Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En nog maar een keer..

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
PaulineP
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Aantal honden: 2

En nog maar een keer..

Ongelezen bericht door PaulineP »

Ik stelde me hier voor in mei 2012, toen Punk mijn enige hond was..
Ik stelde me hier in april 2013 voor, toen Punk én Cosmic mijn honden waren, en Winnie hier in de opvang zat..
En ik doe het nu nog maar een keertje, dit keer mét de belofte dat ik nu écht actief mee ga doen! En dan geef ik maar gelijk wat background info over wat er sinds toen gebeurd is..

Punk was mijn Mechelaar mix. Een teefje dat uit het asiel kwam. Ze was toen zes jaar oud, en ik was zeventien jaar oud. Ze was m'n alles. Ze is afgelopen 30 september overleden. Donderdag rende ze nog door de duinen, vrijdag werd ze ziek, ze ontlastte haar buik. Na bloedonderzoeken en een echo, bleek dat er "iets" in haar buik zat. Inmiddels was ze alweer bijna veertien, ze at niet meer, kon zelf niet meer lopen, kon zelfs niet meer staan, en had duidelijk pijn. Ik heb ervoor gekozen niet verder te gaan met onderzoeken omdat ik haar beloofd heb haar zulke dingen niet meer aan te doen op late leeftijd. Op maandagavond is ze bij mij thuis ingeslapen. De volgende dag is ze gecremeerd. Ik mis haar nog iedere dag..

Afbeelding

En dan even kort over Winnie..

Winnie kwam in april voor de derde keer terug in het asiel. Ze heeft hier op het forum ook gestaan als herplaatser, geloof ik. Winnie had suikerziekte en was een "Grippet" van ongeveer acht jaar. Het asiel had haar al twee keer opgelapt, en er was dit keer weinig hoop voor Winnie. Samen met een andere vrijwilliger bood ik aan om haar op te vangen. Ze paste hier ontzettend goed, maar toch is een hond met suikerziekte niet zomaar iets.. Na twee maanden begon ze ineens te schommelen met haar suiker, en werd ze ontzettend ziek. Alles deed haar pijn, ze kon haar urine niet meer ophouden, en uiteindelijk is besloten haar in te laten slapen.. Drie maanden later volgde Punk dus, 2013 was geen leuk jaar voor me..

Afbeelding

En nu even terug naar het land der levenden.. In januari 2013 (Punk was er toen dus nog) kwam Cosmic in mijn leven. Cosmic is een inmiddels drie jarig Podenco Andaluz teefje uit Spanje. Ik wilde graag een tweede hond en had altijd al iets met windhonden gehad. De Podenco kende ik niet. Ik ben er dus compleet blanco ingestapt, en heb ontzettend veel fouten gemaakt, en ben het eerste jaar ontzettend gefrustreerd geweest. Regelmatig dacht ik; ik kan dit niet, ze zit ergens anders beter. Cosmic was maandenlang onzindelijk, wat toch wel mijn grootste ergernis was. Ik ben onwijs blij dat ik heb doorgezet, want niet alleen hou ik nu zielsveel van Cosmic, ook het ras op zich heeft me voor zich doen laten vallen. Cosmic is qua karakter net een kat. Je mag haar aaien. Soms. Ze luistert. Soms. Ze reageert averechts op druk en dwang. Cosmic heeft mij kennis laten maken met de wondere wereld van het positief trainen. Inmiddels kunnen we samen door een deur, door haar komst ben ik niet alleen anders naar honden(training) gaan kijken, maar eigenlijk naar alles in het leven. Dat je dingen niet af kunt dwingen. Dat je respectvol kunt vragen om medewerking, waar dan een beloning tegenover staat, maar dat je daar niet vanuit kunt gaan en het zeker niet af kan dwingen. Verder is ze een echte Podenco, met een enorm jachtinstinct, waardoor ze niet/moeilijk los kan lopen. Of nou ja, het loslopen gaat wel, en ze komt altijd terug, maar het kan gerust een uurtje duren.. Een uurtje waarin ik dan doodsangsten uit sta..

Afbeelding

Nadat Punk overleed merkte ik dat Cosmic het "enigskind" zijn niet zo tof vond. Ze had vreselijke problemen met het alleen thuis zijn, en leek minstens zo depressief als ikzelf. We groeiden wel enorm naar elkaar toe, en deden alles samen, omdat ze dus niet alleen kon zijn.. Afgelopen januari ben ik verhuisd. Mijn idee was om in de zomer uit te kijken naar een eventueel tweede hondje. Maar dat hondje kwam sneller dan ik dacht. Via Facebook werd een Podenco Andaluz teefje gedeeld met vreselijke wonden op haar rug. Het beestje was in september in Spanje gevonden en zat daar nu in het asiel, en ze waren op zoek naar een gastgezin. Niet de ideale timing voor mij, maar ik wilde graag iets voor haar betekenen. Ik meldde me dus aan als gastgezin, met het idee dat als het allemaal zou klikken met Cosmic, ze zou mogen blijven. Begin februari was het zo ver en haalden we Wispa op van het vliegveld bij Brussel. Met mij klikte het gelijk, ik was verliefd. Helaas ervoer Cosmic dat anders. Wispa is onwijs zelfverzekerd, echt zo'n "hier sta ik" hond. Cosmic is wat onzeker, timide, terughoudend, en ze vond Wispa behoorlijk eng. Wispa vond dat op haar beurt wel leuk, en greep daarom ook de kans aan om Cosmic constant op d'r kop te zitten, op te jagen, etc. Ik voelde me net een scheidsrechter, een aantal keer per dag moest ik Wispa eraan herinneren dat ze toch echt wel lief moest zijn tegen haar "kleine zusje". Al sinds Wispa's komst had ik het vermoeden dat ze niet goed zag. De klachten waren vaag, want soms zag ze wel, soms niet. In Spanje hadden ze al die maanden niets aan haar gemerkt, maar toch liet het me niet los. Uiteindelijk is Wispa naar de dierenarts gegaan en bleek ze retina astrofie te hebben. De onderste helft van haar ogen is beschadigd, waardoor ze wél om bomen heen kan lopen, maar vervolgens ook van de stoep af struikelt. Het verklaarde een hoop, en betekende dat ze niet bij kindjes geplaatst zou kunnen worden. Ook katten ging niet goed, ze heeft een nog groter jachtinstinct dan Cosmic, dus ook loslopen hield ver op. Ik maakte me nogal zorgen om Wispa, waar ze terecht zou komen, of dat allemaal wel goed zou gaan. Op een dag begonnen Cosmic en Wispa ineens vanalles samen te doen. Met hetzelfde speeltje spelen, samen stoeien, en Cosmic was niet meer bang. Ze begon zelfs van zich af te bijten, wat ze ook naar andere honden ging doen, wat wel erg positief was, want ze raakte normaal erg in paniek.. Toen dit een tijdje goed ging, heb ik besloten Wispa te adopteren. En zo ben ik momenteel dus trotse roommate van twee Podenco's..

Afbeelding

Excuses voor het lange verhaal! Ik ga nu eens even verder lezen op het forum..!

Groetjes,
Pauline, Cosmic & Wispa
Afbeelding
PaulineP
Vaste gebruiker

Re: En nog maar een keer..

Dipsy20 schreef:Welkom terug
Dank! :balon:
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Welkom terug !
Wat een verhaal zeg, sterkte met het gemis maar leuk dat je nu weer 2 nieuwe maatjes hebt :wink:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

hey pauline :cheers: je weet dat ik moeite heb met lange teksten, maar ik heb mijn best gedaan :mrgreen:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Leuk, toch Wispa nog bij jullie dus. Fijn dat het nu goed gaat. :ok:
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Welkom

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Welkom terug.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
PaulineP
Vaste gebruiker

Thanks allemaal! Podenco's zijn absoluut erg bijzonder. Eigenlijk nergens mee te vergelijken, je ziet ze (nog) niet zoveel, en een enorm bijzonder karakter. Ik moet altijd een beetje giechelen als mensen zeggen; een hond moet gewoon luisteren. Stiekem hoop ik dat die mensen ooit een Podenco treffen in hun leven. Het was voor mij een ware eye-opener!
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hoi Pauline, leuk om je hier ook tegen te komen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”