Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dit keer geen pitbull....
Moderator: moderatorteam
-
beatje
Dit keer geen pitbull....
https://www.facebook.com/pages/Breng-on ... 3993813402" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar een ontsnapte husky die een schaap heeft doodgebeten.Vreselijk natuurlijk,vinden zijn eigenaren ook en willen de boer die overigens geen aangifte doet vergoeden.
Maar waarom moet die hond inbeslag genomen blijven ik snap er geen joot van.
Mijn nichtje haar leonberger heeft ook een schaap zo danig verwond dat hij er aan is overleden,daar is ook de politie bij geweest.Maar zij heeft met de eigenaar van de schapen alles financieël geregeld en van de politie een waarschuwing gekregen dat de hond zeker niet meer los mocht en daarmee was de kous af.
Maar een ontsnapte husky die een schaap heeft doodgebeten.Vreselijk natuurlijk,vinden zijn eigenaren ook en willen de boer die overigens geen aangifte doet vergoeden.
Maar waarom moet die hond inbeslag genomen blijven ik snap er geen joot van.
Mijn nichtje haar leonberger heeft ook een schaap zo danig verwond dat hij er aan is overleden,daar is ook de politie bij geweest.Maar zij heeft met de eigenaar van de schapen alles financieël geregeld en van de politie een waarschuwing gekregen dat de hond zeker niet meer los mocht en daarmee was de kous af.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Dit keer geen pitbull....
Volgens mij was deze eigenaar er niet bij dus hebben ze de hond meegenomen.

-
beatje
Ze waren er idd niet bij ,de hond was gaan lopen,maar ze krijgen hem dus niet terug dat is het probleem.Hij is in beslag genomen.
Ik ken de hond en zijn eigenaar niet,alleen het verhaal.Maar het deed me even aan Manu denken die was gaan lopen en kippen dood gebeten had.
Ik ken de hond en zijn eigenaar niet,alleen het verhaal.Maar het deed me even aan Manu denken die was gaan lopen en kippen dood gebeten had.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Nanna schreef:Volgens de boer wou hij alleen maar met het schaap spelen?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Och een schaap. Daar hoef je geen pitbull voor te zijn. Genoeg grote honden met een flink portie jachtinstinct kunnen een schaap aan. Onze Rottweiler vroeger was ook niet te vertrouwen bij schapen. Na herplaatsing heeft hij er ook 1 doodgebeten bij de nieuwe eigenaar.
Wat gek dat de hond in beslag is genomen. De hond is een jager, maar niet vals! Gewoon regelen met de boer, goede schadevergoeding en een fles berenburg en de belofte dat je je husky aan de lijn houdt bij zijn schapen in de buurt, dan moet het toch wel geregeld zijn?
Wat gek dat de hond in beslag is genomen. De hond is een jager, maar niet vals! Gewoon regelen met de boer, goede schadevergoeding en een fles berenburg en de belofte dat je je husky aan de lijn houdt bij zijn schapen in de buurt, dan moet het toch wel geregeld zijn?

-
beatje
Ik praat het doodbijten van het schaap absoluut niet goed.Maar het ontsnappen van dit soort honden kan soms gebeuren en ik vind het vreemde in het verhaal dat de boer er niet zo mee inzit maar de politie er een drama van maakt.
Het zou je maar gebeuren.
Ben gelijk blij met mijn stelletje slome duikelaars,hoewel je natuurlijk nooit weet wat ze doen als je er niet bij bent.
Ben gelijk blij met mijn stelletje slome duikelaars,hoewel je natuurlijk nooit weet wat ze doen als je er niet bij bent.
- Paisley
- Zeer actief
Tuurlijk maakt die boer er geen drama van. Het is natuurlijk altijd naar als je vee onzinnig het leven laat en met de destructie mee kan, maar de boer brengt het schaap ook zonder tranen te laten naar de slacht als het te oud is om te lammeren. Het is vervelend, en zonde van een mooie ooi, maar bovenal gewoon gedoe.
Ik vind daarom belachelijk dat de politie er zo'n drama van maakt. Ga lekker honden in beslag nemen die ECHT overlast veroorzaken en waar mensen zich onveilig door voelen. Die meldingen zijn er genoeg en daar wordt niets mee gedaan.
Ik moest wel lachen om deze foto op de facebooksite. Ik wilde bijna reageren "heeft ie die zelf gevangen?" maar toen dacht ik *beheers je!*

Ik vind daarom belachelijk dat de politie er zo'n drama van maakt. Ga lekker honden in beslag nemen die ECHT overlast veroorzaken en waar mensen zich onveilig door voelen. Die meldingen zijn er genoeg en daar wordt niets mee gedaan.
Ik moest wel lachen om deze foto op de facebooksite. Ik wilde bijna reageren "heeft ie die zelf gevangen?" maar toen dacht ik *beheers je!*

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
is ook beetje raar verhaal verder, maar goed.beatje schreef:Ik praat het doodbijten van het schaap absoluut niet goed.Maar het ontsnappen van dit soort honden kan soms gebeuren en ik vind het vreemde in het verhaal dat de boer er niet zo mee inzit maar de politie er een drama van maakt.
Ik hoop dat die hond wel terug gaat naar de eigenaar(s), en dat zei hun lesje geleerd hebben.
-
beatje
Schat zo in dat hij daar een koe te lijf is geweestPaisley schreef:Tuurlijk maakt die boer er geen drama van. Het is natuurlijk altijd naar als je vee onzinnig het leven laat en met de destructie mee kan, maar de boer brengt het schaap ook zonder tranen te laten naar de slacht als het te oud is om te lammeren. Het is vervelend, en zonde van een mooie ooi, maar bovenal gewoon gedoe.
Ik moest wel lachen om deze foto op de facebooksite. Ik wilde bijna reageren "heeft ie die zelf gevangen?" maar toen dacht ik *beheers je!*![]()
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Ze krijgen binnekort gewoon een brief thuis met de rekening en dan wordt hij weer netjes thuis gebracht. Hond zit nu in het systeem en kunnen ze niks meer doen als wachten. Niemand mag zeggen waar de hond is en hem zomaar ophalen gaat ook niet gebeuren. Deze hond komt vast weer thuis het gaat alleen ff duren 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
63673J
Daar zeg je wat, helemaal mee eens!Paisley schreef:(...)
Ik vind daarom belachelijk dat de politie er zo'n drama van maakt. Ga lekker honden in beslag nemen die ECHT overlast veroorzaken en waar mensen zich onveilig door voelen. Die meldingen zijn er genoeg en daar wordt niets mee gedaan. (...)
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Marco88 schreef:is ook beetje raar verhaal verder, maar goed.beatje schreef:Ik praat het doodbijten van het schaap absoluut niet goed.Maar het ontsnappen van dit soort honden kan soms gebeuren en ik vind het vreemde in het verhaal dat de boer er niet zo mee inzit maar de politie er een drama van maakt.
Ik hoop dat die hond wel terug gaat naar de eigenaar(s), en dat zei hun lesje geleerd hebben.
De hond zat aan de lijn hoor, die schoot los doordat er een takje in zat, kan iedereen gebeuren.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Paisley
- Zeer actief
Rationeel gezien zou je kunnen denken; tuurlijk komt het weer goed. Maar die eigenaar zit echt in de rats hoor. Op dat moment ben je gewoon verbijsterd en is niets meer zeker. En in tussentijd zit die hond in een kennel. In het extreme geval filpt die hond door de omstandigheden, bijt 1 van zn verzorgers en is ie nog verder van huis.monky555 schreef:Ze krijgen binnekort gewoon een brief thuis met de rekening en dan wordt hij weer netjes thuis gebracht. Hond zit nu in het systeem en kunnen ze niks meer doen als wachten. Niemand mag zeggen waar de hond is en hem zomaar ophalen gaat ook niet gebeuren. Deze hond komt vast weer thuis het gaat alleen ff duren
Laatst gewijzigd door Paisley op 25 nov 2014 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Vorig jaar rond deze tijd is er ook al een husky in beslaggenomen ivm het doodbijten van een schaap. Nadat hij teruggekomen is heeft de eigenaresse die hond herplaatst in Finland (Zweden?) waar er mee gewerkt wordt.
- monky555
- Zeer actief
Normaal niet echt. Ik bedoelde alleen 'deze hond heeft geen mens gebeten' dus krijgen ze hem gewoon weer terug. Je kan boos, kwaad of helemaal gestoord worden, het veranderd of helpt helemaal niks. Hij zit 'goed' of iig veilig ergens in NL te wachten tot hij weer naar huis mag. Niemand kan je helpen je moet gewoon wachten. Binnnen (ruwe schatting) 2 maanden is hij weer terug. Je kan hoog of laag springen hij komt terug als hun er klaar mee zijn en niet eerder.
Edit: je krijgt hem terug als je de rekening heb betaald voor 'opslag'. Volgens mij krijg je daarna pas de rekening voor het schaap en misschien ook nog een boete.
Edit: je krijgt hem terug als je de rekening heb betaald voor 'opslag'. Volgens mij krijg je daarna pas de rekening voor het schaap en misschien ook nog een boete.

-
Manu
Paisley schreef: Ik moest wel lachen om deze foto op de facebooksite. Ik wilde bijna reageren "heeft ie die zelf gevangen?" maar toen dacht ik *beheers je!*![]()
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5507E17C[ /img]
- Paisley
- Zeer actief
monky555 schreef:Normaal niet echt. Ik bedoelde alleen 'deze hond heeft geen mens gebeten' dus krijgen ze hem gewoon weer terug. Je kan boos, kwaad of helemaal gestoord worden, het veranderd of helpt helemaal niks. Hij zit 'goed' of iig veilig ergens in NL te wachten tot hij weer naar huis mag. Niemand kan je helpen je moet gewoon wachten. Binnnen (ruwe schatting) 2 maanden is hij weer terug. Je kan hoog of laag springen hij komt terug als hun er klaar mee zijn en niet eerder.
TWEE MAANDEN?
God ik zou gek worden. En achteraf lekker 20 euro per dag vangen voor de opslag zeker. Stelletje idioten.

-
Manu
Nouja, mijn lieve Husky is ook op strooptocht geweest en heeft een heel kippenhok uitgemoord. Toen we hem weer terug hadden vroegen mensen ons: "Wat als het volgende keer een kind is?"
Mensen geloven dat. Als ze eenmaal warm vlees en bloed geproefd hebben, berg je maar. Uhu.
Ik hoop dat de eigenaren Koda gauw terug krijgen. Het lijkt me een hel.
Mensen geloven dat. Als ze eenmaal warm vlees en bloed geproefd hebben, berg je maar. Uhu.
Ik hoop dat de eigenaren Koda gauw terug krijgen. Het lijkt me een hel.
- monky555
- Zeer actief
Kan ook een week zijn, ligt eraan hoe druk het is. Mijn ex was zijn hond om en nabij 2 maanden kwijt, maar goed dat was wel een pibull. Waar trouwens niets van in de krant is gekomen,en dat was note bene op een kinderboerderij. Dus niet elk sensatie verhaal komt in het nieuws. En die hond heeft 2 dode schapen op zijn naam en meerdere honden (verwond). Die hond hebben ze gewoon terug gegeven terwijl ik hem totaal gestoord vind. Ook is hij nu herplaatst bij een man met 1 been die hem absoluut niet wil korven. Ik wacht op het nieuws dat deze hondnog een slachtoffer maakt, zal geen mens zijn dat nietPaisley schreef:monky555 schreef:Normaal niet echt. Ik bedoelde alleen 'deze hond heeft geen mens gebeten' dus krijgen ze hem gewoon weer terug. Je kan boos, kwaad of helemaal gestoord worden, het veranderd of helpt helemaal niks. Hij zit 'goed' of iig veilig ergens in NL te wachten tot hij weer naar huis mag. Niemand kan je helpen je moet gewoon wachten. Binnnen (ruwe schatting) 2 maanden is hij weer terug. Je kan hoog of laag springen hij komt terug als hun er klaar mee zijn en niet eerder.
TWEE MAANDEN?
God ik zou gek worden. En achteraf lekker 20 euro per dag vangen voor de opslag zeker. Stelletje idioten.

-
Manu
Mijn hond heeft trouwens ook een keer een ree gepakt.
Nu gaat hij sinds kort goed met onze geiten. Hoe?
Hij is 2x in een elektrisch hek gelopen waar schapen stonden dus schapen bestaan nu niet meer
En wij hebben een heel felle geit, terwijl ik aan het oefenen was met Manu om rustig te blijven ondanks de geiten en dit echt heel goed ging kwam mevrouw geit vanuit een dode hoek aanstormen en gaf hem zo een knal met haar kop
Arme hond, hij deed het juist zo goed. Maar nu bestaan geiten dus ook niet meer 
Nu gaat hij sinds kort goed met onze geiten. Hoe?
Hij is 2x in een elektrisch hek gelopen waar schapen stonden dus schapen bestaan nu niet meer
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
helemaal met je eens hoor !Inge O schreef:vooral dat ja. ik vind het in- en ingemeen dat dit op de kap van de hond moet verhaald worden en vind het echt raar dat jullie daar steeds maar meer mee in lijken te stemmen.Nanna schreef:Een hartverzakking-veroorzakende hoge geldboete mag van mij ook.
het is nergens, maar dan ook nergens voor nodig om een hond na zo'n vergrijp op te sluiten, het verandert niks aan de voorbije feiten en het voorkomt niet beter vervolgfeiten dan een andere straf, hoe kan je het dan anders noemen dan hondjepesten?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ookCindy52 schreef:helemaal met je eens hoor !Inge O schreef:vooral dat ja. ik vind het in- en ingemeen dat dit op de kap van de hond moet verhaald worden en vind het echt raar dat jullie daar steeds maar meer mee in lijken te stemmen.Nanna schreef:Een hartverzakking-veroorzakende hoge geldboete mag van mij ook.
het is nergens, maar dan ook nergens voor nodig om een hond na zo'n vergrijp op te sluiten, het verandert niks aan de voorbije feiten en het voorkomt niet beter vervolgfeiten dan een andere straf, hoe kan je het dan anders noemen dan hondjepesten?
denk dat het een logisch gevolg is van het feit dat mensen vergeten dat niet alles maakbaar is in het leven en honden nou eenmaal honden zijn (en blijven), ook als ze liever gezien worden als disney tekenfilmfiguurtjes.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
je kunt het accepteren als honds gedrag en er dan evengoed aan werken dat het niet meer kan gebeurenNanna schreef:Je kunt een schaap doodbijten niet afdoen met 'ach ja, honds gedrag'.
Ja, het IS wel honds gedrag maar het is zeer onwenselijk. Dat is inherent aan het wonen in een maatschappij en niet in de jungle.
Eigenlijk zou dus de baas twee maanden het cachot in moeten, om hem/haar in te peperen dat dit echt niet kan. Want het zijn vaak dezelfden waar het wéér gebeurt.
Die hond leert er niks van.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Helemaal eens hoor.Inge O schreef:vooral dat ja. ik vind het in- en ingemeen dat dit op de kap van de hond moet verhaald worden en vind het echt raar dat jullie daar steeds maar meer mee in lijken te stemmen.Nanna schreef:Een hartverzakking-veroorzakende hoge geldboete mag van mij ook.
En het lastige is dat volgens mij per regio (of gemeente?) nog verschillend gehandeld wordt ook.
Je kunt er geen wijs uit worden.
Ik denk niet dat er veel hondenbezitters zijn die hiermee instemmen.
Best kans dat de niet-hondenbezitters het wel prima vinden?
Laatst gewijzigd door ranetje op 06 dec 2014 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inge O schreef:als je ziet hoe weinig controle mensen vaak maar hebben over hun loslopende hond is het nog raar dat er geen 10 per dag werden gepakt.Heavy schreef:In ons losloopgebied staan soms schapen en daar is er ook eentje van gepakt door een hond.
De hond is niet opgesloten maar mocht meteen mee terug naar huis en baas heeft de schade vergoed.
Maar het losloopgebied is wel aanlijngebied geworden
welke ambtenaar heeft dat trouwens weer bedacht, schapen in een losloopgebied.
Een Nederlandse ambtenaar denk ik
-
Dinos
Je weet niet of dit echt een schapenboer is die schapen voor zijn broodwinning heeft,of dat dit mensen zijn die er voor de lol beetje bij boeren op kleine schaal, deze mensen zullen het wel erg vinden als kip of schaap doodgebeten wordt.beatje schreef:Schat zo in dat hij daar een koe te lijf is geweestPaisley schreef:Tuurlijk maakt die boer er geen drama van. Het is natuurlijk altijd naar als je vee onzinnig het leven laat en met de destructie mee kan, maar de boer brengt het schaap ook zonder tranen te laten naar de slacht als het te oud is om te lammeren. Het is vervelend, en zonde van een mooie ooi, maar bovenal gewoon gedoe.
Ik moest wel lachen om deze foto op de facebooksite. Ik wilde bijna reageren "heeft ie die zelf gevangen?" maar toen dacht ik *beheers je!*![]()
-
beatje
https://www.facebook.com/pages/Breng-on ... 3993813402" onclick="window.open(this.href);return false;
Het blijft toch een vreemd verhaal hier doen de eigenaren nog eens een hele verhaal.
Ik kan me het voorstellen als een hond mensen gebeten heeft op straat,maar toch niet een schaap.
Blijkbaar komt het verhaal ook in hart voor nederland maar dat kunnen wij niet ontvangen.
Het blijft toch een vreemd verhaal hier doen de eigenaren nog eens een hele verhaal.
Ik kan me het voorstellen als een hond mensen gebeten heeft op straat,maar toch niet een schaap.
Blijkbaar komt het verhaal ook in hart voor nederland maar dat kunnen wij niet ontvangen.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Het was vanavond in Hart van Nederland, heel bizar allemaal, ik zou zeggen hou je hond maar aangelijnd voortaan
de boer heeft geen aangifte gedaan, maar dat moet de politie nog uitzoeken en dat kan weken duren, tot die tijd weet je niets over je hond 
-
Angelique.
Dat willen die van mij ook altijd alleen maar, kan tochNanna schreef:Volgens de boer wou hij alleen maar met het schaap spelen?
Ze maken er heus geen sis kebab van hoor
-
Angelique.
Maar goed, ik heb het vanaf het begon gevolgd en vind het allemaal maar heel raar, heb er iig een heel raar gevoel over