Goedenavond allemaal,
Wij krijgen binnenkort een 2e hond/puppy(teefje) erbij. Dit word een kleine kruising Maltezer/Shitzu en hebben op dit moment een 20 maanden oude Labrador(Reu). Wij willen graag weten hoe we het beste de nieuwe pup kunnen laten kennis maken met de Labrador. Ook het thuis komen zal voor ons nieuw zijn over hoe we dit aan moeten pakken. Heeft iemand hier ervaring mee en zou deze ervaring met ons willen delen? We hebben wel het een en ander gelezen, maar zijn wel wat voorzichtig met het zomaar aannemen van goed bedoelde adviezen. De een weet het altijd beter dan de andere. maar wij willen het beste voor de hond.
Bv. Moeten we we de Lab meenemen als we de pup gaan ophalen, of is het beter dat hij thius blijft?
Hoe ga je te werk als je naar binnen wil/gaat? wat moeten we op dat moment met de Lab/ pup gaan doen oor kennismaking.
Graag jullie bevindingen hierover graag.
Gr. Berry
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe Pup
Moderator: moderatorteam
- Bluemink47
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Nieuwe Pup
[img]http://www.mupload.nl/img/vshjypptocy.jpg[img]
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Nieuwe Pup
Berry, je hebt de vraag nu gesteld bij profiel forumleden.
Niet iedereen kijkt bij de nieuwe aanmeldingen.
Misschien is het handiger om de vraag bij Algemeen of bv. Gedrag nogmaals te plaatsen om zo meer respons te krijgen.
Zelf heb ik bij het afhalen van een pup de andere hond niet meegenomen.
Thuis heb ik ze in de tuin laten kennismaken en dat ging goed.
Wel had ik dan de hond die er al was aan de lijn om even te kijken hoe het ging.
Maar het zal ook van je labrador afhangen en natuurlijk van het pupje.
Ook spreekt men wel van kennismaken op neutraal terrein maar geen idee of dat nodig is in dit geval.
Niet iedereen kijkt bij de nieuwe aanmeldingen.
Misschien is het handiger om de vraag bij Algemeen of bv. Gedrag nogmaals te plaatsen om zo meer respons te krijgen.
Zelf heb ik bij het afhalen van een pup de andere hond niet meegenomen.
Thuis heb ik ze in de tuin laten kennismaken en dat ging goed.
Wel had ik dan de hond die er al was aan de lijn om even te kijken hoe het ging.
Maar het zal ook van je labrador afhangen en natuurlijk van het pupje.
Ook spreekt men wel van kennismaken op neutraal terrein maar geen idee of dat nodig is in dit geval.
- Bluemink47
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
Re: Nieuwe Pup
Hoi Yeufke,
Ik heb zojuist het bericht ook in de rubriek Gedrag geplaatst. Gisteren voor het eerts dus het is voor mij allemaal nog nieuw.
Ja dat kennismaken in de tuin heb ik al is eerder van gehoord. Okay de hond toch thuis laten is iets waar we zelf ook een beetje mee zaten, maar hoor van verschillende mensen dat dit wel de juiste manier is. Ook moeten we idd de hond (Lab) bij kennismaken in de tuin aan de riem houden, want het is nogal een onbenul zo af en toe. Niet dat hij dat bewust doet, maar het is het ras. En verder moeten we maar even kijken hoe de situatie zich op dat moment voordoet.
Ik ben benieuwd naar eventuele andere reacties.
Maar wederom bedankt voor je reactie.
Gr. Berry
Ik heb zojuist het bericht ook in de rubriek Gedrag geplaatst. Gisteren voor het eerts dus het is voor mij allemaal nog nieuw.
Ja dat kennismaken in de tuin heb ik al is eerder van gehoord. Okay de hond toch thuis laten is iets waar we zelf ook een beetje mee zaten, maar hoor van verschillende mensen dat dit wel de juiste manier is. Ook moeten we idd de hond (Lab) bij kennismaken in de tuin aan de riem houden, want het is nogal een onbenul zo af en toe. Niet dat hij dat bewust doet, maar het is het ras. En verder moeten we maar even kijken hoe de situatie zich op dat moment voordoet.
Ik ben benieuwd naar eventuele andere reacties.
Maar wederom bedankt voor je reactie.
Gr. Berry
[img]http://www.mupload.nl/img/vshjypptocy.jpg[img]