Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door JYBD »

AUB 10enke, stop eens met je vermoeiende gedram. Zoek een andere hobby.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

10eke schreef:
Tineke schreef:Alma en ik hebben al twee hondjes van 15 herplaatst.
Een van deze hondjes heeft nog een pracht jaar gehad waarin ze ontzettend heeft genoten , ze is ook terecht gekomen bij een dame die in de regel wat oudere hondjes neemt.
Herplaatsen jullie ook terminale hondjes die aan ongeneeslijke kanker lijden, pijn hebben, blind zijn, en welke dan ook nog een reis zal moeten doorstaan van een paar duizend km om het nieuwe thuis te bereiken?
Een hondje dat sinds kort niet meer naar buiten durft en daardoor onzindelijk is, dus blijkbaar verward/dement?

Het heeft niet met leeftijd te maken maar wel met dat het hondje pijn heeft. wat alleen maar erger zal worden.
De kans is best wel groot dat een hond van 15 jaar kanker heeft of dat de interne organen het langzaam aan het begeven zijn buiten de gebruikelijke ouderdomskwaaltjes. Dat kunnen wij niet zien aan de buitenkant.

Ik word ook een beetje moe van je onverstoorbare doorgedram, we weten het nu wel.
Afbeelding
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Veel Belgen (mijn ma bvb) , Nederlanders, in Spanje hoor.
Niet alle hondjes van ACE gaan het vliegtuig op hoor.
Velen worden daar geadopteerd.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door 10eke »

laeken schreef:Ik snap niet zo goed waarom deze persoon hier dit platform krijgt om niks anders te doen dan een stichting zwart te maken. Ik snap prima dat er goede en slechte stichtingen zijn. Gelukkig is er ook internet.

De enige die deze persoon hier eigenlijk mee naait zijn de honden van ACE. Wie weet ziet iemand een hele leuke toffe hond en wil diegene de hond een kans geven. Dan gaan ze even internetten. (iets wat de TS blijkbaar pas NA dat ze een hond nam ging doen..... :oohja: :roll: ) en dan laten ze de hond zitten omdat deze lastercampagne een beslissende factor wordt.

Wat mij betreft haal je mensen zoals dit van het forum want ze blijft papegaaien en heeft verder geen enkele inbreng hier. Haar punt is gemaakt. Maar ze weet van geen ophouden en lijkt wel een pitbull die zich vastgebeten heeft. Ik zie geen meerwaarde van een topic van 17 pagina's over iets wat haar eigen domme schuld is. Mensen die broodfokpups halen lopen daarna ook altijd te janken op internet. Ipv dat ze internet eens gebruiken VOORDAT ze een hond halen.

En nogmaals, ik geloof ook geen reet van het verhaal van de TS. Nu staat er weer dat ze toegegeven hebben dat de hond van de straat kwam. Wat maakt dat uit en waarom is dat belangrijk. Daarnaast geloof ik er dus helemaal niks van. Laster waar ze lasteren kan en dat lijkt me nu wel klaar inmiddels toch?
Dacht je nou echt dat ik hier in het openbaar leugens zou gaan vertellen?
Dan zou ACE natuurlijk allang stappen tegen mij ondernomen hebben, denk je ook niet?
Ik ben het met je eens dat het haast niet te geloven is maar het is de waarheid.
De leugens komen in veelvoud van ACE.
10eke
Actief

iones schreef:Precies!
Je pakt er niet alleen de stichting mee, maar ook diens honden! Hou je van honden 10neke? Zou jij een hond een kans misgunnen?
Ja, ik hou van honden en org. ACE beweert dat ook te doen en daarom vind ik het onbegrijpelijk
dat ze zieke honden verwaarlozen en overvliegen.
Dat gaat niet samen, van honden houden en ze tegelijkertijd verwaarlozen.
10eke
Actief

Xtine schreef:Veel Belgen (mijn ma bvb) , Nederlanders, in Spanje hoor.
Weet je hoeveel honden ACE in Spanje plaatst?
Volgens mij richten ze zich vnl. op Nederland en België.
Wat ik weet is dat ACE maandelijks ongeveer 120 honden naar Nederland emigreert.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

10eke schreef:
Dacht je nou echt dat ik hier in het openbaar leugens zou gaan vertellen?
Dan zou ACE natuurlijk allang stappen tegen mij ondernomen hebben, denk je ook niet?
Ik ben het met je eens dat het haast niet te geloven is maar het is de waarheid.
Dat weten we nu wel een keer... je plaat blijft hangen. Dit is niet waar een forum voor bedoeld is. Ga lekker ergens anders lopen krijsen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

10eke schreef:
Wat ik weet is dat ACE maandelijks ongeveer 120 honden naar Nederland emigreert.
Ja, en? 120 zieke honden? Lijkt mij niet.
Ik ken de stichting niet maar om ze, overal waar je maar komt, deze stichting alleen in een kwaad daglicht te stellen lijkt mij behalve emotioneel en haatdragererij al vermoeiend genoeg.
Je hond is al een tijd dood. Ga verder met je leven is mijn advies. Of, als je echt niet verder 'kan', sleep je ze voor de rechter.
Denk dat de mensen hier wel genoeg gelezen hebben van je.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

10eke schreef: Dacht je nou echt dat ik hier in het openbaar leugens zou gaan vertellen?

Ha, grapjurk. Dier en leed is niet openbaar.
ACE zal toch op de hoogte moeten zijn van je zwartmakerij voor ze wat kunnen ondernemen, denk je ook niet?
Bij mijn weten zijn de mensen daar achter geen (actief) lid.
Het is dat ik niet van klikken houd, maar op deze manier gaat het wel kriebelen.
Xtine
Zeer actief

10eke schreef:
Goed dat je dat meld.
Dus 120 per maand naar Nederland is 1440 per jaar.
Naar Belgie ?
Laat ons nu veronderstellen dat het de helft is. 720 dus.
Plus de honden in Spanje zelf.

Lijkt me wel heel veel.
Maar ja, je zegt het.

Heel wat honden die geadopteerd worden.
Dan vind ik het percentage honden waarmee het effectief mis is gelopen wel heel laag en wordt het echt tijd dat je er nu mee op.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:80: 120 per maand.? Waar laten ze die honden.!
120 honden x 250,= á 300,= is een boel centjes . Das vet verdienen als die aantallen kloppen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef::80: 120 per maand.? Waar laten ze die honden.!
120 honden x 250,= á 300,= is een boel centjes . Das vet verdienen als die aantallen kloppen.
Er gaan natuurlijk ook nogal wat kosten vanaf. Zo vet zullen ze niet verdienen als je ziet hoeveel mensen daar werken, welke asielen ze onderhouden, de chips van de honden, de paspoorten, het vervoer, inentingen, de castraties en het voer voor de honden in de asielen en in de opvang. Dus die 250 euro verdienen ze niet per hond. Al zal er vast een bedrag over blijven.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
Er gaan natuurlijk ook nogal wat kosten vanaf. Zo vet zullen ze niet verdienen als je ziet hoeveel mensen daar werken, welke asielen ze onderhouden, de chips van de honden, de paspoorten, het vervoer, inentingen, de castraties en het voer voor de honden in de asielen en in de opvang. Dus die 250 euro verdienen ze niet per hond. Al zal er vast een bedrag over blijven.
Allemaal kosten die ze af kunnen schrijven .Die kosten zijn meestal in dat soort landen ook niet superhoog. En de medewerkers zijn vrijwillgers beide ook afschrijven.
Plusminus 30.000,= per maand omzet is een leuk bedrag hoor.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:
Allemaal kosten die ze af kunnen schrijven .Die kosten zijn meestal in dat soort landen ook niet superhoog. En de medewerkers zijn vrijwillgers beide ook afschrijven.
Plusminus 30.000,= per maand omzet is een leuk bedrag hoor.
Daar komen ze echt niet aan hoor ,daar geloof ik niets van.
Volgens mij is 120 honden per maand wel heel veel voor een stichting , en de kosten kunnen dan wel lager zijn in het buitenland maar met alle entingen , chippen en da en vervoerskosten lijkt het me dat er een beste kostenpost van die 30.000 afgaat.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

10eke schreef:
laeken schreef:Van mij mogen ze dat hondje aanbieden hoor. Als iemand er even gelukkig mee wil zijn en als dat hondje mag sterven in de armen van een baasje heb ik er geen problemen mee. Waarom heb jij er eigenlijk zoveel problemen mee? Want ken jij dat hondje? Wie weet hoe het met dat hondje is?
Dan ben jij de eerste die ik dat hoor zeggen.
Zijn er nog meer mensen die vinden dat er hoogbejaarde, aan kanker lijdende, terminale. blinde honden op Marktplaats mogen worden aangeboden?
ja, dat vind ik wel. hoogbejaarde, blinde honden zijn doorgaans makkelijk te herkennen, en als je daar geen zin in hebt, adopteer je ze toch gewoon niet?
ik zou het wel doen, heb het meerdere keren gedaan. de paar maanden liefde die je er in kunt proppen, en uiteindelijk sterft ze in je armen, ipv in een koud hok. dat maakt het meer dan waard voor mij.
get over it, get a life, en hou onderhand eens op met zeiken!!!!
mijn 2 vorige honden heb ik geadopteerd terwijl ze bejaard, half blind waren, en terminale kanker hadden. nooit 1 seconde spijt gehad.
vind jij dat die beestjes geen baasje verdienen? dat ze maar afgemaakt moeten worden, terwijl ze met pijnstillers nog een paar maanden liefde en geluk kunnen kennen? dat maakt jou dan niet zo'n grote dierenvriend, of wel? :scratch:
Tineke
Zeer actief

Ik heb ook ooit eens een herplaats Mastino genomen waarvan ik wist dat ik die maar een korte tijd zou hebben vanwege zijn slechte gezondheid.
Wel met mijn toen nog thuis wonende kinderen besproken hoe die hier in stonden en toen dat positief was gedaan.
Hij heeft toen nog een mooi half jaar gehad en wist wat lekker eten en wandelen en aandacht en geliefd zijn was toen we hem moesten laten gaan.

En Tash dan toen we die namen zei onze da ik lap haar wat op dan heeft ze nog een paar leuke maanden in het verschiet wellicht bij jullie.
Dat werden 63 maanden! ze werd bijna 10 jaar oud wat op zich al een leeftijd is voor een Mastino.
Mickey(kat) die uit het asiel kwam toen hij 12 was werd ruim 26.

Laat mensen zelf maar beslissen of ze wel of niet een oudje nemen, al vind dat als een dier ernstig ziek is er wel degelijk euthanasie ook in overweging moet worden genomen al naar gelang de fysieke toestand van het beestje.

Ik begrijp dat ts verdriet heeft hoe het maar hond is gelopen maar deze actie's doen daar niets meer aan af.
Die zijn imo ook niet om andere mensen te behoeden maar om haar gram nog even te halen.
Wel vind ik dat een stichting moet proberen om er samen uit te komen , maar aan de andere kant weet ik ook dat er met sommige mensen niet te praten valt, tenzij je enkel zegt wat zij willen horen.
Afbeelding

Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

lunaquinty schreef:
10eke schreef:
laeken schreef:Van mij mogen ze dat hondje aanbieden hoor. Als iemand er even gelukkig mee wil zijn en als dat hondje mag sterven in de armen van een baasje heb ik er geen problemen mee. Waarom heb jij er eigenlijk zoveel problemen mee? Want ken jij dat hondje? Wie weet hoe het met dat hondje is?
Zijn er nog meer mensen die vinden dat er hoogbejaarde, aan kanker lijdende, terminale. blinde honden op Marktplaats mogen worden aangeboden?
ja, dat vind ik wel. hoogbejaarde, blinde honden zijn doorgaans makkelijk te herkennen, en als je daar geen zin in hebt, adopteer je ze toch gewoon niet?
ik zou het wel doen, heb het meerdere keren gedaan. de paar maanden liefde die je er in kunt proppen, en uiteindelijk sterft ze in je armen, ipv in een koud hok. dat maakt het meer dan waard voor mij.
mijn 2 vorige honden heb ik geadopteerd terwijl ze bejaard, half blind waren, en terminale kanker hadden. nooit 1 seconde spijt gehad.
vind jij dat die beestjes geen baasje verdienen? dat ze maar afgemaakt moeten worden, terwijl ze met pijnstillers nog een paar maanden liefde en geluk kunnen kennen? dat maakt jou dan niet zo'n grote dierenvriend, of wel? :scratch:
Helemaal mee eens.
Mijn oude, zieke geadopteerde hondje heeft maar een paar weken bij mij mogen zijn toen hij insliep op zijn dikke warme kussen met zijn buikje vol. Spijtig maar ben blij dat hij nog een paar mooie weken gehad heeft.
Afbeelding
Xtine
Zeer actief

Mijn berekening was ook Beetje sarcastisch bedoeld.
Reken eens uit hoeveel per dag er wel niet moeten overvliegen.
Zou alleen al voor Nederland vier per dag zijn.

Is dus echt niet hoor.
En, vliegtuigen vliegen ook niet gratis hoor.

Trek even per hond kosten sterilisatie(castratie), vaccinatie en vlucht er af.
Ze moeten daar ook nog eten en verzorgd worden hoor.
En er zitten best heel veel meer honden, honden die niet geadopteerd worden enz.
Die moeten ook eten en verzorgd worden.
bouvierpoedel
Zeer actief

Xtine schreef:

Is dus echt niet hoor.

En er zitten best heel veel meer honden, honden die niet geadopteerd worden enz.
Alle onkosten kun je verrekenen met je omzet bij de belastingdienst.
Xtine
Zeer actief

Dan kan ik dus enkel aanraden dat iedereen naar Spanje verhuisd,
daar zielige straathondjes binnen haalt,
ze doorzend naar België en Nederland en dan stinkend rijk wordt.

Einde discussie voor mij.
Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Xtine schreef:

Is dus echt niet hoor.

ja maar als je omzet bijv. 30.000 is en je kosten bijv. 25.000 dan valt het met je winst wel mee lijkt mij.
Ik denk dat dat echt tegenvalt hoor.
Buiten dat gaan sommige honden ook nog hier in opvang en die moeten toch ook eten en niet iedereen kan dat betalen en dan zijn die kosten dus ook nog voor de stichting.
Ik denk dat de donateurs meer geld opleveren eerlijk gezegd ,en als dat geld goed besteed wordt oa daar ter plekke zie ik daar niets verkeerds in.
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:
Xtine schreef:

Is dus echt niet hoor.

ja maar als je omzet bijv. 30.000 is en je kosten bijv. 25.000 dan valt het met je winst wel mee lijkt mij.
Ik denk dat dat echt tegenvalt hoor.
Buiten dat gaan sommige honden ook nog hier in opvang en die moeten toch ook eten en niet iedereen kan dat betalen en dan zijn die kosten dus ook nog voor de stichting.
Ik denk dat de donateurs meer geld opleveren eerlijk gezegd ,en als dat geld goed besteed wordt oa daar ter plekke zie ik daar niets verkeerds in.
Zeg ook niet dat het fout is , vind juist dat iedereen goed beloond word moet worden voor zijn werk.
Zelfs bij stichtingen vind ik dat je een bepaalde mate van zakelijkheid moet handhaven anders lig je er ook zo uit.
laeken
Zeer actief

Waarom vinden jullie eigenlijk dat een Stichting rijk wordt en weten we met z'n allen dat een asiel vaak over de kop gaat in NL? Een asiel pakt een hond aan bij de deur en neemt daarbij een geldbedrag in ontvangst om vervolgens die zelfde hond voor 200 euro weer te verkopen. Soms binnen een week. En die honden zouden dan dus ook kassa zijn toch? Waarom zijn asielen dan zo armlastig? Als die stichtingen werkelijk rijk worden dan doen ze het dus prima. Ze helpen honden, ze vangen honden op en kunnen daar van leven met een aantal personen. Maar dat is echt niet zo hoor. Als je 30.000E pm binnen haalt dan zagen de asielen in Spanje er inmiddels heel anders uit. :wink: Er worden ook geen 120 honden per maand verkocht door ACE. Bestaat niet. Hun honden staan soms weken of zelfs maanden op MP aangeboden. Verder kun je de kosten helemaal niet van de belasting aftrekken. In welke box ga je dat dan doen BP? En onder welk kopje? Denk je dat een importeur van Spaanse tomaten de vervoerskosten, inkoopkosten, onderhoudskosten en opslagkosten van de belasting af kan trekken? Dan is handel tegenwoordig wel heel erg lucratief als je gewoon je netto verkoopbedrag in je zak mag steken. Stel dat je een paar duizend euro over weet te houden? En iemand kan dan dus full time bezig zijn met honden helpen? Nog wat betaalde hulp hier en daar en zo nu en dan wat geld in lokale asielen en het is weer op. Ik vind dat er niks mis mee is als iemand die dit soort werk doet er niet bij hoeft te werken.

Verder geeft zo'n stichting normaal gesproken ook medische hulp aan dieren daar. Als er een kapot geschoten galgo bij de poort ligt gaan ze er ook mee naar de DA en laten hem oplappen indien mogelijk. Dat is misschien goedkoper dan in NL maar gratis is het zeker niet. Verder snap ik niet wat er mis mee is aangezien het doel toch is dat de lokale honden aldaar een tweede kans krijgen? Als dat zo is, wat is dan het probleem? Dat iemand er 5 tientjes van in eigen zak steekt zodat die persoon de hele dag bezig kan zijn met honden herplaatsen en redden? Ik zie het probleem niet.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

laeken schreef:Waarom vinden jullie eigenlijk dat een Stichting rijk wordt en weten we met z'n allen dat een asiel vaak over de kop gaat in NL? Een asiel pakt een hond aan bij de deur en neemt daarbij een geldbedrag in ontvangst om vervolgens die zelfde hond voor 200 euro weer te verkopen. Soms binnen een week. En die honden zouden dan dus ook kassa zijn toch? Waarom zijn asielen dan zo armlastig? Als die stichtingen werkelijk rijk worden dan doen ze het dus prima. Ze helpen honden, ze vangen honden op en kunnen daar van leven met een aantal personen. Maar dat is echt niet zo hoor. Als je 30.000E pm binnen haalt dan zagen de asielen in Spanje er inmiddels heel anders uit. :wink: Er worden ook geen 120 honden per maand verkocht door ACE. Bestaat niet. Hun honden staan soms weken of zelfs maanden op MP aangeboden. Verder kun je de kosten helemaal niet van de belasting aftrekken. In welke box ga je dat dan doen BP? En onder welk kopje? Denk je dat een importeur van Spaanse tomaten de vervoerskosten, inkoopkosten, onderhoudskosten en opslagkosten van de belasting af kan trekken? Dan is handel tegenwoordig wel heel erg lucratief als je gewoon je netto verkoopbedrag in je zak mag steken. Stel dat je een paar duizend euro over weet te houden? En iemand kan dan dus full time bezig zijn met honden helpen? Nog wat betaalde hulp hier en daar en zo nu en dan wat geld in lokale asielen en het is weer op. Ik vind dat er niks mis mee is als iemand die dit soort werk doet er niet bij hoeft te werken.

Verder geeft zo'n stichting normaal gesproken ook medische hulp aan dieren daar. Als er een kapot geschoten galgo bij de poort ligt gaan ze er ook mee naar de DA en laten hem oplappen indien mogelijk. Dat is misschien goedkoper dan in NL maar gratis is het zeker niet. Verder snap ik niet wat er mis mee is aangezien het doel toch is dat de lokale honden aldaar een tweede kans krijgen? Als dat zo is, wat is dan het probleem? Dat iemand er 5 tientjes van in eigen zak steekt zodat die persoon de hele dag bezig kan zijn met honden herplaatsen en redden? Ik zie het probleem niet.
even wat dik gedrukt gemaakt. je vergeet 1 ding en dat is dat een asiel verplicht is om honden op te vangen die loslopend worden aangetroffen. deze honden moeten 2 weken in het asiel verblijven eer ze voor herplaatsing vrij komen. de gemeente waar het dier is gevonden betaald voor die 2 weken een x bedrag per hond. is ongeveer 5 euro per hond. daar moet de hond van eten, gechipt, ontwormd en ingeënt worden. vaak komen er ook nog andere kosten bij zoals een gebitsanering. dan is 14x5 euro zo op. als je dan een asiel vol hebt zoals waar ik zoals vrijwilliger werk, die alleen maar stafford achtige honden hebben zitten die absoluut niet met andere kunnen en daardoor relatief lang in het asiel kom je gauw geld te kort.
ellen
Afbeelding
laeken
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:
laeken schreef:Waarom vinden jullie eigenlijk dat een Stichting rijk wordt en weten we met z'n allen dat een asiel vaak over de kop gaat in NL? Een asiel pakt een hond aan bij de deur en neemt daarbij een geldbedrag in ontvangst om vervolgens die zelfde hond voor 200 euro weer te verkopen. Soms binnen een week. En die honden zouden dan dus ook kassa zijn toch? Waarom zijn asielen dan zo armlastig? Als die stichtingen werkelijk rijk worden dan doen ze het dus prima. Ze helpen honden, ze vangen honden op en kunnen daar van leven met een aantal personen. Maar dat is echt niet zo hoor. Als je 30.000E pm binnen haalt dan zagen de asielen in Spanje er inmiddels heel anders uit. :wink: Er worden ook geen 120 honden per maand verkocht door ACE. Bestaat niet. Hun honden staan soms weken of zelfs maanden op MP aangeboden. Verder kun je de kosten helemaal niet van de belasting aftrekken. In welke box ga je dat dan doen BP? En onder welk kopje? Denk je dat een importeur van Spaanse tomaten de vervoerskosten, inkoopkosten, onderhoudskosten en opslagkosten van de belasting af kan trekken? Dan is handel tegenwoordig wel heel erg lucratief als je gewoon je netto verkoopbedrag in je zak mag steken. Stel dat je een paar duizend euro over weet te houden? En iemand kan dan dus full time bezig zijn met honden helpen? Nog wat betaalde hulp hier en daar en zo nu en dan wat geld in lokale asielen en het is weer op. Ik vind dat er niks mis mee is als iemand die dit soort werk doet er niet bij hoeft te werken.

even wat dik gedrukt gemaakt. je vergeet 1 ding en dat is dat een asiel verplicht is om honden op te vangen die loslopend worden aangetroffen. deze honden moeten 2 weken in het asiel verblijven eer ze voor herplaatsing vrij komen. de gemeente waar het dier is gevonden betaald voor die 2 weken een x bedrag per hond. is ongeveer 5 euro per hond. daar moet de hond van eten, gechipt, ontwormd en ingeënt worden. vaak komen er ook nog andere kosten bij zoals een gebitsanering. dan is 14x5 euro zo op. als je dan een asiel vol hebt zoals waar ik zoals vrijwilliger werk, die alleen maar stafford achtige honden hebben zitten die absoluut niet met andere kunnen en daardoor relatief lang in het asiel kom je gauw geld te kort.
ellen
Ik weet dat asielen niks verdienen. Het was even ter illustratie dat Stichtingen er ook zeker niet rijk van worden. Dat denk ik tenminste :wink:
Afbeelding
10eke
Actief

dagmar88 schreef:
10eke schreef: Dacht je nou echt dat ik hier in het openbaar leugens zou gaan vertellen?

Ha, grapjurk. Dier en leed is niet openbaar.
ACE zal toch op de hoogte moeten zijn van je zwartmakerij voor ze wat kunnen ondernemen, denk je ook niet?
Bij mijn weten zijn de mensen daar achter geen (actief) lid.
Het is dat ik niet van klikken houd, maar op deze manier gaat het wel kriebelen.

Ik kan je verzekeren dat ACE op de hoogte is van wat er geschreven wordt op forums.
Er wordt gezegd dat een verhaal altijd twee kanten heeft.
Ik heb de ACE PR medewerkster uitgenodigd om haar verhaal hier te doen en te laten weten wat er niet zou kloppen van wat er geschreven is.
De PR medewerkster is dezelfde persoon die een grondig onderzoek heeft verricht naar mijn hond maar tot nu toe niets van wat uit het onderzoek is gebleken naar buiten heeft willen brengen; waarom zou zij dat geheim willen houden?

Neem gerust contact met ze op om ze er nog eens op te wijzen hoor.
10eke
Actief

Xtine schreef:
10eke schreef:
Goed dat je dat meld.
Dus 120 per maand naar Nederland is 1440 per jaar.
Naar Belgie ?
Laat ons nu veronderstellen dat het de helft is. 720 dus.
Plus de honden in Spanje zelf.

Lijkt me wel heel veel.
Maar ja, je zegt het.

Heel wat honden die geadopteerd worden.
Dan vind ik het percentage honden waarmee het effectief mis is gelopen wel heel laag en wordt het echt tijd dat je er nu mee op.

120 honden per maand naar Nederland emigreren is ook heel erg veel.
Het is wat de penningmeester van ACE ons verteld heeft, wij geloofden ook onze oren niet maar bij herhaling, ong. 120 honden.
Behalve naar Ned., België en Spanje gaan ook nog ACE honden naar vele andere
landen.

Waarom vind jij dat het tijd wordt dat ik ermee ophoud Xtine?
Ben je bang dat de waarheid boven tafel gaat komen en vind je dat dat niet zou mogen
gebeuren?

Natuurlijk zijn de meeste honden die ACE verkoopt oké, anders zouden ze ook hun eigen glazen ingooien.
Er zijn mensen, waaronder ikzelf, die een heel andere kant van ACE te zien heeft gekregen, een heel duistere kant.
Er zijn helaas meer stichtingen die niet helemaal zuiver op de graat zijn maar ik heb nog nooit van een andere stichting/asiel gehoord dat zij hun dieren verwaarlozen/medische hulp ontzeggen.
En ja, gelukkig zijn er ook heel veel goede, betrouwbare stichtingen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zeg, 10eke, heb jij ook door dat er meer is aan dit forum dan alleen dit topic? Cheer up, kijk rond, trek lering uit je fouten en geniet van je leven. Al die negatieve energie die je aantrekt op deze manier gaat op den duur je bloeddruk verneuken :)
Laatst gewijzigd door Lemuria op 16 sep 2014 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
10eke
Actief

laeken schreef:

Natuurlijk worden er kosten gemaakt maar van het bedrag van 290 euro voor een hond blijft heel veel over.
De honden krijgen ze gratis en voor afstandsdieren krijgen ze (net als in Ned) mogelijk zelfs betaald.
ACE biedt heel veel pups aan die niet lang in het asiel blijven, nog niet gecastreerd kunnen dus ook niet veel kosten.
Ze krijgen ook geld voor het adopteren op afstand en het huren van een hok.
Bovendien krijgt ACE ook heel veel voer en spullen gedoneerd en niet te vergeten geld.
Castraties hebben (of in ieder geval hadden) ze een dierenarts voor die les geeft aan studenten...waarbij de ACE honden als proefmateriaal dienen. Van een adoptant weet ik dat het bij haar hond daardoor goed mis is gegaan.
Vliegkosten ong. 70 euro per sky-box, er gaan meerdere honden in een sky-box.

Helemaal niet erg hoor als ze winst maken, als de winst tenminste wordt gebruikt voor honden die het echt dringend nodig hebben of bijv aan neutralisatieprojecten of om een fijne plek te creëren voor honden die niet (meer) plaatsbaar zijn.
Het is niet voor niets dat het AFP adviseert om na te gaan of er op de site van een organisatie jaar- en financiële verslagen staan en of terug te vinden is waar geld aan besteed wordt.
10eke
Actief

lunaquinty schreef:
10eke schreef:

Ik vind inderdaad in het geval van het hondje Hera dat ze haar hadden moeten laten inslapen
Als je lijf vol tumoren zit is de pijn niet meer te bestrijden en dan vind ik, juist als grote dierenvriend, dat je zo'n dier niet onnodig mag laten lijden maar het in moet laten slapen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”