Wij zijn een gezin met 2 kinderen (2 en 4 jaar). Na bijna negen met hebben we onlangs het moeilijke en verdrietige besluit moeten nemen om afscheid van onze lieve beagle te nemen en haar te laten inslapen.
Na intern familieberaad hebben we ervoor gekozen om nu voor een ander ras te gaan. Na heel wat zoeken op internet zijn we bij een Zwitserse herder uitgekomen.
De bedoeling was dat we na de zomervakantie weer voor een pup zouden gaan. Maar goed, sommige dingen zijn nu eenmaal niet te plannen. Wij waren aan het kijken welke fokker ons aansprak aangezien we er al snel achterkwamen dat deze honden vaak al voor de geboorte gereserveerd zijn. Toen mijn man Guus tegenkwam op een site van een fokker en zag dat zijn geboortedatum gelijk lag aan die van mijn oudste zoon (die heel veel moeite had met het overlijden van onze beagle), was hij eigenlijk al verkocht. Wij zijn nog wel bij twee fokkers wezen kijken om vergelijkingsmateriaal te hebben, maar bij die andere fokker hadden we geen goed gevoel.
Guus is een heel lief, en aanhankelijk hondje. We moeten er heel erg aan wennen dat hij veel meer op ons gericht is en ons geen minuut uit zijn ogen verliest. Gisteren zijn we gestart met de puppycursus en hij pakt het allemaal heel snel op.
Ik hoop hier op het forum veel tips en trucs te krijgen aangezien het al weer een tijd geleden is dat we een pup in huis hadden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen!
Moderator: moderatorteam
-
Guus2015
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Even voorstellen!
Welkom en veel plezier met je pup!
(Foto?)
(Foto?)
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!

-
Guus2015
Dank jullie wel! Fotootje volgt nog, moet ik eerst even uitvogelen hoe dat werkt