Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Shanelle schreef:Deze (helaas nog geen standfoto van kunnen vinden):
Voor een reu vind ik hem net iets te smal koppie hebben. En het lijkt alsof zijn neus vrij lang is, maar dat kan ook vertekenen op de foto. Jammer dat je geen standfoto hebt van hem. Ben wel benieuwd naar het totaalbeeld.
eens, en op deze foto vind ik zijn expressie ook niet zo typisch, ik mis wat golden. Maar wellicht is dat de foto, zou wel wat meer foto's willen zien Kleur is wel prachtig.
Wat bedoel je precies met dat je wat golden mist? Of heb je misschien een plaatje ter illustratie van wat je dan wel een typische golden uitstraling vindt?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor - ik bedoel het niet verkeerd ofzo (ken er namelijk niks van, bij mij is het; vind ik mooi of niet mooi)!
beatje schreef:Maar goed ik vind mijn eigen broodfok Kees ook veel mooier als het standaard rasplaatje van een keeshond ,dat zal wel de verliefde eigenaar zijn zeker?
Het mag misschien niet gezegd worden maar toen ik stage liep bij een broodfokker heb ik "ras"honden gezien die niet zo overdreven waren als hun stamboombroertjes.
Ze hadden onder andere chihuahua's zonder plopogen, boxers die nog een neus hadden en hun cane corso's waren lang niet zo zwaar gebouwd dan de meesten die ik zie. Hun Sint-Bernard had ook meer weg van een Moskoviet.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha! schreef:Toch is dat een volledig fieldtrial gefokte (en dus werklijn) hond Leonie.
Ik vind hem ook wel mooi!
Oh. Vind hem zo anders liken weer dan Jack en Jones zijn familie.
Hij is inderdaad heel anders dan Jack.
Dan Jones weet ik nog niet, daar is hij nog te jong voor.
Maar je hebt behoorlijke verschillen binnen de fieldtrial lijnen inderdaad.
Machie schreef:
_Leonie schreef:Deze Labrador vind ik mooi. Niet te werklijn, niet te showlijn (vind zelf werklijn wel het mooist om te zien).
Ik vind 'm wat kort in de rug ogen. Verhoudingen vind ik niet zo mooi. Nee, deze pas ik voor
Ah, dat is het dus.
Dat vind ik ook, ik zag "iets" maar kon niet precies benoemen wat ik niet vond kloppen.
Ik weet niet of het aan de foto ligt maar dat vind ik inderdaad jammer aan deze.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha! schreef:Toch is dat een volledig fieldtrial gefokte (en dus werklijn) hond Leonie.
Ik vind hem ook wel mooi!
Oh. Vind hem zo anders liken weer dan Jack en Jones zijn familie.
Hij is inderdaad heel anders dan Jack.
Dan Jones weet ik nog niet, daar is hij nog te jong voor.
Maar je hebt behoorlijke verschillen binnen de fieldtrial lijnen inderdaad.
Machie schreef:
_Leonie schreef:Deze Labrador vind ik mooi. Niet te werklijn, niet te showlijn (vind zelf werklijn wel het mooist om te zien).
Ik vind 'm wat kort in de rug ogen. Verhoudingen vind ik niet zo mooi. Nee, deze pas ik voor
Ah, dat is het dus.
Dat vind ik ook, ik zag "iets" maar kon niet precies benoemen wat ik niet vond kloppen.
Ik weet niet of het aan de foto ligt maar dat vind ik inderdaad jammer aan deze.
Ik vind het een mooi type. Maar zijn hoofd lijkt in verhouding te groot en rug inderdaad vrij kort. Hij lijkt schuin van voor/opzij gefotografeerd en of ze de bodemlijn tussen de linker voor en achterpoot weer horizontaal hebben gezet. Dus het kan een vertekening door het standpunt van de fotograaf zijn.
Ik denk zelf dat het vertekent vanwege de hoek waaruit de foto is genomen hoor. Ik vind die verhoudingen juist wel mooi. Genoeg beenlengte en toch mooi compact
Ik heb geen idee, het is een engelse hond dus ik heb hem ook nog nooit gezien.
Hij ziet er wel voller uit als zijn kleinzoon ja
Maar goed, hij is inmiddels ook 13 dus dan mag t allemaal wat minder strak.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ik vind het ook een mooie lab Leonie! De rug lijkt inderdaad wat kort, maar dat vind ik doorgaans al snel als ze in die specifieke houding staan (en daar hou ik dan weer niet van, bij geen enkel ras).
Ik ben natuurlijk vreselijk bevooroordeeld maar Ben is voor mij qua uiterlijk wel een van de mooiste stamboom labjes.
Slank, niet te breed maar toch overduidelijk een reu.
Heb even geen standfoto in zn jonge jaren.
Ik vind die reu ook wel gaaf op die eerste foto Samantha.
Jack vind ik qua postuur ook super
Andere standfoto van de hond die Leonie postte:
Ik vind hem op deze foto beter uitkomen, erg mooie hond.
Heb ook zijn stamboom even bekeken en er zitten aardig wat dezelfde namen in als in die van Jones.