Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door EstherK »

LongFields schreef:
Nanna schreef:
shinobi schreef: Ik heb er geen probleem mee als een hond komt snuffelen maar dan wel op een plek waar die los mag lopen.
Ook dat maakt mij verder weinig uit als de hond verder vriendelijke bedoelingen heeft maar ik zie ook wel dat mensen met minder vriendelijke honden ook graag wandelen en dat ze het recht hebben te verlangen dat andere honden aangelijnd zijn in aanlijngebied.

Ik heb er zelfs geenmoeite mee als mensen ervoor kiezen om in een aanlijngebied un hond los te laten lopen, mits ze hun hond gewoon bij zich houden bij het naderen en passeren van aangelijnde honden.
Gelukkig is dit waar ik loop bij de meerderheid van de hondenbezitters wel het geval.
Als iedereen een beetje inschikt, hoeft eigenlijk niemand zich benadeeld te voelen. Maar dan moet het inschikken van alle partijen komen.
Het maakt me bij 80% van alle honden ook niet uit of ze los komen buurten als ik de honden aangelijnd heb. Een enkele hond wil ik niet in mijn buurt hebben.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

:kotz:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2346 ... le___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het eigenaarskoppel van de zes American Staffordshires die een labrador hebben doodgebeten in Katwijk, hadden de roedel niet onder controle. Dat zegt Stafford-kenner en hondengedragskundige Anniek Winters, die eerder dit jaar een fotoshoot had met de bewuste honden. Winters probeert al jaren het imago van de honden te verbeteren.
,,Ik kende de eigenaren niet en ook de honden niet. Tijdens de shoot ging alles goed, maar toen vertelden ze al dat er één hond uit het asiel bij zat die ze niet goed in de hand hadden", vertelt Winters.

Volgens de kenner kan één ’rotte appel’ in een roedel de hele meute meekrijgen en dat is wat er waarschijnlijk is gebeurd. ,,Heel naar dat dit nu juist met dit ras gebeurt. De eigenaren zijn verantwoordelijk voor hun honden. Vorige week beet een hazewindhond een chihuahua dood en daar hoor je niemand over", zegt Winters.

Het openbaar ministerie gaat nu beoordelen of de honden echt gevaarlijk zijn door middel van een gedragstest.
Mehhh die hazewindhond, daar hoor je niemand over :jank: :blah: :blah: :blah:
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

Jaap* schreef:
shinobi schreef:Ik vind dat gewoon erg irritant.
Het zal niet snel gaan veranderen ben ik bang. Ik zou daar ook niet op rekenen als ik jou was.
Ik reken daar totaal ook niet op al heb je wel mensen die naar je luisteren als je er wat van zegt.
Zo was er een loslopende Rotweiller die meerdere keren op mijn hond was afgekomen op minder vriendelijke wijze maar dan op 2 meter afstand bleef staan
Ik ben naar die man toegegaan en ik heb hem gezegd als het een keer fout gaat dan is het over met je hond maar je moet het verder zelf weten ik heb je gewaarschuwd, sindsdien is hij aangelijnd.
Ook nog een Duitse herder die meerdere malen over het hekje sprong en mijn hond in zijn achterpoten wou bijten totdat mijn hond hem bijna te pakken had, ik ben toen naar die mensen gegaan en die hebben schrikdraad aangelegd en geen last meer van gehad.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Manu schreef::kotz:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2346 ... le___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het eigenaarskoppel van de zes American Staffordshires die een labrador hebben doodgebeten in Katwijk, hadden de roedel niet onder controle. Dat zegt Stafford-kenner en hondengedragskundige Anniek Winters, die eerder dit jaar een fotoshoot had met de bewuste honden. Winters probeert al jaren het imago van de honden te verbeteren.
,,Ik kende de eigenaren niet en ook de honden niet. Tijdens de shoot ging alles goed, maar toen vertelden ze al dat er één hond uit het asiel bij zat die ze niet goed in de hand hadden", vertelt Winters.

Volgens de kenner kan één ’rotte appel’ in een roedel de hele meute meekrijgen en dat is wat er waarschijnlijk is gebeurd. ,,Heel naar dat dit nu juist met dit ras gebeurt. De eigenaren zijn verantwoordelijk voor hun honden. Vorige week beet een hazewindhond een chihuahua dood en daar hoor je niemand over", zegt Winters.

Het openbaar ministerie gaat nu beoordelen of de honden echt gevaarlijk zijn door middel van een gedragstest.
Mehhh die hazewindhond, daar hoor je niemand over :jank: :blah: :blah: :blah:
Jaa maar hullieeeeee. Vreselijk, en dan nu blaten dat ze ze toen al niet in de hand hadden. Zo makkelijk dat achteraf praten. Ze had beter dan daar tijd en energie in kunnen stoppen. Hopelijk gaat er niemand meer naar haar toe, ze lijkt me geen goede gedragstherapeut.
Laatst gewijzigd door duitse herder op 17 dec 2014 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Perry en Noah

Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Cleva schreef:
shinobi schreef: Ik ben naar die man toegegaan en ik heb hem gezegd als het een keer fout gaat dan is het over met je hond maar je moet het verder zelf weten ik heb je gewaarschuwd.
Nou, bedreigd, eigenlijk.
Kijk als het vaker is gebeurd en je spreekt iemand er meerdere keren op aan en het is steeds ja maar hij doet niks dan word je er een beetje moe van dus ik heb gewoon tegen hem gezegd als het een keer fout gaat houd er rekening dat het over is met je hond of dat hij ernstig gewond raakt.
Toen was het eindelijk duidelijk.
shinobi
Zeer actief

Cleva schreef:Nee, stel je voor dat je ergens moe van moet worden. Dan zou ik ook gaan dreigen, hoor.
Heeft niks met bedreigen te maken het heeft met realiteit te maken en sommige mensen moet je met realiteit confronteren voordat ze iets eindelijk snappen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Marjoleine schreef:Ik hoop van harte dat dit een nationaal schandaal gaat worden zodat er eindelijk deugdelijke wetgeving komt hierover.
En ja, rot dat de goeden moeten lijden onder dit soort volk. Maar dat roepen dit soort lui wel over dit hondentype af.
Met heel veel pijn in mijn hart moet ik toegeven dat ik denk dat je gelijk hebt.
De laatste tijd is het schering en inslag met de aanvallen van Pitbull-achtige honden.
Als ik het soort hond waar mijn hart ligt voortaan moet opgeven zodat deze incidenten stoppen... doe ik dat.
Ik hoop alleen dat 'ze' dan niet even makkelijk overstappen op een ander soort hond.... met dezelfde gevolgen.. dat denk ik nml.
En dan? Moeten we dan daar ook een verbod op gaan leggen? Het eind is zoek... ik weet het niet meer... ik zit hier met heel veel tegenstrijdige gevoelens waarvan ik niet zo goed weet wat ik ermee moet.
Mijn liefde voor deze honden zit zó enorm diep!
Maar de pijn die ik tegelijk voel en de angst die ik tegelijk voel telkens als ik lees/hoor over dit soort incidenten zit inmiddels even zo diep!
:zweep:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Diegeen die kapot gebeten word kan wel eens de kutjoekel zijn die begonnen is .
Hoe ga je dat oplossen als de baas iets anders zegt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik vind trouwens dat wat er bij Suuz is gebeurt totaal niet in verhouding staat dan wat er op het strand heeft plaatsgevonden. Bij haar was het een ongeluk met een trieste afloop en op het strand was het gewoon wachten welke hond de lul zou zijn, met dezelfde trieste afloop. Ik zou mijn hond daar nooit voor laten inslapen, maar mocht ze zomaar vanuit het niets een chi of ander hondje doodbijten is het denk ik wel einde verhaal.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
bouvierpoedel
Zeer actief

shinobi schreef:
Cleva schreef:Nee, stel je voor dat je ergens moe van moet worden. Dan zou ik ook gaan dreigen, hoor.
Heeft niks met bedreigen te maken het heeft met realiteit te maken en sommige mensen moet je met realiteit confronteren voordat ze iets eindelijk snappen.
Daarom ging je ook met ipv zonder hond aan de deur. :engel:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:Diegeen die kapot gebeten word kan wel eens de kutjoekel zijn die begonnen is .
Nou als mijn hond begonnen is zeg ik niks hoor als mijn hond gebeten is.

Maar ja, ik zeg ook niks als ik zelf gebeten ben, hahaha, en ik had die hond niks gedaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
shinobi
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Diegeen die kapot gebeten word kan wel eens de kutjoekel zijn die begonnen is .
Als er niet onderling uitgekomen word dan kan je er een zaak van maken.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Het maakt niet zoveel uit wat de baas zegt. Voor de wet is degene die schade aanricht fout. Hoe oneerlijk soms ook.
Nou lekker dan.
Klapt een klapkaak in jouw roedel en die komt voor elkaar op en maakrt dat beest af.
Nou Nanna ,5000 euro boete en hondjes inleveren en zitten met je dikke kont. :zweep: .
shinobi
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
shinobi schreef:
Daarom ging je ook met ipv zonder hond aan de deur. :engel:
Was zonder :p
shinobi
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Het maakt niet zoveel uit wat de baas zegt. Voor de wet is degene die schade aanricht fout. Hoe oneerlijk soms ook.
Nou lekker dan.
Klapt een klapkaak in jouw roedel en die komt voor elkaar op en maakrt dat beest af.
Nou Nanna ,5000 euro boete en hondjes inleveren en zitten met je dikke kont. :zweep: .
Dan kan ze daar werk van maken en uitleggen het gegaan is, net zoals een eigenaar van een "klapkaak" er werk van kan kan naken als zijn hond word aangevallen door hond/en en dat verkeerd afloopt.
shinobi
Zeer actief

Nanna schreef:
shinobi schreef: Dan kan ze daar werk van maken en uitleggen het gegaan is, net zoals een eigenaar van een "klapkaak" er werk van kan kan naken als zijn hond word aangevallen door hond/en en dat verkeerd afloopt.
Ik maak nergens werk van want het is ondenkbaar dat mijn honden een aanvallende pitbull zouden verscheuren. Die zijn alleen maar in paniek.
Ik heb het dan ook niet specifiek over jouw honden maar gewoon een willekeurig iemand van wie de hond een pitbull aanvalt en dit met de dood moet bekopen.
Ik noemde je als voorbeeld omdat het over je ging.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

lieke schreef:...je hoeft een hond niet alleen maar op uiterlijk te boordelen. Er zijn heel goede dna-rassentesten ontwikkeld. Hoef je alleen nog maar een percentage aan te hangen, bijvoorbeeld meer dan 50% genen van rassen die op de 'verboden' lijst staan. Of 40% of 60%, daar is nog over te praten.
Hoef je ook niet bang te zijn met je kruising labrador/boxer want die kruising kun je dan keurig middels een dna-rapportje aantonen. Met die nieuwe wetgeving dat voor alle nieuwe nesten dna-onderzoek en chippen verplicht is, heb je denk ik al veel ondervangen. En degenen met een oepsnestje kunnen er door wat strengere handhaving er vanzelf wel uitgevist worden.
Die verplichte dna testen gelden alleen voor de rashonden bij de aanvraag van een stamboom.
Daar dek je niet alles mee af.

Maar een test om te kunnen bewijzen uit welke rassen je kruising komt (als die testen betrouwbaar zijn) lijkt me geen slecht idee :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vraag me nog steeds af waarom er nog steeds onderscheid gemaakt moet worden in rassen. Dat is toch schijnveiligheid. Alsof het niet erg is als een ander ras bijt.
Verder wordt er gezegd dat het in Zwitserland allemaal zo goed geregeld is. Die hele lijst van Zwitserland slaat nergens op. Er staan honden op die niet eens voorkomen in het land. Zijn er verder onderzoeken gedaan naar de rassen van de bijtincidenten? Zijn er daadwerkelijk minder bijtincidenten? Hoe is er getoetst of het echt werkt?
Het lijkt wel dat er gewoon wat rassen aan de hoogste paal moeten worden geknoopt zodat Jan en Linda weer tevreden zijn ipv dat er geopteerd wordt voor échte veiligheid.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Ik hoop dat dit incident inderdaad eindelijk eens leidt tot nieuwe aandacht voor wetgeving omtrent het houden van gevaarlijke honden. Deze dieren zijn in mijn ogen gevaarlijk, de eigenaren vaak onverantwoordelijk en het is wachten op het volgende incident. Om een einde te maken aan het eindeloze gehuil dat je over andere bijtincidenten nooit wat hoort, hoop ik ook op een nieuw onderzoek naar bijtincidenten naar mensen en honden.

Het vorige onderzoek is totaal niet meer relevant, omdat de RAD grote invloed had op de verdeling van de rassensoorten in Nederland. Niets is zo irritant als zo'n 'verantwoordelijke' eigenaar die dat onderzoek nog even aanhaalt om aan te tonen dat zijn hond totaal niet gevaarlijk is.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Valerie schreef:Ik vraag me nog steeds af waarom er nog steeds onderscheid gemaakt moet worden in rassen. Dat is toch schijnveiligheid. Alsof het niet erg is als een ander ras bijt.
Verder wordt er gezegd dat het in Zwitserland allemaal zo goed geregeld is. Die hele lijst van Zwitserland slaat nergens op. Er staan honden op die niet eens voorkomen in het land. Zijn er verder onderzoeken gedaan naar de rassen van de bijtincidenten? Zijn er daadwerkelijk minder bijtincidenten? Hoe is er getoetst of het echt werkt?
Het lijkt wel dat er gewoon wat rassen aan de hoogste paal moeten worden geknoopt zodat Jan en Linda weer tevreden zijn ipv dat er geopteerd wordt voor échte veiligheid.
Helemaal mee eens. Ik was toen tegen de RAD en ben dat nog steeds. Honden gaan verbieden op basis van uiterlijk werkt niet want de handhaving daarvan lukt niet. Dat heeft de RAD wel bewezen. Ik ben voor een wetgeving die gewoon duidelijk is en voor iedereen geldt. Met regels, straffen en hoge boetes die voor iedereen gelden en niet in de ene gemeente dit en de andere gemeente dat.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Valerie schreef:Ik vraag me nog steeds af waarom er nog steeds onderscheid gemaakt moet worden in rassen. Dat is toch schijnveiligheid. Alsof het niet erg is als een ander ras bijt.

Duitsland is geen zwitserland. In duitsland werkt t zei ik inmiddels van veel duitsers vernomen. Zwitserland geen idee moet je navragen aan de zus van nanna of jeannette

En ja ik begin wel voor dat model te voelen. Een gemiddelde herder of boef krijg ik nog wel los. Een klapkaak onmogelijk.
Laatst gewijzigd door malinois op 17 dec 2014 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Wat houdt het precies in die Duitse regeling? Wat ik zo snel begreep hogere belastingen en aanlijnplicht aan 1m lijn, maar is er nog meer?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Iets terug had ik een foto geplaatst met info per deelstaat
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
mercedes2803 schreef: Het Duitse model met een dijk van belasting op deze honden is misschien het enige...
maar daar zullen dan de goeden onder lijden...
De meeste van deze honden worden toch gehouden door uitkeringstrekkers in vogelaarwijken. Als die moeten kiezen tussen hun shag of de honden dan weet ik het wel.
Dan ben je al 95% van het probleem kwijt. :mrgreen:
En ja, de goedwillenden zullen dan wellicht een vakantie moeten inleveren maar als je écht voor een ras gaat dan ga je ervoor.
Verder ieder incident meteen beboeten met torenhoge boetes en als het een ernstig incident is hóp de gevangenis in en de hond de pijp uit.
Als dit dan een oplossing zou kunnen zijn waardoor ik alsnog een Pit zou kunnen hebben, ja, doe dit dan maar!
Ik betaal graag iets meer zodat de kans op deze incidenten enorm gereduceerd kan worden.
Bink2009
Zeer actief

malinois schreef:per bundesland. En itt Engeland werkt t hier wel wat ik van div Duitse hondenbezitters gehoord heb.

Afbeelding
Gevonden, hier staat dus wat het exact inhoudt? Dan ga ik even de tekst overtypen in google translate want mijn Duits is erg slecht.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Rassen in het rood worden als gevaarlijk aangemerkt, in het grijs als potentieel gevaarlijk. Dit kan worden weerlegt door het doen van een test.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Op http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... uropa.html" onclick="window.open(this.href);return false; staat ook wat in NL's
Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

malinois schreef:Op http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... uropa.html" onclick="window.open(this.href);return false; staat ook wat in NL's
Thanks, dit zocht ik inderdaad en als het in Duitsland en Spanje werkt vind ik het geen gek idee om het hier ook in te voeren.

"** Deze voorwaarden kunnen zowel de eigenaar betreffen als de wijze waarop de hond wordt gehouden. Voorwaarden die aan de eigenaar worden gesteld zijn o.a. een minimumleeftijd van 18 jaar, niet veroordeeld zijn geweest voor een misdaad, niet eerder een hond hebben gehad die onder de betreffende wet in beslag is genomen en een adequate aansprakelijkheidsverzekering hebben afgesloten om eventuele bijtschade te kunnen vergoeden. Spanje gaat nog verder en eist bovendien door geautoriseerde centra afgegeven certificaten, waarin wordt verklaard dat de eigenaar fysiek capabel en psychologisch geschikt is om een hond van een in de wet genoemd type te kunnen houden. De voorwaarden voor het houden betreffen o.a. kort aanlijnen, muilkorven en het niet mogen betreden van openbare gebouwen en openbaar vervoer."
Mojuan
Zeer actief

malinois schreef:
Heavy schreef:
Corneliana schreef:
Heavy schreef::ugh: iedereen denkt tegenwoordig dat ze cesar zijn
misschien zijn ze dat ook wel want zo geweldig is hij ook niet
past wel bij dit soort mensen toch: de dominantie-castratie- 24/7testosteronshowen/ theorie?
misschien is dat ook wel hoe je met dit soort honden om moet gaan.
maar ben niet overtuigd.
Oh maar ik vind hem ook niet geweldig hoor maar zo wordt hij wel neergezet op tv natuurlijk.
Het ligt allemaal aan de energie en opvoeding enzenz en dat woord pack :ugh: leader of the pack jaja
Ik kijk graag naar hem maar dit is ook niet wat hij zegt en doet. Dit is wat mensen DENKEN te zien. CM pitbulls zijn NOOIT zonder toezicht bij elkaar en met toezicht altijd met minimaal 5 personen erbij. Ook allemaal te lezen in zn boeken.
En ook bij hem gaat t mis en dan staan er ook 10 mannetjes bij om t gevecht direct te stoppen...
Het is maar wat je wil zien en deze klungels zien heel wat anders dan wat er gebeurd
Eens.
Ik zie mensen ook totaal andere dingen doen en beweren dan dat ik uit de programma's haal van Cesar Millan.
Ik vind juist dat hij altijd goed duidelijk maakt dat het vechthonden zijn.
Hij noemt het altijd 'Gladiator Dogs' en zegt ook dat ze erg intens zijn.
Ik heb veel van hem geleerd, hoe ik beter om kan gaan met mijn honden, en hoe ik beter kan inschatten en zien waar het fout kan gaan. Nooit heb ik het idee of gevoel gekregen dat ik zomaar even doodleuk 6 Pitjes bij elkaar kan houden en los kan laten op het strand. Juist totaal niet!
Mojuan
Zeer actief

Lizzie. schreef:wat in en in triest, tegenover mij hebben mensen een pit pupje en die word uitgelaten door de kinderen die niet ouder zijn dan 7 jaar. Naar een puppie cursus vonden ze niet nodig en ze konden niet wachten dat hij volwassen is, want dan konden ze van die stoere halsbanden kopen. Dit is wachten dat het fout gaat :80:

Ow fijn weer :ugh:
Het is vechten tegen de bierkaai.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”