Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond echt háten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: 1 hond echt háten

Ongelezen bericht door smoekie »

Heavy schreef:Ik zou het trouwens op prijs stellen dat je de link naar mijn overleden hond weghaalt .
Anders maak ik er melding van .
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat als je het niet met elkaar eens bent je de ander gaat raken door over een overleden hond te beginnen :kotz: :kotz:

Misschien dan tijdens het "melden" gelijk even vragen of ze voor jou de "regels" willen veranderen en in de algemene forumregels willen laten opnemen dat het niet toegestaan is een oud topic aan te halen. Voorals nog is dat niet tegen de regels.

Daarbij haalt ze de hond niet aan, maar haalt ze jouw "kennis" aan. Geloof dat het meer dan eens gebeurt dat mensen op oude topics/quotes terugvallen om anderen een virtuele draai om de oren te geven.

Er zijn er wat dat betreft wel meerdere die een virtuele draai om de oren zouden verdienen vanwege het zuigen en drammen.

edit:

Hieronder nog zo 1.
EstherK schreef:ach, ik zou ts niet zo serieus nemen Heavy. In haar OP geeft ze toe dat ze geen aanleiding zag dat de golden de staff aanviel maar draait het zo dat de golden uiteraard gelijk heeft. Tegenspraak trekt zij niet want uiteraard heeft ts wel de waarheid in pacht. Dus om haar heen slaan is de enige optie. Maar verder is ze een zacht ei hoor.
En dát hierboven moet wél serieus genomen worden :80: :LOL:

Dat jullie niet moe van jezelf worden is mij een raadsel.
Miranda schreef:Ik word echt schijtziek van dat gezuig de hele tijd :kotz:
Dit dus eigenlijk :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Heavy schreef:Is goed Smoekie zal ik melden en ik zal ook meteen even vragen of ze die oude berichten van me weg halen want als dat bij *verwijderd* kan dan moet dat bij mij ook kunnen toch?
Moet dit nu echt op deze manier :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Godskolere, wat hebben jullie in je koffie?
Moet wel bijzonder spul zijn dat het zo hoog op moet lopen :ugh:
Adem in adem uit.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het verbaast me eigenlijk niet eens meer dat sommigen zo slecht honden kunnen lezen als ze met gewone letters al moeite hebben.
als het niet rechtsom kan dan maar linksom maar de zwarte piet zal ze krijgen die hus :devil:

dat de zuigers niet in de gaten hebben dat ze zich al maar belachelijker maken zegt dan ook wel weer genoeg eigenlijk, zouden de druiven wat zuur zijn of zo?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

renee-uk schreef:het verbaast me eigenlijk niet eens meer dat sommigen zo slecht honden kunnen lezen als ze met gewone letters al moeite hebben.
:LOL: Die zit
Perry en Noah

Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Pfffft.

Dit ging van een redelijk informatief en interessant topic over of een hond 1 andere specifieke hond kon haten

naar

Een topic waarin het volkomen duidelijk is dat sommige forumleden andere forumleden echt niet moeten. Of misschien wel haten. En er steeds opklappen.

Ik ben blij dat ik al dat oude zeer niet ken, geloof ik.

Ik ben onderhand gewend dat hier op het forum dingen soms ver gaan, en hoog oplopen.
En dat er weinig gemodereerd wordt. Prima wat mij betreft, meestal.
Maar hier vind ik het ondertussen wel heel erg naar en vies persoonlijk op de man worden.
Enig relativeren van enige personen is wat mij betreft op zijn plaats.
En dit is nu een topic waar wat mij betreft onderhand ingegrepen mag worden.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Heavy schreef:
Tiny schreef:
Heavy schreef:Is goed Smoekie zal ik melden en ik zal ook meteen even vragen of ze die oude berichten van me weg halen want als dat bij *verwijderd* kan dan moet dat bij mij ook kunnen toch?
Moet dit nu echt op deze manier :ugh:
Blijkbaar :19: het is ook wel heel makkelijk om jaren lang iederen voor rot te schelden en dan je berichten te laten verwijderen en terug te komen als onschuldige hus om dan vervolgens andere met oude berichten te gaan stalken.
Luister eens. Het hele forum wordt moe van je. Nou ja, sommige speusjaaale leden misschien niet.
Het is tijd om je mond te houden. Echt. Je zet jezelf steeds meer voor gek. Doe maar even niet.
Doe maar even kappen met dat zuigen en op de man spelen. It's gettin' real old real fast.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Cleva schreef:
Miranda schreef: It's gettin' real old real fast.
Oh neee! Waaróm? :gvd:
Omdat ik het kán, Cleva :engel:
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nanna schreef:
Cleva schreef:
Miranda schreef: It's gettin' real old real fast.
Oh neee! Waaróm? :gvd:
Just because :pffff:
Ja, dat was mijn oorspronkelijke reactie :tongue:
And few will ever climb
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Nanna schreef::engel:

Afbeelding
Thee op m'n scherm! :goeie:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Cleva schreef:Haha! Fuckers.
Gotto love ye :lief:
And few will ever climb
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Alsjeblieft Heavy.........omdat het bijna Sinterklaas is :engel:

Afbeelding

:J:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik wordt niet moe van je hoor. :wink: Of het netjes is om haar oude naam erbij te halen ..nee...maar dat vind ik ook niet als men over overleden forumhonden gaan praten in negatieve zin.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Heavy schreef:Maar goed Hus zal ondertussen het antwoord op haar vraag wel weten denk ik : ja Hus je kan 1 hond echt haten :wink: En ja dat kan om irritant gedrag gaan :mann: maar je hoeft je daar verder geen zorgen over te maken hoor je zoekt gewoon voor een zacht ei ( zo'n clubje zure theemutsen die toch niks anders nuttigs te zeggen hebben) en die laat je het voor je opknappen :ok: net zoals jij Kaz daarvoor gebruikt snappie?
Nou moet je niet verder doorzaniken,
De boodschap was al duidelijk.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje Heavy, je zou inmiddels kunnen overwegen gewoon een keer te stoppen met reageren hier. Wat mij betreft had je dat beter al een heel aantal pagina's geleden kunnen doen. :ugh:

Je maakt het er echt niet beter op door zo te blijven drammen en hakken...
Zet er gewoon een punt achter voor wat betreft dit topic, dat lijkt me wel zo verstandig.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

renee-uk schreef:ik vind hem opdringerig en weinig voor rede vatbaar.
die staart rechtomhoog en het zich even groter maken als de heidewachtel aangeeft dat het genoeg is, zint me niks.
hij laat zich aan de andere honden niks gelegen liggen, doet wat hij wil en zo hier en daar vind ik hem verborgen dreigend als in 'wacht maar tot ik groter ben'.
op zich gebeurt er nu nog niks, maar in mijn ogen is in dat zinnetje 'nog' het kenwoord.

dit is wat ik opmaak uit het filmpje, ik ben het met fafo eens dus.
Helemaal met je eens, ik zou hem ook niet meenemen in een roedel. Overigens vind ik dat Kaz niet de gelegenheid had mogen krijgen om er meerdere malen op te klappen.
Cindy52
Zeer actief

Heavy schreef:Alle honden die van nature een hoge staart hebben zijn toch ook niet automatisch hooggespannen dat bedoelde ik te zeggen :wink:
nee maar het is dan ook de totale uitstraling, mijn hond heeft van nature altijd haar staart omhoog en toch is ze nooit aangevallen omdat ze een zeer ontspannen houding heeft. Wij zien dat verschil niet altijd maar andere honden wel.
Cindy52
Zeer actief

Ήυs schreef:
Heavy schreef:Hier loopt een Bull terriër en die gedraagt zich precies zo als deze stafford .
Ook zo druk en lomp en Heavy vind dat helemaal te gek die doet lekker mee hoe wilder hoe liever.
Jip speelde vroeger ook met haar maar hij heeft de laatste tijd last van zijn gewrichten en vind het dus te druk en gaat nu gewoon zitten zo simpel kan het zijn.
Aha. Het gedrag van de staf is alleen niet druk en lomp. Hij weet heel goed wat hij doet. Dus snap de vergelijking niet zo.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik heb hier een stafford in de opvang en die vertoont hetzelfde gedrag en de andere honden zijn daar absoluut niet van gediend. Het is een schitterende hond, daar gaat het niet om maar niet om met andere honden te houden. Ik heb haar gescheiden van de rest want het wachten is op ongelukken.
Cindy52
Zeer actief

Mojuan schreef:Wil je persé dat die Staf hond-agressief wordt ofzo? Moet hij persé aan het beeld voldoen van de niet sociale Staf die andere honden graag op wil eten?

Nee, mijn honden gaan ook NOOIT met een hus mee, want helaas wordt door dit topic mijn beeld van hussen wederom bevestigd.
Voor mij bevestig jij weer eens het stereotype stafford eigenaar wat geen kwaad in de hond wil zien.
Cindy52
Zeer actief

laeken schreef:Haar Hus erbij slepen gaat mij ook wat ver. Dat lijkt me nergens voor nodig. Die hus zal prima zijn en overal gaan hondjes wel eens vechten. Dat vind ik dus ook niet echt nodig. Ik zou mijn hond ook gewoon meegeven met die Hus als ik een Hus zocht. Ja, ik kan best irritant zijn maar mijn irritatie in deze topic komt voornamelijk door het gezeik over Cleo die ik niet stabiel mag noemen van mensen die ik niet zo hoog inschat vwbt hun kennis over honden en hun vaardigheden in ongekleurd lezen. Daar heeft de TS niks mee te maken in principe. Maargoed, wij liggen elkaar ook niet zo goed.
Het is toch niet belangrijk wat mede forummers al dan niet van je hond vinden, jij vond haar de wereld en daar gaat het om. Ik zou de mening van anderen niet zo belangrijk maken, die hebben je hond namelijk niet gekend.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

lieve Cindy, ga je nu vanaf pagina 1 op alles een reactie geven?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Cindy52 schreef:
laeken schreef:Haar Hus erbij slepen gaat mij ook wat ver. Dat lijkt me nergens voor nodig. Die hus zal prima zijn en overal gaan hondjes wel eens vechten. Dat vind ik dus ook niet echt nodig. Ik zou mijn hond ook gewoon meegeven met die Hus als ik een Hus zocht. Ja, ik kan best irritant zijn maar mijn irritatie in deze topic komt voornamelijk door het gezeik over Cleo die ik niet stabiel mag noemen van mensen die ik niet zo hoog inschat vwbt hun kennis over honden en hun vaardigheden in ongekleurd lezen. Daar heeft de TS niks mee te maken in principe. Maargoed, wij liggen elkaar ook niet zo goed.
Het is toch niet belangrijk wat mede forummers al dan niet van je hond vinden, jij vond haar de wereld en daar gaat het om. Ik zou de mening van anderen niet zo belangrijk maken, die hebben je hond namelijk niet gekend.
Dat maakt me persoonlijk ook niks uit. Alleen vind ik het bijzonder vervelend als iemand ineens zomaar begint met verzinnen van zaken om het zieken. Bv zeggen dat het forum vol staat met stukjes over niet sociaal gedrag. En dan gewoon volhouden ook nog. Dat is puur om het zieken en dan gaan bij mij de nekharen overeind helaas. Ik vind discussies leuk. Ik vind meningsverschillen prima. Maar ga geen lulkoek als argument gebruiken om een ander onderuit te halen. Als ik uit mijn nek zou kletsen, prima, wijs me erop. Alleen een hond die met elke hond kon, nooit een kras gemaakt heeft en die bijna therapeutische sociale vaardigheden had naar andere honden afdoen als asociaal trek ik niet. Cleo kon niet bijten en knokken omdat ze veel te veel lijfsbehoud had. Als ze zich al een keertje vergist had in een andere hond en die klapte op haar dan grauwde ze terug en gaf zich over. Ze beet nooit. Ik zou geen enkele vorm van paniekerig gevoel krijgen als die hond een keer een grauwerijtje had. Ik wist dat er niks zou zijn en niks zou gebeuren met de andere hond.

En het is ook wie het zegt en waarom iemand dit zegt. De personen die dit zeggen zijn helemaal niet bezig met een normaal gesprek maar met het bloed proberen onder andermans nagels uit te zuigen. Doen ze immers overal en erg vaak.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief

laeken schreef:Maar of ze op vechten uit zijn is de vraag. Zonder dat ik vind dat de TS dit verkeerd gedaan heeft durf ik wel ernstig te betwijfelen of deze hond niet wel gewoon mee had gekund. Of je er zin in hebt is een tweede maar als je langzaam geïntroduceerd had, staff aangelijnd had gehouden en de staff zelf duidelijk had gemaakt dat hij alleen kalm interactie mag hebben? Wat dan? En Kaz had laten weten dat jij het verder afhandelen zal? Grote kans dat de hond binnen een maand in die roedel liep zonder opwinding en dikke maatjes met iedereen. Deze hond kreeg een wel heel vrije en harde intro voor zijn kiezen. Of je er zin in hebt is een tweede. Maar de hond vind ik dus op zichzelf een prima hond. Je kan er in elk geval van op aan dat hij nog niet vecht. Mooie basis om op te bouwen hoor.
Hoe kan je daarover oordelen als je de roedel waarmee de HUS loopt helemaal niet kent ?
Cindy52
Zeer actief

Sas schreef:lieve Cindy, ga je nu vanaf pagina 1 op alles een reactie geven?
oh sorry, was aan het bijlezen en een aantal dingen sprongen eruit, wist niet dat ik niet meer mocht reageren.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Omdat je anders oordeelt over een stafford die je niet kent. En die doet niks volgens baasje en dat bleek ook te kloppen. Vrijwel elke hond kan je vormen en begeleiden en vrijwel geen enkele hond is opgewonden om nooit meer te ontspannen. Daar geloof ik niet in en daar hoef ik de honden niet voor te kennen.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

hahaha, tuurlijk mag dat maar na 18 pagina's wil een discussie wel eens volledig afwijken van de openings post :-) soms is het handig om na de openingspost eerst even de laatste berichten te bekijjken.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief

Heavy schreef:Maar goed Hus zal ondertussen het antwoord op haar vraag wel weten denk ik : ja Hus je kan 1 hond echt haten :wink: En ja dat kan om irritant gedrag gaan :mann: maar je hoeft je daar verder geen zorgen over te maken hoor je zoekt gewoon voor een zacht ei ( zo'n clubje zure theemutsen die toch niks anders nuttigs te zeggen hebben) en die laat je het voor je opknappen :ok: net zoals jij Kaz daarvoor gebruikt snappie?
ongelofelijke zeiksnor ben je
Cindy52
Zeer actief

laeken schreef:Omdat je anders oordeelt over een stafford die je niet kent. En die doet niks volgens baasje en dat bleek ook te kloppen. Vrijwel elke hond kan je vormen en begeleiden en vrijwel geen enkele hond is opgewonden om nooit meer te ontspannen. Daar geloof ik niet in en daar hoef ik de honden niet voor te kennen.
Ben ik met je eens maar ik geloof wel in een foute combinatie van honden
Cindy52
Zeer actief

Sas schreef:hahaha, tuurlijk mag dat maar na 18 pagina's wil een discussie wel eens volledig afwijken van de openings post :-) soms is het handig om na de openingspost eerst even de laatste berichten te bekijjken.
Het leek me wel een interessant topic vanaf de eerste pagina, jammer dat het zo persoonlijk en op de man werd gespeeld.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Cindy52 schreef:
Mojuan schreef:Wil je persé dat die Staf hond-agressief wordt ofzo? Moet hij persé aan het beeld voldoen van de niet sociale Staf die andere honden graag op wil eten?

Nee, mijn honden gaan ook NOOIT met een hus mee, want helaas wordt door dit topic mijn beeld van hussen wederom bevestigd.
Voor mij bevestig jij weer eens het stereotype stafford eigenaar wat geen kwaad in de hond wil zien.

Als je dat baseert op enkel dit stukje tekst van mij, dan begrijp ik je conclusie.
Misschien helpt het als je meer zou lezen van mijn reacties in dit topic (en verder op het forum).
Je zou dan wel door krijgen dat ik verre van zo'n aso type eigenaar ben.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”