Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pixietje stelt voor: Roxy en Mauro

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Pixietje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising (labrador? beauceron?)
Friese stabij
Aantal honden: 2

Pixietje stelt voor: Roxy en Mauro

Ongelezen bericht door Pixietje »

Hoi, ik ben Pixietje, een jonge dertig(st)er uit de Belgische Kempen. Samen met mijn man hebben wij twee honden, drie katten, een paard en enkele kippetjes. Om het overzichtelijk te houden, beperk ik me hier tot de honden :-).

Roxy is een kruising (labrador? beauceron?) van 7,5 jaar oud (teefje). We adopteerden haar vijf jaar geleden, nadat ze hoogdrachtig in het asiel was gedumpt (en daar ook haar pups gekregen heeft). Over haar verleden weten we niets, maar gezien haar angsten zal het niet al te mooi geweest zijn. Veel geduld en liefde hebben haar doen openbloeien tot een prachtige, lieve hond die voor ons door het vuur gaat. Al heeft ze nog steeds een handleiding als het op vreemde honden en mensen aankomt. Op dit moment revalideert Roxy van een kruisbandoperatie (TTA II).

Sinds mei is Mauro bij ons komen wonen, een Friese stabij reu die nu 8,5 maanden oud is. Mauro is een echt schatje: hij zou je opeten van geluk als hij je ziet! Hij blijkt ook heel graag samen te werken met zijn baas. We gaan één maal per week naar een soort opvoedingscursus en één maal per week naar de pre-agility. Verder volg ik met hem ook het brilliant recall programma van Susan Garrett, in een poging om zijn jachtinstincten in goede banen te leiden. Voorlopig lukt dat best aardig, al zeg ik het zelf.

De twee honden zijn elkaars tegenpolen, maar toch zo gek op elkaar! Roxy heeft zeer weinig zelfbeheersing, terwijl Mauro vaak afwachtend is, alsof hij eerst even op een rijtje zet of het wel de moeite is om in actie te komen. Roxy train ik via 'lure & reward' en weet zo erg snel wat ik van haar verwacht, als ik haar zelf laat nadenken dan gaat ze al snel over tot het grovere werk. Mauro train ik via 'shaping', want met lokken kan je weken tot zelfs maanden bezig zijn eer hij doorheeft welk gedrag ik van hem verwacht. Roxy is niet zo tuk op vreemde mensen en honden, terwijl Mauro iedereen die hem aandacht geeft zou willen doodknuffelen (of spelen). Kortom, het zijn twee schatten die ik voor geen geld van de wereld wil missen!

Ik heb me hier aangemeld omdat het mij een zeer uitgebreid forum lijkt met veel expertise. Ook is het leuk om andere stabij-eigenaren (virtueel) te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Op het Belgische hondenforum ben ik immers de enige met een stabyhoun :-).

Tenslotte nog een foto van enkele maanden geleden:

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Pixietje stelt voor: Roxy en Mauro

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Welkom :)!
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Welkom!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

welkom hier!
wat een leuke foto.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat een leuk verhaal, jij bent duidelijk gek op je twee honden! Welkom :D
Pixietje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising (labrador? beauceron?)
Friese stabij

Ongelezen bericht door Pixietje »

Dankjewel allemaal!
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”