Ik denk dat het niets te maken heeft met agressie, maar waarom donder je zelf niet even op?Punzel schreef: Wat is dat nou weer voor belachelijke redenering. Dus ik geef niks om mijn katten omdat ik niet agressief ben aangelegd? Donder toch even op.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat opgeblazen met vuurwerk
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Kat opgeblazen met vuurwerk
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Je slaat je hond met een zweep omdat hij in gevaar is? Die snap ik even niet?iones schreef:dat is appels met peren vergelijken. Ik doe iets dergelijks met een verdomd goede reden: de hond brengt zich namelijk zelf in gevaar en ik kies dan voor het minste kwaad.bouvierpoedel schreef:Ach kom jij haald ook de zweep over je beest heen .Moet dan iemand die het daar niet mee eens is jouw ook maar even af komen tuigen met een zweep.?iones schreef:Ja absoluut! Ze verricht daarmee een hele goede daad!
En wat is het vergelijk met voor je lol een kat dood martelen?
Beetje domme vergelijking van je.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
- Aantal honden: 1
Nee, begrijpelijk vind ik het niet.bouvierpoedel schreef:Alle 2 mishandeling , alleen de straf is anders en begrijpelijk.kaatje888 schreef:Het probleem is nog steeds dat als iemand een kat opblaast dat ze miss een klein taakstrafje krijgen.
Maar als jij degene verrot slaat, of hetzelfde bij degene doet, mag je lekker bakken want dat is mishandeling
Tegen je eigen soort is een paar trapjes verder natuurlijk.
De straffen voor dierenmishandeling moeten veel hoger worden.
Althans ook de straffen op gewone mishandeling harder mag worden aangepakt.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hm, ik denk dat het meer gevoelens van machteloosheid uitdrukt.
Want dat is de realiteit.
Deze dingen gebeuren en we zijn gewoon machteloos met ons allen.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Pak een emmerTara schreef:mmartinn schreef:Zou? Moet gewoon maar een keer.Mutt schreef:Je zou toch bijna zelf zo iemand een pijl in z'n achterwerk steken zeg...iones schreef:Nee hoor, want zij doet het niet bij een onschuldig dier maar bij een onmens. En dat laatste is nu eenmaal veel minder erg.mmartinn schreef:Tuurlijk niet, de kat was onschuldig. Zij niet. Bestrijd vuur met vuur in dit geval!gonnie schreef:Dan ben je hetzelfde als zij.kaatje888 schreef:Ik las het al..
Echt verschrikkelijk![]()
En bij de daders, zou ik hetzelfde willen doen als wat hun doen bij dieren!Fafo schreef:Okeeee. In dat geval hoop ik dat deze ventjes hun eigen handjes er af blazengonnie schreef:Dat je het haat dat ze zulke dingen doen of zelfs maar in hun hoofd halen oké, maar iemand ook een rotje in zijn hol te willen steken vind ik toch echt te ver gaan.iones schreef:Ja absoluut! Ze verricht daarmee een hele goede daad!mmartinn schreef:Degene die dit zou uitvoeren is niet alleen beter, het is een held!!dagmar88 schreef:Dat maakt jou beter?mmartinn schreef:Ik haat die daders ook niet. Zij vinden het waarschijnlijk grappig, dus als ik ze vasttape en elk gat vul met een lawinepijl, kunnen ze zo'n goeie grap vast waarderen.
Gaan zij en ik vol plezier het nieuwe jaar in!mmartinn schreef:Nee klopt! Zou het bij mij waarschijnlijk ook worden.
Maar in de ideale situatie, als ik ze dus op heterdaad betrap en ik had vuurwerk bij me, dan gingen de broeken echt naar beneden en stak ik het er echt in.
Zou helemaal mezelf verliezen dan, en zwaar door het lint gaan als ik zon beest zie creperen voor me. Blinde woede!Ik word hier echt spuugmisselijk van!Nanette schreef:Als ze dat bij één van mijn huisdieren zouden doen en ik weet wie het zijn, geloof
me dan douw ik er minstens één in hun achterste. Hier wordt je toch pislink van.
Te walgelijk voor worden! Klootzakken.
Ben je pas écht een dierenliefhebber als je in blinde razernij ontsteekt en buiten jezelf geraakt het oog om oog, tand om tand-principe gaat toepassen?
Ik vind het vooral getuigen van een ontzettende primitiviteit.
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoe in godesnaam wil je iemand opblazen wel noemen dan?iones schreef: Ik denk dat het niets te maken heeft met agressie
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou inderdaad. Als je mensen op gaat blazen ben je echt geen haar beter dan degene die die katten opgeblazen hebben.Punzel schreef:Hoe in godesnaam wil je iemand opblazen wel noemen dan?iones schreef: Ik denk dat het niets te maken heeft met agressie
Misschien vond degene die die kat opgeblazen heeft ook wel dat hij een goede reden had om dat te doen, wie weet worden zijn duiven steeds opgevreten of scheiten ze zijn tuin vol.
Ik vind niet dat dat hem dan het recht geeft om de kat op te blazen, maar jullie vinden het oké om hem ook een rotje in zijn achterwerk te stoppen en aan te steken dus misschien vond degene die de kat opblies ook dat hij een goede reden had.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ήυs
- Zeer actief
Gut. De discussie gaat toch eigenlijk nergens over? Het is gewoon een uiting, boosheid, omdat het je raakt. Ik niet dat er iemand hier daadwerkelijk rotjes in achterwerken gaat stoppen als het er op aan komt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Helemaal niet ,ja in jouw hoofd misschien waarom je wel eens vaker van dit gekke soort uitspraken doet. Het gaat erom dat mensen geen eigen rechter moeten gaan spelen .iones schreef:dat is appels met peren vergelijken. Ik doe iets dergelijks met een verdomd goede reden: de hond brengt zich namelijk zelf in gevaar en ik kies dan voor het minste kwaad.bouvierpoedel schreef:Ach kom jij haald ook de zweep over je beest heen .Moet dan iemand die het daar niet mee eens is jouw ook maar even af komen tuigen met een zweep.?iones schreef:Ja absoluut! Ze verricht daarmee een hele goede daad!
In jouw beleving is er een reden,rechtvaardiging die hond met de zweep te slaan , maar je buurman denkt daar anders over en ragt jou ook even af met de zweep..
Die man of wie het ook is dacht ook een rechtvaardiging om die kat te doden ,jij vind dat niet goed en dood die man.
Wat is het verschil.?
Eigenlijk niet ,want je speeld alle 2 voor rechter.
En misschien is die man wel erger gestoord in zijn beleving van goed en recht dan jou.
Je mag geen katten dood mag maken en ook geen mensen , klaar..
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ήυs
- Zeer actief
Joh. Maak je niet zo druk.Tara schreef:Je zegt dus iets wat je eigenlijk niet meent, waarom moet je het dan überhaupt zeggen?Fafo schreef:Gut. De discussie gaat toch eigenlijk nergens over? Het is gewoon een uiting, boosheid, omdat het je raakt. Ik niet dat er iemand hier daadwerkelijk rotjes in achterwerken gaat stoppen als het er op aan komt.![]()
Als het je raakt wordt dat ook wel duidelijk zonder zulke uitlatingen te doen.
Iedereen zegt wel eens iets wat ze niet menen, ook jij. Als iets je raakt kan je soms overdrijven om een punt te maken. Je kunt ook zeiken om het zeiken en alles wat 'op blazen (haha)'.
Ik zou het nooit zelf doen overigens, zit niet in me, zou het niet kunnen. Maar als ik in de krant lees dat hetzelfde ze is overkomen kan ik er niet mee zitten. What goes around comes around.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Omdat hij niet luisterde naar baasje.Fafo schreef:Je slaat je hond met een zweep omdat hij in gevaar is? Die snap ik even niet?iones schreef:dat is appels met peren vergelijken. Ik doe iets dergelijks met een verdomd goede reden: de hond brengt zich namelijk zelf in gevaar en ik kies dan voor het minste kwaad.bouvierpoedel schreef:Ach kom jij haald ook de zweep over je beest heen .Moet dan iemand die het daar niet mee eens is jouw ook maar even af komen tuigen met een zweep.?iones schreef:Ja absoluut! Ze verricht daarmee een hele goede daad!

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Misschien de schrik dat zoiets uit jouw pen/toetsenbord komt en mensen je niet zo kennen. Of ik moet mij vreselijk in je vergissen.Fafo schreef:Joh. Maak je niet zo druk.Tara schreef:Je zegt dus iets wat je eigenlijk niet meent, waarom moet je het dan überhaupt zeggen?Fafo schreef:Gut. De discussie gaat toch eigenlijk nergens over? Het is gewoon een uiting, boosheid, omdat het je raakt. Ik niet dat er iemand hier daadwerkelijk rotjes in achterwerken gaat stoppen als het er op aan komt.![]()
Iedereen zegt wel eens iets wat ze niet menen, ook jij. Als iets je raakt kan je soms overdrijven om een punt te maken. Je kunt ook zeiken om het zeiken en alles wat 'op blazen (haha)'.
Ik zou het nooit zelf doen overigens, zit niet in me, zou het niet kunnen. Maar als ik in de krant lees dat hetzelfde ze is overkomen kan ik er niet mee zitten. What goes around comes around.
Maar door die stoere praat die niet serieus bedoeld is kun je wel anderen aanzetten tot, die het wel serieus menen en maar een klein zetje nodig hebben als aanmoediging.

-
tineke
Nou ik kan me anders nog uitstekend herinneren dat je anti fb was ,en behoorlijk ook.Tara schreef:Nou, nee. Ik sta er niet echt om bekend dat ik dingen zeg die ik niet meen.
En daarbij maak ik me niet druk, ik vind alleen zulke domme spierballentaal niet zo nodig. En gezien de eerdere reacties die er op kwamen ben ik daar de enige niet in.
Tot ik je tot mijn verbazing een tijdje geleden de in mijn ogen ergste fbzonde zag begaan ,bedelen om likes,nog wel in je onderschrift
Maar zonder dollen voor de rest ben ik het wel met je eens
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Die likes zijn er om het leuk te gaan vinden.tineke schreef:Nou ik kan me anders nog uitstekend herinneren dat je anti fb was ,en behoorlijk ook.Tara schreef:Nou, nee. Ik sta er niet echt om bekend dat ik dingen zeg die ik niet meen.
En daarbij maak ik me niet druk, ik vind alleen zulke domme spierballentaal niet zo nodig. En gezien de eerdere reacties die er op kwamen ben ik daar de enige niet in.
Tot ik je tot mijn verbazing een tijdje geleden de in mijn ogen ergste fbzonde zag begaan ,bedelen om likes,nog wel in je onderschrift![]()
![]()
![]()
Maar zonder dollen voor de rest ben ik het wel met je eens

- iones
- Zeer actief
Normaal luisterde ze heel goed. Maar als ze mijn paard op kon jagen (en dan vlak achter die achterhoeven he!!!!), dan had ze iets in haar oren waardoor ze niet meer luisterde. En mijn paard sloeg wel achteruit. Niet raak maar daar kon je op wachten en ik had daar geen zin in.Fafo schreef:[
Je slaat je hond met een zweep omdat hij in gevaar is? Die snap ik even niet?
De keuze: of een klap van een 600 kg wegend paard, of een klap met de zweep. Dat laatste leek mij een stuk minder gevaarlijk dus koos ik daarvoor. Mensen keuren zoiets af. Maar ik wilde mijn hond niet verliezen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Soms begrijp je toch meer van mensen dan ik had gedacht.kooi schreef:Hm, ik denk dat het meer gevoelens van machteloosheid uitdrukt.
- iones
- Zeer actief
Op het moment dat je het zegt meen je het wel.Tara schreef:
Je zegt dus iets wat je eigenlijk niet meent, waarom moet je het dan überhaupt zeggen?![]()
Maar overgaan tot de werkelijke daad is weer vele stappen verder. Het sluit niets uit, maar het is ook niet zeker dat iemand er toe in staat zou zijn.
-
tineke
Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste 
- mmartinn
- Zeer actief
Onzin.tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste
Maar als je je eigen beest bloedend en schreeuwend voor je ziet en de daders staan er lachend bij.
Dan raak je echt wel in trauma of shock. En reken er maar op dat je dan tot gekke dingen in staat bent.
En hopelijk ben ik dan in staat om die achterwerkjes van die daders eens te laten jeuken.
En nee een mens gaat niet boven een dier. Dat is onzin, als jij de stelling krijgt: 20 chinezen(of een ander volk ver van je bed) dood of je eigen hond dood. Waar kies je dan voor??

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
In jouw oren zal dat gek klinken maar ja mijn hond.mmartinn schreef:Onzin.tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste
Maar als je je eigen beest bloedend en schreeuwend voor je ziet en de daders staan er lachend bij.
Dan raak je echt wel in trauma of shock. En reken er maar op dat je dan tot gekke dingen in staat bent.
En hopelijk ben ik dan in staat om die achterwerkjes van die daders eens te laten jeuken.
En nee een mens gaat niet boven een dier. Dat is onzin, als jij de stelling krijgt: 20 chinezen(of een ander volk ver van je bed) dood of je eigen hond dood. Waar kies je dan voor??
Hoeveel ik van dat beest houd maar eigen soort gaat voor.

- dagmar88
- Zeer actief
mmartinn schreef:
Onzin.
-
tineke
Allemaal aannames alsof die daders er lachend bij blijven staan op jou wachten.mmartinn schreef:Onzin.tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste
Bij mij gaat het niet of dat mens meer waard is dan dat dier maar dat als jij zoiets doet je geen haar beter bent.
We leven in een rechtsstaat waar we dit soort dingen nu eenmaal niet zo oplossen.
Ik zou mijn Sohie's choice voor debielen maar even met andere gaan spelen die daar wat meer zin in hebben dan ikzelf
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Kom op geef maar toe jullie staan ook net als ik elke dag jankend en snotterend bij de slachtplaats om het leed even flink in te snuiven om je goed te voelen.Tara schreef:Dat weten we dan ook weer Tineke, we moeten natuurlijk wel onze plaats kennen.tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste
Friends forever.

-
tineke
Ja wij gaan in de rij bij de niet dierenliefhbbers dat was wel duidelijkTara schreef:Dat weten we dan ook weer Tineke, we moeten natuurlijk wel onze plaats kennen.tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste
-
tineke
Nee dat doe ik niet maar buiten dat letten wij wel op wat er hier in komt en wat daar aan dierenleed achter zit.bouvierpoedel schreef:Kom op geef maar toe jullie staan ook net als ik elke dag jankend en snotterend bij de slachtplaats om het leed even flink in te snuiven om je goed te voelen.Tara schreef:Dat weten we dan ook weer Tineke, we moeten natuurlijk wel onze plaats kennen.tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste![]()
Friends forever.
Diervriendelijk vlees bestaat nu eenmaal niet maar je kunt wel degelijk spullen kopen waar minder leed voor het doden achter zit en daar doen wij hier in huis wel degelijk ons best voor.
Maar dat zegt natuurlijk niets over liefde voor dieren in het algemeen als je niet bereid bent in sommige situaties heel ver te gaan of tot het doden in staat bent van een dierenbeul
- mmartinn
- Zeer actief
Ik kan dit gewoon bijna niet geloven!bouvierpoedel schreef:In jouw oren zal dat gek klinken maar ja mijn hond.mmartinn schreef:Onzin.tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste
Hoeveel ik van dat beest houd maar eigen soort gaat voor.
Je eigen soort ook, en dat terwijl mensen in staat zijn tot de meest gruwelijke daden!
Laatst gewijzigd door mmartinn op 02 jan 2014 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

- mmartinn
- Zeer actief
Je doelt op het feit dan dit een extreem standpunt is? Ja dat is ook zo, maar het is ook een extreme situatie. En ik zou mezelf elke avond opvreten als de daders er met een week taakstraf vanaf komen en mijn hond is bv dood.Tara schreef:Ja hoor, daarmee breng je me gegarandeerd in staat van razernij, en réken ook maar dat die woede voelbaar zal zijn.mmartinn schreef:Onzin.tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste
Maar ik dicht mezelf toch wel wat meer beschaving toe dan stomweg terug te gaan folteren bij wijze van vergelding.
Jij lijkt me wel een goeie jongen mmartinn, echt waar. Je hebt het hart op de juiste plaats, maar dit soort dingen moet je gewoon niet zeggen. Het kan je alleen maar in de problemen brengen, en daar heeft niemand iets aan. Jij al helemaal niet.

- mmartinn
- Zeer actief
Ik heb mijn hart vaak op de tong. Is niet altijd handig inderdaad, meestal schrijf ik de harde kantjes er later wel af.

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik vind het verschrikkelijk en wil ook de meest vreselijkste dingen doen als ik dat soort berichten hoor maar toch, ik zou het nooit doen. Dat is namelijk het verschil tussen (de meeste) mensen en dieren. Wij kunnen die keuze maken. Zodra ik zo iemand een rotje in zijn r**t steek dan ben ik dus met hetzelfde bezig wat ik zo ontzettend veroordeel. In mijn hoofd zou ik dat rotje ver doorduwen, met een lang lont en dan aansteken, daarna zette ik hem in een bos vast aan een boom boven een rode bosmierennest nadat ik hem gecastreerd had met een bot mes en liet hem daar achter. Maar omdat ik wel beschaafd ben, en niet zoals die dierenmishandelaar iemand die zich verheerlijkt aan de ellende van een ander levend wezen, doe ik dat dus alleen in mijn hoofd. Ik zou mijn verantwoordelijkheid nemen en die persoon, als ik het al zou zien, in zijn kladden grijpen of in ieder geval aangeven bij de politie. Die doen er misschien niets aan maar daar zou het toch bij blijven. Ook aan FB hetze's doe ik niet mee, vind ik verwerpelijk.
Dat ik er slapenloze nachten van zou hebben als ik zoiets gezien had dat is zeker. Ik heb jaren op de dierenambu gereden en dingen gezien waar ik nu soms nog nachtmerries van heb. Maar ik zou me niet zo verlagen.
Maar dat ben ik, ik kan me voorstellen dat iemand, na het zien van zoiets, totaal door het lint gaat en zichzelf niet meer in de hand heeft.
Dat ik er slapenloze nachten van zou hebben als ik zoiets gezien had dat is zeker. Ik heb jaren op de dierenambu gereden en dingen gezien waar ik nu soms nog nachtmerries van heb. Maar ik zou me niet zo verlagen.
Maar dat ben ik, ik kan me voorstellen dat iemand, na het zien van zoiets, totaal door het lint gaat en zichzelf niet meer in de hand heeft.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- mmartinn
- Zeer actief
Debbie zegt altijd tegen me, haha jij moet niet op een forum, want via schriftelijke communicatie kom jij altijd heel star over.Tara schreef:Ik zie meer in nadenken voordat ik wat tik, en nog een keer goed doorlezen voordat ik het post.mmartinn schreef:Ik heb mijn hart vaak op de tong. Is niet altijd handig inderdaad, meestal schrijf ik de harde kantjes er later wel af.
Want wetende hoe tactloos ik af en toe uit de hoek kan komen probeer ik me echt goed bewust te zijn van wat ik zeg en schrijf.
Nou ja en aangezien ze haar Master Communicatie heeft, geef ik haar maar gelijk!
Maar goed je moet elkaar ook beetje de kans geven om elkaar te leren kennen toch