Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat opgeblazen met vuurwerk

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Kat opgeblazen met vuurwerk

Ongelezen bericht door marian* »

Als mij zoiets gebeurde zou ik ook moordneigingen hebben maar iemand vermoorden gaat me heel veel straten te ver, dus dat doe ik maar niet.
Ik kan me echter nog wél heel goed iets herinneren dat een ex-zwager ooit in mijn bijzijn deed voordat ik het in de gaten had.
We woonden toen hoog in een flat en zus en zwager zouden met kind en doodsbange hond oud en nieuw bij ons vieren. Onze hond was totaal niet bang voor vuurwerk gelukkig maar die van hun vloog alle kanten op van ellende.
Enfin, toen mocht er nog van 22.00 tot 02.00 geknald worden dus zwager en ik lieten de honden tegen 21.30 nog even plassen. We kwamen op de terugweg de hal van de flat in en daar stonden een paar jongens te knallen (want ja, dat knalde zo lekker :devil: :devil: ). Toen we binnen kwamen hielden ze even op en op ons verzoek zouden ze met de volgende knal wachten totdat we in de lift waren die in een ander halletje daar precies achter was. Die halletjes werden door een glaswand gescheiden.
We stonden er nog niet of KNALLLLLL!!! daar ging het weer :devil:
Mijn zwager bedenkt zich niet, stopt mij de riem van hun hond in handen en loopt terug naar die jongens om de afsteker eerst een vuistslag te verkopen en daarna te vertellen wat hij van hem dacht. Ik stond werkelijk :80: :80: want hij was de zachtheid zelve en het was binnen een paar seconden gebeurd.
En ik kon hem geen ongelijk geven ook; als mij zoiets nu zou gebeuren zou ik misschien wel het zelfde doen uit pure stress die ik dan de dagen ervóór al opgebouwd heb.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mmartinn schreef:
bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:
tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste :roll:
Onzin.

Maar als je je eigen beest bloedend en schreeuwend voor je ziet en de daders staan er lachend bij.
Dan raak je echt wel in trauma of shock. En reken er maar op dat je dan tot gekke dingen in staat bent.
En hopelijk ben ik dan in staat om die achterwerkjes van die daders eens te laten jeuken.
En nee een mens gaat niet boven een dier. Dat is onzin, als jij de stelling krijgt: 20 chinezen(of een ander volk ver van je bed) dood of je eigen hond dood. Waar kies je dan voor??
In jouw oren zal dat gek klinken maar ja mijn hond.
Hoeveel ik van dat beest houd maar eigen soort gaat voor.
Ik kan dit gewoon bijna niet geloven!
Je eigen soort ook, en dat terwijl mensen in staat zijn tot de meest gruwelijke daden!
Heb je ook zo'n hekel aan jezelf en je vrouw .?
Of ben jij de enige goede mens.?
Niet zo zwartgallig hoor ,er lopen heel veel leuke aardige mensen rond die wel te pruimen zijn.
En ja sommige zijn gruwelijk maar die kunn je vergelijken met een dier , die hebben er ook geen weet van .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

bouvierpoedel schreef:Niet zo zwartgallig hoor ,er lopen heel veel leuke aardige mensen rond die wel te pruimen zijn.
En ja sommige zijn gruwelijk maar die kunn je vergelijken met een dier , die hebben er ook geen weet van .
Ja maar kom op! Theo maassen zei het ooit eens nadat hij een tv spotje over honger in Afrika zag. Wel heel erg hoor al die uitgehongerde mensen, maar ik vind het veel erger als ik na het douchen mijn schone sokken aantrek en dan in een plas water ga staan.
En dat klopt natuurlijk ook, als je zon spotje zie vind je het heel erg, maar je bent het na 10 seconden weer kwijt, als je in die plas water stapt mopper je heel wat langer.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

mmartinn schreef:
bouvierpoedel schreef:Niet zo zwartgallig hoor ,er lopen heel veel leuke aardige mensen rond die wel te pruimen zijn.
Ja maar kom op! Theo maassen zei het ooit eens nadat hij een tv spotje over honger in Afrika zag. Wel heel erg hoor al die uitgehongerde mensen, maar ik vind het veel erger als ik na het douchen mijn schone sokken aantrek en dan in een plas water ga staan.
En dat klopt natuurlijk ook, als je zon spotje zie vind je het heel erg, maar je bent het na 10 seconden weer kwijt, als je in die plas water stapt mopper je heel wat langer.
Dat is een menselijk mechanisme wat zorgd dat je gewoon doorgaat en je niet alles aantrekt.
Ik ben ook typje Theo Maasen en maak ook de gruwelijkste grappen ,maar wil nog niet zeggen dat ik natte poten erg vind en stervende kinderen niet.
mmartinn
Zeer actief

Het zelfde menselijke mechanisme dat bepaald dat je het erger vind dat een bekende van je sterft dan een onbekende.
En ik denk dat de meeste mensen het sterven van hun eigen hond erger vinden dan het sterven van 20 chinezen die ze totaal niet kennen in een land waar ze waarschijnlijk niks mee hebben.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

mmartinn schreef:
bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:
tineke schreef:Nou de conclusie is als je niet direct primitief aan het opblazen slaat van mensen die dit soort dingen doen dan interesseert het je niet genoeg, als we de reacties van sommige mogen geloven tenminste :roll:
Onzin.

Maar als je je eigen beest bloedend en schreeuwend voor je ziet en de daders staan er lachend bij.
Dan raak je echt wel in trauma of shock. En reken er maar op dat je dan tot gekke dingen in staat bent.
En hopelijk ben ik dan in staat om die achterwerkjes van die daders eens te laten jeuken.
En nee een mens gaat niet boven een dier. Dat is onzin, als jij de stelling krijgt: 20 chinezen(of een ander volk ver van je bed) dood of je eigen hond dood. Waar kies je dan voor??
Je eigen soort ook, en dat terwijl mensen in staat zijn tot de meest gruwelijke daden!
Ik ben het met Bouvierpoedel eens.

Ik zou ook voor mijn hond kiezen, tegenover mensen die tot gruwelijke daden in staat zijn staan nog veel meer mensen die tot prachtige dingen in staat zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

bouvierpoedel schreef:
Fafo schreef:
Tara schreef:
Fafo schreef:Gut. De discussie gaat toch eigenlijk nergens over? Het is gewoon een uiting, boosheid, omdat het je raakt. Ik niet dat er iemand hier daadwerkelijk rotjes in achterwerken gaat stoppen als het er op aan komt.
Je zegt dus iets wat je eigenlijk niet meent, waarom moet je het dan überhaupt zeggen? :U:
Als het je raakt wordt dat ook wel duidelijk zonder zulke uitlatingen te doen.
Joh. Maak je niet zo druk.

Iedereen zegt wel eens iets wat ze niet menen, ook jij. Als iets je raakt kan je soms overdrijven om een punt te maken. Je kunt ook zeiken om het zeiken en alles wat 'op blazen (haha)'.

Ik zou het nooit zelf doen overigens, zit niet in me, zou het niet kunnen. Maar als ik in de krant lees dat hetzelfde ze is overkomen kan ik er niet mee zitten. What goes around comes around.
Misschien de schrik dat zoiets uit jouw pen/toetsenbord komt en mensen je niet zo kennen. Of ik moet mij vreselijk in je vergissen.

Maar door die stoere praat die niet serieus bedoeld is kun je wel anderen aanzetten tot, die het wel serieus menen en maar een klein zetje nodig hebben als aanmoediging.
Heb je helemaal gelijk in. Je moet inderdaad altijd even oppassen met wat je er uit flapt. Ik ben inderdaad geen persoon om dit soort dingen te kunnen. Wat ik wel zou doen als ik het zie weet ik niet, maar ik denk wel dat ik zo'n persoon een mep kan verkopen.

Maar vaak lees je zulke uitspraken als eerste boze reactie, om te uiten hoe erg iemand iets vindt. Ik neem (ligt er ook aan wie het zegt en of je die kent of niet) die opmerkingen dan wel met een korreltje zout.
Ήυs
Zeer actief

iones schreef:
Fafo schreef:[
Je slaat je hond met een zweep omdat hij in gevaar is? Die snap ik even niet?
Normaal luisterde ze heel goed. Maar als ze mijn paard op kon jagen (en dan vlak achter die achterhoeven he!!!!), dan had ze iets in haar oren waardoor ze niet meer luisterde. En mijn paard sloeg wel achteruit. Niet raak maar daar kon je op wachten en ik had daar geen zin in.
De keuze: of een klap van een 600 kg wegend paard, of een klap met de zweep. Dat laatste leek mij een stuk minder gevaarlijk dus koos ik daarvoor. Mensen keuren zoiets af. Maar ik wilde mijn hond niet verliezen.
Ah oke, nu snap ik waar die zweep vandaan komt :LOL:
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

arm arm dier :( :( !!!
Stelletje rampdebielen zijn het!!
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Als zoiets voor mijn neus zou gebeuren dan vlieg ik die persoon ook naar ze strot hoor.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

tineke schreef:
Tara schreef:Nou, nee. Ik sta er niet echt om bekend dat ik dingen zeg die ik niet meen.
En daarbij maak ik me niet druk, ik vind alleen zulke domme spierballentaal niet zo nodig. En gezien de eerdere reacties die er op kwamen ben ik daar de enige niet in.
Nou ik kan me anders nog uitstekend herinneren dat je anti fb was ,en behoorlijk ook.
Tot ik je tot mijn verbazing een tijdje geleden de in mijn ogen ergste fbzonde zag begaan ,bedelen om likes,nog wel in je onderschrift :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Maar zonder dollen voor de rest ben ik het wel met je eens :wink:
Haha nouja ik had geen zin om alles uit te pluizen maar kon me inderdaad al niet voorstellen dat zij dat nog nooit heeft gedaan/gehad. Iedereen zegt wel eens iets wat ze niet menen of in een opwelling. Of iets waar ze later toch weer anders over denken.

We zijn ook maar mensen :mrgreen:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

mmartinn schreef:
bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:
Onzin.

Wat is eigen soort? Dat soort dat een rotje in een kat steekt, reken ik echt niet tot mijn soort!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik weet niet wat ik zou doen als het mijn dier zou betreffen. Ik moet er niet aan denken, ik zou gek worden van verdriet. Daarom ben ik uiterst voorzichtig rond oudjaar en zorg ik dat er niets met mijn dieren kan gebeuren.
mmartinn
Zeer actief

Gollum schreef:Ik weet niet wat ik zou doen als het mijn dier zou betreffen. Ik moet er niet aan denken, ik zou gek worden van verdriet. Daarom ben ik uiterst voorzichtig rond oudjaar en zorg ik dat er niets met mijn dieren kan gebeuren.
Op zich is dat wel een mooi einde haha.

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Het sterven van hongerkinderen is in die zin minder erg in mijn ogen, omdat dit geen opzettelijk toegebracht leed is.

Opzettelijk toegebracht leed vind ik het ergste wat er is. En dan maakt het mij niet uit of het om dieren of om kinderen of mensen gaat. Lijden = lijden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:Het sterven van hongerkinderen is in die zin minder erg in mijn ogen, omdat dit geen opzettelijk toegebracht leed is.

Opzettelijk toegebracht leed vind ik het ergste wat er is. En dan maakt het mij niet uit of het om dieren of om kinderen of mensen gaat. Lijden = lijden.
Oke een hok met honden uit laten sterven dus ook niet zolang het maar niet opzettelijk is gegaan.?
dolores
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, teefje bizar

Ongelezen bericht door dolores »

Ook ziek om iets in een kat zijn achterwerk te stoppen, trouwens.

Al is het geen vuurwerk.

Ik weet wel wat leuks om bij de dader te doen.
Om een beetje inlevingsvermogen te kweken.
iones
Zeer actief

Tara schreef:
Wat een opmerkelijke uitspraak!
Als jij iemand met geweld zou aandoen wat hij een ander of een dier aandeed, dan is dat toch net zo goed opzettelijk toegebracht leed?
Jij vindt het alleen te rechtvaardigen omdat JIJ vindt dat het gerechtigheid is.
Dat klopt natuurlijk van geen kant, en ik ben maar blij dat eigen rechter spelen in Nederland strafbaar is. :ugh:
Daarover verschillen wij dan van mening, over wat recht is.

Ik denk dat het rechtssysteem in Nederland in jouw ogen wellicht "recht doet", maar in mijn ogen niet. En ik denk ook niet dat ik de enige ben die daar over denkt.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Oke een hok met honden uit laten sterven dus ook niet zolang het maar niet opzettelijk is gegaan.?
Ik vind dat opzettelijk.
dolores
Vaste gebruiker

iones schreef:
Tara schreef:
Als jij iemand met geweld zou aandoen wat hij een ander of een dier aandeed, dan is dat toch net zo goed opzettelijk toegebracht leed?
Jij vindt het alleen te rechtvaardigen omdat JIJ vindt dat het gerechtigheid is.
Dat klopt natuurlijk van geen kant, en ik ben maar blij dat eigen rechter spelen in Nederland strafbaar is. :ugh:

Ik denk dat het rechtssysteem in Nederland in jouw ogen wellicht "recht doet", maar in mijn ogen niet. En ik denk ook niet dat ik de enige ben die daar over denkt.
eens!
Gollum
Zeer actief

iones schreef:
Tara schreef:

Dat zien we inderdaad aan al die Facebook oproepen die aanzetten tot geweld. Je gooit er een foto op, schrijft er een bruut verhaal bij en hup, die persoon word gelyncht.
Misschien ben jij meer voor de Sharia?
dolores
Vaste gebruiker

Ik vind wat U niet wilt, dat U geschied, doe dat ook een ander niet.

En als iemand het dan nodig vind wat in de anus van een onschuldig dier te stoppen, wil die gene blijkbaar graag dat dat ook eens bij hem zal gebeuren.

Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen een arm beest wat aan te doen.
Iemand die dat wel doet is gewoon geen zuivere koffie, en die leert er pas van als het eens bij hem zal gebeuren, eerder leeft zo iemand zich niet in.
dolores
Vaste gebruiker

Trouwens wat denk je dat er in de mannen gevangenis gebeurt met kinder verkrachters, als ze dat weten?

En als je dieren verkracht, ben je ook ziek in je hoofd, al blaas je hem op, iets in zn kont stoppen is gewoon verkrachtig.
dolores
Vaste gebruiker

Tara schreef:
dolores schreef:Ik vind wat U niet wilt, dat U geschied, doe dat ook een ander niet.
En dús moet je naar mijn mening niet zulke uitlatingen doen over wat je iemand voor gruwelijks toewenst.
Wraak is doorgaans niet zo'n beste drijfveer namelijk.

Edit: en als je toch met bijbelse citaten strooit, dan weet ik er ook nog wel eentje:

Hebreeën 10:30
Want wij kennen Hem, Die gezegd heeft: Mijn is de wraak, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En wederom: De Heere zal Zijn volk oordelen.
Ik wens mensen die dit niet bij andere mensen of levende wezens doen zoiets ook niet toe, maar mensen die het verschikkelijk grappig vinden om dit bij een onschuldig beest te doen die mag van mij precies hetzelfde als straf krijgen.
Ik voel me niet geroepen om zelf het rotje aan te steken of de strijker, maar goed.. ik zou er niet om kunnen huilen als de baas of bazin de dader het zelfde geintje flikt.

De eerste die dit bij mijn hond of kinderen zou uithalen zou in iedergeval een aardig probleem hebben,

En ik ben van alles maar niet geweldadig, ik heb alleen een grote hekel aan mensen die kinderen of dieren die onschuldig zijn zomaar pijnigen, voor hun eigen ziekelijke pleziertjes....
Gollum
Zeer actief

dolores schreef:Ik vind wat U niet wilt, dat U geschied, doe dat ook een ander niet.

En als iemand het dan nodig vind wat in de anus van een onschuldig dier te stoppen, wil die gene blijkbaar graag dat dat ook eens bij hem zal gebeuren.

Iemand die dat wel doet is gewoon geen zuivere koffie, en die leert er pas van als het eens bij hem zal gebeuren, eerder leeft zo iemand zich niet in.
Je ziet juist vaak bij mensen die hetzelfde is overkomen dat ze dezelfde soort dingen gaan doen. Als ongevraagd dingen in iemands anus stoppen voor jou normaal is dan zal het niet helpen om nog maar eens ongevraagd iets in jouw anus te stoppen.

Ik wil het niet goedpraten hoor, echt niet. Maar als jouw insteek inleving is denk ik niet dat hetzelfde terugdoen gaat helpen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Maar je uitspraak houd dan in ene op bij diegeen die de kattenkontrotjesstopper een rotje in zijn kont stop dus.

Waarom oog om oog.?
De kattenbeul krijgt een rotje in zijn kont van X.
X krijgt weer een rotje in zijn kont van Y omdat die er ook wat van vind .
En Y krijgt weer een rotje in zijn reet van Q die ook weer wat te verhalen heeft en rechtvaardiging heeft.
Zo kun je nog wel even doorgaan.
Gollum
Zeer actief

dolores schreef:
Tara schreef:
En dús moet je naar mijn mening niet zulke uitlatingen doen over wat je iemand voor gruwelijks toewenst.
Wraak is doorgaans niet zo'n beste drijfveer namelijk.

Edit: en als je toch met bijbelse citaten strooit, dan weet ik er ook nog wel eentje:

Hebreeën 10:30
Want wij kennen Hem, Die gezegd heeft: Mijn is de wraak, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En wederom: De Heere zal Zijn volk oordelen.
Ik wens mensen die dit niet bij andere mensen of levende wezens doen zoiets ook niet toe, maar mensen die het verschikkelijk grappig vinden om dit bij een onschuldig beest te doen die mag van mij precies hetzelfde als straf krijgen.
Ik voel me niet geroepen om zelf het rotje aan te steken of de strijker, maar goed.. ik zou er niet om kunnen huilen als de baas of bazin de dader het zelfde geintje flikt.

De eerste die dit bij mijn hond of kinderen zou uithalen zou in iedergeval een aardig probleem hebben,

En ik ben van alles maar niet geweldadig, ik heb alleen een grote hekel aan mensen die kinderen of dieren die onschuldig zijn zomaar pijnigen, voor hun eigen ziekelijke pleziertjes....
Dus als jij een rotje in een kind zijn anus steekt ben jij niet gewelddadig omdat dat jochie dat ook bij jouw dier of kind heeft gedaan?
bouvierpoedel
Zeer actief

dolores schreef:Trouwens wat denk je dat er in de mannen gevangenis gebeurt met kinder verkrachters, als ze dat weten?

En als je dieren verkracht, ben je ook ziek in je hoofd, al blaas je hem op, iets in zn kont stoppen is gewoon verkrachtig.
:80: oh bam, van kattenopblazers naar pedo's.
En is dat dan wel goed dan een moordenaar die een pedo om zeep helpt of verkracht.?

Je hebt toch een wet wat in wel en niet mag en een daar aan hangende strafmaat, we leven toch niet in een onbeschaafde wereld waarin iedereen zijn gang mag gaan.?
Waarom zou jij je dan dat recht mogen toeeigenen om dat wel te doen.?
iones
Zeer actief

Gollum schreef:

Misschien ben jij meer voor de Sharia?
Deze vraag is hetzelfde als wanneer ik jou zo vragen of jij meer voorstander van bent als mensen vrijuit gingen naar een misdaad. In beide gevallen totaal uit verhouding.
dolores
Vaste gebruiker

Ik vind het gewoon ziek en gestoord om een onschuldig dier of een kind wat aan te doen.
Als je 25 jaar bent is je voorhoofdskwab volgroeit en zul je moeten weten dat als je een rotje of iets anders in iemand zijn poepertje stopt dat dat pijn doet.

En een het is ook bij mij gebeurd excuus is geen excuus.
Er zijn zo veel dingen in mijn leven gebeurd die ik nooit een ander aan zou doen.

Gewoon omdat het niet spoort.
En er zijn een hoop volwassen mensen die toch zulke dingen bij dieren doen, en wat ze zelf ook meegemaakt hebben, het is geen excuus.

Ik vind het gewoon vreselijk, dierenleed.
Een beest kan niet praten, een beest kan zich in bepaalde gevallen niet eens verdedigen.
En dat is met kinderen ook zo, dat die niet opgewassen zijn tegen een volwassene vandaar die vergelijking.

Sommige mensen doen zulke erge dingen, dat ik het gewoonweg niet zielig kan vinden als ze eens zoiets terug krijgen.

Want de straffen die staan op dierenleed zijn ook zo zwak in nederland, dat het niet zo vreemd is dat er mensen zijn die gewoon vaker dan 1x het zelfde doen bij een onschuldig beestje.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”