Gaat het nu over het plaatsingsbeleid bij asiels?Zoie schreef:Jaap, als je nu praktisch b.v. een pitbull, staff of fila zou moeten herplaatsen, of een labrador, of een beagle, zou je dan niet kijken of de kandidaat geschikt is voor de betreffende hond ? Zou je dan niet voor al die honden andere criteria voor de geschikte baas aanleggen ?
( goed plaatsen = preventief problemen voorkomen, voor hond, eigenaar en maatschappij. )
Ik ga er vanuit dat het plaatsingsbeleid bij asiels er in zijn algemeenheid op neerkomt dat de adoptant en de hond een beetje bij elkaar moeten passen. Of het nu om een bejaarde hond die niet alleen kan zijn gaat, of om een hond met een lage bijtdrempel, of een hond die veel vachtverzorging nodig heeft.
Ik denk echter ook dat er niet genoeg zoekende adoptanten met alle wenselijke capaciteiten of voorzieningen rondlopen, en dat je dus realistisch moet zijn.
Dat betekent in mijn optiek misschien wel dat inslapen soms een betere oplossing is. Als je een slecht gevoel hebt bij de toekomst van de hond.