Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom niet gewoon een echte poedel van het ouderwetse type .
Je weet meer wat je koopt qua gedrag,type en vacht en ze zijn stukken goedkoper. Laat je de snuitbeharing staan en je hebt een doodleuiterlijk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

bouvierpoedel schreef:Waarom niet gewoon een echte poedel van het ouderwetse type .
Je weet meer wat je koopt qua gedrag,type en vacht en ze zijn stukken goedkoper. Laat je de snuitbeharing staan en je hebt een doodleuiterlijk.
Ze willen een allergievrije hond, een poedel is nie allergievrij nie.

Overigens, TS. Dit is bij die kruisingen ook niet altijd het gevoel:
Een Australian Labradoodle heeft een allergievriendelijke vacht. Dit betekent echter helaas niet dat iedereen met een allergie voor honden per definitie een Australian Labradoodle goed verdraagt. Iemand met een hondenallergie kan allergisch zijn voor het speeksel, de urine en de vacht/huidschilfers van een hond.

De ervaring leert dat een groot percentage van de mensen met een allergie voor honden geen last heeft van een Australian Labradoodle, maar dat geldt dus niet voor iedereen.
Ik weet zo geen nestjes te liggen, maar als je er 1 vindt, vraag dan of je een paar keer langs mag komen en ga uitgebreid liggen kroelen met moeder en pups. Als je dan geen reactie hebt, is het goed. Zou toch zonde zijn als je gehecht bent aan je pup, en dat die dan weer weg moet wegens allergie.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Lemuria schreef:
bouvierpoedel schreef:Waarom niet gewoon een echte poedel van het ouderwetse type .
De allergievrije komt juist door de poedel ;)
Snap dus werkelijk niet dat men een dure kruising wil en die nog eens de vaak met 6 weken worden gecastreerd :O:
Met een kruising is het nog afwachten of de vacht daadwerkelijk allergievrij is en met een ras zuivere poedel weet je welke vacht de poedel heeft.
Scheer je poedel in een stoere look en je heb ook dan een stoere hond ;)
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

ab1976 schreef:Wij zijn op aan het orienteren om een hond aan te schaffen.

Wij als gezin met 3 kids willen graag een Labradoodle, omdat die ons om meerdere redenen aanspreekt, gedrag, allergievrij en zeker uitstraling

Mocht er iemand advise hebben voor ons over het ras en of waar er nestjes zijn dan zouden wij dat graag willen horen, alvast bedankt
Welkom op het forum!

Ben ook wel benieuwd waarom je voor een labradoodle kiest en geen echte poedel? :wink:
Het allergievrije hebben ze juist van de poedel, poedels vind ik qua gedrag juist stabieler en als het je om de uitstraling gaat kun je een poedel ook als doodle laten knippen. Zie je geen verschil.

Je moet het natuurlijk zelf weten hoor, ik ben alleen maar nieuwsgierig naar je motieven :wink:
Lemuria

Lizzie. schreef:
Lemuria schreef:
Snap dus werkelijk niet dat men een dure kruising wil en die nog eens de vaak met 6 weken worden gecastreerd :O:
Met een kruising is het nog afwachten of de vacht daadwerkelijk allergievrij is en met een ras zuivere poedel weet je welke vacht de poedel heeft.
Mensen laten zich ook vaak wat aanpraten hoor. D'r wordt ergens gelezen dat een Labradoodle allergievrij is, en ze geloven het. Vervolgens wordt er naar de eerste Marktplaats advertentie gerend waarbij een "fokker" toevallig een nest (1e generatie) Labrador x Poedel heeft liggen en wordt verwacht dat dit deze absoluut geen allergie-problemen zal geven.
Poedels zijn net zo min allergie-vrij. Puur om het feit dat het niet per se om het haar hoeft te gaan, maar huidschilfers of speeksel ook allergie op kunnen wekken.

Ik heb overigens niets tegen Poedels, dikke kans dat er hierna 1 in huis komt. Enige beestjes :ok:
lets have fun

Lemuria schreef:

.
Waarom denk je dat? Er zijn heel veel allergievrije rassen, de poedel is daar 1 van. Net zoals barbet, lagotto, spaanse waterhond, de bichon-groep, soft coated wheaten terrier, en nog heel veel andere pluk honden en honden met een doorgroeivacht.
lets have fun

Lemuria schreef:
Lizzie. schreef:
Lemuria schreef:
Mensen laten zich ook vaak wat aanpraten hoor. D'r wordt ergens gelezen dat een Labradoodle allergievrij is, en ze geloven het. Vervolgens wordt er naar de eerste Marktplaats advertentie gerend waarbij een "fokker" toevallig een nest (1e generatie) Labrador x Poedel heeft liggen en wordt verwacht dat dit deze absoluut geen allergie-problemen zal geven.
Poedels zijn net zo min allergie-vrij. Puur om het feit dat het niet per se om het haar hoeft te gaan, maar huidschilfers of speeksel ook allergie op kunnen wekken.

Ik heb overigens niets tegen Poedels, dikke kans dat er hierna 1 in huis komt. Enige beestjes :ok:
Oh wacht ik zie nu pas wat je bedoeld. Ja, daar heb je gelijk in. Je kunt daarom ook het beste even uitproberen bij de verschillende rassen om te kijken waar je wel en niet op reageert. De 1 kan wel tegen een poedel maar bv niet tegen een wheaten terrier.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Lemuria schreef: Poedels zijn net zo min allergie-vrij. Puur om het feit dat het niet per se om het haar hoeft te gaan, maar huidschilfers of speeksel ook allergie op kunnen wekken.
IK weet dat een allergie komt door huidschilfers ;) Maar bij de poedel hebt je minder kans op een allergie reactie. IK kan heel veel mensen die allergies zijn voor andere rassen en niet bij een poedel ;)
Afbeelding
Lemuria

Lizzie. schreef:
Lemuria schreef: Poedels zijn net zo min allergie-vrij. Puur om het feit dat het niet per se om het haar hoeft te gaan, maar huidschilfers of speeksel ook allergie op kunnen wekken.
IK weet dat een allergie komt door huidschilfers ;) Maar bij de poedel hebt je minder kans op een allergie reactie. IK kan heel veel mensen die allergies zijn voor andere rassen en niet bij een poedel ;)
Jaja, ik snap je, maar veel mensen denken dat een Poedel (of Labradoodle) zaligmakend is qua allergien :wink: Da's het enige wat ik wil zeggen. Ik geloof zo dat Poedels minder snel allergische reacties oproepen dan de meeste andere rassen MAAR het is geen garantie.
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Welkom hier en succes met het zoeken naar een hond. Ik heb het al veel goede tips voorbij zien komen
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”