Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Aantal honden: 1

Help!

Ongelezen bericht door h a n s »

Goed... ik weet dat we niet alle leed in de wereld kunnen verhelpen maar de mensen in La Linea hebben nu even echt hulp nodig om in Sevilla de helpende hand te bieden.
Als ze een hond uit die godvergeten puinhoop weg willen halen kost dat €35,= per hond.

Afbeelding

Het verhaal:
http://www.animalinneed.com/dagboek/500 ... p-svp.html

De beelden:
http://www.youtube.com/watch?v=MzCRtMvIkiI
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Re: Help!

Ongelezen bericht door Pino01 »

Sorry Hans ik geef hier geen ene rooie rot cent aan. Waarom niet? Dit is de Spaanse mentaliteit en die was er 25 jaar geleden ook al. Ook toen zaten de asiels daar vol en vooral met windhonden. Zo gauw windhonden niet meer gebruikt kunnen worden in de sport worden ze weg gedaan ( als de hond geluk heeft) of ze worden in een boom opgehangen. Je kunt alle honden hier heen halen maar dat is dweilen met de kraan open. Ik vind het heel zielig maar wat je al aan geeft je kunt niet de hele wereld redden maar vooral niet als er in het land zelf niets veranderd zoals in Spanje.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Ik ben het grotendeels eens met Pino. Vind het ook dweilen met de kraan open, in heel veel landen zitten honden (en andere dieren) in zo'n akelig slechte situatie en zolang de mentaliteit niet veranderd zal er aan de leefomstandigheden van alle dieren ook niets veranderen. Triest, dat wel :ugh:
h a n s
Zeer actief

Pino01 schreef:Sorry Hans ik geef hier geen ene rooie rot cent aan. Waarom niet? Dit is de Spaanse mentaliteit en die was er 25 jaar geleden ook al. Ook toen zaten de asiels daar vol en vooral met windhonden. Zo gauw windhonden niet meer gebruikt kunnen worden in de sport worden ze weg gedaan ( als de hond geluk heeft) of ze worden in een boom opgehangen. Je kunt alle honden hier heen halen maar dat is dweilen met de kraan open. Ik vind het heel zielig maar wat je al aan geeft je kunt niet de hele wereld redden maar vooral niet als er in het land zelf niets veranderd zoals in Spanje.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik blijf dweilen. Als onze Manolo destijds niet uit het dodingsstation was gehaald dan hadden wij niet zo'n geweldig beest hier in huis gehad.
Daar denk ik dan maar aan.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

h a n s schreef:
Pino01 schreef:Sorry Hans ik geef hier geen ene rooie rot cent aan. Waarom niet? Dit is de Spaanse mentaliteit en die was er 25 jaar geleden ook al. Ook toen zaten de asiels daar vol en vooral met windhonden. Zo gauw windhonden niet meer gebruikt kunnen worden in de sport worden ze weg gedaan ( als de hond geluk heeft) of ze worden in een boom opgehangen. Je kunt alle honden hier heen halen maar dat is dweilen met de kraan open. Ik vind het heel zielig maar wat je al aan geeft je kunt niet de hele wereld redden maar vooral niet als er in het land zelf niets veranderd zoals in Spanje.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik blijf dweilen. Als onze Manolo destijds niet uit het dodingsstation was gehaald dan hadden wij niet zo'n geweldig beest hier in huis gehad.
Daar denk ik dan maar aan.
Wie een leven doodt, vernietigt een wereld, wie een leven redt, redt een wereld ... Talmud

En hoewel ik een enorm voorstander ben van TER PLEKKE werken aan veranderingen, en ik dus geen 'heil'zie in honden naar NLD
halen, bewonder ik je insteek wel.
En ook de insteek van een ieder die honden uit het buitenland heeft.
Ik ben twee keer in Istanbul in het bosasiel geweest en ja, ik zou ze met liefde allemaal meenemen, maar gelukkig laat ik ze daar in het bosasiel in goede omstandigheden 'achter'
De honden die op straat leven of in het Gemeentelijk Asiel terecht komen, daar krijg je buikpijn van ja...
En toch
Ik kan er goed om slapen omdat ik weet dat er al jaren mensen aan de weg timmeren om in het land van herkomst
een mentaliteits verandering teweeg te brengen, educatie en geld stoppen in neuter and release programma's etc.
En die mensen draag ik een enorm warm hart toe...

Ik blijf het soms lastig vinden .... ik BEGRIJP dat je het leven van een hondje redt, zie spreuk hierboven.
Maar er blijven even zoveel achter die het net zo beroerd hebben en dat kan ik zo slecht rijmen met elkaar.
Dan roepen: DUS dan doe ik maar helemaal niets is ook iets wat ik totaal niet begrijp en dat is weer niet verenigbaar met mijn karakter en mijn levensspreuk;

"There is no greater mistake than he who did nothing
because he could only do a little"

Ik doe voor mijn gevoel dus wat ik doen kan maar haal heel bewust geen hondje uit het buitenland hiernaartoe
En support financieel twee instantie's die honden ter plekke opvangen en ze ook daar houden.
De honden worden financieel onderhouden dmv een soort adoptie-op afstand verhaal

En in Turkije gaat het misschien wat harder dan in Spanje want het blijft in Spanje idd voor mijn gevoel echt een apenland waar deze narigheid maar BLIJFT doorgaan
Ook daar komt verandering, maar heel langzaam jammer genoeg...
En dan nog, al heb je bij wijze van een heel land de ogen kunnen openen, dan nog blijven er excessen in bvb deze "sport"
van windhonden etc

Maar blijven dweilen is super Hans...
Meer dan super...
als we stoppen met dweilen met zijn allen gebeurt er helemaal niets natuurlijk
Ik zal vanavond eens kijken of ik een eenmalige donatie zal doen om daar ter plekke wat uit te richten... :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ook hier een "nee, sorry", om dezelfde redenen als al aangevoerd.

Ik vind het vergelijkbaar met broodfok... mijn insteek 'je redt geen hond, je houdt iets slechts in stand door er een pup/hond weg te halen'.

Natuurlijk, de individuele hond verdient hulp maar voor mij (en dat is een persoonlijke overweging) geldt het idee dat ik daarmee iets steun wat ik ab-so-luut niet wil steunen zwaarder.

Suzanne
mercedes2803
Zeer actief

Jion schreef:De goede stichtingen gebruiken een deel van de opbrengst om ook ter plekke iets aan de situatie van zwerfhonden te doen, inclusief het geven van voorlichting in een poging de mentaliteit te veranderen.

Maar goed, dat is al duizend keer gezegd en geschreven. Mensen blijven toch denken wat ze denken. :roll:
:ok: :ok: :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

~Suzanne~ schreef:Ook hier een "nee, sorry", om dezelfde redenen als al aangevoerd.

Ik vind het vergelijkbaar met broodfok... mijn insteek 'je redt geen hond, je houdt iets slechts in stand door er een pup/hond weg te halen'.

Natuurlijk, de individuele hond verdient hulp maar voor mij (en dat is een persoonlijke overweging) geldt het idee dat ik daarmee iets steun wat ik ab-so-luut niet wil steunen zwaarder.

Suzanne

:denken: Oh? Kopen en fokken die lui vanzelf geen honden meer voor de sport wanneer je ze in het asiel laat? Wat een mooie oplossing!
h a n s
Zeer actief

mercedes2803 schreef: Wie een leven doodt, vernietigt een wereld, wie een leven redt, redt een wereld ... Talmud

En hoewel ik een enorm voorstander ben van TER PLEKKE werken aan veranderingen, en ik dus geen 'heil'zie in honden naar NLD
halen, bewonder ik je insteek wel.
En ook de insteek van een ieder die honden uit het buitenland heeft.
Ik ben twee keer in Istanbul in het bosasiel geweest en ja, ik zou ze met liefde allemaal meenemen, maar gelukkig laat ik ze daar in het bosasiel in goede omstandigheden 'achter'
De honden die op straat leven of in het Gemeentelijk Asiel terecht komen, daar krijg je buikpijn van ja...
En toch
Ik kan er goed om slapen omdat ik weet dat er al jaren mensen aan de weg timmeren om in het land van herkomst
een mentaliteits verandering teweeg te brengen, educatie en geld stoppen in neuter and release programma's etc.
En die mensen draag ik een enorm warm hart toe...

Ik blijf het soms lastig vinden .... ik BEGRIJP dat je het leven van een hondje redt, zie spreuk hierboven.
Maar er blijven even zoveel achter die het net zo beroerd hebben en dat kan ik zo slecht rijmen met elkaar.
Dan roepen: DUS dan doe ik maar helemaal niets is ook iets wat ik totaal niet begrijp en dat is weer niet verenigbaar met mijn karakter en mijn levensspreuk;

"There is no greater mistake than he who did nothing
because he could only do a little"
Wat ben ik blij dat er mensen zijn die ondanks alles tòch die druppel op de gloeiende plaat willen gooien. :J:
Op de site staat momenteel het volgende:
"Peter onderweg naar Sevilla
Update:
Peter is onderweg naar Sevilla. Lange rit over slingerende weggetjes . De bus is vol geladen met medicijnen, vaccinaties ,kennels etc. om de eerste hulp te bieden. We hopen zoveel mogelijk honden te kunnen redden. Helaas is het asiel in La Linea ook vol bezet maar we kunnen de dieren in deze omstandigheden niet laten barsten. In het asiel is inmiddels gewerkt aan noodopvang . We laten het hierbij niet zitten !! Er wordt gewerkt aan een protestactie naar het bestuur van de gemeente Sevilla.
Wij danken iedereen voor de spontane reacties en donaties. Helaas is er veel geld nodig voor extra voer, vaccinaties en medicijnen. We houden u op de hoogte."

Ik hoop dat het allemaal goed gaat daar!
mercedes2803
Zeer actief

ik heb dit bericht naar twee mensen in de buitenlandse honden-hulp wereld gestuurd.
En zal het ook nog even naar iemand anders sturen

http://www.animalinneed.com/

Hoi Arina/Suze...

Ik weet dat jullie in het Oostblok werken, maar toch even een berichtje

Er is op dit moment iemand onderweg van Animal in Need naar het asiel La Linea in Sevilla....
een SCHRIJNENDE toestand gaat hij daar aantreffen want in het dodingsstation daar is het (weer) helemaal mis

Misschien kennen jullie elkaar, misschien niet, maar omdat jij ook in deze wereld "werkt" wilde ik dit toch even onder je aandacht brengen.
Misschien kunnen jullie voor elkaar iets betekenen?

zelfde bericht is dus ook naar Arina gegaan en die zit momenteel zelf in Spanje.
Ze komt maandag terug.
Zij is van El Amgio Fiel, ook in Spanje.

Heb je je bericht ook op buitenlandsehondenfora geplaatst Hans?
suza
Actief
Mijn ras(sen): Turkse natuurrassen
Contacteer:

Ongelezen bericht door suza »

Dit is zoals de meeste gemeentelijke asielen in Turkije er uit zien.

Ik vrees dat als er honden weggehaald worden er met dezelfde snelheid weer nieuwe honden in het asiel gedumpt worden.

Door te betalen voor de honden wordt naar mijn idee het systeem nog in stand gehouden ook....35 euro voor de asielbaas/gemeente en weer een plek vrij.

Werken aan een mentaliteits verandering en het steriliseren van de dieren werkt niet binnen een paar dagen, maar is wel de enige structurele oplossing.

De eeuwige tweestrijd; ga je voor die ene hond die je meteen een beter leven kan geven of ga je voor de lange termijn oplossing om al dit dierenleed te voorkomen.

Wij (ActieZwerfhonden) kiezen voor de lange termijn oplossing, maar hoeven ook niet dagelijks tussen de ellende te leven.
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
mercedes2803
Zeer actief

suza schreef:Dit is zoals de meeste gemeentelijke asielen in Turkije er uit zien.

Ik vrees dat als er honden weggehaald worden er met dezelfde snelheid weer nieuwe honden in het asiel gedumpt worden.

Door te betalen voor de honden wordt naar mijn idee het systeem nog in stand gehouden ook....35 euro voor de asielbaas/gemeente en weer een plek vrij.

Werken aan een mentaliteits verandering en het steriliseren van de dieren werkt niet binnen een paar dagen, maar is wel de enige structurele oplossing.

De eeuwige tweestrijd; ga je voor die ene hond die je meteen een beter leven kan geven of ga je voor de lange termijn oplossing om al dit dierenleed te voorkomen.

Wij (ActieZwerfhonden) kiezen voor de lange termijn oplossing, maar hoeven ook niet dagelijks tussen de ellende te leven.

eens met je Linda, van voor tot achter...
Wel ga ik een donatie doen voor hulp ter plekke in de vorm van voer, medicatie, voorlichting, sterilisatie...etc
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

rose schreef:Ik ben het grotendeels eens met Pino. Vind het ook dweilen met de kraan open, in heel veel landen zitten honden (en andere dieren) in zo'n akelig slechte situatie en zolang de mentaliteit niet veranderd zal er aan de leefomstandigheden van alle dieren ook niets veranderen. Triest, dat wel :ugh:
Ik begrijp dit soort reacties wel, maar ze zijn wel een tikje ongenuanceerd.

In landen als Spanje zijn heel veel mensen actief om misstanden op te lossen en leefomstandigheden van dieren te verbeteren. De mentaliteit van het 'gewone' publiek is in de afgelopen jaren al enorm veranderd. Jong, modern, Spanje en een flinke scheut van het minder jonge, moderne Spanje is geschokt door dit soort ellende. Spanje kent behalve die resterende vreselijke dodenasiels, ook heel veel prima asiels en goed georganiseerde dierenbeschermingsorganisaties.

Het is geen bodemloze put. Goeie organisaties geven voorlichting, steunen of beheren asiels waar honden het vergelijkbaar goed hebben als in Nederlandse asiels, en doen hun stinkende best om zowel met lokale bevolking als met buitenlandse hulp de hele dierenbescherming naar een hoger niveau te trekken.

En ja, soms komt er iets aan het licht waardoor er opeens tientallen honden gered moeten worden. Dat soort dingen gebeurt in Nederland ook nog steeds, als hoarders of broodfokkers ontruimd worden bijvoorbeeld. En dan is er effe geld / opvang / spullen / steun nodig.

Of je dan wel of niet doneert is ieders eigen zaak (ik doneer niet, ik zit momenteel afgrijselijk krap en dan gaan de koekies voor mijn eigen honden voor), maar laten we alsjeblieft ophouden met Spanje afschilderen als een land waar iedereen zijn honden en andere dieren mishandelt en alle asiels martelkamers zijn. Spanje is er nog lang niet waar het gedegen dierenbescherming betreft, maar is wel hard op de goeie weg. Mede dankzij geld uit het buitenland.

Overigens komt mijn Lilo uit wat ik beschouw als zo ongeveer het beste asiel in Spanje. Lilo komt uit een in beslagname bij iemand die al zijn honden aan het afmaken was. Lilo kende niks, wist niks en was alleen maar bang. De energie en aandacht die het asiel vervolgens aan mijn hondje heeft gegeven is bijna genant als je het afzet tegen de algemene situatie destijds (bijna 9 jaar geleden). Ze hebben vrijwilligers aaitherapie laten doen met Lilo (omdat ze met iets meer dan een jaar oud dus nog nooit geaaid was), ze zijn haar gaan trainen om aan de riem te lopen (iets om haar nek en ze reageerde als een soort rodeopaard, het heeft engelengeduld gevergd van die vrijwilligers voor ze uiteindelijk mee ging lopen aan die riem).

Datzelfde asiel heeft cursussen gedaan met andere honden om ze meer plaatsbaar te maken (en vaak deden die honden het helemaal fantastisch en scoorden beter dan de 'gewone' huishonden), ik heb de beheerder van het asiel hier zelfs op de koffie gehad tijdens zijn zakelijke trip naar Nederland waarbij hij het liefst al zijn ex-asielhonden nog even had bezocht.

Lilo is hier nu al bijna 9 jaar, en inmiddels een stikbraaf, kerngezond, heerlijk sociaal en vooral heel erg blij en tevreden hondje.

Spanje is geen bodemloze put met een zooi dierenmishandelaars die van jouw centjes profiteren. Spanje is geen land waar mensen zich niks aantrekken van hondenleed. Spanje is een land waar heel veel hardwerkende mensen proberen om fatsoenlijke dierenbescherming voor elkaar te krijgen, en die mensen worden blij van elke euro die ze krijgen en nog blijer van elke hond die in Spanje of elders een goed thuis vindt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Hanneke2 schreef:
rose schreef:Ik ben het grotendeels eens met Pino. Vind het ook dweilen met de kraan open, in heel veel landen zitten honden (en andere dieren) in zo'n akelig slechte situatie en zolang de mentaliteit niet veranderd zal er aan de leefomstandigheden van alle dieren ook niets veranderen. Triest, dat wel :ugh:

Of je dan wel of niet doneert is ieders eigen zaak (ik doneer niet, ik zit momenteel afgrijselijk krap en dan gaan de koekies voor mijn eigen honden voor), maar laten we alsjeblieft ophouden met Spanje afschilderen als een land waar iedereen zijn honden en andere dieren mishandelt en alle asiels martelkamers zijn. Spanje is er nog lang niet waar het gedegen dierenbescherming betreft, maar is wel hard op de goeie weg. Mede dankzij geld uit het buitenland.

Er zit ook geen nuance in mijn reactie, simpelweg omdat ik er maar weinig van weet. Maar als ik dan het stukje uit de eerste link lees van de ts, dan wordt mijn vooroordeel toch wel weer bevestigd :ugh:

Dank je wel voor jouw uitgebreide reactie in ieder geval, dat werpt toch weer een wat ander licht op de zaak :ok:
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik denk dat we eerst onze eigen stoep eens schoon moeten vegen en niet altijd in het buitenland de problemen moeten willen oplossen.
Ik snap hoe triest het is voor die honden die daar zitten maar degenen die die windhonden dumpen blijven gewoon doorgaan. Er is misschien de laatste jaren best iets veranderd qua mentaliteit in Spanje maar NIET die van de galgo-bezitters en voor hen wordt het bijna makkelijk gemaakt als de gedumpte honden toch weer een goed tehuis krijgen. Ik zit maar iets noordelijker dan Spanje en merk hier ook het verschil met NL al, In NL willen we alles koste wat kost redden en zo werkt het niet want soms is euthanasie gewoon onoverkomelijk. Hier wordt een ongewenst gedekte teef of gespoten of men laat de pups komen en maakt ze dan af want men redeneerd beter geen pups dan pups bij de verkeerde baas of zelfs geen baas kunnen vinden voor alle pups. In het begin had ik daar erg veel moeite mee maar inmiddels begin ik er aardig aan te wennen.
Sandra
Afbeelding
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ireen »

zijn dat nou pupjes op 4.33?
Wat een trieste bedoening verder.. bah. Hoop dat ze wat kunnen uitrichten...al is het maar voor even en zit het daarna weer vol...de honden die er nu zitten zijn dan idd wel geholpen.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ireen schreef:zijn dat nou pupjes op 4.33?
Wat een trieste bedoening verder.. bah. Hoop dat ze wat kunnen uitrichten...al is het maar voor even en zit het daarna weer vol...de honden die er nu zitten zijn dan idd wel geholpen.
Ja, dus dat arme beest ligt dat met piepjonge pups en lekker op de vieze beton met alle andere honden er om heen............Heel triest maar ik denk dat deze instelling gewoon moet sluiten, dit is hondonwaardig om die beesten zo in de shit (letterlijk) te laten zitten. Zwervend waren ze misschien beter af dan konden ze in elk geval een droog en veilig plekje opzoeken.
Sandra
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

empyree schreef:
Ireen schreef:zijn dat nou pupjes op 4.33?
Ja, dus dat arme beest ligt dat met piepjonge pups en lekker op de vieze beton met alle andere honden er om heen............Heel triest maar ik denk dat deze instelling gewoon moet sluiten, dit is hondonwaardig om die beesten zo in de shit (letterlijk) te laten zitten. Zwervend waren ze misschien beter af dan konden ze in elk geval een droog en veilig plekje opzoeken.
Ik denk dat je het misschien niet helemaal begrepen hebt, of ik begrijp het helemaal niet meer.

Ik heb het filmpje niet gekeken, heb genoeg leed gezien en ik lig er anders echt van wakker, maar ik begreep dat het filmpje gaat over het asiel in Sevilla. Honden worden daar niet verzorgd, krijgen nauwelijks eten en drinken, dode honden worden niet weggehaald en pasgeboren pups direct opgevreten door andere honden.

Dat asiel moet dicht en die honden moeten daar weg, dat is de insteek van de hulpactie. Diverse fatsoenlijke asiels en organisaties proberen uit alle macht om die twee dingen voor elkaar te krijgen. Dat kost inzet en geld, en vandaar dat om donaties wordt gevraagd. In een ideale wereld was het een goedlopende samenwerkingsactie tussen allerlei verschillende organisaties met een goeie PR en duidelijker informatie over waar die centen voor nodig zijn. Maar ja, het is nog lang geen ideale wereld.

Dus ja, zwervend waren deze honden eigenlijk beter af. Mijn Jack is zwervend van straat geplukt, was weliswaar graatmager en zijn voorpoten stonden zo: / L, maar hij had het nog wel effe vol kunnen houden met zijn charmes in een toeristengebied. Hij was alleen waarschijnlijk geen bijna 13 geworden zoals nu. Heel veel zwervers worden doodgereden of sterven uiteindelijk door ondervoeding of infecties. Maar, ik ben het met je eens, dat is een beter leven/zelfs een betere dood dan opgesloten in een betonnen hok.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat het niet goed is om een hond uit Spanje lekker in huis te nemen en een goed leven te geven. Wel gewoon pups kopen bij een fokker (niks mis mee, maar wat voegt dat toe aan het goede van de wereld? ). En als ik of een ander dan een hond uit Spanje neemt moet dat ineens iets toevoegen aan het verbeteren van dierenwelzijn in Spanje. Vindt je het heel erg dat ik het geven van een beter leven aan een asielhond die waar ook vandaan komt voldoende vind?

Ik heb nu dus een hondje uit Spanje en wat ik al niet te horen heb gekregen is eigenlijk domweg onbeschoft. Hoe kun jij een hond uit Spanje nemen terwijl hier de asielen vol zitten? Nou uh, gewoon...omdat ik die hond leuk vind en het mij niet zo heel veel uit maakt waar hij vandaan komt. Mag dat? En dan de mensen die gaan roepen dat het nemen van Bas het dierenleed in Spanje niet oplost. Moet dat dan? Moet ik ineens omdat mijn hond uit Spanje komt regelen dat het daar beter gaat of anders had ze daar moeten blijven? Ook roepen mensen tegen mij dat als ik mijn hond uit Spanje neem de fokkers daar weer meer kunnen fokken omdat ze fokken voor Stichtingen die er dan winst op maken.... Okeej, ook al zo'n hele aparte redenatie. Bas kostte een klein bedrag. Minder dan hier een sterilisatie kost. Ze is geënt, gechipt, gecastreerd, heeft een paspoort, is naar NL gekomen en dat was niet gratis en lopend, en ze is hier liefdevol opgevangen. Allemaal zaken die geld gekost hebben. Dat lijkt me niet al te lucratief broodfokken aangezien de fokkers geen rode cent krijgen omdat het om gedumpte honden gaat. Mensen lijken tegenwoordig sneller te lullen dan te denken. Best irritant. Deze honden zitten letterlijk in de shit. Wie ze niet helpt en dan ook nog vindt dat een ander hier niks aan en mee mag doen moet zich diep schamen. Al haalt iemand 1 hond uit deze ellende dan zou dat voldoende moeten zijn om iemand daarin te steunen ipv af te vallen en te veroordelen.

Ik heb mijn hond uit Spanje niet genomen omdat dat nobel is. Wel heb ik haar genomen omdat ik domweg liever een hond een thuis geef die hij niet heeft dan een hond voor mij laat fokken en de honden zonder huis laat barsten deze keer. En als je ziet hoe lief en leuk veel honden zijn die in Spanje tot de enkels door de kak lopen is het ook nog eens heel prettig om zo'n hond te nemen voor jou als baas. Ik heb een hond gekregen die domweg perfect functioneert. Fantastisch beest! Ik had nooit een andere hond willen hebben dan deze. Ze is gister mee op bezoek geweest, ze kon wel een levende Boomer of Rin Tin Tin zijn. Ze snapt alles, doet precies wat we willen en reageert zo ontzettend leuk en goed op alles. Onze vrienden zijn haar vrienden, de honden van onze vrienden zijn haar vrienden. Ze kan alleen zijn, is zindelijk, slaapt heerlijk in een dekbed op de bank en geniet nu gewoon van het goede leven. Dat alleen is het waard om 1 hond mee te nemen uit zo'n hok als je toch een hond zoekt en het voor die ene hond anders te laten worden. Dat heet hoop. Er is zolang er mensen zijn die zich druk maken om deze honden tenminste nog hoop. Als wij ineens gaan roepen dat we eerst hier de asielen leeg moeten halen dan moet ik zeker met een pitbull of dolgedraaide JR gaan lopen die een of andere onverlaat in een opwelling uit de broodfok heeft gekocht. Dan heeft diegene de hond permanent in een bench geflikkerd en er maanden ala CM tegenaan staan trappen en ssshhht ssshhht tegen geroepen en dan is dat wat je MOET nemen als je een herplaatser wil? Flikker op zeg, die honden krijgen vreten, zitten droog en worden opgevangen. Maar als dat is wat ik moet nemen omdat ik perse een NL asielhond moet nemen dan hoef ik niet eens meer een hond. Spijt me, daar ga ik niet aan beginnen. Niet meer althans.

Dus waarom mensen in vredesnaam dingen moeten vinden over waar ik mijn hond vandaan haal en wat ik volgens hen had moeten doen is mij een groot raadsel. Ik merk het gewoon echt. Waar komt die hond vandaan? Dan zeg ik Spanje, en dan beginnen de heldere lichten tegen mij over broodfok, steunen van Spaanse misstanden. Onbeperkt fokken in Spanje stimuleren en daarna uiteraard hondsdolheid en zgn barstens volle asielen in NL waar niks van waar is. De meeste asielen in NL hebben een hond of wat? 10 zitten? 3 dolle mechelaars, 3 pittige pits en co en dan wat hyper J-Hussels en misschien een keer iets anders dat binnen een week weer weg is.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Marc :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
h a n s
Zeer actief

rose schreef:
Hanneke2 schreef:

Er zit ook geen nuance in mijn reactie, simpelweg omdat ik er maar weinig van weet. Maar als ik dan het stukje uit de eerste link lees van de ts, dan wordt mijn vooroordeel toch wel weer bevestigd :ugh:

Dank je wel voor jouw uitgebreide reactie in ieder geval, dat werpt toch weer een wat ander licht op de zaak :ok:
Sorry, ik ben een man van weinig woorden, maar gelukkig zitten hier op het forum mensen die het beter kunnen verwoorden.
Dank daar voor! :E:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Maar in Nederland was men toch ook ooit zo slecht voor honden? En hier is het toch ook beter geworden?
Waarom zou het dan in Spanje dweilen met de kraan open zijn?
Hier is ooit bewustzijn ontstaan naar het welzijn van honden, waar is dat in Spanje dan niet mogelijk?
Daar werken die stichtingen toch ook aan?

Ik heb hier een spanjaard rondlopen en het is niet uitgesloten dat er ooit weer eentje komt. Er zitten daar hele leuke honden die zoveel beter verdienen.
Ik ben zelf een beetje zoals Hans, proberen de wereld te redden maar dat gaat niet.

het is een druppel op de gloeiende plaat voor je gevoel, maar voor zo'n hond is het geen druppel, het is zijn leven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mercedes2803
Zeer actief

iones schreef:Maar in Nederland was men toch ook ooit zo slecht voor honden? En hier is het toch ook beter geworden?
Waarom zou het dan in Spanje dweilen met de kraan open zijn?
Hier is ooit bewustzijn ontstaan naar het welzijn van honden, waar is dat in Spanje dan niet mogelijk?
Daar werken die stichtingen toch ook aan?

Ik heb hier een spanjaard rondlopen en het is niet uitgesloten dat er ooit weer eentje komt. Er zitten daar hele leuke honden die zoveel beter verdienen.
Ik ben zelf een beetje zoals Hans, proberen de wereld te redden maar dat gaat niet.

het is een druppel op de gloeiende plaat voor je gevoel, maar voor zo'n hond is het geen druppel, het is zijn leven
.
En dat is wat ik ook noem met die wijze les uit de Talmud
En voor mij ook een reden om toch daar waar kan ergens geld heen te sturen

Verder helemaal eens met de rest van je bericht en dat van Laeken (Marc)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Tineke schreef:Marc :ok:
Kan wel zien dat hij een echt toetsenbord heeft en niet zo'n nepperd op een tablet: zo kan hij nog eens lange lappen goede tekst produceren :mrgreen:
Ben het er helemaal mee eens :ok: :ok: :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Dank je wel Marc! Ik ga je stukje printen en gebruiken als ik weer eens een lullige opmerking krijg over mijn lieve Griek. Ik kom vaak niet verder dan: ik zocht een hond die bij mij past en Charlie doet dat meer dan verwacht, dat hij uit het buitenland komt is geheel toevallig.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

[quote="laeken"
Dus waarom mensen in vredesnaam dingen moeten vinden over waar ik mijn hond vandaan haal en wat ik volgens hen had moeten doen is mij een groot raadsel. Ik merk het gewoon echt. Waar komt die hond vandaan? Dan zeg ik Spanje, en dan beginnen de heldere lichten tegen mij over broodfok, steunen van Spaanse misstanden. Onbeperkt fokken in Spanje stimuleren en daarna uiteraard hondsdolheid en zgn barstens volle asielen in NL waar niks van waar is. De meeste asielen in NL hebben een hond of wat? 10 zitten? 3 dolle mechelaars, 3 pittige pits en co en dan wat hyper J-Hussels en misschien een keer iets anders dat binnen een week weer weg is.[/quote]

Ik vertel ook niet veel over Nani d'r afkomst. Ik heb haar niet in huis gehaald wegens nobelheid. Ik zag haar foto en wist dat ik haar een thuis kon bieden. Als ik zeg, ze komt uit Roemenië, krijg ik een 'ach'. Wat nou ach?

En Hans, ik snap je en je hulpkreet. Maar ook ik kan niet alles helpen. Ik doneer waar ik denk goed te doen. In huis halen kan ik niet alles wat ik tegen kom.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Helemaal met Marc eens. :ok:
Enne wij zijn enorm gelukkig met onze Roemeense Ari. :klaar:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Yep, een ieder moet doen wat hij zij wil, liefde is grenzeloos, gelukkig wel.
en Gil komt ook uit Duitsland, of mag dat dan weer wel :U:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik krijg eigenlijk nooit negatief commentaar. :pffff: :mrgreen: Pjotr is gewoon vreselijk leuk en wordt door veel mensen meteen als buitenlandertje herkent. Heb dan ook altijd veel aanspraak met hem en mensen die allerlei vragen stellen.
Met Tibbe leg ik (omdat hij zich minder leuk gedraagt en ik daar duidelijk mee bezig ben) uit dat hij na adoptie terug is gekomen bij de stichting en dat die ook bij moeilijkere hondjes de verantwoordelijkheid op zich neemt.

Als ik vertel dat ik opvang en vier honden heb vinden mensen dat wel een beetje raar en denken dat dat erg zwaar en "knap" is. Of dat ik het uit idealisme doe.
Nou, gewoon heel gezellig vooral en ik heb voorlopig toch tijd zat.

:mann: Laatst wel iemand op het treinstation die er van overtuigd was dat Pjotr een vreselijk trauma had. Welnee, gewoon aanstelleritus.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Marc goed verwoord!

En Hans dapper, dweilen in een oceaan noem ik het vaak....Maar doe wat je hart je ingeeft
Ik ga wel met Jion mee, een stichting moet wel iets doen in het land van herkomst.
Hetzij sterilisatie, voorlichting etc maar niet alleen honden uit een dodingsstation halen waar
alweer 16 nieuwe op dat plekje komen.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”