Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uit frustratie gelinkt

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Lilly Riderikes
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Uit frustratie gelinkt

Ongelezen bericht door Lilly Riderikes »

Dag Allemaal,

Mijn naam hier te forum is Lilly.
Ik kom hier aanwaaien omdat ik vreselijk gefrustreerd ben naar aanleiding van de gang van zaken rond het puppy van vrienden van mij.
En ik mogelijk dat puppy in huis krijg.
Daarbij kan ik wel wat hulp gebruiken.

Personalia:
Leeftijd; 25.
Gezinssamenstelling; Partner 42, mij, deeltijd dochter 17.
Gerelateerde hond:
Puppy 9 weken, Kruising (mechelse) Herder/Stafford terriër.
Woonsituatie: Flat.

Mijn vragen:
Waar ligt de verantwoordelijkheid van de verkoper als het gaat om het goed terecht komen van de puppies?
Welke weerslag kan een slechte start hebben op het gedrag van puppy?

Groetjes,
Lilly
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Uit frustratie gelinkt

Ongelezen bericht door Hylos »

Welkom op het forum.

Heb je eerder een hond gehad? Ik vind dit namelijk persoonlijk één van de heftigste kruisingen die er is :80:
Afbeelding
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Zo, maak je borst maar nat met deze kruising :mrgreen:

Welkom op het forum. Hopelijk vind je de hulp die je zoekt :ok:
Lilly Riderikes
Vaste gebruiker

Dag Hylos en anderen,

Het lijkt mij ook een van de heftigste kruisingen.
Ik heb zelf niet eerder een hond van mezelf gehad, wij hadden vroeger thuis wel een poosje een hond en regelmatig oppas hondjes.
Ik hoop me vooral goed in te lezen en mijn psychologie achtergrond om te scholen naar hondachtigen.

Mijn partner heeft wel een keer een hond gehad en opgevoed.

Het hele verhaal zal ik ook maar hier neerzetten:

Twee jeugdigen, 21 en 19 jaar, met kleine 1 jaar.
Wonen begeleid zelfstandig, hebben daar de mogelijkheid te overleggen over huisdieren.
Hebben ze nog niet gedaan als ze de pup aanschaffen. Na een week blijkt dat ze hem niet mogen houden.
Kunnen hun huis, flat, nog niet schoonhouden.
Zitten financiëel krap/ hebben financiëel nog weinig overzicht.
Krijgen van vriend van moeder een puppy met toebehoren.
Het eerste weekend dat het puppy er is moet het al uit logeren want de jeugdigen hebben een weekend elders plannen.
Dus nog niet zindelijk, in de eerste week thuis weg, al 2 gezinnen gezien.

Als eerste vind ik dit geen hond voor bij kleine kinderen.
Ten tweede vind ik dit geen hond voor op een flat.
En ten derde is dit een hond die baat heeft bij een sterke leider.

Het weekend dat de pup uit logeren was, ben ik ingestonken, dus wij zijn het tweede adres waar de pup wat gewend is.
Dat is de doorslaggevende reden waarom ik hem over zou willen nemen.
Gelukkig houden zowel mijn partner als ik van wandelen, dus lichaamsbeweging zal ze wel krijgen. En is mijn partner nu werkloos, dus kan hij aandacht besteden aan haar opvoeding.

Maar: In hoeverre is de fokker aansprakelijk als ze een puppy aan zo'n gezin verkopen?
Laatst gewijzigd door Lilly Riderikes op 23 mar 2015 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

heel ver uit de buurt blijven en kijken of de fokker de hond nog terug wilt. Zou mij een maatje of tig te veel zijn, met een beetje pech een super scherpe agressieve hond, nee dank je
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Helaas niet volgens mij, hou er zelf ook rekeningmee dat dit type hond meer nodig heeft dan enkel wandelingen, daar zul je mee aan de slag moeten en met een beetje pech, wandel je niet zo heel erg makkelijk en moet je tzt alle andere honden mijden.
Dat ze op een flat wonen is overigens niet eens relevant, de rest wel natuurlijk. Ik woonde met mijn mechel en tatra ook op een flat.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lilly Riderikes schreef: Gelukkig houden zowel mijn partner als ik van wandelen, dus lichaamsbeweging zal ze wel krijgen. En is mijn partner nu werkloos, dus kan hij aandacht besteden aan haar opvoeding.
Verkijk je er niet op. Mijn stafford kruisng doe je absoluut geen plezier met gewoon wandelen.
Is het ook nog leuk met een hond die niet los kan, haar energie op allerlei manieren kwijt moet, honden die op de jouwe afkomen wil bijten, je binnenshuis met sluizen en sloten moet werken, ook je puberdochter?
dagmar88
Zeer actief

Lilly Riderikes schreef: Maar: In hoeverre is de fokker aansprakelijk als ze een puppy aan zo'n gezin verkopen?

Een verantwoordelijke fokker fokt deze kruising niet.
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Welkom hier!

Van een fokker hoef je niks te verwachten. Een goede fokker selecteert waar de pups terechtkomen en zal met de situatie die jij omschrijft nooit akkoord gegaan zijn, dus je kunt er wel vanuit gaan dat de hondjes niet geplaatst zijn bij de beste koper, maar gewoon bij wie ze wilde hebben. Daarnaast hoop ik dat goede fokkers niet aan dit soort kruisingen beginnen...

In principe zou ik dit type hond niet aanraden als eerste hond, maar als je er serieus mee aan de slag wilt (ook op cursus gaan dan, niet alleen boeken lezen) en de tijd hebt om het dier goed te begeleiden richting volwassenheid denk ik dat de hond sowieso beter af is bij jullie dan bij de huidige eigenaren. Het voordeel is dat het nog een pup is. Het is een heftige kruising, maar het dier is nog jong en er is dus nog niet veel tijd geweest om hem te verpesten. Je kan op dit punt nog veel goedmaken. Maar je moet het wel doen omdat je toch al een hond wilde en ook alleen als je de intentie hebt om veel tijd en energie in dit dier te steken. Het is nu nog niet jullie verantwoordelijkheid, maar als je voor dit dier gaat komt er wel veel verantwoordelijkheid en toewijding bij kijken. Met alleen wandelen ben je er niet, trainen kost ook veel tijd en dit soort honden krijgt ook graag een 'taak'.
Lilly Riderikes
Vaste gebruiker

Ik heb zo juist de verkoper gesproken, die heeft de honden ergens anders dan waar ze zelf zit dus dat is ook al geen goede actie.
Ik heb haar gevraagd of de hond terug kan, kan niet, tenzij er een goede plek voor haar is.
En anders doe ik haar ook niet terug.
Ik ben altijd positief tegenover het hebben van een hond, de flat is wel altijd de reden geweest om het niet te doen. Ik gun mijn hond een tuin/ruimte om te kunnen dollen.

Ik heb stafford terriër gezegd, is dat hetzelfde als amerikaanse stafford of is dat weer anders?

Een puppycursus komt er zeker, en ik denk dat ik haar plezier doe met trainen richting behendigheidswedstrijden ofzo... net hoe dat gaat lopen.

-Onderstaande advertentie is van de pup-
Afbeelding
mooie puppys te koop geboren 17-01-2015
4 teefjes beschikbaar
allebij de ouders aanwezig.
de ouders zijn hele lieve en waakse honden en kunnen met kinderen
vader is een mechelse herder kruising americaanse stafford
moeder is een hollandse herder kruising americaanse stafford

de pups zijn speels en drinken & eten goed (caro croc puppybrokken)
zijn geent gechipt en hebben een paspoort gezondheids controle gehad bij de dierenarts
zijn bij 2/4/6/8 weken ontwormt
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou bij een kruising als dit van het ergste uitgaan: manscherp en hondscherp. Het kan natuurlijk zo zijn dat je bij deze pup toevallig de mensvriendelijke kant van de amstaff hebt en de hondvriendelijke kant van de herders, maar daar zou ik absoluut niet van uit gaan. Dan kan het alleen maar meevallen....
En inderdaad: zowel de staff-kant als de herder-kant vraagt om flink veel mentale uitdaging en een heel goede roedelleider. Verkijk je daar alsjeblieft niet op. Ga maar uit van een paar keer per week naar cursus om enigszins te voldoen aan de behoefte aan werk....
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Welkom, maar houd je handen af van dit soort honden.
Je hebt dan wel een psychologische achtergrond, maar daar kom je niet ver mee.
Vergelijk het maar even met een psychopaat die levenslang TBS heeft.
Waarvoor je altijd op je hoede dient te blijven. Want vroeg of laat slaan ze, onaangekondigd en genadeloos toe.
Het zijn toch wel overwegend de psychopaten onder de honden.
Neem die ellende van anderen niet op je, daar krijg je spijt van.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

IK ben verbijstert dat iemand de moed heeft gehad om deze kruising te fokken :O:
Ouders zijn dus 3 verschillende soorten rassen, neem alle negatieve ras eigenschappen van deze rassen en wil jij daarmee leven?
En dan nog de rassen van de voorouders die je waarschijnlijk niet weet welke deze zijn. Deze combi lijkt mij levensgevaarlijk, ga er maar vanuit dat je nooit gezellig op een zondag relax in het bos kan wandelen. Onderschat ook niet dat je zomaar een sport met deze kruisingen kan gaan doen. Mogelijk dat menig hondenschool deze kruising niet eens toe laat.

Succes met het nemen van de juiste beslissing.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Jeetje, wat een bizarre kruising.

Als ik jou was zou ik daar niet aan beginnen, ook al is je bedoeling goed.

Verder welkom hier :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou het gewoon doen. Je kent de pup, leert erover en jullie hebben tijd genoeg.
Dingen als een eerste hond is onzin. Ik nam ook geen Golden als eerste hond om maar dingen uit te proberen.
Je leert juist van een hond met uitdaging het meest.
Ik ken trouwens een hond een zelfde soort kruising en dat is een geweldig beest. Die heeft het beste van beide.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben toch wel een heel klein beetje wat gewend intussen, maar dit lijkt me toch wel een moeilijk portret. En dan zeker als eerste hond. En dat zeg ik echt niet snel.
Scherpte, stugheid, hond agressie, het hoeft allemaal niet zo te lopen. Maar een makkelijke zul je er waarschijnlijk niet aan hebben.

Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Al kan het natuurlijk ook ontzettend goed uitpakken.
dagmar88
Zeer actief

Daisy@ schreef:Ik ben toch wel een heel klein beetje wat gewend intussen, maar dit lijkt me toch wel een moeilijk portret. En dan zeker als eerste hond. En dat zeg ik echt niet snel.
Scherpte, stugheid, hond agressie, het hoeft allemaal niet zo te lopen. Maar een makkelijke zul je er waarschijnlijk niet aan hebben.

Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Al kan het natuurlijk ook ontzettend goed uitpakken.

Ik ken er inderdaad één die volledig aan die beschrijving voldoet. Het is een prachtige hond en de baas is een mevrouw die weet wat ze aan de lijn heeft.
Maar ontspannen lopen is het niet, nooit.
Cleva schreef:Ik vind benamingen als psychopaat echt wel iets overdreven.
Wolfsblut neemt toch niemand serieus op dat gebied.
Sla die maar gewoon over TS :lol1:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het kan absoluut goed uitpakken als je weet wat je in je handen hebt.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik heb een kruising rottweiler/am staff/pittbul/labrador gehad. Was voor mij en man (en familie vrienden die ze van pup af kende) een wereldhond. Zij was ook heel goed trainbaar. Superbraaf, grote bereidheid om samen te werken. Kon niet samen met andere honden en vreemd volk, dan deed ze écht lelijk. Doordat ze goed te trainen was, gaf dat in ons geval geen problemen. Als ze losliep en ik riep, kwam ze altijd, direct in iedere situatie en ze liet het wegsturen van andere honden/mensen aan mij over. 2 Andere pups uit het nest, woonden verderop in de straat, daar verliep het net zo (ook heel veel tijd aan taining ingestoken en wisten wat ze aan de riem hadden). Ik zou nu niet meer voor een dergelijke kruising kiezen, maar van haar heb ik nooit spijt gehad.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik wil net zeggen ik denk dat zo pup in goede ervaren handen best goed kan gaan als je er tijd in steekt
Afbeelding
Lilly Riderikes
Vaste gebruiker

Er is nog een mogelijkheid dat het hondje naar een andere plek gaat.

Blijkt dat geen vertrouwde plek te zijn komt ze waarschijnlijk echt naar ons.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

De kruizing hoeft geen probleem te zijn mits je er zelf ook tijd en aandacht insteekt.
Heb zelf ook kruising herder stafford gehad was kwa uiterlijk er niet direct aan af te zien.

Een schat van een hond. Heb haar als herplaatser genomen toen ze 6 was en heb haar nog 8,5 jaar bij me mogen houden.

Thuis kon ik haar blindelings met alles vertrouwen, katten konijnen ratten etc.. alleen andere honden waren altijd een probleem.. een enkeling mocht ze maar de meeste niet. Dit was buiten idem en ging ze achter katten aan. Wat ik haar kop zat zat niet in haar kont en ze had een duidelijke eigen wil en kon een grote bek opzetten.

Dit was ook mijn eerste echter eigen hond toen ik op me zelf ging wonen, kan me geen betere hond wensen. Ondanks ik bij mijn ouders altijd honden heb gehad heb ik van haar erg veel geleerd ook door goed te observeren.

Zie foto

Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik moet zeggen dat dat hondje op de foto er niet uitziet als zijnde 8 weken...Wanneer is die foto gemaakt?
Lilly Riderikes
Vaste gebruiker

Dat is de foto uit de advertentie waarin ze aangeboden werd. Ik weet niet honderd procent zeker of het haar is of een zusje.
Lijkt ze je daar ouder of jonger? Jonger kan, ouder zou vraagtekens doen rijzen.
Lilly Riderikes
Vaste gebruiker

Ha Cleva,

Ik snap waar je over denkt.
Ik heb mn pro's en mn contra's...
Ik heb heel veel zin om met de pup aan de slag te gaan.
Maar ik weet ook dat het een verantwoordelijkheid is, dat je er de komende 12 jaar aan vast zit.
En dat ik graag tijd zou hebben om me goed voor te bereiden.
Daartegenover vind ik het geen slechte start, ik heb haar al even meegemaakt, en wij hebben gekozen dat ze hierheen mag.
Bij een moeilijk moment zal ik vooral op mezelf schelden en kijken wat ik anders zou moeten doen.
Niet zozeer schelden op in de maag gesplitst.

Vandaag hoorde ik dat ze mogelijk ergens anders heen zou gaan, en ik ben er behoorlijk verdrietig van hoewel ik voor haar het beste wil.
Dus ik zit te duimen dat ze goed terecht komt, en hoop stiekem dat goed terecht bij ons is en niet bij een ander.
Laatst gewijzigd door Lilly Riderikes op 24 mar 2015 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Gewoon bellen en zeggen dat je haar wilt hebben.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

dagmar88 schreef:
Lilly Riderikes schreef: Maar: In hoeverre is de fokker aansprakelijk als ze een puppy aan zo'n gezin verkopen?

Een verantwoordelijke fokker fokt deze kruising niet.
:ok:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lilly Riderikes
Vaste gebruiker

Valerie schreef:Gewoon bellen en zeggen dat je haar wilt hebben.
Was het maar zo makkelijk.
Hond is ze gegeven door een vriend.
Nu moet de hond weg...
en raad eens...
Vriend wil geld dat hij voor de pup betaald heeft terug, (aanschaf en vaccinatie).

-Hoezo eens gegeven, altijd gegeven-

Nu is die vriend niet bereikbaar, alleen via het gezin.

-Een volwassene zou toch moeten snappen dat je een gezin in deze situatie geen hond geeft :gvd:

Nou... bij het gezin is het duidelijk dat de hond bij ons welkom is voor het bedrag dat ik bied.
En ze neigen er steeds verder toe... maar ik moet ze wel de tijd geven om erachter te komen dat ik een reëel bod heb gedaan.
En ik wacht liever iets langer, dat het in goed begrip gaat dan dat ik er achteraf wat verweten wordt.

Ik hoop dat je het hele verhaal niet te :vaag: vind. Zo gaat het hier nu eenmaal.
Lilly Riderikes
Vaste gebruiker

Dat klopt, maar ik moet het bedrag nu betalen, en er rekening mee houden dat er binnen een maand nog een puppycursus, vaccinatie, enz bij komt.
Ik ben bereid voor een hond die ik wil te betalen, maar niet meer als ik per direct over heb. Als ik weet dat ik over een half jaar een puppy wil kopen dan kan ik een potje voor haar aanleggen. Nu moet ik dat van het huishoudbudget aftrekken.
Ik ben gewoon niet de persoon die zichzelf financieel in de problemen wil brengen om een beest te redden.
Daar zit wel degelijk verschil in.
Gefrustreerd...

Snap je?
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”