Als ze een hond uit die godvergeten puinhoop weg willen halen kost dat €35,= per hond.

Het verhaal:
http://www.animalinneed.com/dagboek/500 ... p-svp.html
De beelden:
http://www.youtube.com/watch?v=MzCRtMvIkiI
Moderator: moderatorteam

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik blijf dweilen. Als onze Manolo destijds niet uit het dodingsstation was gehaald dan hadden wij niet zo'n geweldig beest hier in huis gehad.Pino01 schreef:Sorry Hans ik geef hier geen ene rooie rot cent aan. Waarom niet? Dit is de Spaanse mentaliteit en die was er 25 jaar geleden ook al. Ook toen zaten de asiels daar vol en vooral met windhonden. Zo gauw windhonden niet meer gebruikt kunnen worden in de sport worden ze weg gedaan ( als de hond geluk heeft) of ze worden in een boom opgehangen. Je kunt alle honden hier heen halen maar dat is dweilen met de kraan open. Ik vind het heel zielig maar wat je al aan geeft je kunt niet de hele wereld redden maar vooral niet als er in het land zelf niets veranderd zoals in Spanje.
Wie een leven doodt, vernietigt een wereld, wie een leven redt, redt een wereld ... Talmudh a n s schreef:Je hebt helemaal gelijk. Maar ik blijf dweilen. Als onze Manolo destijds niet uit het dodingsstation was gehaald dan hadden wij niet zo'n geweldig beest hier in huis gehad.Pino01 schreef:Sorry Hans ik geef hier geen ene rooie rot cent aan. Waarom niet? Dit is de Spaanse mentaliteit en die was er 25 jaar geleden ook al. Ook toen zaten de asiels daar vol en vooral met windhonden. Zo gauw windhonden niet meer gebruikt kunnen worden in de sport worden ze weg gedaan ( als de hond geluk heeft) of ze worden in een boom opgehangen. Je kunt alle honden hier heen halen maar dat is dweilen met de kraan open. Ik vind het heel zielig maar wat je al aan geeft je kunt niet de hele wereld redden maar vooral niet als er in het land zelf niets veranderd zoals in Spanje.
Daar denk ik dan maar aan.
Jion schreef:De goede stichtingen gebruiken een deel van de opbrengst om ook ter plekke iets aan de situatie van zwerfhonden te doen, inclusief het geven van voorlichting in een poging de mentaliteit te veranderen.
Maar goed, dat is al duizend keer gezegd en geschreven. Mensen blijven toch denken wat ze denken.
~Suzanne~ schreef:Ook hier een "nee, sorry", om dezelfde redenen als al aangevoerd.
Ik vind het vergelijkbaar met broodfok... mijn insteek 'je redt geen hond, je houdt iets slechts in stand door er een pup/hond weg te halen'.
Natuurlijk, de individuele hond verdient hulp maar voor mij (en dat is een persoonlijke overweging) geldt het idee dat ik daarmee iets steun wat ik ab-so-luut niet wil steunen zwaarder.
Suzanne
Wat ben ik blij dat er mensen zijn die ondanks alles tòch die druppel op de gloeiende plaat willen gooien.mercedes2803 schreef: Wie een leven doodt, vernietigt een wereld, wie een leven redt, redt een wereld ... Talmud
En hoewel ik een enorm voorstander ben van TER PLEKKE werken aan veranderingen, en ik dus geen 'heil'zie in honden naar NLD
halen, bewonder ik je insteek wel.
En ook de insteek van een ieder die honden uit het buitenland heeft.
Ik ben twee keer in Istanbul in het bosasiel geweest en ja, ik zou ze met liefde allemaal meenemen, maar gelukkig laat ik ze daar in het bosasiel in goede omstandigheden 'achter'
De honden die op straat leven of in het Gemeentelijk Asiel terecht komen, daar krijg je buikpijn van ja...
En toch
Ik kan er goed om slapen omdat ik weet dat er al jaren mensen aan de weg timmeren om in het land van herkomst
een mentaliteits verandering teweeg te brengen, educatie en geld stoppen in neuter and release programma's etc.
En die mensen draag ik een enorm warm hart toe...
Ik blijf het soms lastig vinden .... ik BEGRIJP dat je het leven van een hondje redt, zie spreuk hierboven.
Maar er blijven even zoveel achter die het net zo beroerd hebben en dat kan ik zo slecht rijmen met elkaar.
Dan roepen: DUS dan doe ik maar helemaal niets is ook iets wat ik totaal niet begrijp en dat is weer niet verenigbaar met mijn karakter en mijn levensspreuk;
"There is no greater mistake than he who did nothing
because he could only do a little"
suza schreef:Dit is zoals de meeste gemeentelijke asielen in Turkije er uit zien.
Ik vrees dat als er honden weggehaald worden er met dezelfde snelheid weer nieuwe honden in het asiel gedumpt worden.
Door te betalen voor de honden wordt naar mijn idee het systeem nog in stand gehouden ook....35 euro voor de asielbaas/gemeente en weer een plek vrij.
Werken aan een mentaliteits verandering en het steriliseren van de dieren werkt niet binnen een paar dagen, maar is wel de enige structurele oplossing.
De eeuwige tweestrijd; ga je voor die ene hond die je meteen een beter leven kan geven of ga je voor de lange termijn oplossing om al dit dierenleed te voorkomen.
Wij (ActieZwerfhonden) kiezen voor de lange termijn oplossing, maar hoeven ook niet dagelijks tussen de ellende te leven.
Ik begrijp dit soort reacties wel, maar ze zijn wel een tikje ongenuanceerd.rose schreef:Ik ben het grotendeels eens met Pino. Vind het ook dweilen met de kraan open, in heel veel landen zitten honden (en andere dieren) in zo'n akelig slechte situatie en zolang de mentaliteit niet veranderd zal er aan de leefomstandigheden van alle dieren ook niets veranderen. Triest, dat wel
Er zit ook geen nuance in mijn reactie, simpelweg omdat ik er maar weinig van weet. Maar als ik dan het stukje uit de eerste link lees van de ts, dan wordt mijn vooroordeel toch wel weer bevestigdHanneke2 schreef:rose schreef:Ik ben het grotendeels eens met Pino. Vind het ook dweilen met de kraan open, in heel veel landen zitten honden (en andere dieren) in zo'n akelig slechte situatie en zolang de mentaliteit niet veranderd zal er aan de leefomstandigheden van alle dieren ook niets veranderen. Triest, dat wel
Of je dan wel of niet doneert is ieders eigen zaak (ik doneer niet, ik zit momenteel afgrijselijk krap en dan gaan de koekies voor mijn eigen honden voor), maar laten we alsjeblieft ophouden met Spanje afschilderen als een land waar iedereen zijn honden en andere dieren mishandelt en alle asiels martelkamers zijn. Spanje is er nog lang niet waar het gedegen dierenbescherming betreft, maar is wel hard op de goeie weg. Mede dankzij geld uit het buitenland.

Ja, dus dat arme beest ligt dat met piepjonge pups en lekker op de vieze beton met alle andere honden er om heen............Heel triest maar ik denk dat deze instelling gewoon moet sluiten, dit is hondonwaardig om die beesten zo in de shit (letterlijk) te laten zitten. Zwervend waren ze misschien beter af dan konden ze in elk geval een droog en veilig plekje opzoeken.Ireen schreef:zijn dat nou pupjes op 4.33?
Wat een trieste bedoening verder.. bah. Hoop dat ze wat kunnen uitrichten...al is het maar voor even en zit het daarna weer vol...de honden die er nu zitten zijn dan idd wel geholpen.

Ik denk dat je het misschien niet helemaal begrepen hebt, of ik begrijp het helemaal niet meer.empyree schreef:Ja, dus dat arme beest ligt dat met piepjonge pups en lekker op de vieze beton met alle andere honden er om heen............Heel triest maar ik denk dat deze instelling gewoon moet sluiten, dit is hondonwaardig om die beesten zo in de shit (letterlijk) te laten zitten. Zwervend waren ze misschien beter af dan konden ze in elk geval een droog en veilig plekje opzoeken.Ireen schreef:zijn dat nou pupjes op 4.33?
Wat een trieste bedoening verder.. bah. Hoop dat ze wat kunnen uitrichten...al is het maar voor even en zit het daarna weer vol...de honden die er nu zitten zijn dan idd wel geholpen.

Sorry, ik ben een man van weinig woorden, maar gelukkig zitten hier op het forum mensen die het beter kunnen verwoorden.rose schreef:Er zit ook geen nuance in mijn reactie, simpelweg omdat ik er maar weinig van weet. Maar als ik dan het stukje uit de eerste link lees van de ts, dan wordt mijn vooroordeel toch wel weer bevestigdHanneke2 schreef:rose schreef:Ik ben het grotendeels eens met Pino. Vind het ook dweilen met de kraan open, in heel veel landen zitten honden (en andere dieren) in zo'n akelig slechte situatie en zolang de mentaliteit niet veranderd zal er aan de leefomstandigheden van alle dieren ook niets veranderen. Triest, dat wel
Of je dan wel of niet doneert is ieders eigen zaak (ik doneer niet, ik zit momenteel afgrijselijk krap en dan gaan de koekies voor mijn eigen honden voor), maar laten we alsjeblieft ophouden met Spanje afschilderen als een land waar iedereen zijn honden en andere dieren mishandelt en alle asiels martelkamers zijn. Spanje is er nog lang niet waar het gedegen dierenbescherming betreft, maar is wel hard op de goeie weg. Mede dankzij geld uit het buitenland.
![]()
Dank je wel voor jouw uitgebreide reactie in ieder geval, dat werpt toch weer een wat ander licht op de zaak
En dat is wat ik ook noem met die wijze les uit de Talmudiones schreef:Maar in Nederland was men toch ook ooit zo slecht voor honden? En hier is het toch ook beter geworden?
Waarom zou het dan in Spanje dweilen met de kraan open zijn?
Hier is ooit bewustzijn ontstaan naar het welzijn van honden, waar is dat in Spanje dan niet mogelijk?
Daar werken die stichtingen toch ook aan?
Ik heb hier een spanjaard rondlopen en het is niet uitgesloten dat er ooit weer eentje komt. Er zitten daar hele leuke honden die zoveel beter verdienen.
Ik ben zelf een beetje zoals Hans, proberen de wereld te redden maar dat gaat niet.
het is een druppel op de gloeiende plaat voor je gevoel, maar voor zo'n hond is het geen druppel, het is zijn leven.
Kan wel zien dat hij een echt toetsenbord heeft en niet zo'n nepperd op een tablet: zo kan hij nog eens lange lappen goede tekst producerenTineke schreef:Marc