dagmar88 schreef:mercedes2803 schreef:dagmar88 schreef:mercedes2803 schreef:
Wel lullig dat je dan met een hartstikke leuke Am bull misschien honderden euro's zou moeten betalen, maar ja...

Dat moet je maar kunnen. De grootte van je portemonnee zegt niets over hoe je met je hond omgaat.
Dat weet ik en dat begrijp ik ook...
Daarom gaf ik ook meteen aan;
eerlijk? Nee, alles behalve...
het slaat ook eigenlijk nergens op als ze zo'n soort systeem zouden gaan hanteren hier in NLD
maar in een klein land (Duitsland is wat dat betreft veulll groter qua leefruimte, op een paar grote steden na maar goed, je begrijpt me wel)
waar we met zijn allen op een kluitje leven en er blijkbaar best een groep mensen is die als een dominante reu hun stukje territorium willen afbakenen door er stoer overheen te pissen en dat SAMEN Met een stoeruh hond doen die ze niet kunnen handelen..
Tja...je moet wat
Een nieuw 'Rad-achtige' wet ziet werkelijk geen hond zitten...
En dat er wat gaat gebeuren de komende jaren kun je wel nagaan
Nou ja, het zou er op neerkomen dat je daar mensen zoals Tineke, Brigitte en mij mee hebt.
Niko zou er als rottie en bordeaux x ook wel onder vallen; dan mag ik kiezen tussen twee honden die niet herplaatst kunnen worden, die geen problemen opleveren en waarvan er één zo ongeveer de braafste en stabielste reu ooit is.

Kiezen als in wie het enkeltje dierenarts krijgt.
Ja,alsof ik dat niet weet
Ik zeg ook niet DAT het maar zo moet gaan gebeuren maar ik filosofeer wat mee...
Als je als hondenliefhebber zou moeten kiezen WAT voor maatregel je in Nederland zou willen zien, wat kies jij dan?
Je kunt het nu wel gaan personaliseren, maar ik was tot vorig jaar anders net zo goed de lul geweest met Rimpel hoor...
Dat besef ik wel degelijk.
Maar als ik kiezen moet tussen mijn portomonee of weer een soort RAD maatregel die zich toespitst op enkel bepaalde honden dan zou ik met alle liefde meer geld willen betalen om zo te voorkomen dat er weer hele volksstammen honden in asiels verdwijnen en een roze spuit krijgen
Heb jij een andere oplossing
We kunnen ook gewoon struisvogelen en net doen of we gek zijn met zijn allen en gewoon als sitting duck af gaan zitten wachten
tot het ministerie van Landbouw straks weer met een maatregel komt natuurlijk.
Want dat er na een paar incidenten, ja het zijn er maar een paar...
waar de media opduikt, ja, ik vind het idioot dat de media nieuwe maatregelen in de hand werkt met hun vaak eenzijdige en negatieve berichtgeving
IETS gaat gebeuren de komende jaren...daar kun je mijn inziens op wachten.
Ik kijk mijn 'vijand' of iets naars wat komen gaat het liefst met rechte rug rechtstreeks in de ogen in plaats van dat het me straks zou verrassen.
Dus filosofeer ik wat mee met wat mensen hier.
En bereid me geestelijk voor op wat er vroeg of laat aan gaat zitten te komen.
Zodra er wat over in de media verschijnt gaat het rollen als een gek en probeer ik daar waar ik nog wat losse eindjes contacten heb in de politiek wel of ik dicht bij het vuur een visie kan laten zien die ik hier bvb ook terug zie komen bij meerdere mensen.
Als ik ook maar enige invloed , hoe klein ook door wat telefoontjes en een mooi ingestuurd stuk met wat gedachtenspinsels, zou kunnen uitoefenen om te voorkomen dat er straks weer van alles dood gemaakt wordt uit naam van een krankzinnige wet dan zal ik dat doen...en als dat 'ten koste' van de portomonee van de welwillende baasjes moet gaan , so be it...
Alles beter dan weer die razzia's van toen
Maar jij hebt andere ideeen ?