Onze kanjer heeft de operatie goed doorstaan!
Ze lijkt iets minder pijn te hebben dan de vorige keer en kan het allemaal wat beter handelen. Ze lijkt soms zelfs wel te genieten van alle extra aandacht die ze nu krijgt en kwispelt regelmatig, ondanks haar zere pootje. Ze heeft ook heel goed door dat er gereageerd wordt op haar zielige piepjes. Haha, heerlijk, ze mag best wat extra aandacht vragen nu.
Ze is gister eind van de middag thuis gekomen en heeft vanmorgen haar eerste plas gedaan.
We zijn echt trots op hoe ze het doet nu! Hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan!!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen en vraag over kruisband scheur(TTA of TightRope)
Moderator: moderatorteam
-
KimCane
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
-
Pixietje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising (labrador? beauceron?)
Friese stabij - Aantal honden: 2
Re: Voorstellen en vraag over kruisband scheur(TTA of TightR
Dat klinkt al veelbelovend
. Nu nog enkele maanden flink doorzetten!
-
Noeska
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua - Aantal honden: 4
Hoe gaat het er inmiddels mee?
Mijn hond is net voor de 5de keer geopereerd aan poot en herstel is niet denderend nog (nu na 15 dagen).
Operatie 1 : rechts, kruisband bijna helemaal door TTA
Operatie 2 : rechts, meniscus gescheurd
Operatie 3 : rechts, afstoten plaatmateriaal
ca 5 jaar later
Operatie 4 : links kruisband helemaal door TTA
Operatie 5 : links meniscus kapot
We zijn twee weken verder maar na operatie 4 liep ze vrij goed tot ze haar meniscus dus scheurde. Met 2 weken mocht ze 3x 10 a 15 min. lopen. Nu is ze dus weer 2 weken verder en loopt nog geen 5 min en heeft veel startproblemen.
Benieuwd hoe jullie honden herstellen.
Mijn hond is net voor de 5de keer geopereerd aan poot en herstel is niet denderend nog (nu na 15 dagen).
Operatie 1 : rechts, kruisband bijna helemaal door TTA
Operatie 2 : rechts, meniscus gescheurd
Operatie 3 : rechts, afstoten plaatmateriaal
ca 5 jaar later
Operatie 4 : links kruisband helemaal door TTA
Operatie 5 : links meniscus kapot
We zijn twee weken verder maar na operatie 4 liep ze vrij goed tot ze haar meniscus dus scheurde. Met 2 weken mocht ze 3x 10 a 15 min. lopen. Nu is ze dus weer 2 weken verder en loopt nog geen 5 min en heeft veel startproblemen.
Benieuwd hoe jullie honden herstellen.
-
Pixietje
- geregistreerd lid
Wij hebben vrijdag, exact 4 maanden na Roxy's operatie (TTA II + meniscus) zeer goed nieuws gekregen: ze is volledig goedgekeurd, de spieren in de rechterachterpoot zijn helemaal back in business. Er zijn zelfs geen 'triggerpunten' te vinden die wat overbelast/verkeerd belast worden door haar, wat meestal wel te zien is in deze fase. Niets dan goed nieuws dus! We hoeven niet meer terug te komen en blijven haar conditie en kracht verder opbouwen. In het start to run programma zitten we ondertussen aan week 3 en na een loopsessie zien we geen manken en zelfs geen opstartprobleempjes meer. Vanaf nu mogen we ook met een gerust hart 3x per week gaan lopen. En ze loopt steeds vaker weer los, speelt terug met onze pup, gaat voluit op de hondenschool. Het was het allemaal dus dubbel en dik waard
.
-
KimCane
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Wat fijn om te horen Pixie! Super!
Noeska, hoe gaat het inmiddels bij jullie?
Onze dame heeft 2 weken na de operatie een ontsteking aan de wond gekregen. Terug aam de pijnstillers en antibiotica en weer even (letterlijk en figuurlijk) een stapje terug dus.
Ze lijkt er nu redelijk klaar voor te zijn om te beginnen met opbouwen. Hopelijk zitten we eind van deze week aan 3 x per dag 10 minuutjes wandelen.
Wanneer ze op 3x30 zit kunnen we ook gaan beginnen aan aquatherapie en dergelijke.
Ik hoop dat de resultaten dan net zo goed zijn als bij jullie Pixietje!
Noeska, hoe gaat het inmiddels bij jullie?
Onze dame heeft 2 weken na de operatie een ontsteking aan de wond gekregen. Terug aam de pijnstillers en antibiotica en weer even (letterlijk en figuurlijk) een stapje terug dus.
Ze lijkt er nu redelijk klaar voor te zijn om te beginnen met opbouwen. Hopelijk zitten we eind van deze week aan 3 x per dag 10 minuutjes wandelen.
Wanneer ze op 3x30 zit kunnen we ook gaan beginnen aan aquatherapie en dergelijke.
Ik hoop dat de resultaten dan net zo goed zijn als bij jullie Pixietje!
Laatst gewijzigd door KimCane op 20 jan 2015 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pixietje
- geregistreerd lid
Dat hoop ik voor jullie mee! Afgelopen zaterdag heeft Roxy in de Ardennen in totaal 15 kilometer gewandeld, met veel hoogteverschillen. Achteraf geen centje pijn, geen opstartstijfheid of niks. Ik had nooit durven dromen dat ze zo goed zou herstellen. Ik gun de andere hondjes die hier geopereerd werden eenzelfde positieve eindevaluatie!!!