shinobi schreef:Manu schreef:
Als een meisje verkracht wordt en de dader zegt: 'ja maar rechter, ze droeg een mini-rokje'. Wil je dat de rechter dan ook gaat kijken naar haar schuld?
Ik vind dat wel een vergelijkbaar namelijk.
Vind ik totaal geen vergelijking we hebben het over honden, als iemand te beroert is om zijn hond aan te lijnen en zijn hond valt een andere hond aan en dat gaat fout en er komt een rechtzaak van dan weet ik zeker dat de rechter zal vragen meneer waarom loopt u hond onaangelijnd en valt hij andere honden aan.
Als je vermoedt dat jouw hond een hond dood kan bijten maar muilkorven.
Dat er geknokt wordt als er een andere hond op jullie klapt is tot daar aan toe maar dat er risico is op verscheuren vind ik niet normaal.
Er zijn overal onverantwoordelijke bazen met honden, maar er kan ook een hond ontsnapt zijn bijvoorbeeld. Stel dat een hond komt buurten of op jullie af vliegt is er dus risico dat jouw honden deze hond verscheuren?
Edit: als je een hondagressieve hond hebt, of meerdere, hoor je ze in een land als Nederland niet met een groepje uit te laten. Nederland is vol, je komt dus mensen tegen en sommige mensen zijn naïef of gewoon onverantwoordelijk en laten de honden los, ook waar het niet mag. Ik heb in aanlijngebied dagelijks kleine honden voor mijn voeten lopen als ik met mijn aangelijnde grote hond loop. Nu is mijn hond gelukkig vriendelijk, maar als ik een hondagressieve hond zou hebben zou ik hem moeten muilkorven hier. Oude vrouwtjes die er geen kwaad in zien dat Fikkie en Pluis door de bosjes struinen. Handig, kunnen zij een kletspraatje maken.
Tuurlijk mag het niet, maar je weet toch dat mensen zich niet altijd aan regels houden

Je mag ook niet door rood rijden maar toch kijk ik op de fiets alle kanten op bij groen licht om te kijken of ik kan oversteken.
Al zou zo'n hondje tussen ons in rennen en aan zijn staart gaan hangen, dat geeft mijn hond echt geen vrijbrief dat kleine hondje maar te verscheuren. IK loop met die hond, ik moet zorgen dat het alsnog veilig is op straat. In elke situatie. Ik ben dan dus ook verantwoordelijk voor de schade die hij een ander toebrengt. Niet meer dan normaal denk ik.
Een grauw, snauw of knauw is iets heel anders dan doodbijten of verscheuren.