Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"dode"hond in sloot leefde toch nog (goede daad van vandaag)

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Re: "dode"hond in sloot leefde toch nog (goede daad van vand

Ongelezen bericht door Leanne »

Jee wat een verhaal :O:
Gelukkig maar dat jullie voorbij kwamen :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Leanne schreef:Jee wat een verhaal :O:
En heb je nog vakantie uren ervoor moeten inleveren? :wink:

Maarre....toppie hoor! :E:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

kooi schreef:
Leanne schreef:Jee wat een verhaal :O:
En heb je nog vakantie uren ervoor moeten inleveren? :wink:

Maarre....toppie hoor! :E:
Nou idd... DIT is hoe het hoort als je s ochtends voor je werk, na je werk of tijdens je werk iets onverwachts tegenkomt met betrekking tot een gewond dier :ok:
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

nou ik was gelukkig niet op weg naar mijn werk.
Had de ochtend vrij. Maar was met mijn dochter die een dagje vrij was van school op weg naar eindhoven om de lader van haar laptop te laten nakijken (die deed niks meer)
nouja dan nog maar paar daagjes zonder laptop toch.....dat hebben we paar dagen later maar gedaan.
En als ikwel op weg naar het werk was geweest had ik in ieder geval ook gestopt en wat geregeld natuurlijk
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Hier haalt de dierenambulance het dier ook niet op als het dood is. Er zijn maar weinig mensen die omkijken naar een dier dat op de grond ligt te creperen. Hier in de wijk lag vorig jaar ook een rode kater dood. Net alsof hij daar languit lag te slapen, helemaal niets aan te zien. In eerste instantie toen ik er langs reed dacht ik ook dat hij zich aan het uitrekken was, doen ze wel eens vaker op straat en dan lekker met hun lijfje rollen over de grond. Later kwam ik terug rijden en toen lag de kat er nog. Het is een drukke weg dus een aantal hebben het diertje echt wel zien liggen. Ik ben gestopt en gaan kijken, niet veel later kwam iemand van het hofje waar de kat na onderzoek vandaan blijkt te komen uit haar tuin vandaan die mij vertelde waar de kat vandaan kwam en ze hem nog niet eerder had zien liggen. Dat mens was helemaal van haar padje, had zo'n medelij met het dier... Naja goed dierenambulance bellen, kreeg een of andere receptie aan de telefoon er was storing. Maar de dierenambu zou de kat niet ophalen, moest de gemeente maar doen. Omdat ik weet wat de gemeente ermee gaat doen heb ik besloten om te gaan zoeken, stel dat hij wel door de gemeente was afgehaald had de eigenaar de kat nooit meer gezien.

Als ik de eigenaar niet had gevonden had ik hem verder aan de kant gelegd zodat er geen auto's overheen konden en hopen dat de eigenaar de kat vindt. Ik zou dat ook hopen als mijn dier zou aangereden worden en ik hem zelf tegen kom mochten ze mij niet vinden. Geen haar op mijn hoofd voor een belletje naar de gemeente.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

zo heb ik ooit op weg naar mijn werk een eend gevonden.
Zo sneu! Er zaten twee eendjes op de stoep, een mannetje en een vrouwtje. Dat vrouwtje was overduidelijk aangereden, gewond, en werd al opgegeten door een kraai. Terwijl ze nog leefde. Dat mannetje kon er niets tegen doen maar bleef wel bij haar.

Ik heb de eend toch maar meegenomen en ben effe langs de dierenarts gereden. Die was er echter niet. Er stond een man die hem ook moest spreken. Maar hij zei dat hij nu naar het asiel ging (ik denk dat hij een dier uit het asiel had). Hij zou de eend wel meenemen want daar komt ook elke dag een dierenarts. Zodoende.

Ik heb later nog gebeld naar het asiel. Ze hadden de eend inderdaad ontvangen maar moeten euthanaseren want ze was van binnen helemaal kapot.
Ik moest denken aan dat achtergebleven mannetje, dat er wel niets van zou snappen waar z'n vrouwtje gebleven was. Maar goed, ik heb dat beestje dat laatste stuk lijdensweg (levend opgegeten worden) kunnen besparen, met behulp van die man die zo aardig was het diertje mee te nemen.

Ik laat dieren niet lijden.
Ik vind dat een slechte eigenschap als mensen niet ingrijpen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Bizar verhaal zeg.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”