Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sira voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Kitsune

Sira voorstellen

Ongelezen bericht door Kitsune »

Ik ben John, 39 jaar en opgegroeid met honden (jachthonden). Twee jaar geleden hebben m'n vriendin en ik Sira uit het asiel gehaald. We waren al een paar keer wezen kijken voor een Stafford achtige, aangezien het asiel in Rotterdam er vol mee zit en ze nogal last hebben van vooroordelen. Echter na een paar asiel bezoeken met iets heel anders thuisgekomen aangezien het uiteindelijk gaat om de klik die je hebt (althans dat is onze mening...). Dat was dus Sira, een prachtige bastaard teef van destijds 6 jaar oud! Volgens een commerciële DNA test een mix met vooral Corgi en Stafford bloed, al zet ik als bioloog zijnde grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de test ;). Ze heeft wel Corgi achtige oren en qua gedrag zou een stafford kunnen, maar het lijkt meer op een "kleine" herder.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kitsune op 19 sep 2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Re: Sira voorstellen

Ongelezen bericht door kaatje888 »

welkom hier.
leuke hond heb je.
het gaat inderdaad om de klik!
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Welkom! Ik zie er wel Corgi/Stafford in, maar eventueel nog een fijner/hoogpotig ras erdoorheen? Het is een leuk hondje om naar te kijken in ieder geval!
Kitsune

Ja, een echte vrolijke clown :). Ik snap niet dat iemand haar aan een lantaarn paal heeft kunnen vastbinden (overigens bij geen enkele hond...).
Ze heeft inderdaad wel wat langere en dunne poten (als je het bijv. vergelijkt met ander Corgi kruisingen). Podenco heb ik ook wel eens aan gedacht gezien haar oren, fijne poten en jacht instinct.

Afbeelding
Lemuria

Als je het écht zou willen weten, zou je een DNA-test kunnen overwegen :wink:

Aan een lantaarnpaal...Hoe verzinnen mensen het. M'n hart zou breken als ik m'n hond zou vastbinden en weglopen, alleen al bij de gedachte hoe verbaasd ze me aan zou kijken als ze ziet dat ik weg zou gaan :schrik:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nouja, elke hond heeft jachtinstinct natuurlijk ;)
Als je dat kortbeengen eruit mikt worden die Corgipoten vanzelf dunner natuurlijk. Maar iets jachthondachtigs (groep 7-8 bedoel ik dan) zou ook best kunnen.

Welkom hier trouwens!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

welkom! Hier ook een bioloog met een herderkruising Sira ;)
Kitsune

@Lumeria, die DNA test hebben we dus al gedaan (zie mijn eerste post) of bedoel je een andere? Uit de commerciële kwam de Corgi/Stafford uit, maar ik weet dat die testen niet erg betrouwbaar zijn, omdat genetische verschillen tussen rassen minimaal zijn ook al zijn de uiterlijke kenmerken wel heel anders (ik zal niet in vaktaal vervallen ;)). Bastaarden worden dan al helemaal lastig....

@Marjoleine, je hebt uiteraard helemaal gelijk, maar als ik het vergelijk met de jachthonden die m'n ouders hebben gehad (vnl. Duitse Staanders) dan is Sira een echte Loerhaze zoals ze in het Oost'n des lands zeggen. Oftewel, heel alert...alles zien en horen. Maar goed, dat kan ook haar persoonlijkheid zijn of meer een herder-achtig kenmerk. We zitten op speuren om oa te trainen dat ze wat minder snel afgeleid is (naast dat het gewoon leuk is voor hond en baas en we zo een goede band opbouwen).

@Pallas, toevallig en leuk :). Welke richting qua bioloog? Ik ben microbioloog en met met name bezig met het schoonmaken van verontreinigde grond(water) door middel van bacteriën die van nature aanwezig zijn.
Lemuria

Kitsune schreef:@Lumeria, die DNA test hebben we dus al gedaan (zie mijn eerste post) of bedoel je een andere? Uit de commerciële kwam de Corgi/Stafford uit, maar ik weet dat die testen niet erg betrouwbaar zijn, omdat genetische verschillen tussen rassen minimaal zijn ook al zijn de uiterlijke kenmerken wel heel anders (ik zal niet in vaktaal vervallen ;)). Bastaarden worden dan al helemaal lastig....

@Marjoleine, je hebt uiteraard helemaal gelijk, maar als ik het vergelijk met de jachthonden die m'n ouders hebben gehad (vnl. Duitse Staanders) dan is Sira een echte Loerhaze zoals ze in het Oost'n des lands zeggen. Oftewel, heel alert...alles zien en horen. Maar goed, dat kan ook haar persoonlijkheid zijn of meer een herder-achtig kenmerk. We zitten op speuren om oa te trainen dat ze wat minder snel afgeleid is (naast dat het gewoon leuk is voor hond en baas en we zo een goede band opbouwen).

@Pallas, toevallig en leuk :). Welke richting qua bioloog? Ik ben microbioloog en met met name bezig met het schoonmaken van verontreinigde grond(water) door middel van bacteriën die van nature aanwezig zijn.
Overheen gelezen, sorry :mrgreen: Ik zie het er an sich dus wel in :wink:
Kitsune

Afbeelding

En aangezien ik alleen nog hier kan posten.....nog een foto gemaakt door een bevriend (huis)dierfotograaf.
Lemuria

Die hele foto gílt "Corgi" :mrgreen:
Kitsune

Lemuria schreef:Die hele foto gílt "Corgi" :mrgreen:
Ja, deze wel heh?! :mrgreen: Onze bijnaam is ook wel "reuzen Corgi"

Het grappige is dat het Hond lijkt op baas of baas lijkt op hond wel wordt bevestigd. Slank, gevoelig, alert, snel afgeleid bij bepaalde prikkels, van geen opgeven weten, aardig/lief maar als het moet staat ze haar vrouwtje, af en toe wat speels dominant, vocaal niet erg aanwezig, meestal rustig/relaxt, maar kan ook heel energiek zijn :wink: .
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Welkom!
Wat een prachtige hond :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Wat een prachtige hond!!
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

Kitsune schreef: @Pallas, toevallig en leuk :). Welke richting qua bioloog? Ik ben microbioloog en met met name bezig met het schoonmaken van verontreinigde grond(water) door middel van bacteriën die van nature aanwezig zijn.
Ik ben etoloog. Mijn master heette Animal Biology, en omhelsde ongeveer alles tussen evolutie, ecologie, morfologie, fysiologie en gedrag in. Mijn eindstages waren bij evolutionary morphology en behavioral biology. Gedrag ligt me het meest, heb daarna dan ook de opleiding tot kynologisch gedragstherapeut gedaan.

Dit is mijn Sira:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Kitsune

@Pallas,
Ook een prachtige Sira! :)
Interessant vakgebied! Ik kon moeilijk kiezen aangezien ik ethologie en ecologie ook erg interessant vond. Fysiologie vind ik ook fascinerend, maar mocht ik niet in afstuderen omdat ik bepaalde dierproeven geweigerd heb. Uiteindelijk heeft microbiologie het gewonnen en ben ik daar in gepromoveerd, al help ik nog wel eens mee met ecologisch onderzoek als vrijwilliger.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Kitsune schreef:Afbeelding

En aangezien ik alleen nog hier kan posten.....nog een foto gemaakt door een bevriend (huis)dierfotograaf.

Ja dit vind ik ook wel een corgi :mrgreen:
Heb je ook een foto in stand ? Kan mij nu niet voorstellen hoe groot ze is en er totaal uit ziet.

Welkom . Mijn hond komt ook uit het asiel in Rotterdam .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Kitsune

Buster is ook een prachtig beestje! :) Een van Sira's beste vrienden is ook een witte herder.
Even wat gezocht en hier zie je het redelijk. Even aan de lijn aangezien mevrouw wel heel alert was!
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Prachtige hond is ze zo :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Kitsune

Dank je! :) Vinden wij ook uiteraard. De ene keer net een herder en de andere keer het clowneske van een Corgi (vooral als er eten in het spel is....tapdansen met de voorpoten).
Kitsune

Afbeelding

Met haar grote vriend. Al lijkt ze hier kleiner dan ze is....
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”