Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Foto Bespreek Topic!
Ja hij is zeker goed. Ik vind het reisstatief wel relatief duur maar 2e hands denk ik wel goed betaalbaar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nou ik heb er een tweede camera bij, een FujiFilm X-M1, was kerstcadeau van werk en wilde deze eerst verkopen maar goed vanwege redenen toch niet gedaan dus nu blijft hij mooi hier.
Gelijk Loki even als proef-object gebruikt bij een standaard instelling.. leuk ding wel

Gelijk Loki even als proef-object gebruikt bij een standaard instelling.. leuk ding wel

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik zou het niet doen. Dit is nog een 'oude' lens van Tamron en die zijn beduidend slechter dan de nieuwe serie lenzen die ze hebben gemaakt.&nicole schreef:Zitten heel mooie plaatjes tussen zeg! Ik vind vogelfotografie altijd zo verschrikkelijk knap
Wat zouden jullie kiezen?
Een Tamron 70-200 f/2.8? Of De Canon 70-200 f/4?
Neig toch naar de canon, omdat dat canon is, maar heb te weinig verstand van tamron dingen om te snappen of dat wat is
Ik had het er laatst met iemand in de fotowinkel over en die zei het ook. Die nieuwe serie van Tamron is prima, de rest is eigenlijk gewoon kut.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat komt door de behuizing di er in zit is trouwens ook met de oudere zoom lensen van sigma het gevalShibby schreef:Ik zou het niet doen. Dit is nog een 'oude' lens van Tamron en die zijn beduidend slechter dan de nieuwe serie lenzen die ze hebben gemaakt.&nicole schreef:Zitten heel mooie plaatjes tussen zeg! Ik vind vogelfotografie altijd zo verschrikkelijk knap
Wat zouden jullie kiezen?
Een Tamron 70-200 f/2.8? Of De Canon 70-200 f/4?
Neig toch naar de canon, omdat dat canon is, maar heb te weinig verstand van tamron dingen om te snappen of dat wat is
Ik had het er laatst met iemand in de fotowinkel over en die zei het ook. Die nieuwe serie van Tamron is prima, de rest is eigenlijk gewoon kut.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Die Canon f4 is gewoon ook erg goed! Ik ga met zulke objectieven liever voor het camera merk. De luxere Tamrons zijn wel goed, maar ook erg prijzig, ik heb er pas een heel stukover gelezen.
-
&nicole
- Zeer actief
Heb ook nog maar weinig kunnen vinden over die Tamron, wel in het algemeen dat vooral de oude tamron lenzen niet helemaal je van het zijn.
De Canon f4 lijkt me een betere keuze
Nu nog ff geduld... Misschien dat als ik van de zomer een baantje kan vinden dat het dan wel de 2.8 van canon wordt, moet even uitzoeken of ik dat verschil in lichtsterkte het geld waard vind
(en verschil in zwaarte enz..)
De Canon f4 lijkt me een betere keuze
- Shibby
- Zeer actief
Ik had vlak na de kerst zo'n nieuwe tamron gekocht. Een 70-300 4-5.6 en het is een prima lens hoor, maar ik miste echt de lichtsterkte. Die Tamron heb ik teruggebracht en sinds afgelopen maandag heb ik een sigma 70-200 2.8 en ik ben er helemaal gelukkig mee! Goed, ik heb al kramp in mijn vingers gehad van het gewicht, maar dat is het echt wel waard!
Als je de kans hebt én het geduld zou ik voor een 2.8 gaan

-
&nicole
- Zeer actief
Haha, ja dat gewicht... Misschien moet ik ze maar eens ergens beide uit gaan testenShibby schreef:Ik had vlak na de kerst zo'n nieuwe tamron gekocht. Een 70-300 4-5.6 en het is een prima lens hoor, maar ik miste echt de lichtsterkte. Die Tamron heb ik teruggebracht en sinds afgelopen maandag heb ik een sigma 70-200 2.8 en ik ben er helemaal gelukkig mee! Goed, ik heb al kramp in mijn vingers gehad van het gewicht, maar dat is het echt wel waard!
De meeste foto's maak ik nu met een 50 mm 1.8 lensje van canon, heerlijk die lichtsterkte! Maar het is gewoon een hoop geld, en studeren is ook duur... Twijfels
- Shibby
- Zeer actief
Ik heb het afgelopen jaar ook alleen maar met een 50mm 1.8 gefotografeerd, dan raak je echt verwend door die lichtsterkte&nicole schreef:Haha, ja dat gewicht... Misschien moet ik ze maar eens ergens beide uit gaan testenShibby schreef:Ik had vlak na de kerst zo'n nieuwe tamron gekocht. Een 70-300 4-5.6 en het is een prima lens hoor, maar ik miste echt de lichtsterkte. Die Tamron heb ik teruggebracht en sinds afgelopen maandag heb ik een sigma 70-200 2.8 en ik ben er helemaal gelukkig mee! Goed, ik heb al kramp in mijn vingers gehad van het gewicht, maar dat is het echt wel waard!
De meeste foto's maak ik nu met een 50 mm 1.8 lensje van canon, heerlijk die lichtsterkte! Maar het is gewoon een hoop geld, en studeren is ook duur... Twijfels
Misschien dat je kunt kijken of je ergens tweedehands een lens kan vinden?
Ik heb die sigma ook tweedehands (of zelfs derdehands), maar daarom was die ook maar 400 euro

- TessaThomas
- Zeer actief
De canon 2.8 tweedehands is meestal alsnog 900 euro oid.
Verschil met die tamron is dat de canon 4 over het hele zoomgebiedding f4 heeft en dat schijnt toch wel behoorlijk te schelen. Tenminste ik ken een aantal mensen die de 70-200 f4 hebben en daar echt gek op zijn.
- TessaThomas
- Zeer actief
-
&nicole
- Zeer actief
Mooi TessaThomas! Vooral die eerste 
Ik zit nu te twijfelen tussen de 70-200 f2.8 van Sigma en de f4 van Canon
Ik zit nu te twijfelen tussen de 70-200 f2.8 van Sigma en de f4 van Canon
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Daar zou ik geen moment over twijfelen, de sigma
Veel beter f getal, en gewoon een hele mooie en solide lens
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik zou ook zeker daarvoor gaan!Apple schreef:Daar zou ik geen moment over twijfelen, de sigma![]()
Ik heh sinds kort een geweldige GH3 (systeem) met een 14-140 f4.0 en ik baal ervan. Ga binnenkort ook een 50mm f1.8 aanschaffen ben ik bang.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
&nicole
- Zeer actief
Jawel hè? Nog even wachten, maar denk niet dat het lukt te wachten tot ik geslaagd benLeonie. schreef:Ik zou ook zeker daarvoor gaan!Apple schreef:Daar zou ik geen moment over twijfelen, de sigma![]()
Ik heh sinds kort een geweldige GH3 (systeem) met een 14-140 f4.0 en ik baal ervan. Ga binnenkort ook een 50mm f1.8 aanschaffen ben ik bang.
Wachten op een leuke occasion lijkt me een beter idee
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou altijd kiezen voor de canon, zelfs als t een f4 is, in verhouding tot de f2.8. van een ander merk
gewoon omdat canon lenzen in mijn ogen een soort van mooie romige achtergronden produceren die andere merken niet voor elkaar lijken te krijgen. ik koop ook alleen nog maar L lenzen van canon.
de Sigma die ik heb, zal waarschijnlijk zo de verkoop weer in gaan
gewoon omdat canon lenzen in mijn ogen een soort van mooie romige achtergronden produceren die andere merken niet voor elkaar lijken te krijgen. ik koop ook alleen nog maar L lenzen van canon.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Dit is ook mijn mening. Te vaak toch niet helemaal tevreden over andere merken. Het prijsverschil moet toch ook ergens vandaan komen.S@ndr@ schreef:Ik zou altijd kiezen voor de canon, zelfs als t een f4 is, in verhouding tot de f2.8. van een ander merk
gewoon omdat canon lenzen in mijn ogen een soort van mooie romige achtergronden produceren die andere merken niet voor elkaar lijken te krijgen. ik koop ook alleen nog maar L lenzen van canon.![]()
Voor wat het waard is: tijdens een workshop is mij ook wel eens verteld dat een canonlens op een canoncamera altijd beter presteert, om het simpele feit dat het voor elkaar gemaakt was. Verteld door een bekende fotograaf, maar wel op een workshop van Canon...

Groetjes Marja
-
&nicole
- Zeer actief
Net een 70-200 f2.8 van Sigma besteld voor een heeel mooie prijs
't is een occasion kon m echt niet aan me voorbij laten gaan
Ik zie wel wat ik er van vind, anders verkoop ik hem weer door. De canon 2.8 is voor mij voorlopig echt niet te betalen
Ik zie wel wat ik er van vind, anders verkoop ik hem weer door. De canon 2.8 is voor mij voorlopig echt niet te betalen
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik ben op Sony wel altijd heel tevreden met sigma lenzen
Ik heb 2 Sony lenzen weg gedaan en zelfs een beercan om over te gaan op alleen maar sigma.
Over het algemeen vind ik zoomlenzen op Sony iig wel tegen vallen van sigma en zou daarvan juist graag een tamron of duurdere sony lens willen maargoed die is helaas voor mij echt te prijzig.
dat ik het hou bij sigma primes.
Ik heb 2 Sony lenzen weg gedaan en zelfs een beercan om over te gaan op alleen maar sigma.
Over het algemeen vind ik zoomlenzen op Sony iig wel tegen vallen van sigma en zou daarvan juist graag een tamron of duurdere sony lens willen maargoed die is helaas voor mij echt te prijzig.
dat ik het hou bij sigma primes.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 18 jan 2015 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
En toch is het een verhaal wat volgens mij voor een groot gedeelte van de lenzen niet op gaat.tycha schreef:Dit is ook mijn mening. Te vaak toch niet helemaal tevreden over andere merken. Het prijsverschil moet toch ook ergens vandaan komen.S@ndr@ schreef:Ik zou altijd kiezen voor de canon, zelfs als t een f4 is, in verhouding tot de f2.8. van een ander merk
gewoon omdat canon lenzen in mijn ogen een soort van mooie romige achtergronden produceren die andere merken niet voor elkaar lijken te krijgen. ik koop ook alleen nog maar L lenzen van canon.![]()
Voor wat het waard is: tijdens een workshop is mij ook wel eens verteld dat een canonlens op een canoncamera altijd beter presteert, om het simpele feit dat het voor elkaar gemaakt was. Verteld door een bekende fotograaf, maar wel op een workshop van Canon...
Zo heb ik een keertje exact dezelfde lens eerst gekocht van een goedkoper merk, en vervolgens van Nikon zelf.
Verschil is niet waarneembaar, ook niet in gebruik
Uiteindelijk koop je toch een lens die bij je past, soms zou je dus beter wel voor een lens kunnen kiezen van hetzelfde merk, maar deze sigma 2.8 is gewoon echt een super lens.
Zeker als je m dus gaat vergelijken met een lens met maar een f4. Dan zou voor mij de keuze dus heel snel gemaakt zijn
Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Bij de meeste merken gaat t idd niet op, bij Canon juist heel erg wel- heb ik gemerkt. gewoon door t uit te proberen en ervaringen uit te wisselen aan de weet gekomen
ik wijk er nu ook niet meer vanaf.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb een ND filter besteld.
En een keer een set om mijn camera zelf te reinigen. Dit liet ik tot nu toe doen echter verwissel ik met de primes wel vaker van lens en merk ik dat er weer 3 vlekjes op zitten en dat zal nu vaker voor gaan komen dat het een dure grap is hem steeds weg te brengen. wie van jullie doet dit ook zelf?
En een keer een set om mijn camera zelf te reinigen. Dit liet ik tot nu toe doen echter verwissel ik met de primes wel vaker van lens en merk ik dat er weer 3 vlekjes op zitten en dat zal nu vaker voor gaan komen dat het een dure grap is hem steeds weg te brengen. wie van jullie doet dit ook zelf?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Maar er zijn mensen die er toch niet van zijn overtuigt. Daarbij is er best een verschil in diafragma en dat verschil maakt de sigma gewoon echt interessanter. Als er budget zou zijn voor een Canon die kiekt vanaf dat f getal is het natuurlijk anders maar in dit geval zou mijn keuze ook de sigma zijn als dat de keuzes zouden zijn.S@ndr@ schreef:Bij de meeste merken gaat t idd niet op, bij Canon juist heel erg wel- heb ik gemerkt. gewoon door t uit te proberen en ervaringen uit te wisselen aan de weet gekomenik wijk er nu ook niet meer vanaf.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja, dat is jou voorkeur, de mijne dus zeker niet, meer dan dat is t niet 
-
&nicole
- Zeer actief
Is toch primaS@ndr@ schreef:ja, dat is jou voorkeur, de mijne dus zeker niet, meer dan dat is t niet
Mijn voorkeur is ook zeker de 70-200 f2.8 van canon, maar dat kan ik me gewoon niet veroorloven. Als ik daar voor moest sparen zou ik 1.5 jaar verder zijn, en ik wilde liever een f2.8 dan een f4. Meer dan dat is het niet
Morgen komt hij binnen
-
S@ndr@
- Zeer actief
veel plezier met je lens 
-
&nicole
- Zeer actief
Dankje Sandra!
Hij is inderdaad zwaar, maar als dat het enige is 
Ziet er nog mooi uit en hij werkt goed, ik ben blij! Morgen ga ik hem buiten uitproberen
Ziet er nog mooi uit en hij werkt goed, ik ben blij! Morgen ga ik hem buiten uitproberen
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Het is niet alleen het f getal wat de kwaliteit van de lens en de foto's bepaalt maar meer nog de kwaliteit van glas in de lens. Het glas van de (4)L lensen van Canon is van een betere kwaliteit dan van sigma lenzen. Vandaar ook het prijsverschil. Het glas bepaalt ook de scherpte van de foto's.toots schreef:Maar er zijn mensen die er toch niet van zijn overtuigt. Daarbij is er best een verschil in diafragma en dat verschil maakt de sigma gewoon echt interessanter. Als er budget zou zijn voor een Canon die kiekt vanaf dat f getal is het natuurlijk anders maar in dit geval zou mijn keuze ook de sigma zijn als dat de keuzes zouden zijn.S@ndr@ schreef:Bij de meeste merken gaat t idd niet op, bij Canon juist heel erg wel- heb ik gemerkt. gewoon door t uit te proberen en ervaringen uit te wisselen aan de weet gekomenik wijk er nu ook niet meer vanaf.
Ik wilde zelf de 2.8 16 - 35 lens van Canon, maar mij werd de nieuwere 4L lens aangeraden. Puur vanwege het glas wat daar in zit. Anders gezegt: pin je niet vast op het F getal.
@Nicole, vanzelfsprekend wil ik natuurlijk wel heel veel plezier wensen met je lens. Je foto's vast heel mooi!
@Toots: ik heb de spullen, ik weet hoe het moet, maar heb het nog niet aangedurft. Alleen het blaasbalgje heb ik nog maar gebruikt. Maar dat is vaak al voldoende.

Groetjes Marja