Nee dat begrijp ik wel, maar ik begrijp ook waarom dat soms wel gebeuren zou, als iemand boos is nadat hij hoorde dat de straf zo sneu was, vaak word het gezien als vernieling van eigendom ipv een levend wezen.Tara schreef:Oh, maar dát ben ik ook wel met je eens hoor, alleen mag dat natuurlijk nooit een reden zijn om dan maar eigen rechter te gaan spelen.dolores schreef:@Tara,
Jawel, maar de straffen, als het om een beest gaat zijn schikbarend laag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat opgeblazen met vuurwerk
Moderator: moderatorteam
- dolores
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, teefje bizar
- Aantal honden: 1
Re: Kat opgeblazen met vuurwerk
-
Marion.
En jouw reactie is dan "Ik stop hem ook een rotje in zijn kont? Ik zal hem leren!"dolores schreef:Maar als het jou hond was, of jou kat, en je houd van dat beest en iemand anders maakt hem zo dood.
En staat er bij te lachen, met zn maten en een slok te veel op... want waarom zou je dat anders doen?
Echt hoor, je snapt toch zelf ook wel hoe debiel en primitief dit klinkt???
-
Marion.
En mensenmishandeling is eerlijk? Jochies van 14 die onder invloed van weet ik het wat dieren iets aandoen, moeten dan ook maar dezelfde dood sterven? Dat is eerlijk, vind je?dolores schreef:Maar dierenmishandeling is meer dan oneerlijk.
- dolores
- Vaste gebruiker
Wel even alles lezen voordat je wat roept.Marion. schreef:En jouw reactie is dan "Ik stop hem ook een rotje in zijn kont? Ik zal hem leren!"dolores schreef:Maar als het jou hond was, of jou kat, en je houd van dat beest en iemand anders maakt hem zo dood.
En staat er bij te lachen, met zn maten en een slok te veel op... want waarom zou je dat anders doen?
Echt hoor, je snapt toch zelf ook wel hoe debiel en primitief dit klinkt???
Het is namelijk ook "debiel" om aan het einde van een redelijk nette discussie, waarin er niet veroordeeld word, opeens olie te pakken, en hoppa het vuur op te gooien.
-
lets have fun
Natuurlijk voel je machteloze woede wanneer iemand iets afschuwlijks doet bij een dier of een mens waar je van houdt. Het zou raar zijn als het je niks deed. Hoe je daar dan verder mee omgaat is een keuze.dolores schreef:@Lets have fun
Ik kan niet zeggen dat ik het oneens ben met je text.
Alleen wel dat er uit boosheid en verdriet vaak erge dingen gebeuren.
Als je verdriet hebt handel je niet altijd vanuit het verstand.
En als je je alleen een gevoel voor kunt stellen, reageer je ook niet altijd vanuit je verstand.
Ik weet namelijk helemaal niet wat ik zou doen, als het mijn hond wel was geweest.
Dat zou ik ook niet willen weten, want ik houd wel zielsveel van mijn hond.
Maar als ik lees dat dat zo gaat bij een diertje, dan denk ik wel, dat ik het niet vervelend had gevonden om de dag er na te lezen dat de persoon die dat deed nu zelf heeft ervaren hoe zon rotje aan voelt.
Waar ik helemaal niks van begrijp is wanneer iemand een voor hem onbekend dier wil wreken door een voor hem onbekend mens iets aan te doen. Eigenlijk vind ik dat een beetje eng als mensen zo denken. Maar misschien moet ik daar wel blij om zijn dat ik hun niet snap
-
Marion.
Maar als een stel jochies mijn man van 56 dusdanig verwonden dat hij het loodje legt (juwelier Straatman bijvoorbeeld), en daarna bijna vrijgesproken worden.... dan vind niemand het goed dat zijn weduwe eigen rechter gaat spelen. Helemaal terecht hoor. Maar denk je niet dat het verdriet in die familie ietsje groter en meer impact heeft dan een buitenkat die wordt doodgemaakt?dolores schreef:Nee dat begrijp ik wel, maar ik begrijp ook waarom dat soms wel gebeuren zou, als iemand boos is nadat hij hoorde dat de straf zo sneu was, vaak word het gezien als vernieling van eigendom ipv een levend wezen.
- dolores
- Vaste gebruiker
Nou, ik wilde persoonlijk helemaal niemand vreken hoor.lets have fun schreef:Natuurlijk voel je machteloze woede wanneer iemand iets afschuwlijks doet bij een dier of een mens waar je van houdt. Het zou raar zijn als het je niks deed. Hoe je daar dan verder mee omgaat is een keuze.dolores schreef:@Lets have fun
En als je je alleen een gevoel voor kunt stellen, reageer je ook niet altijd vanuit je verstand.
Ik weet namelijk helemaal niet wat ik zou doen, als het mijn hond wel was geweest.
Maar als ik lees dat dat zo gaat bij een diertje, dan denk ik wel, dat ik het niet vervelend had gevonden om de dag er na te lezen dat de persoon die dat deed nu zelf heeft ervaren hoe zon rotje aan voelt.
Waar ik helemaal niks van begrijp is wanneer iemand een voor hem onbekend dier wil wreken door een voor hem onbekend mens iets aan te doen. Eigenlijk vind ik dat een beetje eng als mensen zo denken. Maar misschien moet ik daar wel blij om zijn dat ik hun niet snapOver van het padje af zijn gesproken.....
Nu word het een beetje anders uitgelegd geloof ik.
Het enige wat ik heb gezegd is dat ik geen medelijden zou voelen als hem het zelfde overkwam, ik heb nergens geroepen dat ik iemand een rotje in zijn kont zou stoppen.
Zelfs gezegd dat ik zelf niet in staat ben geweld tegen dieren of mensen te plegen.
Zolang ze mijn gezin niks aan doen, in iedergeval
- dolores
- Vaste gebruiker
Ik zou het me wel voor kunnen stellen dat je het zou voelen en denken.Marion. schreef:Maar als een stel jochies mijn man van 56 dusdanig verwonden dat hij het loodje legt (juwelier Straatman bijvoorbeeld), en daarna bijna vrijgesproken worden.... dan vind niemand het goed dat zijn weduwe eigen rechter gaat spelen. Helemaal terecht hoor. Maar denk je niet dat het verdriet in die familie ietsje groter en meer impact heeft dan een buitenkat die wordt doodgemaakt?dolores schreef:Nee dat begrijp ik wel, maar ik begrijp ook waarom dat soms wel gebeuren zou, als iemand boos is nadat hij hoorde dat de straf zo sneu was, vaak word het gezien als vernieling van eigendom ipv een levend wezen.
Als ik zie dat een dier word mishandeld grijp ik wel in.
Maar als ik zie dat jou man mishandeld word doe ik het ook.
Niet dat ik mensen dood zou maken of rotjes hun kont in zou drukken, maar ik houd niet van oneerlijke dingen.
- dolores
- Vaste gebruiker
En ik hoop ook dat als mijn hond verot geschopt word. zomaar, en iemand dat zou zien dat die persoon ook wat er tegen zou doen.
Zelfs bij ander soort dieren heb ik dat, altijd al.
Ik heb ook wel eens ingegrepen terwijl ze over gingen trappen met een egeltje, maar omdat het niet eerlijk was heb ik wel gezorgd dat dat stopte.
(zonder rotjes of geweld)
En dat steld misschien minder voor voor vele, maar het blijft onrecht, en een arm onschuldig diertje.
Zelfs bij ander soort dieren heb ik dat, altijd al.
Ik heb ook wel eens ingegrepen terwijl ze over gingen trappen met een egeltje, maar omdat het niet eerlijk was heb ik wel gezorgd dat dat stopte.
(zonder rotjes of geweld)
En dat steld misschien minder voor voor vele, maar het blijft onrecht, en een arm onschuldig diertje.
-
Marion.
Maar als ze iemand uit je gezin, of zelfs maar je hond of kat iets aandoen dan ben jij tot alles in staat? En dan heeft dat jochie die het gedaan heeft dus geen familie?dolores schreef:Zelfs gezegd dat ik zelf niet in staat ben geweld tegen dieren of mensen te plegen.
- dolores
- Vaste gebruiker
In het begin van de discussie heb ik ergens neergezet dat het wel afhankelijk van de leeftijd is.Marion. schreef:Maar als ze iemand uit je gezin, of zelfs maar je hond of kat iets aandoen dan ben jij tot alles in staat? En dan heeft dat jochie die het gedaan heeft dus geen familie?dolores schreef:Zelfs gezegd dat ik zelf niet in staat ben geweld tegen dieren of mensen te plegen.
Als een jongetje van 8 mijn hond schopt, dan schop ik hem natuurlijk niet.
Ik had ergens in het begin neergezet ook dat mensen van volwassen leeftijd niet sporen als ze gewetenloos zijn, en een kind zijn hersenen niet volgroeit zijn.
En ik geef zeker toe dat als een volwassene mijn eigen kind wat aan doet dat ik dan ook wel eens van het padje af kan raken.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Een volwassene hoeft ook niet altijd volwassen te zijn in de kop hoor. Daarom kun je het maar beter over laten aan diegeen die de nuanche kunnen leggen voordat jezelf ook een vreselijke inschattingsfout maakt.dolores schreef:In het begin van de discussie heb ik ergens neergezet dat het wel afhankelijk van de leeftijd is.Marion. schreef:Maar als ze iemand uit je gezin, of zelfs maar je hond of kat iets aandoen dan ben jij tot alles in staat? En dan heeft dat jochie die het gedaan heeft dus geen familie?dolores schreef:Zelfs gezegd dat ik zelf niet in staat ben geweld tegen dieren of mensen te plegen.
Als een jongetje van 8 mijn hond schopt, dan schop ik hem natuurlijk niet.
Ik had ergens in het begin neergezet ook dat mensen van volwassen leeftijd niet sporen als ze gewetenloos zijn, en een kind zijn hersenen niet volgroeit zijn.
En ik geef zeker toe dat als een volwassene mijn eigen kind wat aan doet dat ik dan ook wel eens van het padje af kan raken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Marion.
En wanneer is iemand volwassen?dolores schreef:En ik geef zeker toe dat als een volwassene mijn eigen kind wat aan doet dat ik dan ook wel eens van het padje af kan raken.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Als ik voor mijn bevallige smoeltje ziet gebeuren dat iemand mijn hond of kat opblaast dan bega ik volgens mij ook een moord hoor.
Een half uurtje later niet ..maar op dat moment zou ik het zo kunnen doen denk ik
Een half uurtje later niet ..maar op dat moment zou ik het zo kunnen doen denk ik

- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik zou het in ieder geval niet doen, al staken ze tien rotjes in het achterwerk van mijn honden.dolores schreef:@Lets have fun
Ik zou verdriet hebben maar ga geen eigen rechter spelen, want buiten dat ik om mijn honden geef geef ik nog net iets meer om mijn eigen leven en heb geen zin om dat leven in de gevangenis te slijten.
En wie zegt trouwens dat het volwassenen waren die het gedaan hebben, misschien waren het wel jochies van een jaar of veertien.
Ik vind dat geweld niks oplost.
Heb ook nooit andermans honden geschopt of geslagen als ze een van mijn honden grepen.
Al is dat ook meer zelfbehoud heb geen zin dat zo hond mij dan grijpt, heb mijn eigen leven toch liever dan het leven van mijn honden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb dit topic expres niet gelezen, nou zocht ik net iets heel anders op de telegraaf en las ik er toch wat over.
Ik zag foto en vroeg aan vriend, kan ik aanklikken? Ja, je ziet niks meer dan dit. Maar de tekst zei al genoeg.
Ik zag foto en vroeg aan vriend, kan ik aanklikken? Ja, je ziet niks meer dan dit. Maar de tekst zei al genoeg.
-
gonnie
- Zeer actief
Hoorde net op het nieuws dat iemand het bericht van de opgeblazen kat uit Amersfoort op Facebook had gezet met de melding dat de dader opgespoord moest worden e.d.
De eigenaar van de kat heeft de oproep laten verwijderen. Hij vond dat mensen geen eigen rechter moesten gaan spelen, hij zei dat hij vind dat de dader wel gevonden moet worden maar dan door de politie.
De eigenaar van de kat heeft de oproep laten verwijderen. Hij vond dat mensen geen eigen rechter moesten gaan spelen, hij zei dat hij vind dat de dader wel gevonden moet worden maar dan door de politie.
Groetjes Gonnie.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dat siert de eigenaar vind ik.gonnie schreef:Hoorde net op het nieuws dat iemand het bericht van de opgeblazen kat uit Amersfoort op Facebook had gezet met de melding dat de dader opgespoord moest worden e.d.

-
Brigitte
- Zeer actief
Nou, ik speelde wel mooi voor eigen rechter want als je van de rechters hier in NL moet hebben
kom niet aan mijn honden want dan ben je van mij al ben je Beatrix
Ga er graag wel ff voor zitten, heb wel zin in een luxe all inclusive vakantie 
-
gonnie
- Zeer actief
En je honden thuis dan als je in de bak zit?Brigitte schreef:Nou, ik speelde wel mooi voor eigen rechter want als je van de rechters hier in NL moet hebbenkom niet aan mijn honden want dan ben je van mij al ben je Beatrix
Groetjes Gonnie.
-
Brigitte
- Zeer actief
Die verzorgt mijn ega wel.gonnie schreef:En je honden thuis dan als je in de bak zit?Brigitte schreef:Nou, ik speelde wel mooi voor eigen rechter want als je van de rechters hier in NL moet hebbenkom niet aan mijn honden want dan ben je van mij al ben je Beatrix
-
S@ndr@
- Zeer actief
vind ik ook, die kant moeten we niet op willen, dat een ieder die zin heeft om een potje te matten dit soort mensen opzoekt, dan gan er gewonden en evt misschien zelfs dooien vallen , want mensen zijn niet veel beter dan honden en doen ook aan ganging upthom schreef:Dat siert de eigenaar vind ik.gonnie schreef:Hoorde net op het nieuws dat iemand het bericht van de opgeblazen kat uit Amersfoort op Facebook had gezet met de melding dat de dader opgespoord moest worden e.d.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En voor het zelfde geld wordt de verkeerde gepakt.S@ndr@ schreef:vind ik ook, die kant moeten we niet op willen, dat een ieder die zin heeft om een potje te matten dit soort mensen opzoekt, dan gan er gewonden en evt misschien zelfs dooien vallen , want mensen zijn niet veel beter dan honden en doen ook aan ganging upthom schreef:Dat siert de eigenaar vind ik.gonnie schreef:Hoorde net op het nieuws dat iemand het bericht van de opgeblazen kat uit Amersfoort op Facebook had gezet met de melding dat de dader opgespoord moest worden e.d.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
gonnie
- Zeer actief
marian* schreef:En voor het zelfde geld wordt de verkeerde gepakt.S@ndr@ schreef:vind ik ook, die kant moeten we niet op willen, dat een ieder die zin heeft om een potje te matten dit soort mensen opzoekt, dan gan er gewonden en evt misschien zelfs dooien vallen , want mensen zijn niet veel beter dan honden en doen ook aan ganging upthom schreef:Dat siert de eigenaar vind ik.gonnie schreef:Hoorde net op het nieuws dat iemand het bericht van de opgeblazen kat uit Amersfoort op Facebook had gezet met de melding dat de dader opgespoord moest worden e.d.
Ook dat ja.
Groetjes Gonnie.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
http://112misdaad.nl/update-kat-opgebla ... -vuurwerk/
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hoe langer ik er over denk hoe moeilijker ik geloven kan dat iemand het voor elkaar krijgt een rotje in een kat zijn kont te drukken en nog aan te steken ook.
Makkelijker verklaarbaar en begrijpelijker lijkt mij dat dat beest een rotje tegen zijn achterwerk kreeg gegooit .
Makkelijker verklaarbaar en begrijpelijker lijkt mij dat dat beest een rotje tegen zijn achterwerk kreeg gegooit .

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Vorig jaar was dit toch ook al eens gebeurd?bouvierpoedel schreef:Hoe langer ik er over denk hoe moeilijker ik geloven kan dat iemand het voor elkaar krijgt een rotje in een kat zijn kont te drukken en nog aan te steken ook.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Wat .? Rotje in kont of per ongeluk geraakt.?Pepie schreef:Vorig jaar was dit toch ook al eens gebeurd?bouvierpoedel schreef:Hoe langer ik er over denk hoe moeilijker ik geloven kan dat iemand het voor elkaar krijgt een rotje in een kat zijn kont te drukken en nog aan te steken ook.