Wij zijn Nell en Rene en we zijn sinds kort bezig een groep op te richten (hondenwandelvoetjes) die regelmatig Lange Afstand Wandelingen lopen. Via dit forum proberen we gebruikers van dit forum geintresseerd te maken in het (tot nu toe) nog onbekend fenomeen.
Maar eerst even wat over onszelf!
Mijn naam is Rene. Ik ben 48 jaar oud en werk als werkvoorbereider bij een bedrijf die gebouwen beheerd en onderhoud. Mijn hobbies zijn hardlopen met of zonder hond, fotograferen en he toevallig
Mijn vrouw haar naam is Nell en ze werkt bij de thuiszorg. Ze is 46 jaar oud. Haar hobbies zijn spinning, fietsen, lezen, wandelen en meehelpen met organiseren van de wandelingen.
Onze hond heet Soca (naar een rivier in Slovenië) en is een mix Podenco/Herder. Ze komt uit Malta (zwervertje) en is helaas geïnfecteerd door de teek Leichmania. Normaal openbaart de ziekte zich pas na 7 jaar maar gelukkig bij Soca al bij haar 2e jaar (ze is nu 3) Ze is nu klaar met de behandeling en we gaan eind mei bekijken hoe ze ervoor staat.
Soca is een hele vrolijke hond, lief, aanhankelijk en gek op eten. Podenco`s staan erom bekend dat ze matig luisteren en echte jagers zijn. Echter Soca luistert gelukkig redelijk tot goed en jaagt zelden. Ja, ze rent erachter aan (konijn of ree) maar na 30 meter gaat ze in de ankers want ojee, waar zijn mijn baasjes?
Aan zwemmen heeft ze een hekel, afkoeling tot aan haar buikje, beslist niet verder!
Ze houdt ook van lekker ravotten met andere honden, maar ze kan ook individualistisch ingesteld zijn. Een beetje zoals wij zeg maar!
De wandelingen die wij organiseren zijn GRATIS! We doen het belangeloos en er zit GEEN ENKEL commerciële bedoeling achter!
Voor meer info: www.hondenwandelvoetjes.nl of facebook: www.facebook.com/groups/LAhondenwandelvoetjes/