Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
mooi! Maar waarom heeft hij nog een tuig aan? Hij werkt toch los?
Je ziet dat zo vaak bij dobers, rottweilers etc. daarom vroeg ik me dat af.. ik heb nooit met een tuig getraind.. ook niet in het begin...
Wat een atleet !!!!
Die van mij (reu Beer) bijt als de "beste", (vind ik persoonlijk) maar met zijn 55 kilo komt hij echt niet zo hoog van de grond.
Die gooit liever zijn kont in de strijd, laten zakken en sjorren maar.
Je ziet dat zo vaak bij dobers, rottweilers etc. daarom vroeg ik me dat af.. ik heb nooit met een tuig getraind.. ook niet in het begin...
Tuig word veel gebruikt om de hond in het begin te steunen. en werkt in ieder geval bij rottie's beter als een brede leren halsband. Ik gebruik het tuig om bijvoorbeeld op de vlucht de hond een beetje te sturen met inbijten en als de hond de mouw wint en het veld afgaat heb ik de lijn aan het tuig en iemand anders aan de mouw en maken we er een trek spelletje van dit om de hond te leren dragen.
Yvonne Bekkers schreef:Wat een atleet !!!!
Die van mij (reu Beer) bijt als de "beste", (vind ik persoonlijk) maar met zijn 55 kilo komt hij echt niet zo hoog van de grond.
Die gooit liever zijn kont in de strijd, laten zakken en sjorren maar.
Niet alle pakwerkers kunnen daar mee werken maar diegene die op foto 1 en 3 staat lukt het nog om de hond (amboss) te roteren . Daar moet je wel een flinke vent voor zijn !!.\
Tuig word veel gebruikt om de hond in het begin te steunen. en werkt in ieder geval bij rottie's beter als een brede leren halsband. Ik gebruik het tuig om bijvoorbeeld op de vlucht de hond een beetje te sturen met inbijten en als de hond de mouw wint en het veld afgaat heb ik de lijn aan het tuig en iemand anders aan de mouw en maken we er een trek spelletje van dit om de hond te leren dragen.
ok, bij ons wordt dit gewoon aan de halsband gedaan maar het kan natuurlijk ook met het gewichtsverschil van de hond te maken hebben....
Ook mijn lichte mecheltje (26 kg) heb ik veel op het tuig gehad.. Idd om te steunen, was zeer onzeker. De foto hieronder was op vreemd terrein en vreemde pakwerker, toen heb ik ook ff zijn tuig om gedaan.
[/list]
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!