Ik had het ook op tv gezien, maar toch nog even teruggekeken.Maeve schreef:Ik heb het op TV gezienMarco88 schreef:hij leerde hem ook rustig van de trap af te lopen..Maeve schreef: Maar die hond is angstig, waarom moet angst gecorrigeerd worden? Ik zie liever een hond die voorzichtig traploopt dan één die zich er zonder nadenken op en af stortHij had het ook voorzichtiger aan kunnen pakken, dan was die hond ook wel over z'n angst gekomen. Maarja, dan had hij er dus iets meer tijd en moeite in moeten steken. Was voor de hond wel zo prettig geweest en dat is voor mij belangrijker dan zo snel mogelijk resultaat boeken.
Hij corrigeerde hem niet, maar hielp hem wel om zn angst voor de trap te overbruggen door niet op te geven.
heb je het stukje wel gezien?Hij trekt hem aan een slipketting die trap omhoog, meerdere keren. Dat noem ik corrigeren en in dit geval vind ik het onnodig.
Die slipketting had voor mij niet gehoeven (die heb ik jaren geleden al afgezworen), maar ik zie geen enkele correctie. Wel dwang, maar dat had ik in dit geval ook gedaan.