Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op deze link is het verhaal te zien van een American Bulldog als politiehond. Deze hond is getraind voor normale taken en daarnaast als drugshond en explosievenhond. Ik moet er niet aan denken als deze hond een melding geeft. Gebouw ontruimen, EOD erbij, resultaat een zakje weed
heel erg gaaf jho dit stukje
maar denk je niet dat die hond ook is geleerdt om eerst de rust te herstellen en dan pas de drugs ?
(zomaar een idee hoor )
herr h schreef:heel erg gaaf jho dit stukje
maar denk je niet dat die hond ook is geleerdt om eerst de rust te herstellen en dan pas de drugs ?
(zomaar een idee hoor )
Ik snap niet dat ze daar dit ´type´hond voor gebruiken. Straks valt ie het teckeltje van de portier aan als zijn knop niet op tijd gevonden kan worden
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico schreef:Ik snap niet dat ze daar dit ´type´hond voor gebruiken. Straks valt ie het teckeltje van de portier aan als zijn knop niet op tijd gevonden kan worden
Misschien dat Piet Breakstick daar een goed antwoord op weet
chrico schreef:Ik snap niet dat ze daar dit ´type´hond voor gebruiken. Straks valt ie het teckeltje van de portier aan als zijn knop niet op tijd gevonden kan worden
Misschien dat Piet Breakstick daar een goed antwoord op weet
We gaan het afwachten, net als het moment dat die knop omgaat :V
Maar ik zeg niet meer, we zijn nu een topic aan het verkrachten :S
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
waarom om niet ?
kijk een ammstaff verwacht je ook niet dat het een blindegelijde hond kan zijn
herr h schreef:nou gezien van uit het voorbeeld van die metro en die vechtpartij
zodat de hond eerst de mensen onder bedwang houd en daarna gaad liggen voor de drugs
ik denk niet dat we gek moetten kijken dat het ze gelukt is
maar er schriet me nou wat te binnen ,,,,,,
volgens mij is die duitsejachterrier van de politie in limbug ook zowel speurhond als ordehandhaving ,,,,???
toch ?
in geen enkele politiedienst wordt speuren met ordehandhaving gecombineerd.
tof hoor, je gaat in een bar binnen waar flink wordt gevochten, en je hond gaat mooi zitten voor een man met wat hasj-sigaretten op zak, en tegelijk krijgt de agent op zijn kop.
Speuren en ordehandhaving zijn twee gescheiden zaken. In het geval er tijdens een politieoptreden beide zaken moeten gedaan worden (vb in een dancing speuren naar XTC), dan gaat men daar met twee honden naar toe, 1 speurhond en 1 ordehandhavingshond.
En die DJT zal wel eens op het mouwtje mogen bijten, maar of hij gebruikt wordt om de hooligans weg te vegen, ik geloof er niet teveel van.
waarom om niet ?
Die hebben een knop
herr h schreef:ik denk niet dat we gek moetten kijken dat het ze gelukt is
maar er schriet me nou wat te binnen ,,,,,,
volgens mij is die duitsejachterrier van de politie in limbug ook zowel speurhond als ordehandhaving ,,,,???
toch ?
De jachtterrier is afgericht als speurhond en is niet instaat om mensen te stellen
mechelaar_fan schreef:in geen enkele politiedienst wordt speuren met ordehandhaving gecombineerd.
tof hoor, je gaat in een bar binnen waar flink wordt gevochten, en je hond gaat mooi zitten voor een man met wat hasj-sigaretten op zak, en tegelijk krijgt de agent op zijn kop.
Speuren en ordehandhaving zijn twee gescheiden zaken. In het geval er tijdens een politieoptreden beide zaken moeten gedaan worden (vb in een dancing speuren naar XTC), dan gaat men daar met twee honden naar toe, 1 speurhond en 1 ordehandhavingshond.
En die DJT zal wel eens op het mouwtje mogen bijten, maar of hij gebruikt wordt om de hooligans weg te vegen, ik geloof er niet teveel van.
ja zo werkt het in europa niet in noord amerika , daar krijgen de honden een dubbele opleiding dus bijtwerk en drug of explosieven.Dit is de eerste keer dat ik een hond zie die en drug en explosieven kan opzoeken want normaal gesproken leren ze de hond maar 1 manier om aan te geven of er iets ligt en dat is passief (zitten) of agressief (krabben , janken) maar blijkbaar is het hun gelukt om de hond bij drugs agressief te laten reageren en bij explosieven passief want je kan nl niet 1 manier gebruiken om beide middelen op 1 manier aan te geven want dan weet je niet waarom het gaat en het is lullig als de hond gaat liggen bij een kast en je opent de deur en daarna volgt er een knal en het licht gaat plotseling uit.
waarom om niet ?
Die hebben een knop
wat bedoel je precies met die knop?
ik heb wel een vermoeden, maar waarschijnlijk zit er een verhaal achter. en voordat ik zeg...
honiahaka-kuckunniwi schreef:
ik heb wel een vermoeden, maar waarschijnlijk zit er een verhaal achter. en voordat ik zeg...
Volgens bepaalde mensen hebben bepaalde honden een knop die om kan gaan. Er is ergens een heel verhaal aan vooraf gegaan ja
honiahaka-kuckunniwi schreef:
Volgens bepaalde mensen hebben bepaalde honden een knop die om kan gaan. Er is ergens een heel verhaal aan vooraf gegaan ja
En omdat ik die discussie geweldig vond en vooral het gezoek naar knoppen blijft die er voorlopig even in die opmerking hahahaha
Een ideale diensthond is een hond die je kan af- en aan zetten, het is een vriendelijke, rustige, zelfzekere sociale hond, die als het moet er onmiddellijk staat, zonder dat je hem moet oppeppen, gewoon een teken van de geleider en hij staat op ontploffen. Na de inzet moet hij onmiddellijk terug de vriendelijke, rustige, zelfzekere sociale hond zijn.
Typische vererver voor dergelijk gedrag is Eik 2P bij de Mechelse herder.