Lila is 4- jarig gesteriliseerd teefje,
ze heeft een eetprobleem: schrokt en heeft altijd honger. Krijgt weinig brokjes, beetje vlees en veel sperzieboontjes rond 18.00u. in de ochtend 1 klein handje brokjes. (light brokjes). Ze weegt ruim een kilo te zwaar.
Sinds enkele maanden eet ze hondenkak en verder alles (eetbaars) wat ze maar tegenkomt.
Nu plast ze ook regelmatig in huis, vlak nadat ze is uitgelaten!
3x per dag flinke wandeling van minimaal 3 kwartier.
Lila drinkt niet overmatig veel.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedragsproblemen Teckel Lila
Moderator: moderatorteam
-
woudloper
- nieuw lid
-
Safari
Re: gedragsproblemen Teckel Lila
Ik zou bij http://www.dogmeat.nl" onclick="window.open(this.href);return false; paard compleet kopen. Paard is heel erg mager vlees,mijn hond is daar ruim vier kilo mee afgevallen zonder ooit een sperzieboon erbij te krijgen. Als tussendoortje een wortel, komkommer, appel of een bananenchips. Ook zou ik een voerbal kopen zodat ze iets voor haar eten moet doen. Tegen het schrokken kan je een anti-schrokbak kopen.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Re: gedragsproblemen Teckel Lila
Is ze medisch in orde? Schildklierwaardes nagekeken bijvoorbeeld en heeft ze zeker weten geen blaas/nierproblemen?
Het eten dat ze krijgt idd zo vullend mogelijk maken voor weinig calorieën. En dmv spelletjes zoals voerballen en rondstrooien in tuin/huis kan je het eetmoment verlengen. Daarnaast lekker kauwwerk erbij geven. Hoefjes of een nylabone hebben niet/weinig calorieën.
En tenslotte: Hoeveel fysieke en mentale uitdaging krijgt ze? Door veel bewegen en actie valt ze ook af zonder nog minder te hoeven eten én het daagt haar uit en verstevigt jullie band.
Iedere dag lekker lang wandelen en rennen in het bos bijvoorbeeld. en/of ga zoeken/speuren, zeker met voerbeloning (niet extra, maar haar eigen avondeten laten verdienen) maak je de meeste teckels ook wel blij. Maar er zijn ook teckels die enthousiast apporteren of een gehoorzaamheidstraining doen. Ik doe behendigheid met mijn teckel. We hebben geen wedstrijdpotentie
maar naar ons zin hebben we het wel 
Het eten dat ze krijgt idd zo vullend mogelijk maken voor weinig calorieën. En dmv spelletjes zoals voerballen en rondstrooien in tuin/huis kan je het eetmoment verlengen. Daarnaast lekker kauwwerk erbij geven. Hoefjes of een nylabone hebben niet/weinig calorieën.
En tenslotte: Hoeveel fysieke en mentale uitdaging krijgt ze? Door veel bewegen en actie valt ze ook af zonder nog minder te hoeven eten én het daagt haar uit en verstevigt jullie band.
Iedere dag lekker lang wandelen en rennen in het bos bijvoorbeeld. en/of ga zoeken/speuren, zeker met voerbeloning (niet extra, maar haar eigen avondeten laten verdienen) maak je de meeste teckels ook wel blij. Maar er zijn ook teckels die enthousiast apporteren of een gehoorzaamheidstraining doen. Ik doe behendigheid met mijn teckel. We hebben geen wedstrijdpotentie