Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doodzieke hond hond aan hek gebonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Doodzieke hond hond aan hek gebonden

Ongelezen bericht door mmartinn »

Wat een onverantwoordelijk volk ook altijd zeg. Komt daar nu nooit een einde aan?
Snappen mensen nu niet dat als ze open kaart spelen bij bv dezelfde dierenopvang dat de hond ook dan wel geholpen wordt.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

zo gedumpt als oud vuil...
Ipv open kaart spelen zoals mmartin zegt..
Jammer.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Zo sneu :( ongeveer hetzelfde verhaal las ik van de week over een bruin labradorteefje, die is in Amsterdam gevonden. Klotemensen :boos:
Wimpel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.

Ongelezen bericht door Wimpel »

Arm beestje. Baarmoederontsteking is dodelijk, als je er te laat bij bent. Die operatie is helemaal niet zo duur. Ik zou daar zo mijn vakantiegeld willen geven. Toen mijn kat dat had heb ik er geen minuut over na hoeven denken. Om daarvoor nou zo'n beestje te vondeling te zetten. Die mensen zouden nooit geen huisdieren mogen hebben. Ik hoop dat ze ze vinden. Dat moet kunnen als hij een chip heeft, maar ik ben bang van niet :(
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

toevallig heb ik vandaag nog met haar gewandeld, volgens mij gaat het al de goede kant op met haar, ze had alweer praatjes (letterlijk). Die zal vast gauw een baasje vinden, ze is erg leuk
Wimpel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.

Ongelezen bericht door Wimpel »

Nicoline schreef:toevallig heb ik vandaag nog met haar gewandeld, volgens mij gaat het al de goede kant op met haar, ze had alweer praatjes (letterlijk). Die zal vast gauw een baasje vinden, ze is erg leuk
Gelukkig maar. Het is een mooi beest en kijkt heel intelligent uit haar ogen. Komt ook niet over als een hond die niet opgevoed is, anders hadden ze hem heus niet zo mee kunnen nemen.
Nicoline
Zeer actief

Aan de riem gedraagt ze zich in ieder geval netjes, ze trekt niet maarja dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nog zwak is. En ze is flink aan de maat, dus eten heeft ze in ieder geval in overvloed gehad.
Wat betreft open kaart spelen, sommige mensen kunnen ook de afstandskosten niet betalen :-( Niet dat ik het goed wil praten, maar ik kan me voorstellen dat dit een wanhoopsdaad is geweest
mmartinn
Zeer actief

Nicoline schreef:Aan de riem gedraagt ze zich in ieder geval netjes, ze trekt niet maarja dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nog zwak is. En ze is flink aan de maat, dus eten heeft ze in ieder geval in overvloed gehad.
Wat betreft open kaart spelen, sommige mensen kunnen ook de afstandskosten niet betalen :-( Niet dat ik het goed wil praten, maar ik kan me voorstellen dat dit een wanhoopsdaad is geweest
het zal af en toe best wel een wanhoopspoging zijn.
Toch gebeurd het in mijn ogen te vaak, en laten we eerlijk zijn in deze maatschappij ligt de prioriteit bij veel mensen eerder bij het kopen van de nieuwste I-Phone dan het behandelen van hun huisdier. (ik bedoel, bij veel mensen liggen de prioriteiten erg scheef)
Ik hoor dat zo vaak bij mensen: Ik mag weer een nieuwe gratis telefoon. Hebben geen geld te makken en vergeten dan even dat er een abonemment bij zit van 5 tientjes in de maand. Echt zot in mijn ogen! En dat terwijl hun oude telefoon nog werkt. Dat geld kan ook gespaard worden voor evt kosten voor je huisdier. Maar zo zie ik het. Ik eet liever een biefstuk minder zodat castor er 1 meer kan eten!
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als ze er een briefje bij doen, doen ze dat toch om op hun beperkte manier de hond te helpen. Het lijkt mij een wanhoopsdaad. Ik moet er niet aan denken om mijn hond zo achter te moeten laten, al dan niet ziek. ik denk niet dat ik het zou kunnen, hoe wanhopig ook, want dan zou ik alleen maar nóg wanhopiger worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mmartinn
Zeer actief

Begrijp me niet verkeerd hoor.
Ik zei al eens eerder, ik vind dat er gewoon subsidie moet gaan naar dierenasiels.
Zodat de aftsandskosten 0 of zeer weinig zijn, om dit soort problemen te voorkomen.
Maar net wat jij zegt iones, mensen die het echt moeilijk hebben zouden het op deze manier niet eens kunnen.
Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Oh god, verschrikkelijk...
Voor mij zijn huisdieren als kinderen, zoiets gaat mij mijn boekje te buiten.

En ondanks dat ik ook erg blij ben als ik een nieuwe telefoon uit mag zoeken houd ik wel prio nummer 1 in de gaten.. Namelijk: De levende haven gaat voor!
Moet ik ooit op een dag de keuze maken tussen avondeten en brokken dan spreekt het vanzelf dat het de brokken worden. Maar ik zorg er voor dat mij dat niet overkomt, tenminste niet bewust.. Factoren van buitenaf kan ik niks aan doen, dat is de crisis.. Maar ook hierin kan je als slim mens goed puzzelen.

En dat is wat jij Mmartin denk ik bedoeld met prioriteiten stellen, goed puzzelen waar het geld heen gaat. Dan moet het goed te doen zijn.
mmartinn
Zeer actief

Mieke-Bo schreef:
En dat is wat jij Mmartin denk ik bedoeld met prioriteiten stellen, goed puzzelen waar het geld heen gaat. Dan moet het goed te doen zijn.
Ja precies, dat van die tel. vind ik op zich niet erg. Maar wel als je bv belangrijke dingen daarvoor aan de kant schuift.
Door de crisis kun je natuurlijk onverwacht in de problemen komen, maar wat jij ook zegt. Ik koop liever iets voor mijn hond dan voor mezelf.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief

Ja die subsidie zou zeker heel fijn zijn, ook voor het behandelen van zieke dieren etc. Ik heb trouwens ook best wel eens gevallen meegemaakt dat ik medelijden had met het baasje, die bijv. keihard moest werken om het afstandsbedrag op tijd bij elkaar te krijgen, en soms lukt dat gewoon niet denk ik :-( Honden die binnenkomen omdat het baasje dakloos is geworden is ook niks nieuws trouwens. Nou stond deze hond ook in een druk bezocht park met grote kans van vinden, "zorg goed voor m'n dochter" stond er nog bij. Misschien ben ik naiëf maar ergens vind ik het voor dat baasje dan ook wel weer naar.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nicoline schreef:Ja die subsidie zou zeker heel fijn zijn, ook voor het behandelen van zieke dieren etc. Ik heb trouwens ook best wel eens gevallen meegemaakt dat ik medelijden had met het baasje, die bijv. keihard moest werken om het afstandsbedrag op tijd bij elkaar te krijgen, en soms lukt dat gewoon niet denk ik :-( Honden die binnenkomen omdat het baasje dakloos is geworden is ook niks nieuws trouwens. Nou stond deze hond ook in een druk bezocht park met grote kans van vinden, "zorg goed voor m'n dochter" stond er nog bij. Misschien ben ik naiëf maar ergens vind ik het voor dat baasje dan ook wel weer naar.
Ik ook, je weet niet hoe wanhopig zo iemand is.

En laten we eerlijk wezen de dierenartskosten zijn wel aardig hoog geworden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mmartinn
Zeer actief

gonnie schreef:
Nicoline schreef:Ja die subsidie zou zeker heel fijn zijn, ook voor het behandelen van zieke dieren etc. Ik heb trouwens ook best wel eens gevallen meegemaakt dat ik medelijden had met het baasje, die bijv. keihard moest werken om het afstandsbedrag op tijd bij elkaar te krijgen, en soms lukt dat gewoon niet denk ik :-( Honden die binnenkomen omdat het baasje dakloos is geworden is ook niks nieuws trouwens. Nou stond deze hond ook in een druk bezocht park met grote kans van vinden, "zorg goed voor m'n dochter" stond er nog bij. Misschien ben ik naiëf maar ergens vind ik het voor dat baasje dan ook wel weer naar.
Ik ook, je weet niet hoe wanhopig zo iemand is.

En laten we eerlijk wezen de dierenartskosten zijn wel aardig hoog geworden.[/quote

Ik kan me daar ook wel in verplaatsen, maar ik denk dat een heel groot gedeelte van die gevonden honden gewoon een prutsbaas had.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Om kenbaar te maken dat het de verkeerde kant op gaat met het stellen van prioriteiten bij veel mensen. En dat de zwakken (mensen en honden) daaronder moeten lijden.
En ik veroordeel ook niet iemand die in de rats zit door bv een economische crsisis, alleen veroordeel ik iemand die niet gewoon open kaart speelt.
Hij of zij kan er wel zo'n lullig kaartje aanhangen, maar voorzelfde geld was het beest gestorven. Als je open kaart speelt en je komt met je verhaal bij een hulpinstantie, helpen ze het beest ook wel. En dan weet je het resultaat ook nog. Nu weet je niet of ie sterft of overleeft.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Nicoline schreef:Nou stond deze hond ook in een druk bezocht park met grote kans van vinden, "zorg goed voor m'n dochter" stond er nog bij. Misschien ben ik naiëf maar ergens vind ik het voor dat baasje dan ook wel weer naar.
Is dat werkelijk? Dat moet een hard gelag zijn geweest voor het baasje.

Dan hoop ik dat de hond naar haar terug kan. Niemand zit op nóg zo'n hond te wachten in het asiel. Staffords zitten er gemiddeld al zoveel langer.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind het ook onzin om gelijk te beweren dat iemand liever een i-phone wil kopen dan zijn/haar hond een noodzakelijke operatie te geven.
Als we dan toch gaan fantaseren: voor hetzelfde geld is het iemand met een gezin die werkeloos is geworden. Met een veel te duur koophuis waarvoor de hypotheek niet meer kan worden opgebracht. En als je moet kiezen tussen je kinderen te eten geven of je hond laten opereren, dan is die keuze al snel gemaakt. Een keuze die ik overigens óók zou maken. Mijn kind gaat voor mijn dieren.

Zo, en nu uitgefantaseerd en gespeculeerd: dit is duidelijk geen mishandeld dier. Sterker nog: het dier is weldoorvoed. Véél te weldoorvoed. Kennelijk heeft zij een baas gehad die haar met liefde volstopte met allerhande lekkers. En er zat een briefje bij en is zij achtergelaten op een plaats waar zij al heel snel zou worden gevonden.
Mijn enorme deductieve vermogens vertellen mij dat deze baas wanhopig was. :pffff:
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Als het baasje zich alsnog meld met flink berouw sluit ik me bij de bovenste twee berichten aan. Zo niet dan denk ik er het mijne van.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nicoline schreef:Nou stond deze hond ook in een druk bezocht park met grote kans van vinden, "zorg goed voor m'n dochter" stond er nog bij. Misschien ben ik naiëf maar ergens vind ik het voor dat baasje dan ook wel weer naar.

:ugh: Dat is wel ontzettend sneu.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:Als het baasje zich alsnog meld met flink berouw sluit ik me bij de bovenste twee berichten aan. Zo niet dan denk ik er het mijne van.

Ja dág, dat gaat natuurlijk niet gebeuren want dan krijgt baasje alsnog de rekening van de operatie gepresenteerd. En dat was nou juist niet de bedoeling. :roll:
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

lieke schreef: Zo, en nu uitgefantaseerd en gespeculeerd: dit is duidelijk geen mishandeld dier. Sterker nog: het dier is weldoorvoed. Véél te weldoorvoed. Kennelijk heeft zij een baas gehad die haar met liefde volstopte met allerhande lekkers.
Ja sorry hoor, dan had ze dus blijkbaar wel genoeg geld om dat beest vet te mesten , maar niet om te laten behandelen? Toch weer die prioriteiten.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 18 feb 2014 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

lieke schreef:
mmartinn schreef:Als het baasje zich alsnog meld met flink berouw sluit ik me bij de bovenste twee berichten aan. Zo niet dan denk ik er het mijne van.

Ja dág, dat gaat natuurlijk niet gebeuren want dan krijgt baasje alsnog de rekening van de operatie gepresenteerd. En dat was nou juist niet de bedoeling. :roll:
De operatiekosten van zo'n flinke hond zijn echt niet niks. Misschien heeft de baas het zo gedaan in de hoop haar later weer op te kunnen halen...
lieke
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:
lieke schreef: Zo, en nu uitgefantaseerd en gespeculeerd: dit is duidelijk geen mishandeld dier. Sterker nog: het dier is weldoorvoed. Véél te weldoorvoed. Kennelijk heeft zij een baas gehad die haar met liefde volstopte met allerhande lekkers.
Ja sorry hoor, dan had ze dus blijkbaar wel genoeg geld om dat beest vet te mesten , maar niet om te laten behandelen?

Met jou valt werkelijk niet te discussiëren, hè? :ugh:

Nog één poging dan: een blik goedkope aldibrokken kost misschien 1 euro (of zoiets) en een baarmoederoperatie van een teef van die grote een euro'tje of 500.
Kun je rekenen? Dan is het laatste niet op te hoesten als je nog tig rekeningen hebt liggen én je kinderen moet voederen.
Snappie?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Als je het erg vind dat ik je niet overal gelijk in geef, dan nee. Dan kun je met mij niet discussieren, want net als jij heb ik mijn eigen mening.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 18 feb 2014 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

lieke schreef:
mmartinn schreef:
Ja sorry hoor, dan had ze dus blijkbaar wel genoeg geld om dat beest vet te mesten , maar niet om te laten behandelen?

Met jou valt werkelijk niet te discussiëren, hè? :ugh:

Nog één poging dan: een blik goedkope aldibrokken kost misschien 1 euro (of zoiets) en een baarmoederoperatie van een teef van die grote een euro'tje of 500.
Kun je rekenen? Dan is het laatste niet op te hoesten als je nog tig rekeningen hebt liggen én je kinderen moet voederen.
Snappie?

:ok:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:Als je het erg vind dat ik je niet overal gelijk in geef, dan nee. Dan kun je met mij niet discussieren, want net als jij heb ik mijn eigen mening.

Ik hoef geen gelijk te hebben. Een discussie gaat niet over gelijk krijgen maar over het uitwisselen van ideeën en meningen.
Maar ik wil wel graag dat een discussiepartner met goed onderbouwde argumenten komt. En niet met dwaze opmerkingen die kant noch wal raken.
Dus ik stel voor dat je eerst nadenkt voor je in je toetsenbord klimt.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Mogelijk vinden ze de eigenaresse nog en ik denk niet dat ze haar iets kwalijk zullen nemen. Maar misschien zien ze meer mogelijkheid om de hond te plaatsen weer bij haar, dan dat de hond nu maanden aan een stuk in het asiel moet zitten (wegkwijnen), wat óók geld kost, terwijl ze datzelfde geld kunnen spenderen aan de hond bij haar thuis.

Ze had zich ook kunnen melden bij de hondenbescherming. Dan moet ze echter wel aantonen dat ze financieel geen kant op kon, dus alles financieel uit de doeken doen (wat natuurlijk wel erg prive is). maar ja, dat moet je maar net weten.
iones
Zeer actief

Ik denk dat het voor veel mensen hier ook geen gesneden koek is hoor.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Tara schreef:
iones schreef:
Ze had zich ook kunnen melden bij de hondenbescherming. Dan moet ze echter wel aantonen dat ze financieel geen kant op kon, dus alles financieel uit de doeken doen (wat natuurlijk wel erg prive is). maar ja, dat moet je maar net weten.
Precies! Dat iets voor ons gesneden koek is, wil natuurlijk nog niet zeggen dat dat algemeen bekend is. :U:

Deze mogelijkheid is voor mij ook compleet nieuw. Wel fijn om te weten trouwens, altijd handig.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”