Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

An American Dog In Fwieslond

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
MorganMama
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Pointer
Aantal honden: 1

An American Dog In Fwieslond

Ongelezen bericht door MorganMama »

Jahaaa, echt waar hoor. Deze gezonde hollandse meid heeft bijna tien jaar in het warme Florida gewoond. Ben toen getrouwd, en lig nu in scheiding, tsja, zo gaat dat, ander onderwerp.

Maar ik heb dus lekker wel de hond mee terug naar Nederland genomen! Mijn cutie sweetiepie, mijn lieve drukke snuffelende Pointer, disguised as a Dalmatian. Hij ziet er dus uit als een Dalmatier (alhoewel ik dat niet vind, Dalmatiers zijn ietsje groter en hebben een net iets andere lichaam structuur, lijkt me duidelijk). Maarja, mensen zeggen altijd meteen 'He kijk een Dalmatier!!' .. Ik grom dan altijd maar lichtelijk geirriteerd en binnensmonds dat het een trotse Pointer is.

Morganny is van Florida naar Friesland verhuisd. Laten we zeggen dat hij er minder problemen mee had dan ikzelf. Ik werd midden in de nacht wakker omdat ik koude tanden(!!) had, ik verzin het niet. En terwijl ik letterlijk mijn mond en kin vasthield van de ellende lag Meneer doodleuk naast mijn bed luidruchtig te snurken. Zijn kortharige vacht was binnen een week twee keer zo dik en ook opeens .. zacht! In Florida had hij alleen een zachte vacht rond zijn gezicht en oren, derest was behoorlijk ruw. Wellicht ook door het vele zwemmen in zeewater en de overdadige zonneschijn.

The Dude is natuurlijk een 'rescue', dat is net zoiets als een asielhond die gevonden is op straat. Hij was aangereden door een bus en had zijn bekken gebroken. Ik zag hem voor het eerst op foto's op het Internet, en somehow there was a connection. Ik kan het ook niet echt uitleggen, ik dacht dat ik altijd een katten mens was.. Maar toch, er zat iets in de ogen van dit kereltje.. Een stemmetje in mijn achterhoofd protesteerde nog: "Doe even verstandig! Pointers zijn super hoog op de energierijke rassen, dan heb je geen leven meer, domme gans! En dan hebben we het nog niet eens over de seperation anxiety!! Niet doen! Niet. Doen. !! .. Do Not Do This!"

Ik heb er nooit spijt van gehad. :I:

Meest recent: Mijn ouders die maar naar hem blijven gillen: 'Op je plaats! Op je plaats!' Morgan doet niks, begint zich zorgen te maken, en zoekt oogcontact met mij. Rustig kijk ik hem aan en zeg zachtjes: 'Go lie down babe.' En voordat ik uitgesproken ben gaat hij liggen op zijn aangewezen plek. So funny. :wink:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: An American Dog In Fwieslond

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Haha, leuk zo'n Amerikaanse hond op het forum. Welkom!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Leuk verhaal, ik lees het net voor aan mijn man. Ik: Aaaah zielig voor die hond, aangereden!
Hij: Nee, zielig voor die vrouw weeeer een pointer, daar is niet mee te leven! Is er weer eentje in die blik getrapt. (zie mijn onderschrift voor onze Griekse pointer) :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Welcome back to the Netherlands. :mrgreen: 1 van mijn honden is een "rescue" uit Australië en dus ook Engelstalig opgevoed, ik begrijp waar je het over hebt. :wink: De oudste komt uit Amerika en de jongste uit Canada, maar die zijn als pups als naar het koude kikkerlandje gekomen.

Ben nu wel benieuwd naar die Dalmatische Pointer van je. Dus: foto's graag. :engel:
MorganMama
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Pointer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door MorganMama »

Thank you Moderator!

Hanneke2; Thank you ma'am!

Shima; Heb net bij FAQ gekeken hoe je fotootjes kan posten maar whoa, technisch verhaal voor mij. Tech talk, aarrggh! :blont:

Rataplan; je man heeft helemaal gelijk, toen Morgan jonger was, was het soms echt een wild beest. Ik heb twee jaar lang 5-6 dagen per week zo'n 2-3 kilometer met hem gezwommen, en mijn ex ging dan ook nog met hem rollerbladen of fietsen. Nog nooit zo'n hoge energie in een hond gezien! Hij is nu veel ouder, hij wil nog graag, maar kan niet meer zo goed. Maar zwemmen was echt zijn favorite thing to do, werd hij zeer blij van.

Leuk! Nu even door de onderwerpen heen browsen :o
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”