laeken schreef:Wie zijn dat dan? Die mensen waar jij je zo aan ergert? Dat staat in mijn post*KNIP* Waarom erger je je uberhaubt aan iemands motivatie om een bepaalde hond te nemen? Merk je dat die honden die genomen zijn ivm zieligheid het slecht hebben? Heb je zoveel last van die honden?
Wat een aannames weer. Ik ken het uit mijn omgeving dat mensen speciaal een hondje hebben genomen vanuit het buitenland om te redden. Een stel zelfs letterlijk met de tekst: "We wilden eigenlijk een labrador, maar toen zagen we dit hondje en die was zo zielig, die heeft het zo zwaar gehad." Dat zij dat willen moeten ze zelf weten, ik
vind dat een rare reden om een hond te nemen. Dat zegt niet dat ik last heb van de hond zelf. Dat staat ook nergens

Ik erger me ook niet in het algemeen aan de motivatie van mensen die een hond nemen, maar wel aan mensen die een hond nemen omdat hij zo zielig is. Ik vind dat een slechte basis. Volgens mij mag ik daar iets van vinden. Jij vindt immers ook van alles.
laeken schreef:Waarom bemoeien mensen zich eigenlijk met elkaars keuze en motivatie voor die keuze? Als iemand een hondje neemt omdat het hondje zielig was waar het zat is dat volgens jou dus ergerlijk?
Ja natuurlijk. Als jij ergens wat van vindt is dat gewoon een mening. Vindt een ander iets anders dan jij, dan is het bemoeizucht. Typisch.
laeken schreef:Stel ik had Bas genomen omdat ik haar wilde redden. Wat was er dan aan de hand waardoor jij je zo moet ergeren? Ik snap eigenlijk totaal niet waar jij je dan op dat moment druk om loopt te maken? Ik erger me toch ook niet aan mensen die een rashond kopen? Of die een bulldog kopen? Wat mensen doen zouden ze denk ik gewoon zelf moeten weten.
Dit ga ik echt niet nogmaals beantwoorden. Lees maar gewoon terug

En je ergert je duidelijk wel aan mensen met rashonden die wat vinden over buitenlanders. En ergens noemde je pupkopers en fokkers ook nog rommel veroorzakers

Overigens zeg ik nergens dat mensen wat met mijn mening moeten doen. Iedereen moet zijn eigen keuzes maken. Dat betekent volgens mij niet dat een ander er niet wat van mag vinden.
laeken schreef:Waarom vindt je dat eigenlijk storend? Ik snap wel dat een opvang van afgedankte honden bij een hond zet dat deze erg zielig is omdat de baas dood is en de kinderen de hond niet wilden nemen. Dat de hond een week in het huis van de dode baas zat alleen. Waarom mag dat niet vermeld worden als dat zo is? En nogmaals, lopen overal om je heen verwaarloosde herplaatsers die om verkeerde reden genomen zijn dan? Merk jij dat mensen die een zielige hond namen er slecht voor zorgen? Want je ergert je er om een of andere reden erg aan. Leg eens uit?

En nogmaals: dit heb ik al beantwoord. Je kunt de vraag blijven herhalen als tekstopvulling, maar ik ga het niet tig keer herhalen, omdat jij het niet wilt lezen of het er niet mee eens bent.