Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
even voorstellen
Moderator: moderatorteam
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Re: even voorstellen
Geen ervaring met de stichting, maar wat een leukerd. 

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
- Aantal honden: 1
Welkom hier.
Wat een leuk hondje !
Geen ervaring met de stichting.
Wat een leuk hondje !
Geen ervaring met de stichting.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- Suzie
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
- Aantal honden: 2
- niekjeb
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising Labrador/Leonberger
Portugese Podengo Medio
Appenzeller Sennenhond (inmiddels overleden) - Aantal honden: 2
Hallo Marc en Liesanne,
Ik ben sinds vandaag lid en ik las een paar recente voorstelberichtjes, waaronder die van jullie.
Ik heb zelf geen ervaringen met ArcaNoah, maar in het losloopgebied waar ik regelmatig kom heb ik meerdere mensen leren kennen die te maken hebben met instanties voor herplaatsers uit Spanje. Ik hoor tot nu toe enkel positieve berichten over oa deze instantie die jullie noemen. Verder lopen er hier een aantal hondjes rond die via GINN geplaatst zijn.
Jullie hondje lijkt een Podenco in te zitten. Zijn alle foto's van hetzelfde hondje? Want hij lijkt ook wel met de korte oortjes op een shiba inu. Maar op de foto met de wat grotere opstaande oortjes, lijkt er Podenco in te zitten
Ik ben zelf ook voor een adoptie gegaan bij een van deze stichtingen, voor een Podenco, maar mijn tuin voldeed (nog) niet.
Als je een Podenco in huis neemt, is het belangrijk dat de tuin met minimaal 180 cm hek omheind is, die tevens ook een eindje de grond in gaat.
Podenco's springen nl, vanuit stilstand zo 1.50 meter hoog. En ze graven ook als de beste, dus ze zijn zo onder een hek doorgegraven.
Het zijn net als mijn eigen hondje, jachthonden, puur gefokt voor de jacht in Spanje.
Is het jachtinstinct bij dit soort honden te laag, dan worden ze afgegeven bij dodingsstations, of worden ze op straat gezet. Heel triest.
In huis is een Podenco lief een rustig en aanhankelijk, buiten zijn het echter jagers, en gaan ze hun eigen gang. Als ze een spoor ruiken zijn ze vertrokken en komen pas terug als ze klaar zijn met het jagen.. Daarom kan een Podenco ook bijna nooit los. Tenzij je een veilig omheind gebied in de buurt hebt..
Wat websites voor info: http://www.galgoaid.eu/ras-info/podenco-rasinfo
http://www.animalinneed.com/nl/podencos ... -info.html
Hopelijk hebben jullie er iets aan.
Ik ben sinds vandaag lid en ik las een paar recente voorstelberichtjes, waaronder die van jullie.
Ik heb zelf geen ervaringen met ArcaNoah, maar in het losloopgebied waar ik regelmatig kom heb ik meerdere mensen leren kennen die te maken hebben met instanties voor herplaatsers uit Spanje. Ik hoor tot nu toe enkel positieve berichten over oa deze instantie die jullie noemen. Verder lopen er hier een aantal hondjes rond die via GINN geplaatst zijn.
Jullie hondje lijkt een Podenco in te zitten. Zijn alle foto's van hetzelfde hondje? Want hij lijkt ook wel met de korte oortjes op een shiba inu. Maar op de foto met de wat grotere opstaande oortjes, lijkt er Podenco in te zitten
Ik ben zelf ook voor een adoptie gegaan bij een van deze stichtingen, voor een Podenco, maar mijn tuin voldeed (nog) niet.
Als je een Podenco in huis neemt, is het belangrijk dat de tuin met minimaal 180 cm hek omheind is, die tevens ook een eindje de grond in gaat.
Podenco's springen nl, vanuit stilstand zo 1.50 meter hoog. En ze graven ook als de beste, dus ze zijn zo onder een hek doorgegraven.
Het zijn net als mijn eigen hondje, jachthonden, puur gefokt voor de jacht in Spanje.
Is het jachtinstinct bij dit soort honden te laag, dan worden ze afgegeven bij dodingsstations, of worden ze op straat gezet. Heel triest.
In huis is een Podenco lief een rustig en aanhankelijk, buiten zijn het echter jagers, en gaan ze hun eigen gang. Als ze een spoor ruiken zijn ze vertrokken en komen pas terug als ze klaar zijn met het jagen.. Daarom kan een Podenco ook bijna nooit los. Tenzij je een veilig omheind gebied in de buurt hebt..
Wat websites voor info: http://www.galgoaid.eu/ras-info/podenco-rasinfo
http://www.animalinneed.com/nl/podencos ... -info.html
Hopelijk hebben jullie er iets aan.

Magui - Portugese Podengo Medio Philou - Labrador/Leonberger
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Als je je aanmeldt bij de gebruikersgroep 'vaste gebruikers' kan je overal op het forum posten;)
Aanmeldprocedure
Aanmeldprocedure