Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
S@ndr@ schreef:een van de grootste overwegingen zijn toch de betere ISO prestaties, denk ik, en het net wat meer allround zijn, om het even op een rijtje te zetten voor je
dank je - dat wat precies wat ik wilde weten heb inderdaad een leuk grafiekje gezien van de ISO prestaties. scheelt idd heel veel tov de 7D
nou, zie nu al uit naar je foto's
Ik heb dan sinds 3 dagen een nieuwe Nikon (d7100) en man o man die ISO prestaties zijn echt fantastisch ten opzichte van mijn oude camera. Maar ja, de oude was ook uit 2006. Er is veel verbeterd in de tussentijd
en Shibby, het is idd een hele mooie foto! die tevreden kop...
Dat koppie idd en ook de scherpte en wazigheid op precies de goede plekke. Ben er gewoon helemaal content mee en dat heb ik niet vaak
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Mag ik jullie als fotografiekenners een vraag stellen? Ik heb een redelijk oude camera, een Lumix (typenr. niet bij de hand). Vooral actiefoto's mislukken standaard door een veel te lange shutter lag. Ik wil een leuk en betaalbaar (max. 300 à 350 euro) alternatief voor een spiegelreflexcamera, een snel toestel met goede zoomfunctie en stabilisator. Autofunctie is handig, maar aangezien ik me meer in fotografie wil verdiepen wil ik ook handmatig kunnen instellen.
Ik wil het toestel gaan gebruiken voor vakanties, wil er evt. een (online) cursus mee kunnen doen en natuurlijk veel (actie)foto's van mijn hond maken.
Al zoekend kwam ik zelf twee toestellen tegen:
- Sony DSC-HX300
- Panasonic Lumix FZ200
Zou een van beide jullie voorkeur hebben en zo ja, waarom? Of kunnen jullie alternatieven aanraden in mijn prijsklasse?
Ik heb als kleine bij camera een panasonic lumix, en kan er alleen maar heel positief over zijn, de sony heb ik geen erving mee, dus ik kan er niets over zeggen
Lieske1977 schreef:Mag ik jullie als fotografiekenners een vraag stellen? Ik heb een redelijk oude camera, een Lumix (typenr. niet bij de hand). Vooral actiefoto's mislukken standaard door een veel te lange shutter lag. Ik wil een leuk en betaalbaar (max. 300 à 350 euro) alternatief voor een spiegelreflexcamera, een snel toestel met goede zoomfunctie en stabilisator. Autofunctie is handig, maar aangezien ik me meer in fotografie wil verdiepen wil ik ook handmatig kunnen instellen.
Ik wil het toestel gaan gebruiken voor vakanties, wil er evt. een (online) cursus mee kunnen doen en natuurlijk veel (actie)foto's van mijn hond maken.
Al zoekend kwam ik zelf twee toestellen tegen:
- Sony DSC-HX300
- Panasonic Lumix FZ200
Zou een van beide jullie voorkeur hebben en zo ja, waarom? Of kunnen jullie alternatieven aanraden in mijn prijsklasse?
Mijn dank is groot!
Voor die prijs kun je ook een spiegelreflex halen.
Valerie schreef:
Voor die prijs kun je ook een spiegelreflex halen.
Weet ik -zou ik in mijn hart ook het liefst doen- maar die zijn doorgaans een stukje zwaarder en dan zit je met verwisselen van lenzen. Niet zo geschikt voor mijn verminderde handkracht en -functie.
Veel spiegelreflex camera,s zijn tegenwoordig vrij ligt, wel natuurlijk vrij groot en met een zoom lens hoef je niet van lens te wisselen. En mocht je echt een landschaps foto willen maken zou je een extra lens kunnen mee nemen met vast brandpunt bijv 20mm. Is toch fijner om die opties te hebben.
Ik had een lumix tijdelijk maar gebruikte toch altijd de dsl dus ja
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Lieske1977 schreef:Weet je ook het typenummer, Sandra?
sorry ik lees t nu pas, heb even een paar weken in het vermoeidheidsbootje gevaren, de mijne is niet meer te koop, heb het ding al jaren en eigenlijk is dat een geweldig teken toch, jaren lang trouwe dienst en het werkt nog steeds perfect
gewoon omdat het zo lekker is dat macro seizoen
Ik ben op zoek naar een nieuwe lens en vroeg me af of jullie me kunnen adviseren.
Ik heb een Canon EOS 450D, en zoek een lens die vooral geschikt is voor buiten actie foto's. (Agility, rennende honden, spelende honden/kinderen, etc)
Heb nu de "Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM" op het oog.
Qua zoombereik lijkt hij me ideaal, dan kan ik zowel foto's maken van mijn plak aan baas hondje als rennende en spelende honden van anderen die wat verder weg zullen zijn.
Als echte newbie op dit gebied zit ik alleen te twijfelen of het überhaupt wel past.. geen idee of alle canonlenzen op alle Canon SRL's passen?
En is dit een goede keus of kan ik beter een andere lens hebben?
Alleen vind ik het nog wat weinig mm's eerlijk gezegd. Ik ben op zo'n ren moment blij met de 250 die ik heb (die je niet helemaal naar de 250mm moet zoomen). Dat is nog wel iets om over na te denken.
Prachtige foto!
Ik heb al een 70-300mm en die 70 is me eigenlijk te veel mm.. als ik gewoon aan de wandel ben dan maak ik vooral foto's met een afstand van rond de 40 mm. En als ik zou kunnen vast ook rond de 60mm maar daar heb ik nu dus geen lens voor, en dat mis ik heel erg.
Ik heb nu een gat tussen de standaard lens die eindigt bij 55 mm en de ander die pas bij 70 begint.
Vandaar dat dit bereik me aanspreekt, dan hoef ik niet zo vaak te wisselen van lens.
Maar kunnen zoomen tot zo'n 200 is op zich wel fijner, 135 is misschien wel nog wat beperkt al zou ik dan dus kunnen wisselen van lens.. Maar ja, dat doe je niet zo makkelijk als je gewoon de hort op bent.
Oke, dat wist ik niet. Dan is die 18 - 135 misschien wel een optie, en anders de 24 - 105. Die laatste heb ik ook, en die is echt heel scherp. Scheelt wel weer 30 mm.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor Pets_Passion - als ik gewoon aan de wandel ga met Riv is een 70-200mm gewoon teveel zoom. En Aismee en je kereltje (de twee waar het ws over gaat ) zullen ook teveel in je buurt (moeten) blijven om die zoom echt nodig te hebben.
Als je voor kwalitatief betere foto's wilt gaan in de toekomst en het ook leuk vindt daar als hobby aan te werken zou ik voor de 24 - 105mm f4 gaan (850euro?). Maar als je gewoon leuke plaatjes wilt schieten en een beter bereik wil dan je nu hebt, dan denk ik dat de 28-135mm (290 euro?) een hele leuke lens is