Ok, totally offtopic:
Tara schreef:Suuz! schreef:Tara schreef:
Dat was een incident in je eigen roedel, maar hoe wil je jezelf en de buitenwacht onder ogen komen als jouw hond een vreemde hond heeft doodgebeten? Ik vind het een onprettige vraag, maar ik kan me de reactie van Marjoleine best wel voorstellen eerlijk gezegd.
Ik ben altijd maar weer blij dat ik kan zeggen dat ik gewoon aardige honden heb.
Dus Lune is daarom minder aardig?
Ik besef me wel sinds die tijd des te meer dat ongelukjes in een klein hoekje zitten.
Lune is een regelteef maar heeft nooit bewust op zijn slagader gemikt. Wel wilde ze hem corrigeren zoals ze elke hond hier corrigeert.
Feit blijft dat mijn eigen hond in staat Is een andere hond dood te bijten. En ik hou mijn hart soms vast als ik mensen in het bos zie ingrijpen in een honden gedoetje. Honden aan de halsband om hoog en buik bloot.
99 procent van de tijd gaat het goed maar die 1e procent hè
Nee, dat bedoel ik niet.
Iets kan altijd ongelukkig uitpakken, maar ik ben blij dat mijn honden niet zo de behoefte hebben om andere honden hun vet te geven, en ze hebben ook niet zo erg de neiging om hun tanden in te zetten. Maar dat ging dus meer over omgang met andere honden in het algemeen, niet zozeer met mijn eigen honden onderling.

Nee, jij bedoeld dat niet, maar wat ik in de eerste instantie quote was dat Marjoleine aan gaf het niet te trekken met zo'n hond op de bank te kunnen zitten.
Ik denk dat als er een hond werd doodgebeten door een van mijn honden, ik hem niet meer in huis zou kunnen/willen hebben.
Ik denk niet dat ik dat zou trekken, die wetenschap en dat die hond dan gezellig op de bank ligt.
Onbegrijpelijk (voor mij in elk geval) hoe makkelijk mensen hier als eigenaar mee omgaan.
En dit mag dan binnen mijn eigen roedel gebeurd zijn, maar mijn hond is er dus
wel toe in staat. Ongelukje of niet. Ze heeft het wel gedaan.
Ik ben vooral benieuwd hoe mensen dan denken. Mag ze niet meer los, had ik dr in moeten laten slapen? Het enige verschil is dat het hier geen klapkaak betreft
maar een meute hond. Een meute hond met een groot gevoel van moeten regelen helaas. (ze begint eindelijk in te dimmen nu ze 7 is )
Persoonlijk: Er heeft geen haar op mijn hoofd er aan gedacht om Lune om dit in te laten slapen (jippie 2 honden op korte termijn kwijt, ik moet er niet aan denken) en ja, het blijft een felle teef, die ik nooit 100 procent vertrouw als er ergens mot is met honden onderling. Want mevrouw denkt zich er wel even mee te moeten bemoeien.
Toch leeft ze al die tijd vreedzaam met mijn huidige roedel, pom en luun mopperen soms is wat op elkaar, en heel incidenteel vliegen er wat haren rond van elkaar. Buiten kan ze een grote bek hebben, maar ik houdt er altijd rekening mee dat ik roedel werking voorkom. Meer kan ik niet.
Ik vond het gewoon nogal confronterend te lezen dat een hond die een andere hond heeft doodgebeten niet meer gewild zou zijn.
Lune is een draak, maar wel mijn draak. En ik moet leven met de keuzes die ik gemaakt heb door meerdere honden in huis te hebben,
door te gaan werken, door er niet voor Sorbonne te zijn. Maar de fout leg ik niet bij haar.