil en het net niet haalt.. Kan ik dus echt heel heel anders over gaan denken opeens. En als ik de volgende dag zou lezen dat ze hetzelfde terug hebben gedaan bij die jongens. Tja. Kan ik echt niet mee zitten. De wet is eenmaal zo scheef dat als ze gepakt zouden worden ze alleen een taakstraf zouden krijgen. Jongens zoals deze lachen zich rot hierom.
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mmartinn schreef:Ik haat die daders ook niet. Zij vinden het waarschijnlijk grappig, dus als ik ze vasttape en elk gat vul met een lawinepijl, kunnen ze zo'n goeie grap vast waarderen.
Dat maakt jou beter?
Degene die dit zou uitvoeren is niet alleen beter, het is een held!!

Weet je waarom? Omdat die jochies het dan niet weer doen. door het taakstrafje wat ze nu gaan krijgen, doen ze het volgend jaar gewoon weer!
Liever hun darmen op straat dan dat voor een nieuw dierenslachtoffer.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik kan me voorstellen dat als je het zou zien je woedend wordt en iemand een fiks pak slaag zou verkopen.
Ik zie mezelf eerlijk gezegd geen broeken uittrekken en rotjes erin gaan lopen duwen ,maar dat je uit woede een paar ferme petsen uitdeelt dat kan ik me wel heel goed voorstellen.
In het verleden woonde wij naast een pestventje die altijd dieren liep te treiteren en kwaad deed.
Mijn zoon is toen een keer zo woedend geworden en heeft hem toen een enorme lel verkocht waarop het jong het in ider geval in ons zicht nooit meer deed.
Maar ik heb geen enkele illusie dat het als het niet gezien werd hij het niet alsnog deed :ugh:
mmartinn
Zeer actief

Nee klopt! Zou het bij mij waarschijnlijk ook worden.
Maar in de ideale situatie, als ik ze dus op heterdaad betrap en ik had vuurwerk bij me, dan gingen de broeken echt naar beneden en stak ik het er echt in.
Zou helemaal mezelf verliezen dan, en zwaar door het lint gaan als ik zon beest zie creperen voor me. Blinde woede!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

mmartinn schreef:Nee klopt! Zou het bij mij waarschijnlijk ook worden.
Maar in de ideale situatie, als ik ze dus op heterdaad betrap en ik had vuurwerk bij me, dan gingen de broeken echt naar beneden en stak ik het er echt in.
Zou helemaal mezelf verliezen dan, en zwaar door het lint gaan als ik zon beest zie creperen voor me. Blinde woede!
Nou ook in blinde woede zie ik mezelf zoiets niet doen al kan ik niet uitsluiten dat ik in zo'n geval van heterdaad fysiek geweld zou gaan gebruiken ,dat dan weer wel.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Is lastig.In zo`n situatie als je er bij zou staan.....dan gaat er bij veel mensen een knopje om.

Sommigen die daden verrichten door dit soort situaties hadden zich zelf nooit in staat geacht zo ver te gaan.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Wees maar heel trots op jezelf :ok:
mmartinn
Zeer actief

Punzel schreef:
Wees maar heel trots op jezelf :ok:
Ja kom op zeg, voor dit soort gasten toch geen medelijden of wel?
Stel je voor het is je eigen hond of kat?
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

mmartinn schreef: Ja kom op zeg, voor dit soort gasten toch geen medelijden of wel?
Dan zal ik heus wel kwaad worden maar ik ben niet zo gestoord dat het uberhaubt in me opkomt om iemand op te blazen :U:
mmartinn
Zeer actief

Punzel schreef:
mmartinn schreef: Ja kom op zeg, voor dit soort gasten toch geen medelijden of wel?
Dan zal ik heus wel kwaad worden maar ik ben niet zo gestoord dat het uberhaubt in me opkomt om iemand op te blazen :U:

In de vorm van, zeg kwajongens willen jullie dat niet weer doen?
Nee de gestoorde mensen hebben altijd het geluk dat ze gestraft worden door verstandige rationele mensen en er dus met een taakstraf af komen.

Gestoord ben je trouwens alleen als je nadenkt over iets en er dan na handelt. Zoals die daders.
En als jij je eigen beest schreeuwend en bloedend voor je ziet liggen, denk je dat je je dan in kunt houden? Zo ja, dan zou ik dat bijna gestoord vinden.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Punzel schreef:
Nou, dit dus.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

mmartinn schreef:

Nee de gestoorde mensen hebben altijd het geluk dat ze gestraft worden door verstandige rationele mensen en er dus met een taakstraf af komen.

Gestoord ben je trouwens alleen als je nadenkt over iets en er dan na handelt. Zoals die daders.
En als jij je eigen beest schreeuwend en bloedend voor je ziet liggen, denk je dat je je dan in kunt houden? Zo ja, dan zou ik dat bijna gestoord vinden.
Ik geloof dat je me niet helemaal goed begrijpt. Ik zal heus wel kwaad worden en waarschijnlijk die persoon een knal voor z'n kop geven maar opblazen? Echt niet hoor. Ik zou eerder met m'n kat naar de dierenarts rennen in plaats van ook maar denken aan allemaal nare ideeën om die personen eens terug te pakken :ugh:
mmartinn
Zeer actief

Punzel schreef:
mmartinn schreef:

Ik geloof dat je me niet helemaal goed begrijpt. Ik zal heus wel kwaad worden en waarschijnlijk die persoon een knal voor z'n kop geven maar opblazen? Echt niet hoor. Ik zou eerder met m'n kat naar de dierenarts rennen in plaats van ook maar denken aan allemaal nare ideeën om die personen eens terug te pakken :ugh:
Maar in zo'n situatie raak je echt getraumatiseerd, je kunt dan waarschijnlijk zelf niet meer helder handelen.
Eigenlijk zei ik het ook niet helemaal correct. Ik had het over dat ik die dingen zou doen, ik bedoel eigenlijk: Ik hoop dat ik dan die dingen doe.
Maar ik geef je gelijk wat betreft de zorg voor je dier, als ik alleen zou zijn zijn zou (denk ik) ik alleen aan het dier denken, als debbie er bv bij was zou ik achter de daders aangaan. (denk ik) Dan kan Debbie voor het dier zorgen.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

mmartinn schreef:
Punzel schreef:

Ja, ik kan me inhouden. Zal vast wel kwaad zijn maar ga geen broeken naar beneden trekken om een rotje in die persoon zijn achterwerk te proppen.

Ik sla ook andermans honden niet als ze mijn honden grijpen.

Heb ook de vent niet geslagen die me in de kelder aanviel heb alleen maar keihard gegild en gelukkig was dat genoeg.

Ben niet zo gewelddadig iemand.
En heb geen zin om me te verlagen naar hetzelfde niveau als die personen die rotjes bij katten of anderen dieren in hun achterwerk stoppen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Het is ieder jaar weer raak :(
Ik heb daarom zo'n enorme hekel aan de jaarwisseling en vuurwerk. Dat mensen zichzelf of eventueel eigendommen willen opblazen tot daar aan toe maar laat de dieren toch met rust :jank:
Verbieden gaat niet helpen, er is al een probleem met illegaal vuurwerk en dan zouden ze het legale vuurwerk willen verbieden?
iones
Zeer actief

nathalie71 schreef:Is lastig.In zo`n situatie als je er bij zou staan.....dan gaat er bij veel mensen een knopje om.

Sommigen die daden verrichten door dit soort situaties hadden zich zelf nooit in staat geacht zo ver te gaan.
En het punt is, hoe dieper het je raakt, hoe heftiger je reageert.

Mensen die het nauwelijks raakt, die zullen ook niet echt heel kwaad worden maar hooguit spreken van "foei, dat mag niet".

En ik zou denk ik ontoerekeningsvatbaar worden.
Laatst gewijzigd door iones op 01 jan 2014 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Gollum schreef:Het is ieder jaar weer raak :(
Ik heb daarom zo'n enorme hekel aan de jaarwisseling en vuurwerk. Dat mensen zichzelf of eventueel eigendommen willen opblazen tot daar aan toe maar laat de dieren toch met rust :jank:
Verbieden gaat niet helpen, er is al een probleem met illegaal vuurwerk en dan zouden ze het legale vuurwerk willen verbieden?
Helemaal met je eens :ok:
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

iones schreef:Ja absoluut! Ze verricht daarmee een hele goede daad!
Ach kom jij haald ook de zweep over je beest heen .Moet dan iemand die het daar niet mee eens is jouw ook maar even af komen tuigen met een zweep.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Punzel
Zeer actief

iones schreef: En het punt is, hoe dieper het je raakt, hoe heftiger je reageert.

Mensen die het nauwelijks raakt, die zullen ook niet echt heel kwaad worden maar hooguit spreken van "foei, dat mag niet".

Wat is dat nou weer voor belachelijke redenering. Dus ik geef niks om mijn katten omdat ik niet agressief ben aangelegd? Donder toch even op.
bouvierpoedel
Zeer actief

Punzel schreef:
iones schreef: En het punt is, hoe dieper het je raakt, hoe heftiger je reageert.

Wat is dat nou weer voor belachelijke redenering. Dus ik geef niks om mijn katten omdat ik niet agressief ben aangelegd? Donder toch even op.
Nou als je toch niet minimaal zo'n menneke wilt penetreren met een rotje ben je de liefde van het poessie ook niet waard hoor. :pffff: Of je schiet hem door zijn harses en kom je bovenaan de ladder van dierenliefhebber te staan. :cheer:
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Het probleem is nog steeds dat als iemand een kat opblaast dat ze miss een klein taakstrafje krijgen.
Maar als jij degene verrot slaat, of hetzelfde bij degene doet, mag je lekker bakken want dat is mishandeling :19:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Nanette
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nanette »

Als ze dat bij één van mijn huisdieren zouden doen en ik weet wie het zijn, geloof
me dan douw ik er minstens één in hun achterste. Hier wordt je toch pislink van.
Te walgelijk voor worden! Klootzakken.
bouvierpoedel
Zeer actief

kaatje888 schreef:Het probleem is nog steeds dat als iemand een kat opblaast dat ze miss een klein taakstrafje krijgen.
Maar als jij degene verrot slaat, of hetzelfde bij degene doet, mag je lekker bakken want dat is mishandeling :19:
Alle 2 mishandeling , alleen de straf is anders en begrijpelijk.
Tegen je eigen soort is een paar trapjes verder natuurlijk.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
iones schreef:Ja absoluut! Ze verricht daarmee een hele goede daad!
Ach kom jij haald ook de zweep over je beest heen .Moet dan iemand die het daar niet mee eens is jouw ook maar even af komen tuigen met een zweep.?
dat is appels met peren vergelijken. Ik doe iets dergelijks met een verdomd goede reden: de hond brengt zich namelijk zelf in gevaar en ik kies dan voor het minste kwaad.

En wat is het vergelijk met voor je lol een kat dood martelen?

Beetje domme vergelijking van je.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”