had ik niet gezien
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stamboomloze mechelaar africhting
Moderator: moderatorteam
- Westertoren
- Vaste gebruiker
Wat een gezeur over papieren heb je n u een hond voor je plezier of voor de papieren??
Hoor wel eens zeggen is dat een echte??
Antwoord ik altijd : ja hij heeft 4 poten een kop een staart hij eet en schijt en pist.!!!!!!!!!!!
Het is toch geen kunstofbeestje met een hema battrij in zijn gat!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo dat moest ik even kwijt.
Alle dieren een gezond en diervriendelijk nieuwjaar vooral de honden zonder papieren.
Antwoord ik altijd : ja hij heeft 4 poten een kop een staart hij eet en schijt en pist.!!!!!!!!!!!
Het is toch geen kunstofbeestje met een hema battrij in zijn gat!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle dieren een gezond en diervriendelijk nieuwjaar vooral de honden zonder papieren.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
heb jij een dober? Weet jij wat van de vele erfelijke ziektes van een dober? Ze wil er mee werken, bij de meeste hondensportverenigingen heb je een hond met papieren nodig! Nog meer redenen?Westertoren schreef:Wat een gezeur over papieren heb je n u een hond voor je plezier of voor de papieren??
Het kopen van een dober voor ruim 800 euro zonder papieren is veel en veel te duur... dat kost een stamboomdober...
en nee, ik heb niet alleen een hond voor MIJN plezier, hij MAG ook werken!!! Echt goede dobers, zijn er niet meer... niet in NL en ook niet in Belgie, dus wil je een goede dober zul je toch wat van de lijnen moeten weten... DAAROM een stamboom hond...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Westertoren
- Vaste gebruiker
Mensen moeten eens eerst nadenken voor zij een dier nemen er wordt nog teveel klakkeloos maar een dier aangeschaft!!!!!!!!malinois schreef:Westertoren schreef:Wat een gezeur over papieren
heb jij een dober? Weet jij wat van de vele erfelijke ziektes van een dober? Ze wil er mee werken, bij de meeste hondensportverenigingen heb je een hond met papieren nodig! Nog meer redenen?
Het kopen van een dober voor ruim 800 euro zonder papieren is veel en veel te duur... dat kost een stamboomdober...
en nee, ik heb niet alleen een hond voor MIJN plezier, hij MAG ook werken!!! Echt goede dobers, zijn er niet meer... niet in NL en ook niet in Belgie, dus wil je een goede dober zul je toch wat van de lijnen moeten weten... DAAROM een stamboom hond...
En deze topic begon over een stamboomloze MECHELAAR!!!!
En ja je kan gewoon trainen met een hond die geen stamboom heeft!!!
En ja mijn hond werkt ook en heeft geen stamboom, ondanks dat had een politiekorps in Nederland belangstelling voor mijn Mechelaar!!!!!!!
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Westertoren
- Vaste gebruiker
[/quote]
Er zijn heel veel x-mechelaar diensthond...
maar om nou meteen zo opgefokt te raken.....
[/quote]
Ben niet opgefokt hoor en zal dat ook echt niet worden is slecht voor je gezondheid hebben ze mij altijd verteld!!
Maar waar ik wel goed pissig om kan worden is:
Om al die mensen die een hond (dier) nemen en die dan weer op de schop doen, kijk maar in de asiels die zitten vol met honden en zat ervan hebben een stamboom!!!
:cry2: :cry2:

Er zijn heel veel x-mechelaar diensthond...
Ben niet opgefokt hoor en zal dat ook echt niet worden is slecht voor je gezondheid hebben ze mij altijd verteld!!
Om al die mensen die een hond (dier) nemen en die dan weer op de schop doen, kijk maar in de asiels die zitten vol met honden en zat ervan hebben een stamboom!!!
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Er zijn heel veel x-mechelaar diensthond...Westertoren schreef:
klopt!

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
qyan
het gaat zeker niet om een papiertje!Westertoren schreef:Wat een gezeur over papieren heb je n u een hond voor je plezier of voor de papieren??
maar een dobermann zonder papieren voor 800 euro en een onzekere afkomst, terwijl je denkt ene goede gekocht te hebben.
dit valt gewoon onder broodfokkerij en helpt ons ras naar de kl...
weet je hoeveel erfelijke afwijkingen een dobermann heeft?!!!
- Westertoren
- Vaste gebruiker
het gaat zeker niet om een papiertje!
maar een dobermann zonder papieren voor 800 euro en een onzekere afkomst, terwijl je denkt ene goede gekocht te hebben.
weet je hoeveel erfelijke afwijkingen een dobermann heeft?!!![/quote]
Dan heeft de persoon in kwestie zich toch niet goed laten voorlichten en niet voldoende informatie ingewonnen!!
En het is niet alleen de doberman die daardoor naar de kl...gaat dat is ook met de mechelaar zo en veel meer rassen. :cry2: :cry2:
weet je hoeveel erfelijke afwijkingen een dobermann heeft?!!![/quote]
Dan heeft de persoon in kwestie zich toch niet goed laten voorlichten en niet voldoende informatie ingewonnen!!
En het is niet alleen de doberman die daardoor naar de kl...gaat dat is ook met de mechelaar zo en veel meer rassen. :cry2: :cry2:
-
henny
- Actief
-
qyan
Dan heeft de persoon in kwestie zich toch niet goed laten voorlichten en niet voldoende informatie ingewonnen!!Westertoren schreef:het gaat zeker niet om een papiertje!
weet je hoeveel erfelijke afwijkingen een dobermann heeft?!!!
En het is niet alleen de doberman die daardoor naar de kl...gaat dat is ook met de mechelaar zo en veel meer rassen. :cry2: :cry2:[/quote]
die heeft zich helaas ook niet goed in laten lichten, maar bovendien ook gewoon hals overkop een dober aangeschaft via een herplaatsings stichting.
een goede betrouwbare fokker laat zijn teef volgens mij echt niet dekken door een reu uit de herplaatsing om vervolgens ook nog eens het mooie verhaal op te hangen dat africhters voorrang hebben
ik hoop echter dat ze zich wel in het gedrag en karakter hebben verdiept
en idd, heel veel rassen gaan zo naar de kl... helaas!
ik hoop voor de persoon die de doberpup heeft aangeschaft dat hij nog lang kan genieten van zijn dober, zonder medische rompslomp en tal van DA rekeningen voor erfelijke afwijkingen.
niet dat je met stamboom helemaal zeker bent dat je hond geen erfelijke afwijkingen zult krijgen, maar als het goed is weet je het wel van de ouders, grootouders en daar de ouders en grootouders weer van.
garanties heb je nooit, maar je verdiepen in bloedlijnen (zeker voor de africhting) kan geen kwaad.
maar ja, het is al gebeurd
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er zit wel verschil tussen IPO en KNPV... KNPV heeft veel meer kruisingen en stamboomloze dan de IPO van de NBG omdat hier alleen je 1e hond maar stamboomloos mag zijn!Westertoren schreef:malinois schreef:Westertoren schreef:Wat een gezeur over papierenMensen moeten eens eerst nadenken voor zij een dier nemen er wordt nog teveel klakkeloos maar een dier aangeschaft!!!!!!!!
heb jij een dober? Weet jij wat van de vele erfelijke ziektes van een dober? Ze wil er mee werken, bij de meeste hondensportverenigingen heb je een hond met papieren nodig! Nog meer redenen?
En deze topic begon over een stamboomloze MECHELAAR!!!!
En ja je kan gewoon trainen met een hond die geen stamboom heeft!!!
En ja mijn hond werkt ook en heeft geen stamboom, ondanks dat had een politiekorps in Nederland belangstelling voor mijn Mechelaar!!!!!!!
Dus veel verenigingen willen je niet hebben omdat je geen examen of wedstrijden kunt draaien dus ze hebben niets aan je!
en wat betreft stamboomloze mechelaar wat je zonodig met grote letters moet uitdrukken... ja daar begon ze mee maar op wonderbaarlijke wijze komt ze bij een stamboomloze dober uit.... dus eerst verder lezen!
En het dober ras is al genoeg naar de kl*t* geholpen door al het werkdrift eruit te fokken... daar hoeven niet nog meer bij....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet zeker dat het met de dobermann erger gesteld is als met de mechelaar...Westertoren schreef: En het is niet alleen de doberman die daardoor naar de kl...gaat dat is ook met de mechelaar zo en veel meer rassen. :cry2: :cry2:

- Westertoren
- Vaste gebruiker
[/quote]
er zit wel verschil tussen IPO en KNPV... KNPV heeft veel meer kruisingen en stamboomloze dan de IPO van de NBG omdat hier alleen je 1e hond maar stamboomloos mag zijn!
Dus veel verenigingen willen je niet hebben omdat je geen examen of wedstrijden kunt draaien dus ze hebben niets aan je!
en wat betreft stamboomloze mechelaar wat je zonodig met grote letters moet uitdrukken... ja daar begon ze mee maar op wonderbaarlijke wijze komt ze bij een stamboomloze dober uit.... dus eerst verder lezen!
En het dober ras is al genoeg naar de kl*t* geholpen door al het werkdrift eruit te fokken... daar hoeven niet nog meer bij....[/quote]
Als ik het zo van je lees ben je er dan ook voorstander van dat er eerst stellen onderzocht gaan worden voordat zij kinderen op de wereld zetten??
Ook de mens is gekruist en ook daar zit ontiegelijk veel kaf onder het koren.
Het zou zo moeten zijn dat voor er een dekking plaats vind er eerst geschikte eigenaren gevonden moeten worden, dan lost waarschijnlijk het overschot van de asiels en zwerfhonden met de tijd op
Of heb ik het soms mis en mag de mens bij dieren voor GOD spelen.
er zit wel verschil tussen IPO en KNPV... KNPV heeft veel meer kruisingen en stamboomloze dan de IPO van de NBG omdat hier alleen je 1e hond maar stamboomloos mag zijn!
En het dober ras is al genoeg naar de kl*t* geholpen door al het werkdrift eruit te fokken... daar hoeven niet nog meer bij....[/quote]
Als ik het zo van je lees ben je er dan ook voorstander van dat er eerst stellen onderzocht gaan worden voordat zij kinderen op de wereld zetten??
Het zou zo moeten zijn dat voor er een dekking plaats vind er eerst geschikte eigenaren gevonden moeten worden, dan lost waarschijnlijk het overschot van de asiels en zwerfhonden met de tijd op
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kruising of niet, als je er niets mee kan heb je er niets aan in de sport... is dat nu zo moeilijk te begrijpen voor je....Westertoren schreef:Als ik het zo van je lees ben je er dan ook voorstander van dat er eerst stellen onderzocht gaan worden voordat zij kinderen op de wereld zetten??
regels zijn regels waar je je wat dat betreft aan te houden hebt... dus geen kruisingen en geen stamboomloze honden bij de NBG (met uitzondering van de 1e hond!) Daarnaast zou ik er geen WILLEN zonder stamboom, nu weet ik wat erachter zit!
Bij stamboomloze mechelaars zijn de kruisingen nog wel goed bijgehouden maar bij andere rassen zoals de dobermann dus niet...! En hoeveel dobers zie je nu bij grote wedstrijden... nou.. ja mag blij zijn als er 1 meedoet...moet je niet eens naar de uitslag kijken...
waar slaat dit in vredesnaam op... als ik mijn hond bij mijn fokker haal, weet ik zo ongeveer wat ik in huis haal.. en mijn honden blijven allemaal bij me tot ze weggaan tussen 6 plankjes... dus ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt om iedereen maar te beschuldigen... Vaak krijg je van een fokker nog een contract mee, dat als de hond om wat voor reden weg moet, hij teruggekocht/teruggegeven wordt door/aan de fokker om te VOORKOMEN dat hij naar het asiel gaat....Het zou zo moeten zijn dat voor er een dekking plaats vind er eerst geschikte eigenaren gevonden moeten worden, dan lost waarschijnlijk het overschot van de asiels en zwerfhonden met de tijd op

- mechelaar_fan
- Zeer actief
De persoon in kwestie was nochtans wel goed ingelicht, maar hij heeft heel pretentieus de goede raad naast zich neergelegd.
meneer westertoren, de Xmechelaars van de KNPV hebben misschien geen stamboom, dan toch wel een bloedlijn die wordt opgevolgd, wat de facto hetzelfde is.
meneer westertoren, moet jij me eens uitleggen hoe je ernstig kunt fokken zonder dat je belangrijke gegevens van de voorouders bijhoudt, dit moet ergens gebeuren, en dit gebeurt in het stamboek.
een stamboom is geen dikke-nekken-vodje-papier, maar een waardevolle bron van informatie.
meneer westertoren, in de asiels zitten relatief weinig stamboomhonden. ga maar eens kijken. wat er wel veel zit, zijn bastaardjes, die aan de mensen zijn opgedrongen, omdat de bastaardfokker zijn pups aan de straatstenen niet kwijtraakt, zo van 'lief hé hier neem vast, vlug buiten daaag'. ja zo krijg je asielhondjes.
meneer westertoren, de Xmechelaars van de KNPV hebben misschien geen stamboom, dan toch wel een bloedlijn die wordt opgevolgd, wat de facto hetzelfde is.
meneer westertoren, moet jij me eens uitleggen hoe je ernstig kunt fokken zonder dat je belangrijke gegevens van de voorouders bijhoudt, dit moet ergens gebeuren, en dit gebeurt in het stamboek.
een stamboom is geen dikke-nekken-vodje-papier, maar een waardevolle bron van informatie.
meneer westertoren, in de asiels zitten relatief weinig stamboomhonden. ga maar eens kijken. wat er wel veel zit, zijn bastaardjes, die aan de mensen zijn opgedrongen, omdat de bastaardfokker zijn pups aan de straatstenen niet kwijtraakt, zo van 'lief hé hier neem vast, vlug buiten daaag'. ja zo krijg je asielhondjes.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
weinig aan toe te voegen...mechelaar_fan schreef:De persoon in kwestie was nochtans wel goed ingelicht, maar hij heeft heel pretentieus de goede raad naast zich neergelegd.

- Westertoren
- Vaste gebruiker
Zou toch maar eens meer in asiels gaan kijken er zitten meer honden met een stamboom als dat je denkt.
Dat het er niet bijverteld word klopt als een bus want een asiel geeft de stamboom niet aan je.
Verder geef ik dus duidelijk aan hoe ik erover denk dat doen de meeste hier neem ik aan ook, en of je het daar mee eens bent of niet laat mij volkomen koud.
Verder is voor mij de discussie over dit onderwerp gesloten en niet omdat ik geen verdere weerwoord heb maar omdat dit geen forum is om een meningsverschil zo te laten oplopen.
Jullie hebben je mening gegeven en ik dus nu ook.

Dat het er niet bijverteld word klopt als een bus want een asiel geeft de stamboom niet aan je.
Verder geef ik dus duidelijk aan hoe ik erover denk dat doen de meeste hier neem ik aan ook, en of je het daar mee eens bent of niet laat mij volkomen koud.
Verder is voor mij de discussie over dit onderwerp gesloten en niet omdat ik geen verdere weerwoord heb maar omdat dit geen forum is om een meningsverschil zo te laten oplopen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze vertellen er wel bij of er een stamboom bij zit.Westertoren schreef:Zou toch maar eens meer in asiels gaan kijken er zitten meer honden met een stamboom als dat je denkt.
dat doe ik ook en mij interesseerd het ook weinig wat jij er van vind...Verder geef ik dus duidelijk aan hoe ik erover denk dat doen de meeste hier neem ik aan ook, en of je het daar mee eens bent of niet laat mij volkomen koud.
voor mij niet... ik hoop dat er niet meer mensen in zulke broodfokkers 'trappen' en nadenken over het kopen van een rashond.. en niet impulsief een hond kopen en later met de problemen komen te zitten.. want juist deze honden vind je in een asiel....!Verder is voor mij de discussie over dit onderwerp gesloten en niet omdat ik geen verdere weerwoord heb maar omdat dit geen forum is om een meningsverschil zo te laten oplopen.

-
scooby doo
we kunen dit topic beter closen of zoiets want dit is een eindeloze discussie die uit de hand is gelopen
op mijn beurt geef ik toe dat ik een tikkeltje impulsief ben geweest door opeens zo een keuze te maken maar dat betekent niet dat de hond een slecht leven tegemoet zal gaan
voila
en trouwens in de meeste asiels zeggen ze wel dat ze een stamboom hebben maar je krijgt hem niet mee . mn dierenarts had een maltezer herplaatst van 6maanden met stamboom maar ook die mensen konden hem niet aan hebbe hem na asiel gebracht . dus als iemand die maltezer wil kopen zal die de stamboom er zeker niet bijkrijgen om te beletten dat ze met een onstabiele (reden waarom de hond in het asiel moest) fokken en er zo geld uit kunnen putten dat was het close
:
op mijn beurt geef ik toe dat ik een tikkeltje impulsief ben geweest door opeens zo een keuze te maken maar dat betekent niet dat de hond een slecht leven tegemoet zal gaan
voila
en trouwens in de meeste asiels zeggen ze wel dat ze een stamboom hebben maar je krijgt hem niet mee . mn dierenarts had een maltezer herplaatst van 6maanden met stamboom maar ook die mensen konden hem niet aan hebbe hem na asiel gebracht . dus als iemand die maltezer wil kopen zal die de stamboom er zeker niet bijkrijgen om te beletten dat ze met een onstabiele (reden waarom de hond in het asiel moest) fokken en er zo geld uit kunnen putten dat was het close
-
qyan
er is toch ook niemand die beweerd dat je hond een slecht leven tegemoet gaat en dat je er niet goed voor zult zorgen of wat dan ookscooby doo schreef:we kunen dit topic beter closen of zoiets want dit is een eindeloze discussie die uit de hand is gelopen
voila
en trouwens in de meeste asiels zeggen ze wel dat ze een stamboom hebben maar je krijgt hem niet mee . mn dierenarts had een maltezer herplaatst van 6maanden met stamboom maar ook die mensen konden hem niet aan hebbe hem na asiel gebracht . dus als iemand die maltezer wil kopen zal die de stamboom er zeker niet bijkrijgen om te beletten dat ze met een onstabiele (reden waarom de hond in het asiel moest) fokken en er zo geld uit kunnen putten dat was het close:
ik hoop alleen voor jouw en het hondje dat het nog lang en gezond mag blijven zonder ernstige problemen en zonder erfelijke afwijkingen!!!
als je hond ooit iets krijgt weet je niets van voorouders en wat zij misschien voor erfelijke afwijkingen ed hebben gehad!
niet dat de stambbom een garantie heeft want ook uit een nest met HD vrije ouders kunnen pups met HD tevoor schijn komen.
maar ga me nou niet vertellen dat dat je niet kan interesseren.
mijn enige advies:
laat je hondje tussen de 10 en 12 maanden voorrontgenen voordat je ermee gaat bijten. laat ook controleren op wobbler ed!
je hebt impulsief gehandeld en ik hoop voor jouw en je pup dat dat qua gezondheid goed afloopt. maar ga er alsjeblieft nooit mee fokken en wees verstandiger als de broodfokker die een herplaatsingshond als dekreu heeft genomen en pups heet verkocht zonder stamboom/ chip/tatouage ed!
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
Oke ik zou niet meer reageren maar ik ga het toch doen. Er zijn toch ook wat mensen vinden dat het goede fokkers zijn die fokken met honden met ziektes. Ik ken fokkers die fokken met honden die hartkwalen hebben of die andere erfelijke ziektes hebben. Praat me niet over fokkers met hun mooie praatjes in de doberwereld. Een advies laat door iemand die het ras goed kent en verstand heeft van de bloedlijnen de stambomen van ouders uitzoeken of er erfelijke ziektes in voorkomen. Als je een hond koopt en er is wat mee kun je zeggen de fokker is niet goed maar ligt het ook niet een beetje aan de mens die niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is. En een kruising of zoals in dit geval eigelijk een fout nest kunnen later wel veel beter zijn dan de dobers die door "goede fokkers" zijn gefokt. Ik zit als bijna 20 jaar in de dobers dus ik ken redelijk wat fokkers en weet ongeveer wat de narigheden en de karakters zijn van de honden die je daar weg haalt.
Sorry ik werd even een beetje pissig.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
-
qyan
wacht ff, daarom schrijf ik ook, een hond met stamboom bij een fokker vandaan geeft ook zeker geen garanties op de gezondheid!dobervriendin schreef:Oke ik zou niet meer reageren maar ik ga het toch doen. Er zijn toch ook wat mensen vinden dat het goede fokkers zijn die fokken met honden met ziektes. Ik ken fokkers die fokken met honden die hartkwalen hebben of die andere erfelijke ziektes hebben. Praat me niet over fokkers met hun mooie praatjes in de doberwereld. Een advies laat door iemand die het ras goed kent en verstand heeft van de bloedlijnen de stambomen van ouders uitzoeken of er erfelijke ziektes in voorkomen. Als je een hond koopt en er is wat mee kun je zeggen de fokker is niet goed maar ligt het ook niet een beetje aan de mens die niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is. En een kruising of zoals in dit geval eigelijk een fout nest kunnen later wel veel beter zijn dan de dobers die door "goede fokkers" zijn gefokt. Ik zit als bijna 20 jaar in de dobers dus ik ken redelijk wat fokkers en weet ongeveer wat de narigheden en de karakters zijn van de honden die je daar weg haalt.
daar is mijn eigen qyan nu een prachtig voorbeeld van helaas!
maar door zijn stamboom en het uitpluizen van de bloedlijnen weet ik heel wat meer als scooby-doo van haar hondje zal weten.
al weet ik eigenlijk ook niet wat ik aan die kennis heb op het moment
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bij zo'n kerel waar zij hem gehaald heeft (want fokker kan ik het niet noemen) heb je toch wat meer risico dan bij een GOEDE fokker...dobervriendin schreef:Oke ik zou niet meer reageren maar ik ga het toch doen. Er zijn toch ook wat mensen vinden dat het goede fokkers zijn die fokken met honden met ziektes. Ik ken fokkers die fokken met honden die hartkwalen hebben of die andere erfelijke ziektes hebben. Praat me niet over fokkers met hun mooie praatjes in de doberwereld. Een advies laat door iemand die het ras goed kent en verstand heeft van de bloedlijnen de stambomen van ouders uitzoeken of er erfelijke ziektes in voorkomen. Als je een hond koopt en er is wat mee kun je zeggen de fokker is niet goed maar ligt het ook niet een beetje aan de mens die niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is. En een kruising of zoals in dit geval eigelijk een fout nest kunnen later wel veel beter zijn dan de dobers die door "goede fokkers" zijn gefokt. Ik zit als bijna 20 jaar in de dobers dus ik ken redelijk wat fokkers en weet ongeveer wat de narigheden en de karakters zijn van de honden die je daar weg haalt.
Zo'n nest kan wel 'beter' zijn maar je weet totaal niets van de voorouders, helemaal nul... Natuurlijk kun je met een stamboomhond er niet vanuit gaan dat alles helemaal goed gaat, maar je kunt wel kijken hoe en wat de voorouders etc. zijn...
Dat kan zij dus helemaal niet... Ze moet maar hopen dat alles goed gaat...
Niemand zegt ook dat zij slecht is voor haar hond, maar ik hoop dat ie geen erfelijke ziektes etc. heeft... want daar is nooit op gecontroleerd bij de ouders.
voor hetzelfde geldt hebben heel overdreven gezegd beide ouders HD C of erger en heeft de moeder Wobbler.... dat weet je dus niet... helaas...

- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid Wobbler is nog niet bewezen dat het erfelijk is of dat het door iets anders komt.malinois schreef:bij zo'n kerel waar zij hem gehaald heeft (want fokker kan ik het niet noemen) heb je toch wat meer risico dan bij een GOEDE fokker...dobervriendin schreef:Oke ik zou niet meer reageren maar ik ga het toch doen. Er zijn toch ook wat mensen vinden dat het goede fokkers zijn die fokken met honden met ziektes. Ik ken fokkers die fokken met honden die hartkwalen hebben of die andere erfelijke ziektes hebben. Praat me niet over fokkers met hun mooie praatjes in de doberwereld. Een advies laat door iemand die het ras goed kent en verstand heeft van de bloedlijnen de stambomen van ouders uitzoeken of er erfelijke ziektes in voorkomen. Als je een hond koopt en er is wat mee kun je zeggen de fokker is niet goed maar ligt het ook niet een beetje aan de mens die niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is. En een kruising of zoals in dit geval eigelijk een fout nest kunnen later wel veel beter zijn dan de dobers die door "goede fokkers" zijn gefokt. Ik zit als bijna 20 jaar in de dobers dus ik ken redelijk wat fokkers en weet ongeveer wat de narigheden en de karakters zijn van de honden die je daar weg haalt.
Zo'n nest kan wel 'beter' zijn maar je weet totaal niets van de voorouders, helemaal nul... Natuurlijk kun je met een stamboomhond er niet vanuit gaan dat alles helemaal goed gaat, maar je kunt wel kijken hoe en wat de voorouders etc. zijn...
Niemand zegt ook dat zij slecht is voor haar hond, maar ik hoop dat ie geen erfelijke ziektes etc. heeft... want daar is nooit op gecontroleerd bij de ouders.
voor hetzelfde geldt hebben heel overdreven gezegd beide ouders HD C of erger en heeft de moeder Wobbler.... dat weet je dus niet... helaas...
Mensen kopen bij een fokker een hond en denken dat hij goed is maar er zijn fokkers die echt doorfokken met honden die hartproblemen hebben. Als je dat niet weet als leek zijnde dan vertrouw je erop dat je bij een goede fokker een pup koopt. Hoeveel mensen kopen wel niet een hond en denken dat ze goed geinformeerd zijn en blijken later als ze met mensen praten dat in de lijn waar zei een hond hebben gekocht erfelijke ziektes zitten die de fokker op dat moment verbloemd hebben. Je hoort nooit de echte waarheden dus wie is nou fout. Dat zei nu een puppy daar heeft gekocht oke is dom maar kunnen we haar nu dan niet beter gewoon steunen in wat er misschien komen gaat en ik hoop dat het niet gebeurt. Wat ik dommer vind is als je al dobers hebt gehad en weet wat er allemaal voor problemen zijn met de dobers en je koopt dan bij z'n niet goed fokkende fokker dat vind ik oordom, en helaas dit gebeurt ook.
Zo en nou hou ik erover op want vind de discusie een beetje vervelend worden en ga dus niet meer reageren. Ben niet uitgeluld hoor onee maar heb hier geen zin meer in.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja, ik informeer eerst voordat ik wat koop... maar goed, verschil moet er zijn... slechte dingen worden snel bekend bij de zogenaamde goede fokkers... dus als je een beetje doorvraagd kom je er wel achter.. en je hebt de medische gegevens toch van de div. testen...dobervriendin schreef:Even voor de duidelijkheid Wobbler is nog niet bewezen dat het erfelijk is of dat het door iets anders komt.malinois schreef:bij zo'n kerel waar zij hem gehaald heeft (want fokker kan ik het niet noemen) heb je toch wat meer risico dan bij een GOEDE fokker...dobervriendin schreef:Oke ik zou niet meer reageren maar ik ga het toch doen. Er zijn toch ook wat mensen vinden dat het goede fokkers zijn die fokken met honden met ziektes. Ik ken fokkers die fokken met honden die hartkwalen hebben of die andere erfelijke ziektes hebben. Praat me niet over fokkers met hun mooie praatjes in de doberwereld. Een advies laat door iemand die het ras goed kent en verstand heeft van de bloedlijnen de stambomen van ouders uitzoeken of er erfelijke ziektes in voorkomen. Als je een hond koopt en er is wat mee kun je zeggen de fokker is niet goed maar ligt het ook niet een beetje aan de mens die niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is. En een kruising of zoals in dit geval eigelijk een fout nest kunnen later wel veel beter zijn dan de dobers die door "goede fokkers" zijn gefokt. Ik zit als bijna 20 jaar in de dobers dus ik ken redelijk wat fokkers en weet ongeveer wat de narigheden en de karakters zijn van de honden die je daar weg haalt.
Mensen kopen bij een fokker een hond en denken dat hij goed is maar er zijn fokkers die echt doorfokken met honden die hartproblemen hebben. Als je dat niet weet als leek zijnde dan vertrouw je erop dat je bij een goede fokker een pup koopt. Hoeveel mensen kopen wel niet een hond en denken dat ze goed geinformeerd zijn en blijken later als ze met mensen praten dat in de lijn waar zei een hond hebben gekocht erfelijke ziektes zitten die de fokker op dat moment verbloemd hebben. Je hoort nooit de echte waarheden dus wie is nou fout. Dat zei nu een puppy daar heeft gekocht oke is dom maar kunnen we haar nu dan niet beter gewoon steunen in wat er misschien komen gaat en ik hoop dat het niet gebeurt. Wat ik dommer vind is als je al dobers hebt gehad en weet wat er allemaal voor problemen zijn met de dobers en je koopt dan bij z'n niet goed fokkende fokker dat vind ik oordom, en helaas dit gebeurt ook.
Zo en nou hou ik erover op want vind de discusie een beetje vervelend worden en ga dus niet meer reageren. Ben niet uitgeluld hoor onee maar heb hier geen zin meer in.
Maar ja, hier zullen we toch wel niet overeens worden, hoeft ook niet, ieder heeft z'n eigen mening!