Maar dat maakt mij niet uit. Dit is ook erg en dit mag ook niet. Alleen zal de politie wel niet adequaat optreden nu een hond doodgebeten is. Want dat gebeurt namelijk maar zelden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Winkelier aangevallen en hondje doodgebeten
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Winkelier aangevallen en hondje doodgebeten
Ja, een hond ziet geen enkel verschil tussen een hond en een kind!
Maar dat maakt mij niet uit. Dit is ook erg en dit mag ook niet. Alleen zal de politie wel niet adequaat optreden nu een hond doodgebeten is. Want dat gebeurt namelijk maar zelden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Het kan ook zomaar een 86 jarige invalide oorlogsveteraan, die met een lekke band staat terwijl iedereen gewoon doorloopt, zijn 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Idd heeft hij dus ook agressie richting mensen getoond, maar wat mij dan weer opvalt, ze hebben een eigen hondenschool en kijken alleen toe tijdens het gevecht? Of lees ik verkeerd?Nanna schreef:Nou ja, hij greep wel een winkelier. En als hij een winkelier kan bijten, kan ie dat ook met een kind.Cleva schreef:"Volgende keer pakt hij een kind"
Ik heb alweer gegeten en gedronken.
Ik snap werkelijk niet waarom je zo'n geval niet aangelijnd en gemuilkorfd kunt uitlaten maar hem álle ruimte geeft zich zwaar te misdragen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Eigenaar JR zag en hoorde geen waarschuwingssignalen... Vraag me af hoe goed hij dan is in hondentaal...
- iones
- Zeer actief
Ik vind niet dat ze het erger weergeven dan dat het is. Het is ook niet nodig om alles te bagatelliseren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Of de hond gaf geen waarschuwingssignalen.Fotogravinnetje schreef:Eigenaar JR zag en hoorde geen waarschuwingssignalen... Vraag me af hoe goed hij dan is in hondentaal...
Dat kan ook nog
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Vreselijk voor die JR en die mensen
Als zo'n hond in een keer op de JR duikt heb je ook weinig in te brengen hoor. Ook al zie je wel signalen van tevoren. De eigenaar van de hond heeft zich trouwens "al" gemeld las ik op de site van de plisie Zwijndrecht.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zoiets kan in een split second gebeuren en zeker als het verschil in formaat zo groot is.crutz schreef:Idd heeft hij dus ook agressie richting mensen getoond, maar wat mij dan weer opvalt, ze hebben een eigen hondenschool en kijken alleen toe tijdens het gevecht? Of lees ik verkeerd?Nanna schreef:Nou ja, hij greep wel een winkelier. En als hij een winkelier kan bijten, kan ie dat ook met een kind.Cleva schreef:"Volgende keer pakt hij een kind"
Ik snap werkelijk niet waarom je zo'n geval niet aangelijnd en gemuilkorfd kunt uitlaten maar hem álle ruimte geeft zich zwaar te misdragen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja netjes tochHeavy schreef:Eigenaar zei in ieder geval : Pardon
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Vreselijk !
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar in dit geval nou eens niet onredelijk gedacht. Al zou je het gevoel krijgen dat die winkelier dus niet zo erg was, die mocht blijkbaar stuk.Cleva schreef:Het gaat me om de standaardkreten. Die tokkenneiging om iets wat al heel naar is fictief erger te maken om vervolgens die opgepluste emotie te kunnen gebruiken om het oorspronkelijke te wreken.Nanna schreef:Nou ja, hij greep wel een winkelier. En als hij een winkelier kan bijten, kan ie dat ook met een kind.Cleva schreef:"Volgende keer pakt hij een kind"
Bah.
- Hanneke2
- Zeer actief
Winkelier Bulent Cagli, die voor zijn zaak aan de Burgemeester Jansenlaan door het dier werd gegrepen,Cleva schreef:"Volgende keer pakt hij een kind"
In dit geval vind ik het dus niet heel onwaarschijnlijk dat die hond ook een kind zou kunnen pakken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dat kon ZIJ ook niet gezien hebben, ze stond met dr rug naar de hond toe omdat ze de andere honden in de auto aan het zetten was. Hond kwam uit het niets aanstormen, baasje nergens te bekennen, hij kwam op de herrie af en plukte de hond af van de JR en maakte dat hij weg kwam al mompelend sorry. Ik ken deze hond en geloof me dat is echt geen lieverdje en het baasje ook nietFotogravinnetje schreef:Eigenaar JR zag en hoorde geen waarschuwingssignalen... Vraag me af hoe goed hij dan is in hondentaal...

-
blondie
- Zeer actief
Je schrijft dit, dus je kent hond en eigenaar. Zijn ze dan nu wel bekend bij de politie? Ten tijde van het gebeuren zochten ze naar de hond en eigenaar, vandaar mijn vraag.Lizzie. schreef:Dat kon ZIJ ook niet gezien hebben, ze stond met dr rug naar de hond toe omdat ze de andere honden in de auto aan het zetten was. Hond kwam uit het niets aanstormen, baasje nergens te bekennen, hij kwam op de herrie af en plukte de hond af van de JR en maakte dat hij weg kwam al mompelend sorry. Ik ken deze hond en geloof me dat is echt geen lieverdje en het baasje ook nietFotogravinnetje schreef:Eigenaar JR zag en hoorde geen waarschuwingssignalen... Vraag me af hoe goed hij dan is in hondentaal...Deze hond is zowel hond en mens agressief
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dus blijkbaar heeft deze meneer van de Bor wel gezien wat er gebeurde? Anders kun je die conclusie niet trekken... Geen gegrom of geblaf, prima. Maar of er andere waarschuwing aan vooraf gegaan is, kun je alleen weten als je toe stond te kijken. En weet je? Het gaat er bij mij niet in dat een hond ontspannen en relaxed langsloopt en dan helemaal zonder voorafgaande signalen een andere hond pakt. Die signalen kunnen subtiel geweest zijn of mogelijk niet als signaal herkend zijn, maar er moeten waarschuwingssignalen geweest zijn dat de aanvallende hond niet ontspannen was.,,Deze hond is levensgevaarlijk. Er ging aan de aanval geen gegrom, geblaf of andere waarschuwing vooraf,'' zegt Willem van de Bor.
Als ik kijk naar m'n eigen hond: die geeft gerust op 300 meter afstand al kalmerende signalen naar andere honden af. Op zo'n afstand communiceren honden al! (En ja, ik ben Elco wel aan het leren dat hij niet op zo'n grote afstand al hoeft te reageren, dat het ook prima is om honden te negeren, maar ik wilde maar aangeven dat de signalen weleens al veel eerder afgegeven worden dan veel mensen denken)
-
Lizzie.
- Zeer actief
Yep ik ken de eigenaar van de hond en ook de eigenaar van de JR. Ik ken deze man omdat zijn hond ooit 1 van mijn honden heeft gebeten. Weet alleen zijn naam niet, wel in welke buurt hij woont.blondie schreef:Je schrijft dit, dus je kent hond en eigenaar. Zijn ze dan nu wel bekend bij de politie? Ten tijde van het gebeuren zochten ze naar de hond en eigenaar, vandaar mijn vraag.Lizzie. schreef:Dat kon ZIJ ook niet gezien hebben, ze stond met dr rug naar de hond toe omdat ze de andere honden in de auto aan het zetten was. Hond kwam uit het niets aanstormen, baasje nergens te bekennen, hij kwam op de herrie af en plukte de hond af van de JR en maakte dat hij weg kwam al mompelend sorry. Ik ken deze hond en geloof me dat is echt geen lieverdje en het baasje ook nietFotogravinnetje schreef:Eigenaar JR zag en hoorde geen waarschuwingssignalen... Vraag me af hoe goed hij dan is in hondentaal...Deze hond is zowel hond en mens agressief
Eigenaar heeft zichzelf aangeven omdat hij gefilmd tijdens het incident met een winkelier en werd hem te heet onder zn voeten.

-
Neeltje
Waarom moet dit soort zaken altijd gebagatelliseerd worden? Waarom moet er altijd schuld gelegd worden bij de mensen wiens hond is gedood omdat ze de signalen van de andere hond niet hebben gezien????
Dat beest had gewoon vast aan een lijn moeten zitten, gemuilkorfd moeten zijn en totaal geen kans hebben gehad om bij dier of mens in de buurt te komen. Klaar heel eenvoudig. Als je een hond hebt die niet te vertrouwen is, dan laat je hem niet loslopen. Geen discussie over mogelijk wie wat wel of niet wanneer zou hebben gezien. Klaar.
Dat beest had gewoon vast aan een lijn moeten zitten, gemuilkorfd moeten zijn en totaal geen kans hebben gehad om bij dier of mens in de buurt te komen. Klaar heel eenvoudig. Als je een hond hebt die niet te vertrouwen is, dan laat je hem niet loslopen. Geen discussie over mogelijk wie wat wel of niet wanneer zou hebben gezien. Klaar.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Nogmaals, ze was de honden in de auto aan het zetten, de hond kwam uit het niets aangestormd en greep de JR.Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen, in deze situatie heb je niks aan eventuele signalen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hij had op zijn minst even kunnen toeteren toen hij eraan kwam jakkeren.Lizzie. schreef:Nogmaals, ze was de honden in de auto aan het zetten, de hond kwam uit het niets aangestormd en greep de JR.Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen, in deze situatie heb je niks aan eventuele signalen.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Is grijpen kind erger dan winkelier? Dat lijkt een beetje uit het stukje....
- iones
- Zeer actief
Of hij wel of geen signalen af gaf is niet relevant. Hij heeft niet aan te vallen. Klaar uit!Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Jullie missen het punt dat ik wil maken. Namelijk dat die hondenschooleigenaar deze uitspraak niet had mogen doen. Zeker niet als hij niets heeft kunnen zien aan signalen omdat ie er met z'n rug naar toe stond. En dat doet niets af van het gevaar dat die hond vormt en dat hij niet hoort aan te vallen. Want daar ben ik het 100% mee eens
- Liesbeth
- Zeer actief
Het komt waarschijnlijk heel zelden voor, maar ik heb wel ervaring met één hond die vanuit het niets uit kon vallen. Niet mijn hond, maar wel mijn (vorige) hond die de pineut was.Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
De eerste keer dat ik dat zag, vroeg ik me af wat mijn hond en ik nou gemist hadden
Hond in kwestie liep heel rustig langs en op het moment van langszij komen greep hij mijn hond.
Sindsdien was mijn, anders zo zelfverzekerde en rustige, hond compleet in paniek als hij die hond zag
Zijn gedrag bij honden die aangaven niet vriendelijk te zijn was heel anders. Daar was hij niet bang voor, in tegenstelling tot deze ene hond.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nanna schreef:Lekkere hondenschooleigenaar.
Ik ging alvast niet naar een hondenschool waarvan de eigenaar zijn eigen onbetrouwbare kuthond niet eens weet te mannen.
Heb jij dat artikel wat je hier plaatste zelf wel gelezen?
De eigenaresse van de hondenschool heeft een dooie JR.
De "onbetrouwbare kuthond" was van iemand anders.
Zij heeft het niet gezien nee.Fotogravinnetje schreef:Jullie missen het punt dat ik wil maken. Namelijk dat die hondenschooleigenaar deze uitspraak niet had mogen doen. Zeker niet als hij niets heeft kunnen zien aan signalen omdat ie er met z'n rug naar toe stond. En dat doet niets af van het gevaar dat die hond vormt en dat hij niet hoort aan te vallen. Want daar ben ik het 100% mee eens
Zij zegt dat hij uit het niets aanviel.
Hond kwam op de parkeerplaats, stormde op haar en haar honden af en beet de JR dood.
Ik denk dat er niets te zien was.
Behalve een aanstormende hond.
En dat........ is geen "ontspannen" houding.
Daar heeft ze het ook niet over gehad.
Dat voeg jij zelf toe
-
blondie
- Zeer actief
Maar ik mag toch aannemen dat deze hond en eigenaar inmiddels wel al bekend zijn bij de politie? Beelden van de winkelier die is gebeten zijn overgedragen aan de politie, iemand hier zegt de eigenaar en hond te kennen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ik citeerde uit het persbericht waarnaar verwezen wordt in de eerste post en daar staat bij dat MENEER dat zei.
-
Neeltje
Exact dezelfde manier waarop de teckel van mijn vriendin door een staffordachtige is doodgebeten.Lizzie. schreef:Nogmaals, ze was de honden in de auto aan het zetten, de hond kwam uit het niets aangestormd en greep de JR.Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Getuigd wel van lef om je schijtende kont naar een duitse herder te draaien die zijn Kampf aan het voeren was.Nanna schreef:En de Teckel van een vriendin van me. Stokoude halfblinde beestje zat te poepen en werd van achteren aangevallen en doodgebeten door een Duitse herder. Nou ja, die zat met dat geschijt natuurlijk ook de verkeerde signalen uit te zendenNeeltje schreef:Exact dezelfde manier waarop de teckel van mijn vriendin door een staffordachtige is doodgebeten.Lizzie. schreef: Nogmaals, ze was de honden in de auto aan het zetten, de hond kwam uit het niets aangestormd en greep de JR.