Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Help!

Ongelezen bericht door joline »

Helemaal eens met Marc!
Ik steun kleine Nederlandse goede doelen voor dieren maar ook buitenlandse goede doelen. Mijn dierenliefde houd namelijk niet op bij de grens. Zolang ik iets kan missen zal ik dat ook blijven doen.
Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inne »

iones schreef:
het is een druppel op de gloeiende plaat voor je gevoel, maar voor zo'n hond is het geen druppel, het is zijn leven.
Mooi gezegd Iones!
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inne schreef:
iones schreef:
het is een druppel op de gloeiende plaat voor je gevoel, maar voor zo'n hond is het geen druppel, het is zijn leven.
Mooi gezegd Iones!

Nou precies. En het argument dat als je 10 honden uit een dodingsstation haalt je ruimte maakt voor 10 andere is ook wat vreemd. Immers, die honden worden daar binnen gebracht en niet gefokt om in een dodingsstation te belanden. Haal je er 10 honden uit dan verandert dat helemaal niks aan het feit dat er de dag later weer iemand 5 honden komt brengen? Die was toch gekomen, of je er nu 10 honden uit haalt of niet. En de honden die je eruit haalt krijgen ineens een kans en een leven. Wat kan daar nu mis mee zijn? Cleo was super lief. Ook een Spaans asielhondje. Ze heeft 11 heerlijke jaren gehad. Wie of wat kan daar nu iets negatiefs van vinden? Spaanse asielen zijn geen dierenwinkels of broodfokkers die voor elke verkochte pup een nieuwe fokken? Wat zij binnen krijgen krijgen ze binnen. Ongeacht welke honden eruit gaan, geplaatst worden, vergast worden of wat dan ook. Dus dat hele verhaal over in stand houden snap ik niet. Er worden geen honden geproduceerd om gaten in asielen en dodingsstations op te vullen. :denken:

Ik denk dat hoe meer honden naar het buitenland gaan, hoe meer Spanjaarden zien dat het ook anders kan. Dierenartsen werken daar aan mee, asielen werken daar aan mee. Medewerkers van asielen krijgen updates en zien dat hun werk WEL zin heeft. Elke hond die zij een jaar lang verzorgd hebben en die ineens weg mag is er een. Ik heb laatst foto's van Bas gestuurd, die gaan naar het asiel. Die mensen zien Bas straks liggen op de bank ipv in een betonnen hok vol hondjes en rommel. Zij zien dus dat als ze maar lang genoeg goed voor de dieren zijn er hoop is. Dat stimuleert. Ze praten erover met vrienden en thuis. Dat is ook educatief. Motiverend.

Dus zelfs al haal je alleen wat honden op en doe je lokaal niks. Dan nog is het voor die honden het verschil tussen een leven en geen leven. Dat is voor mij al genoeg reden om er niet tegen te zijn. Beter nog als er lokaal wat gedaan wordt natuurlijk. En dat is ook zo in de meeste gevallen. Dus waarom er kritiek kan zijn op het halen van je hond in het buitenland is mij volledig onduidelijk. :denken:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Eens. Goed gezegd! Laat mensen liever stoppen met broodfokken en stoppen met honden kopen bij die broodfokkers. Maar stichtingen die goed doen juist steunen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
chantalle#bo
nieuw lid
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door chantalle#bo »

Ik zou willen dat ik financieel wat kon missen, zodat ik wat kon doneren.
Wat ik veel liever zou willen, is dat er meer mensen waren die geraakt worden om wat er met deze honden gebeurd! En dat de projecten die er al zijn voor deze honden beter onder de aandacht werd gebracht en meer leefde in de wereld, net zoals andere projecten voor mensen/kinderen.
Als iemand daar een geniaal plan voor heeft dan doe ik graag mee!;-)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

laeken schreef:Ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat het niet goed is om een hond uit Spanje lekker in huis te nemen en een goed leven te geven. Wel gewoon pups kopen bij een fokker (niks mis mee, maar wat voegt dat toe aan het goede van de wereld? ). En als ik of een ander dan een hond uit Spanje neemt moet dat ineens iets toevoegen aan het verbeteren van dierenwelzijn in Spanje. Vindt je het heel erg dat ik het geven van een beter leven aan een asielhond die waar ook vandaan komt voldoende vind?

Ik heb nu dus een hondje uit Spanje en wat ik al niet te horen heb gekregen is eigenlijk domweg onbeschoft. Hoe kun jij een hond uit Spanje nemen terwijl hier de asielen vol zitten? Nou uh, gewoon...omdat ik die hond leuk vind en het mij niet zo heel veel uit maakt waar hij vandaan komt. Mag dat? En dan de mensen die gaan roepen dat het nemen van Bas het dierenleed in Spanje niet oplost. Moet dat dan? Moet ik ineens omdat mijn hond uit Spanje komt regelen dat het daar beter gaat of anders had ze daar moeten blijven? Ook roepen mensen tegen mij dat als ik mijn hond uit Spanje neem de fokkers daar weer meer kunnen fokken omdat ze fokken voor Stichtingen die er dan winst op maken.... Okeej, ook al zo'n hele aparte redenatie. Bas kostte een klein bedrag. Minder dan hier een sterilisatie kost. Ze is geënt, gechipt, gecastreerd, heeft een paspoort, is naar NL gekomen en dat was niet gratis en lopend, en ze is hier liefdevol opgevangen. Allemaal zaken die geld gekost hebben. Dat lijkt me niet al te lucratief broodfokken aangezien de fokkers geen rode cent krijgen omdat het om gedumpte honden gaat. Mensen lijken tegenwoordig sneller te lullen dan te denken. Best irritant. Deze honden zitten letterlijk in de shit. Wie ze niet helpt en dan ook nog vindt dat een ander hier niks aan en mee mag doen moet zich diep schamen. Al haalt iemand 1 hond uit deze ellende dan zou dat voldoende moeten zijn om iemand daarin te steunen ipv af te vallen en te veroordelen.

Ik heb mijn hond uit Spanje niet genomen omdat dat nobel is. Wel heb ik haar genomen omdat ik domweg liever een hond een thuis geef die hij niet heeft dan een hond voor mij laat fokken en de honden zonder huis laat barsten deze keer. En als je ziet hoe lief en leuk veel honden zijn die in Spanje tot de enkels door de kak lopen is het ook nog eens heel prettig om zo'n hond te nemen voor jou als baas. Ik heb een hond gekregen die domweg perfect functioneert. Fantastisch beest! Ik had nooit een andere hond willen hebben dan deze. Ze is gister mee op bezoek geweest, ze kon wel een levende Boomer of Rin Tin Tin zijn. Ze snapt alles, doet precies wat we willen en reageert zo ontzettend leuk en goed op alles. Onze vrienden zijn haar vrienden, de honden van onze vrienden zijn haar vrienden. Ze kan alleen zijn, is zindelijk, slaapt heerlijk in een dekbed op de bank en geniet nu gewoon van het goede leven. Dat alleen is het waard om 1 hond mee te nemen uit zo'n hok als je toch een hond zoekt en het voor die ene hond anders te laten worden. Dat heet hoop. Er is zolang er mensen zijn die zich druk maken om deze honden tenminste nog hoop. Als wij ineens gaan roepen dat we eerst hier de asielen leeg moeten halen dan moet ik zeker met een pitbull of dolgedraaide JR gaan lopen die een of andere onverlaat in een opwelling uit de broodfok heeft gekocht. Dan heeft diegene de hond permanent in een bench geflikkerd en er maanden ala CM tegenaan staan trappen en ssshhht ssshhht tegen geroepen en dan is dat wat je MOET nemen als je een herplaatser wil? Flikker op zeg, die honden krijgen vreten, zitten droog en worden opgevangen. Maar als dat is wat ik moet nemen omdat ik perse een NL asielhond moet nemen dan hoef ik niet eens meer een hond. Spijt me, daar ga ik niet aan beginnen. Niet meer althans.

Dus waarom mensen in vredesnaam dingen moeten vinden over waar ik mijn hond vandaan haal en wat ik volgens hen had moeten doen is mij een groot raadsel. Ik merk het gewoon echt. Waar komt die hond vandaan? Dan zeg ik Spanje, en dan beginnen de heldere lichten tegen mij over broodfok, steunen van Spaanse misstanden. Onbeperkt fokken in Spanje stimuleren en daarna uiteraard hondsdolheid en zgn barstens volle asielen in NL waar niks van waar is. De meeste asielen in NL hebben een hond of wat? 10 zitten? 3 dolle mechelaars, 3 pittige pits en co en dan wat hyper J-Hussels en misschien een keer iets anders dat binnen een week weer weg is.
Dat dus.

(Bas klinkt wel heel erg geweldig leuk. Als je een keer een logeeradresje nodig hebt...)

Ik krijg trouwens zelf heel weinig negatieve reacties op mijn Spanjaardjes, maar ik moet ook zeggen dat er heel veel buitenlandse hondjes lopen hier in de buurt, dat scheelt wellicht.

En inderdaad, kijk nou toch eens wat een stikleuke lieve sociale blije makkelijke honden ik heb. En dat waren honden 'met een verleden'. Ik moet werkelijk de honden nog tegenkomen die ook zo supervriendelijk zijn tegen alles wat klein en weerloos is, die zo geweldig om kunnen gaan met kleine kinderen en zulke dikke vrienden kunnen worden met katten, en die met de meeste andere honden per direct gezellig zijn en die ook nog eens op schoot kruipen bij de visite. (Okee, met herders en vreemde grote zwarte honden blijven er wat probleempjes, en die ouwe dibbes heb ik zelf een beetje teveel verwend zodat hij denkt dat hij koning van de wereld is :roll: ), maar verder zijn het gewoon perfecte honden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik dergelijke honden (en ook nog eens zulke mooie honden!) uit een Nederlands asiel had kunnen halen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik heb Barney nu ruim een jaar. En laatst kreeg ik de eerste negatieve opmerking waarom ik niet in Nederland een hond uit het asiel heb gehaald ipv 1 uit Turkije.
Eh, Barney zát in het asiel en toen ik voor zijn hoofd en karakter gevallen was zeiden ze me dat hij uit Turkije kwam.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Roompie schreef:Ik heb Barney nu ruim een jaar. En laatst kreeg ik de eerste negatieve opmerking waarom ik niet in Nederland een hond uit het asiel heb gehaald ipv 1 uit Turkije.
Eh, Barney zát in het asiel en toen ik voor zijn hoofd en karakter gevallen was zeiden ze me dat hij uit Turkije kwam.
Als mensen zo gaan beginnen kun je wel repliceren waarom ze zelf een goedkope pup bij een boer uit de stal halen i.p.v een hond uit het asiel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef: Als mensen zo gaan beginnen kun je wel repliceren waarom ze zelf een goedkope pup bij een boer uit de stal halen i.p.v een hond uit het asiel.

:mrgreen: vragen of zij zin hebben in een onopgevoede stafford puber.

Als mensen vragen hoe dat dan zit met "volle" asiels leg ik gewoon uit waarmee die vol zitten.
Is werkelijk nog niemand geweest die er geen begrip voor heeft dat de meeste mensen gewoon een leuke, gematigde, ongecompliceerde hond willen.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

suza schreef:Dit is zoals de meeste gemeentelijke asielen in Turkije er uit zien.

Ik vrees dat als er honden weggehaald worden er met dezelfde snelheid weer nieuwe honden in het asiel gedumpt worden.

Door te betalen voor de honden wordt naar mijn idee het systeem nog in stand gehouden ook....35 euro voor de asielbaas/gemeente en weer een plek vrij.

Werken aan een mentaliteits verandering en het steriliseren van de dieren werkt niet binnen een paar dagen, maar is wel de enige structurele oplossing.

De eeuwige tweestrijd; ga je voor die ene hond die je meteen een beter leven kan geven of ga je voor de lange termijn oplossing om al dit dierenleed te voorkomen.

Wij (ActieZwerfhonden) kiezen voor de lange termijn oplossing, maar hoeven ook niet dagelijks tussen de ellende te leven.

animal in need kiest voor beide oplossingen, ze hebben namelijk ook een sterilisatieproject lopen waar mensen hun hond gratis kunnen laten helpen animal in need betaald dan de kosten van de dierenarts, en ze geven voorlichting op scholen, staan op de markt om informatie te geven, enz. maar tegelijkertijd doen ze ook iets aan het directe leed. door middel van een asiel en het plaatsen van honden
Afbeelding
B&N
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door B&N »

Ik mis spijtig genoeg de gecertificeerde jaarrekeningen op die site. En ik ben niet zo goed van vertrouwen, ik weet wat er zo'n beetje allemaal rondloopt op de wereld. Meestens geen fraai gezicht. (Daarom ben ik ook zo gek op honden :-)).
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”