Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Friends, dog-owners, countrymen, lend me your ear!
Moderator: moderatorteam
-
Daniël
- nieuw lid
Friends, dog-owners, countrymen, lend me your ear!
Beste leden van het hondenforum,
Aangezien wij graag aan de leden van het hondenforum een enquête willen voorleggen over het geloof dat zij hechten aan het verhaal dat het likken van een hond gezond zou zijn, leek het ons niets minder dan goede manieren om de richtlijnen van dit forum te volgen en ons kort voor te stellen.
Wij zijn twee scholieren (de naam van het account is licht misleidend :p) in het zesde jaar van onze middelbare school. Onze namen zijn Daniël (verrassing!) en Jeroen. De reden dat wij hier graag een enquête aan de man willen brengen is dat we ons profielwerkstuk doen over de vraag of hondenspeeksel nou gezond is of niet.
Wij zouden het zeer waarderen als u onze enquête in zou willen vullen om ons een beter inzicht te geven in hoe mensen denken over dit vraagstuk!
Met vriendelijke groet,
Jeroen en Daniël
PS. We zullen de link naar de enquête in het sub-forum dat daarvoor bestemd is posten.
Aangezien wij graag aan de leden van het hondenforum een enquête willen voorleggen over het geloof dat zij hechten aan het verhaal dat het likken van een hond gezond zou zijn, leek het ons niets minder dan goede manieren om de richtlijnen van dit forum te volgen en ons kort voor te stellen.
Wij zijn twee scholieren (de naam van het account is licht misleidend :p) in het zesde jaar van onze middelbare school. Onze namen zijn Daniël (verrassing!) en Jeroen. De reden dat wij hier graag een enquête aan de man willen brengen is dat we ons profielwerkstuk doen over de vraag of hondenspeeksel nou gezond is of niet.
Wij zouden het zeer waarderen als u onze enquête in zou willen vullen om ons een beter inzicht te geven in hoe mensen denken over dit vraagstuk!
Met vriendelijke groet,
Jeroen en Daniël
PS. We zullen de link naar de enquête in het sub-forum dat daarvoor bestemd is posten.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Friends, dog-owners, countrymen, lend me your ear!
Wij willen hier graag net zo in blijven geloven als in zwarte piet. Verknoei het nou niet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
Sorry. Wat onfatsoenlijk. Ik bedoel natuurlijk Zwarte Piet.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik heb een hele tijd gedacht dat het ging om het likken aan je hond zeg maar.. zat al te mijmeren dat ik helegaar niet wist dat dat gezond was. Andersom, andersom! Marion, kom er maar in!
- Ήυs
- Zeer actief
sbientje schreef:ik heb een hele tijd gedacht dat het ging om het likken aan je hond zeg maar.. zat al te mijmeren dat ik helegaar niet wist dat dat gezond was. Andersom, andersom! Marion, kom er maar in!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Nou welkom!
En als nu blijkt dat hondenspeeksel gezond is, dan beginnen jullie een handeltje in potjes hondenspeeksel?

En als nu blijkt dat hondenspeeksel gezond is, dan beginnen jullie een handeltje in potjes hondenspeeksel?

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Jullie hondenNanna schreef:Wie zijn ZIJ?Daniël schreef:
Aangezien wij graag aan de leden van het hondenforum een enquête willen voorleggen over het geloof dat zij hechten aan het verhaal dat het likken van een hond gezond zou zijn
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
WIJ van het hondenforum!Nanna schreef:Wie zijn ZIJ?Daniël schreef:
Aangezien wij graag aan de leden van het hondenforum een enquête willen voorleggen over het geloof dat zij hechten aan het verhaal dat het likken van een hond gezond zou zijn
-
S@ndr@
- Zeer actief
je krijgt echt wel een gezonde weerstand van die bacteriën hoor

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Jup!S@ndr@ schreef:je krijgt echt wel een gezonde weerstand van die bacteriën hoor![]()
Sinds we honden hebben kan het halve land een week plat liggen met griep maar wij redden het met een dagje
uitzweten
Nou is het huis sinds die tijd ook nooit langer dan een uurtje echt schoon geweest
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Over het geloof dat men mogelijkerwijs hecht aan de gedachte dat hondenspeeksel een genezende werking zou kunnen hebben op wonden.Nanna schreef:Dan klopt er geen ene donder van die hele zinsconstructie.sbientje schreef:WIJ van het hondenforum!Nanna schreef:Wie zijn ZIJ?Daniël schreef:
Broddelwerk. Overnieuw
Wie zegt trouwens dat de leden van het HF geloof hechten aan het verhaal dat het belikt worden door een hond gezond is? Dat is ook maar een wilde aanname.
Bedoelen ze.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat Engels ging wel aardigNanna schreef:JaMarjoleine schreef: Over het geloof dat men mogelijkerwijs hecht aan de gedachte dat hondenspeeksel een genezende werking zou kunnen hebben op wonden.
Bedoelen ze.Weer een fraai voorbeeld hoe het gesteld is met de taalkennis van de hedendaagse studenten
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Middelbare schoolNanna schreef:JaMarjoleine schreef: Over het geloof dat men mogelijkerwijs hecht aan de gedachte dat hondenspeeksel een genezende werking zou kunnen hebben op wonden.
Bedoelen ze.Weer een fraai voorbeeld hoe het gesteld is met de taalkennis van de hedendaagse studenten
Studeren doet men aan den Universiteit
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nanna schreef: Dan klopt er geen ene donder van die hele zinsconstructie.
Broddelwerk. Overnieuw
Wie zegt trouwens dat de leden van het HF geloof hechten aan het verhaal dat het belikt worden door een hond gezond is? Dat is ook maar een wilde aanname.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Scholieren dusSuske schreef:Middelbare schoolNanna schreef:JaMarjoleine schreef: Over het geloof dat men mogelijkerwijs hecht aan de gedachte dat hondenspeeksel een genezende werking zou kunnen hebben op wonden.
![]()
Studeren doet men aan den Universiteit
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
dat mag tegenwoordig, toch?Zamunda schreef:Nanna schreef: Dan klopt er geen ene donder van die hele zinsconstructie.
Broddelwerk. Overnieuw
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Goh, dus als zo'n contaminatie die eigenlijk gewoon geen juist woord is maar vaak genoeg wordt gebruikt, dan eindigt hij als bestaand woord in het groene boekje...Nanna schreef: Overnieuw is ontstaan als contaminatie van over en opnieuw, maar het heeft zich een plaatsje weten te verwerven in de woordenboeken en zelfs in het officiële Groene Boekje.
Ik vind dat eerlijk gezegd een voorbeeld van de verloedering van d Nederlandse taal. Vind overnieuw ook een vreselijk lelijk woord.
- Ήυs
- Zeer actief
opnieuw. Overnieuw is een contaminatie.Nanna schreef:Dan klopt er geen ene donder van die hele zinsconstructie.sbientje schreef:WIJ van het hondenforum!Nanna schreef:Wie zijn ZIJ?Daniël schreef:
Broddelwerk. Overnieuw
- Ήυs
- Zeer actief
Zamunda schreef:Nanna schreef: Dan klopt er geen ene donder van die hele zinsconstructie.
Broddelwerk. Overnieuw
Ik was niet de eerste blijkbaar.
-
Lemuria
Nee, dat ging om het likken aan je kat:sbientje schreef:ik heb een hele tijd gedacht dat het ging om het likken aan je hond zeg maar.. zat al te mijmeren dat ik helegaar niet wist dat dat gezond was. Andersom, andersom! Marion, kom er maar in!

Geheugen is na je verjaardag weer een slagje achteruit gegaan, is het niet?
-
Lemuria
Hoe dan ook, nee. Ik zou de tong van m'n hond niet in de buurt van wondjes hoeven omdat ik weet waar ze d'r tong af en toe stopt (in de kattenbak, juistem). Dank je de koekkoek.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
En 'gezond' waarvoor? Haargroei? Tegen darmproblemen? Rustgevend 10 ml p/d?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Jaap* schreef:Wij willen hier graag net zo in blijven geloven als in zwarte piet. Verknoei het nou niet.
Jaap* schreef:Sorry. Wat onfatsoenlijk. Ik bedoel natuurlijk Zwarte Piet.
Ontopic: Ik vind het geen kwestie van gezond, maar vooral een kwestie van lekker

Groetjes,
Sandra
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik ben niet meer zo gecharmeerd van dat likken.
En gelikt worden al helemaal niet.
En gelikt worden al helemaal niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Daniël
- nieuw lid
Ik geloof niet dat wij ooit geclaimd hebben dat de leden van het hondenforum hier geloof aan hechten. Integendeel, het hele punt van ons aanmelden op dit forum is uitvinden welk percentage van de mensen op dit forum geloof hecht aan dit verhaal.Nanna schreef:Dan klopt er geen ene donder van die hele zinsconstructie.sbientje schreef:WIJ van het hondenforum!Nanna schreef:Wie zijn ZIJ?Daniël schreef:
Broddelwerk. Overnieuw
-
Daniël
- nieuw lid
Wat u maar wilt. Dit gaat niet zo zeer om de wetenschappelijke onderbouwing. Het gaat er meer om of u het een goed idee zou vinden om uw hond uw, wellicht beschadigde, huid te laten likken.tekkel schreef:En 'gezond' waarvoor? Haargroei? Tegen darmproblemen? Rustgevend 10 ml p/d?
- Jaap*
- Zeer actief
Staat ie al ergens?Daniël schreef:PS. We zullen de link naar de enquête in het sub-forum dat daarvoor bestemd is posten.
-
korthaar
- Zeer actief
Als het laatste stukje sunlight zeep al aan het voeteneinde van je bed ligt tegen de spierkrampen is het een goed alternatief.Daniël schreef:Wat u maar wilt. Dit gaat niet zo zeer om de wetenschappelijke onderbouwing. Het gaat er meer om of u het een goed idee zou vinden om uw hond uw, wellicht beschadigde, huid te laten likken.tekkel schreef:En 'gezond' waarvoor? Haargroei? Tegen darmproblemen? Rustgevend 10 ml p/d?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!