Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw en blijft nog even zonder hond
Moderator: moderatorteam
-
Winnie
- Vaste gebruiker
Hoi,
Ik ben Winnie en heb (nog) geen hond, maar het leek me al wel leuk om hier wat rond te kijken en ervaringen van mensen met honden te lezen.
Ik ben Winnie en heb (nog) geen hond, maar het leek me al wel leuk om hier wat rond te kijken en ervaringen van mensen met honden te lezen.
Laatst gewijzigd door Winnie op 03 mar 2015 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Nieuw: zonder hond
Welkom Winnie.
Verstandig gat je je eerst wat komt inlezen op een hondenforum.
Dat kan je veel ellende besparen zoals velen die impulsief een hond aanschaften zonder zich eerst in het een en ander te verdiepen.
Verstandig gat je je eerst wat komt inlezen op een hondenforum.
Dat kan je veel ellende besparen zoals velen die impulsief een hond aanschaften zonder zich eerst in het een en ander te verdiepen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Winnie
- Vaste gebruiker
ik ben in ieder geval al wel achter heel veel info aangegaan. Heb in principe een hondenschool uitgezocht, heb eventueel oppas mocht ik weg moeten en de hond kan nog niet alleen blijven, ik weet wat een verzekering gaat kosten, weet de hondenbelasting, heb traphekjes aangeschaft, zodat mijn katten ook een 'veilig' gebied hebben, omdat zij geen honden gewend zijn (de hond die ik eventueel op oog heb is wel gewend aan katten).
weet waar de losloopgebieden in de buurt zijn, dus qua praktische info ben ik al best ver.
Verder zal ik bewust niet voor een pup gaan, ik weet dat het leuk en schattig is, maar ik weet zeker dat een pup voor mij op dit moment geen goede keus is, dus ga voor een hond van ongeveer een jaar, die dus al wat basiskennis heeft, maar ook nog jong genoeg is om lekker flexibel te zijn!
weet waar de losloopgebieden in de buurt zijn, dus qua praktische info ben ik al best ver.
Verder zal ik bewust niet voor een pup gaan, ik weet dat het leuk en schattig is, maar ik weet zeker dat een pup voor mij op dit moment geen goede keus is, dus ga voor een hond van ongeveer een jaar, die dus al wat basiskennis heeft, maar ook nog jong genoeg is om lekker flexibel te zijn!
- Feather__
- Zeer actief
Welke hond heb je op het oog?
Nederlands asiel? Buitenlands hondje van een stichting? Een herplaatser?
Vertel!
Nederlands asiel? Buitenlands hondje van een stichting? Een herplaatser?
Vertel!

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Welkom
.
Klinkt alsof je je inderdaad al flink ingelezen en geïnformeerd hebt; veel plezier met verder lezen/vragen
. Wij op het HF zijn altijd héél nieuwsgierig en zien graag foto's van hondjes, dus ook van het hondje dat jij op het oog hebt
.
Klinkt alsof je je inderdaad al flink ingelezen en geïnformeerd hebt; veel plezier met verder lezen/vragen
-
Winnie
- Vaste gebruiker
ja ben er echt heel erg mee bezig geweest de laatste tijd. Enige waar ik nog niet uit ben is wat voor voer ik ga geven. Vanuit de kattenwereld ken ik de discussies over vers versus brok, dus dat zal hier ook wel geval zijn, maar daar ben ik me nu nog op aan het oriënteren.
Dit is de hond die ik op het oog heb:

Dit is de hond die ik op het oog heb:

- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
- Aantal honden: 2
Wat een lieverd!!
Beetje brutale vraag, maar wat heeft ie aan zn achterpoten??
- dagmar88
- Zeer actief
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
-
Winnie
- Vaste gebruiker
hier kun je zien wat ze heeft aan haar achterpoten...ninnie schreef:Wat een lieverd!!
" onclick="window.open(this.href);return false;
zeker het begin is erg schokkend, dus als je problemen hebt met zwaargewonde honden kun je beter niet kijken
- Dutch_Dynamite
- Actief
- Mijn ras(sen): Mix bordercollie/alaskan malamute
Wat mooi om te zien hoe ze is opgeknapt en dat ze toch nog mensen durft te vertrouwen!
Leuk meisje lijkt me zo
Als het allemaal lukt: veel plezier met haar!
Leuk meisje lijkt me zo
Als het allemaal lukt: veel plezier met haar!
- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
- Aantal honden: 2
Dat mensen tot zoiets in staat zijn! Maar hoe bewonderingswaardig dat ze alsnog de mensen zo vertrouwd en zo vrolijk is!
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
-
Winnie
- Vaste gebruiker
ik hoop het, moet nog wachten op reactie van de stichting en dan is het nog afwachten of ze vinden dat wij een match zijn...
-
Sterre
Wat een ontroerend filmpje. Zo vrolijk als ze op het einde is. Wat een heerlijk hondje. Ik hoop voor je dat ze bij jou komt.Winnie schreef:ik hoop het, moet nog wachten op reactie van de stichting en dan is het nog afwachten of ze vinden dat wij een match zijn...
-
Winnie
- Vaste gebruiker
wanneer kan ik trouwens antwoorden in andere topics schrijven? heb vrijdag geloof ik al toegang aangevraagd...
- Feather__
- Zeer actief
- Bishy
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!

- kaatjuh89
- Vaste gebruiker
Wat super, ik zal voor je duimen!
Ik ben hier ook nog niet zo lang op het forum en heb ook NOG geen hond haha! Net zoals jij ben ik informatie aan het lezen, etc. De tijd moet goed zijn om een hond te nemen.
Voor informatie en adviezen ben je hier echt op de goede plek! Iedereen is erg meedenkend. Welkom!
Ik ben hier ook nog niet zo lang op het forum en heb ook NOG geen hond haha! Net zoals jij ben ik informatie aan het lezen, etc. De tijd moet goed zijn om een hond te nemen.
Voor informatie en adviezen ben je hier echt op de goede plek! Iedereen is erg meedenkend. Welkom!
Whoever said that diamonds are a girl's best friend, never owned a dog.
-
Winnie
- Vaste gebruiker
hey leuk dat jij ook op zoek bent naar een hond... ik heb helaas nog niets gehoord, ben echt heel ongeduldig 
@alma: bedankt voor het toelaten...
@alma: bedankt voor het toelaten...
- Feather__
- Zeer actief
Ohh ik ken het. Wachten duurt zo lang. En dan hoor je wat en dan moet je nooooggg meer wachten namelijk op het huisbezoek.
Ik bleef maar denken, 'oh jee, wat nou als ze ons niet goed vinden? Dan krijgen we d'r niet!'
Ik bleef maar denken, 'oh jee, wat nou als ze ons niet goed vinden? Dan krijgen we d'r niet!'

- kaatjuh89
- Vaste gebruiker
Ja ik blijf nog even kijken
Zet je hier een berichtje als je de hond hebt?
Whoever said that diamonds are a girl's best friend, never owned a dog.
- Luckyday
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising border collie
- Contacteer:
Welkom! En wat een lieverd zeg! Wat fijn voor hem/haar als ze naar jou toe mag komen! Duimen hier!

True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
-
Winnie
- Vaste gebruiker
helaas blijf ik nog even zonder hond, de duimen van iedereen waar ik wel heel blij mee ben, hebben helaas niet geholpen. Aangezien mijn katten geen honden gewend zijn, durven ze het niet aan om Shiva hierheen te halen met het risico dat het dus mis gaat.
Ook een 2-de hond van Aai die ik hoog had zitten wordt niet bij katten geplaatst helaas...
Dus ga nu weer even rustig bekomen hiervan en dan alsnog weer rustig rondkijken. Tot zover iedereen bedankt voor het medeleven!
Ook een 2-de hond van Aai die ik hoog had zitten wordt niet bij katten geplaatst helaas...
Dus ga nu weer even rustig bekomen hiervan en dan alsnog weer rustig rondkijken. Tot zover iedereen bedankt voor het medeleven!
- Feather__
- Zeer actief
Re: Nieuw en blijft nog even zonder hond
Oh echt.. Dat is wel stom. Hadden ze geen achtervang? Als Yindi hier niet gepast had was er sowieso een opvanggezin die haar dan zou overnemen van ons. Gelukkig was dit niet nodig.
Kijk eens op de site van dierenhulp zonder grenzen, zitten ook hele leuke hondjes. Of DAN (dogs adoption nederland, al deed die ook moeilijk over een hondje uit het buitenland naar nl halen.)
Kijk eens op de site van dierenhulp zonder grenzen, zitten ook hele leuke hondjes. Of DAN (dogs adoption nederland, al deed die ook moeilijk over een hondje uit het buitenland naar nl halen.)

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat jammer. Toch veel plezier gewenst met de verdere zoektocht.
-
Pino2012
- Actief
Welkom winnie! Wat jammer dat ze niet bij katten geplaatst worden. Als je niet weet hoe jouw katten reageren, kun je misschien eens bezoek regelen die langskomen met honden?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Welkom! Jammer dat het met Shiva niet doorging.
Misschien kun je op zoek naar een hond die al in een opvanggezin met katten zit, zodat je weet dat dat geen probleem zal zijn?
De katten vinden het misschien even niet zo leuk, maar als de hond ze met rust laat, gaat dat meestal snel goed.
Succes in ieder geval en leuk dat je je zo goed voorbereidt!
Misschien kun je op zoek naar een hond die al in een opvanggezin met katten zit, zodat je weet dat dat geen probleem zal zijn?
De katten vinden het misschien even niet zo leuk, maar als de hond ze met rust laat, gaat dat meestal snel goed.
Succes in ieder geval en leuk dat je je zo goed voorbereidt!
- Bishy
- Zeer actief