Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen
Moderator: moderatorteam
- niekjeb
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising Labrador/Leonberger
Portugese Podengo Medio
Appenzeller Sennenhond (inmiddels overleden) - Aantal honden: 2
Even voorstellen
Beste leden,
Mijn naam is Monique (niekje is mijn gebruikersnaam). Ik ben Nederlandse die tegenwoordig woonachtig is in Belgie, in het Franstalige deel. Ik woon daar met mijn gezin en mijn dieren.
Ik heb 11 jaar een Appenzeller Sennenhond gehad, en die is helaas in maart 2013 overleden.
Hij kreeg plots een tumor op zijn kaak, en binnen no-time had hij een bult zo groot als een tennisbal op zijn kaak.
Het was al snel duidelijk dat het om een agressieve vorm van kanker ging, die niet te opereren viel, en we hebben dan ook gekozen om hem niet langer te laten lijden, maar om hem in te laten slapen.
Het was een erg lieve hond.
Een hond is ook een handenbinder, en naast een heel stel kinderen, hadden we onze handen wel vol en we besloten geen hond meer te nemen.
Echter na een tijdje misten we een hond om ons heen enorm, en toen er 2 hondjes gedumpt werden bij een Nederlands stel in Frankrijk, hebben wij een van deze honden in huis genomen.
Bleek een 4 maanden jonge kruising te zijn, Labrador/Leonberger.
Ze is in september 2013 bij ons gekomen.
Helaas had ze last van verlatingsangst en we zijn dan ook op zoek gegaan naar een maatje voor haar. En zo is eind december 2013 een Portugese Podengo Medio pup bij ons gekomen. We hebben haar via een stichting geadopteerd, en op dat moment was het ras onbekend..
Ze bleek ook jonger te zijn dan geschat, ze was nog maar 3 maanden en had haar hele melkgebit nog.
Waarom ben ik lid geworden van dit forum. Ik hoop zo ervaringen kunnen uitwisselen en vooral ook om de liefde voor de hondjes te kunnen delen.
Ook hoop ik mensen tegen te komen die ook een Portugese Podengo (Medio) hebben, want op een fokker na, ben ik nog niemand tegen gekomen die dit ras heeft.
Het zijn bijzondere honden en vrij zeldzaam, daardoor kan ik geen baasjes vinden.
Groetjes, Monique
Mijn naam is Monique (niekje is mijn gebruikersnaam). Ik ben Nederlandse die tegenwoordig woonachtig is in Belgie, in het Franstalige deel. Ik woon daar met mijn gezin en mijn dieren.
Ik heb 11 jaar een Appenzeller Sennenhond gehad, en die is helaas in maart 2013 overleden.
Hij kreeg plots een tumor op zijn kaak, en binnen no-time had hij een bult zo groot als een tennisbal op zijn kaak.
Het was al snel duidelijk dat het om een agressieve vorm van kanker ging, die niet te opereren viel, en we hebben dan ook gekozen om hem niet langer te laten lijden, maar om hem in te laten slapen.
Het was een erg lieve hond.
Een hond is ook een handenbinder, en naast een heel stel kinderen, hadden we onze handen wel vol en we besloten geen hond meer te nemen.
Echter na een tijdje misten we een hond om ons heen enorm, en toen er 2 hondjes gedumpt werden bij een Nederlands stel in Frankrijk, hebben wij een van deze honden in huis genomen.
Bleek een 4 maanden jonge kruising te zijn, Labrador/Leonberger.
Ze is in september 2013 bij ons gekomen.
Helaas had ze last van verlatingsangst en we zijn dan ook op zoek gegaan naar een maatje voor haar. En zo is eind december 2013 een Portugese Podengo Medio pup bij ons gekomen. We hebben haar via een stichting geadopteerd, en op dat moment was het ras onbekend..
Ze bleek ook jonger te zijn dan geschat, ze was nog maar 3 maanden en had haar hele melkgebit nog.
Waarom ben ik lid geworden van dit forum. Ik hoop zo ervaringen kunnen uitwisselen en vooral ook om de liefde voor de hondjes te kunnen delen.
Ook hoop ik mensen tegen te komen die ook een Portugese Podengo (Medio) hebben, want op een fokker na, ben ik nog niemand tegen gekomen die dit ras heeft.
Het zijn bijzondere honden en vrij zeldzaam, daardoor kan ik geen baasjes vinden.
Groetjes, Monique
Laatst gewijzigd door niekjeb op 18 apr 2014 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Magui - Portugese Podengo Medio Philou - Labrador/Leonberger
- niekjeb
- geregistreerd lid
Portugese Podengo Medio
Re: Even voorstellen
ps. Ik zal wel blond zijn, maar hoe voeg ik een foto toe in mijn bericht, en in mijn onderschrift?

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Welkom hier op het forum.
Zelf voeg ik foto's toe via tinypic, je onderschrift kun je aanpassen door naar gebruikerspaneel te gaan en dan naar je profiel en wijzig je onderschrift.
Dan klik je img aan en kun je een foto plakken die vervolgens dan in je onderschrift komt.
Succes en ik ben heel benieuwd naar je honden
Zelf voeg ik foto's toe via tinypic, je onderschrift kun je aanpassen door naar gebruikerspaneel te gaan en dan naar je profiel en wijzig je onderschrift.
Dan klik je img aan en kun je een foto plakken die vervolgens dan in je onderschrift komt.
Succes en ik ben heel benieuwd naar je honden
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- niekjeb
- geregistreerd lid
Portugese Podengo Medio
Het is me gelukt om een img voor wat foto's te maken...Ik kom er wel...
Dit is Philou, onze Labrador/Leonbergerkruising. Ze heeft de vacht van de labrador, maar haar zusje heeft een gemengde vacht, heel bijzonder.

Dit is Magui, onze Portugese Podengo Medio. Geadopteerd uit Portugal
Hier staat ze samen met een Galgo, een adoptiehondje uit Spanje.

Philou en Magui samen.

Dit is Philou, onze Labrador/Leonbergerkruising. Ze heeft de vacht van de labrador, maar haar zusje heeft een gemengde vacht, heel bijzonder.

Dit is Magui, onze Portugese Podengo Medio. Geadopteerd uit Portugal
Hier staat ze samen met een Galgo, een adoptiehondje uit Spanje.

Philou en Magui samen.

- niekjeb
- geregistreerd lid
Portugese Podengo Medio
Jion schreef:Dat bruine hondje in je avatar lijkt wel wat op mijn Duende te lijken. Heb je een grotere foto?
En welkom natuurlijk!
Hai Jion,
De Spaanse Podenco en de Portugese Podengo zijn verre neven van elkaar..

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Hey wat leuk, het is je gelukt zie ik.
Het bruine hondje lijkt idd wel wat op Duende en die andere lijkt op Quint mijn oppashond.
Leuke hondjes heb je.
Het bruine hondje lijkt idd wel wat op Duende en die andere lijkt op Quint mijn oppashond.
Leuke hondjes heb je.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Welkom hier, wat een leuke honden heb je 
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- niekjeb
- geregistreerd lid
Portugese Podengo Medio
Bedankt voor jullie welkomswoorden.
En bedankt voor de complimentjes over mijn hondjes.
Het is een gok om een hond met onbekende achtergrond te adopteren, maar ik kan wel zeggen dat we het hebben getroffen.
Ze krijgen hier alle liefde en de aandacht die ze verdienen, dus dat zal ook veel goed maken.
Magui is over al haar angsten heen gestapt, behalve auto's. Dat blijft spannend als die langsrijden..
Ze gaat ook niet spontaan de auto in, maar ze gaat wel mee en piept niet meer..
Tot mails weer
En bedankt voor de complimentjes over mijn hondjes.
Het is een gok om een hond met onbekende achtergrond te adopteren, maar ik kan wel zeggen dat we het hebben getroffen.
Ze krijgen hier alle liefde en de aandacht die ze verdienen, dus dat zal ook veel goed maken.
Magui is over al haar angsten heen gestapt, behalve auto's. Dat blijft spannend als die langsrijden..
Ze gaat ook niet spontaan de auto in, maar ze gaat wel mee en piept niet meer..
Tot mails weer

- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
- Aantal honden: 1
Welkom hier.
Leuke honden heb je !
Leuke honden heb je !
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- niekjeb
- geregistreerd lid
Portugese Podengo Medio
Jion schreef:Dat bruine hondje in je avatar lijkt wel wat op mijn Duende te lijken. Heb je een grotere foto?
En welkom natuurlijk!
Hai Jion,
Inmiddels ben ik weer wat wijzer geworden over de Podengo die ik heb en waarom er honden uit Spanje zijn die er op lijken...
Een fokker heeft me het volgende verteld.
De Spaanse Podenco Andaluz ruwhaar lijkt sprekend op de Portugese Podengo medio ruwhaar. Je kunt ze enkel onderscheiden door de kleur neus, en de grootte van de hond.
De neus van de Portugese Podengo is bruin of zwart en die van de Spaanse Podenco Andaluz is leverkleur.
Ook kan de Andaluz kleiner zijn dan de Podengo Portugues. (medio Podengo is 40-55 cm terwijl de Andaluz ook 35 cm kan zijn..
De kleinere variant van de Portugese Podengo is ook meteen anders om te zien, met korte pootjes. De Pequeno.
Dus dat jouw Andaluz op mijn Podengo lijkt is dan ook niet zo verwonderlijk..
Groetjesss
Groetjesss