Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik doe alles fout

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Ik doe alles fout

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat een dom mens. En misschien met alle goede bedoelingen - maar als hondentrainer moet zij weten dat het plezier in wat je doet en zelfvertrouwen een absolute voorwaarde is om leuk met je hond te trainen. Door vanalles af te keuren, heeft ze die twee voorwaarden bij je weggenomen.

Ik zou niet direct de hele hondenschool afserveren, maar bij deze trainer uit de buurt blijven. Bij ons op de KC kies ik ook mijn cursussen met zorg, want er zijn een paar trainers waar ik niets mee te maken wil hebben.
In hun ogen doe ik vast ook van alles fout, maar heb hun mening nooit gevraagd en dat ga ik ook nooit doen :mrgreen:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

ranetje schreef:
JBK schreef:
ranetje schreef:
Het gaat ook om de baas/hond combinatie.
Absoluut. Zo hadden wij een cursist waarvan de Jack hussel alle andere honden wilde opvreten. Dat vond meneer niet leuk aan de hond dus gingen we daarmee aan de slag en ging goed.
Dat diezelfde hond ieder vreemd persoon wilde bijten, vond meneer geen probleem. :19: Als iemand niet gemotiveerd is om iets te doen aan het probleem, ben ik niet diegene die hem daartoe moet overhalen. Ik meld hoe ik het ervaar, en daarmee was voor mij de kous af.
Nou ................. daar ga ik echt nog wel een paar keer over in gesprek met zo'n mijnheer hoor.
In de eerste plaats wat het voor zijn hond betekent en wat de waarschijnlijke oorzaak is..........
En ik ga o.a. voor hem uitrekenen wat hem dat gaat kosten, aangezien de WA verzekering dat op een bepaald moment niet meer gaat betalen.
Blijft hij het onbelangrijk vinden dan zijn we uitgepraat ............... en waarsachijnlijk ook uitgetraind :wink:
Dat hebben we ook gedaan, maar we konden hem niet het mes op de keel zetten. Hij zag het gewoon echt niet, of hij zag het in ieder geval niet als probleem.
Hij trainde sowieso apart, en wij wisten wat het probleem was.
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik had geen flexlijn bij me op de training, ik had netjes een leren riem meegenomen. Ik heb wel eerlijk gezegd dat ik haar thuis met een flexlijn uitlaat.

De introductieles is volgens mij bedoeld om te kijken in welke groep jij en je hond het beste passen en dit was dus eenmalig. We zouden vanaf volgende week kunnen starten in de beginnersgroep en dan moet ik gelijk voor een half jaar betalen.
Ik heb een mailtje gestuurd naar de hondenschool. Daarin heb ik geschreven dat ik vind dat de nadruk te veel werd gelegd op wat ik fout doe en dat ik dat niet prettig vind. Ik heb gevraagd of de groepslessen op dezelfde manier gaan en of ik een keer op proef mee mag doen met de beginnersgroep voordat ik besluit om daar te gaan trainen. Ik ben benieuwd :D
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Zo, voor een half jaar vooruit betalen? En als je na twee maanden toch wil stoppen, kan dat dan wel?

Hoe dan ook, ik zou idd daar een proeflesje doen in de normale les.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Goed idee om te vragen of je eerst een proefles kunt doen, zeker als je je voor een half jaar moet vastleggen. Hopelijk bevalt dat beter! :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sabi85 schreef:Ik had geen flexlijn bij me op de training, ik had netjes een leren riem meegenomen. Ik heb wel eerlijk gezegd dat ik haar thuis met een flexlijn uitlaat.

De introductieles is volgens mij bedoeld om te kijken in welke groep jij en je hond het beste passen en dit was dus eenmalig. We zouden vanaf volgende week kunnen starten in de beginnersgroep en dan moet ik gelijk voor een half jaar betalen.
Ik heb een mailtje gestuurd naar de hondenschool. Daarin heb ik geschreven dat ik vind dat de nadruk te veel werd gelegd op wat ik fout doe en dat ik dat niet prettig vind. Ik heb gevraagd of de groepslessen op dezelfde manier gaan en of ik een keer op proef mee mag doen met de beginnersgroep voordat ik besluit om daar te gaan trainen. Ik ben benieuwd :D
Of jij thuis met een flex uitlaat of niet mag je lekker zelf weten :D
Goed van je om zo'n eerlijke en duidelijke mail te schrijven. :ok:

Ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord wat je krijgt :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
aletta
Actief
Mijn ras(sen): grote witte kees

Ongelezen bericht door aletta »

de hondenschool waar ik ga daar kan je 3 lessen meedoen voor 50 cent per les, daarna is het beslissen of je lid wil worden of niet.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik word een beetje plaatsvervangend boos van je openingsbericht. Het klinkt allemaal leuk, in theorie. Maar volg gewoon je gevoel met Wilma. Volgens mij doe je dat prima. Wel goed dat je mail hebt gestuurd. Ben benieuwd.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik moet zeggen dat ik ook erg benieuwd ben waar dit was! Dit lijkt me absoluut geen normale manier van omgaan met mensen namelijk.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

ranetje schreef:
*Wolf* schreef:Waarschijnlijk een vrijwilligster, die trainster? Kan me niet voorstellen dat die gediplomeerd is eerlijk gezegd...
Mag ik even bezwaar maken tegen deze opmerking?
Alle trainers en trainsters op KC's zijn vrijwilligers.
En gediplomeerd zijn de meesten tegenwoordig ook.
Alleen zegt een diploma niet alles over de mens(trainer) en zijn kunde tot lesgeven.
Maar ga niet mopperen over vrijwilligers alsof die minder geschikt zijn om les te geven.
Er zijn fantastische trainers onder en minder goede.
Net zoals overal bij elk "beroep".

Ik ben ook altijd vrijwilliger geweest en ik heb in de jaren dat ik les heb gegeven nooit een cent beloning gekregen.
Alleen wat reiskosten toen ik les gaf bij een school nogal uit de buurt.

Hoe dat bij andere hondenscholen is weet ik niet.
De meesten zullen daar ook wel een opleiding hebben.
Een eerste les om te zien waar je staat met je hond wordt doorgaans niet gegeven door iemand die net komt kijken.
(Hoop ik :? )
O maar dat weet ik hoor. Er zijn zeer kundige vrijwilligers. Zo bedoelde ik het niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je een jarenlange opleiding tot hondentrainer aan een van de grote instituten hebt gevolgd, je op deze manier te werk gaat... ik zie dus een absolute amateur voor me, dit gedrag gaat echt alle perken te buiten.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik zou leuk blijven , je leert er altijd van hoe je de nare kantjes van jezelf leerd kennen wanneer je haar in een paar lessen over de zeik heen helpt . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat goed dat je om een proefles vraagt!

Ik vind het nare aan dit verhaal dat een mens (niet jij per se hoor) er zomaar onzekerder van kan worden. Juist met een levend wezen wil je het allemaal graag goed doen en als je dan op zo'n manier benaderd wordt dan kan dat tot gevolg hebben dat je aan jezelf gaat twijfelen. Een goede trainer heeft niet alleen verstand van zaken maar weet de materie ook nog eens zo over te brengen dat de cursist het leert.

Ik ga vanavond voor het eerst met Izzie op les. Hier gelukkig wel een beginnersgroep, volgens mij is ze een oudje tussen allemaal puppies. Ik ga meer voor mij dan voor haar omdat ik ervan uitga dat als ik leer hoe ik een puike hondenbaas ben, Izzie vanzelf een gelukkige hond wordt. Of blijft :wink:
ranetje
Zeer actief

*Wolf* schreef:
ranetje schreef:
*Wolf* schreef:Waarschijnlijk een vrijwilligster, die trainster? Kan me niet voorstellen dat die gediplomeerd is eerlijk gezegd...
Mag ik even bezwaar maken tegen deze opmerking?
Alle trainers en trainsters op KC's zijn vrijwilligers.
En gediplomeerd zijn de meesten tegenwoordig ook.
Alleen zegt een diploma niet alles over de mens(trainer) en zijn kunde tot lesgeven.
Maar ga niet mopperen over vrijwilligers alsof die minder geschikt zijn om les te geven.
Er zijn fantastische trainers onder en minder goede.
Net zoals overal bij elk "beroep".

Ik ben ook altijd vrijwilliger geweest en ik heb in de jaren dat ik les heb gegeven nooit een cent beloning gekregen.
Alleen wat reiskosten toen ik les gaf bij een school nogal uit de buurt.

Hoe dat bij andere hondenscholen is weet ik niet.
De meesten zullen daar ook wel een opleiding hebben.
Een eerste les om te zien waar je staat met je hond wordt doorgaans niet gegeven door iemand die net komt kijken.
(Hoop ik :? )
O maar dat weet ik hoor. Er zijn zeer kundige vrijwilligers. Zo bedoelde ik het niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je een jarenlange opleiding tot hondentrainer aan een van de grote instituten hebt gevolgd, je op deze manier te werk gaat... ik zie dus een absolute amateur voor me, dit gedrag gaat echt alle perken te buiten.
Amateur en vrijwilliger is niet het zelfde :tongue: :wink:

Je kunt 100 opleidingen hebben gevolgd.
Als je niet (meer) in staat bent om mensen te benaderen zoals je zou moeten doen ben je als trainer ongeschikt.
Naar mijn mening :wink:

Ik ken trainers met een basisopleiding en jaren ervaring op het veld, die perfect aanvoelen hoe er voor een combinatie getraind moet worden en trainers met een uitgebreide opleiding die zulke oogkleppen op hebben dat alles wat buiten het eigen stramien valt wordt gezien als een ernstige fout.
Dat kom je in alle soorten trainingen tegen.
Zowel bij training van mensen als van dieren.
Bij hondentrainingen zie je dat bij vrijwel alle hondensporten.
Ga bij een andere trainer trainen en alles wat je vorige trainer je heeft geleerd dien je per direct te vergeten. :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
kirstenbraam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Jack Russel en een kruizing Rhodesian Ridgeback Pyreneese berghond.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kirstenbraam »

Ik word al zon beetje verdrietig van je verhaal... Weet je zeker dat je hier wilt gaan trainen? Als je zo de grond in wordt geboord zou ik snel op zoek gaan naar een andere hondenschool. Het knuffel verhaal vind ik zwaar achterhaalt... Mijne komt dan wel niet uit het buitenland maar wij knuffelen heel wat af gedurende een dag...

Wilma speelt graag met een bal, laat haar dat dan ook lekker doen... Als ze de bal gewoon netjes terug brengt zie ik het probleem niet... En hoe moet dat dan wel niet met alle jachthonden die wekelijks of misschien wel dagelijks apporteren?

Conclusie; ik zou gaan kijken of je niet ergens anders een beter passende training/hondenschool/kc kunt vinden.

Carpe diem!
ranetje
Zeer actief

kirstenbraam schreef:Ik word al zon beetje verdrietig van je verhaal... Weet je zeker dat je hier wilt gaan trainen? Als je zo de grond in wordt geboord zou ik snel op zoek gaan naar een andere hondenschool. Het knuffel verhaal vind ik zwaar achterhaalt... Mijne komt dan wel niet uit het buitenland maar wij knuffelen heel wat af gedurende een dag...

Wilma speelt graag met een bal, laat haar dat dan ook lekker doen... Als ze de bal gewoon netjes terug brengt zie ik het probleem niet... En hoe moet dat dan wel niet met alle jachthonden die wekelijks of misschien wel dagelijks apporteren?

Conclusie; ik zou gaan kijken of je niet ergens anders een beter passende training/hondenschool/kc kunt vinden.

Carpe diem!
Ik zie dat probleem wel.
Een net iets ander spelletje met de bal en/of een bal aan een touwtje.
Ook de beste hondenscholen stellen geen prijs op een balletje weggooien als spelletje tussendoor.
In ieder geval niet bij groepen die net beginnen met gehoorzaamheidstraining.

De vergelijking met een jachthondentraining gaat helemaal niet op.
Daar wordt geen dummy of wild tussen de honden gegooid.
En al helemaal niet als tussendoorspelletje.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

kirstenbraam schreef:Wilma speelt graag met een bal, laat haar dat dan ook lekker doen... Als ze de bal gewoon netjes terug brengt zie ik het probleem niet...
Nou, thuis is dat inderdaad geen probleem, maar op training wel ;)
Je wil niet weten hoeveel knokpartijen er ontstaan door een balletje dat tussen een groep honden gegooid wordt :schrik:
Dan is een balletje aan een touwtje een veel beter idee.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
kirstenbraam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Jack Russel en een kruizing Rhodesian Ridgeback Pyreneese berghond.

ranetje schreef:
kirstenbraam schreef:Ik word al zon beetje verdrietig van je verhaal... Weet je zeker dat je hier wilt gaan trainen? Als je zo de grond in wordt geboord zou ik snel op zoek gaan naar een andere hondenschool. Het knuffel verhaal vind ik zwaar achterhaalt... Mijne komt dan wel niet uit het buitenland maar wij knuffelen heel wat af gedurende een dag...

Carpe diem!
Ik zie dat probleem wel.
Een net iets ander spelletje met de bal en/of een bal aan een touwtje.
Ook de beste hondenscholen stellen geen prijs op een balletje weggooien als spelletje tussendoor.

Bij ons op de hondenschool wordt het juist toegejuicht om net dat speeltje mee te nemen waar ze helemaal weg van zijn, is dat een bal, neem je een bal mee. Ongeacht de cursus. Wat voor net iets ander spelletje met een bal/bal aan touwtje zou jij doen?
Ze houd niet van trekspelletjes... Het lijkt me ook niet handig om in een groep de hond achter een balletje aan een touwtje te laten rennen... Ik gooi dagelijks een balletje met mijn jachthond maar deze gaat niet jagen op wild, vogels enz...

Carpe diem!
kirstenbraam
Vaste gebruiker

Ik doe alles fout

Miranda schreef:
kirstenbraam schreef:Wilma speelt graag met een bal, laat haar dat dan ook lekker doen... Als ze de bal gewoon netjes terug brengt zie ik het probleem niet...
Je wil niet weten hoeveel knokpartijen er ontstaan door een balletje dat tussen een groep honden gegooid wordt :schrik:
Dan is een balletje aan een touwtje een veel beter idee.
Ik geloof niet dat ik iets heb gezegd over een balletje tussen een groep met honden gooien heb gezegd?

Leuk puntje om te oefenen op de training?

Carpe diem!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

kirstenbraam schreef:Leuk puntje om te oefenen op de training?
Hartstikke leuk!
Kunnen de handlers meteen oefenen in gevechten afbreken :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief

kirstenbraam schreef:
ranetje schreef:

Ik zie dat probleem wel.
Een net iets ander spelletje met de bal en/of een bal aan een touwtje kan wel.

Bij ons op de hondenschool wordt het juist toegejuicht om net dat speeltje mee te nemen waar ze helemaal weg van zijn, is dat een bal, neem je een bal mee. Ongeacht de cursus. Wat voor net iets ander spelletje met een bal/bal aan touwtje zou jij doen?
Ze houd niet van trekspelletjes... Het lijkt me ook niet handig om in een groep de hond achter een balletje aan een touwtje te laten rennen... Ik gooi dagelijks een balletje met mijn jachthond maar deze gaat niet jagen op wild, vogels enz...
Ik speelde met mijn balletjesgekke hond vangbal.
Of ik slierde de bal aan een touwtje voor haar neus over de grond en als ze er op af schoot mocht ze hem pakken.
Je speelt in beginnersgroepen aan de lijn met je hond.
Samen spelen noem je dat.
Een bal gooien gaat dan niet goed in een groep (komt tussen andere honden terecht en je hebt herrie), spelen met een bal aan een touwtje kan wel (=controle over de bal).

Wat dat dagelijks spelen met je jachthond en niet achter vogels aan gaan daar mee te maken heeft snap ik niet?
Wat bedoel je?
Wat heeft dat te maken met gehoorzaamheidstraining op een trainingsveld?
Laatst gewijzigd door ranetje op 14 apr 2015 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Miranda schreef:
kirstenbraam schreef:Leuk puntje om te oefenen op de training?
Hartstikke leuk!
Kunnen de handlers meteen oefenen in gevechten afbreken :mrgreen:
Dat is misschien wel een idee :tongue:
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Reactie op mijn mail gehad. Ze vinden het jammer dat ik de introductieles zo heb ervaren en het benoemen wat ze fout zien is juist om te helpen. Ze kunnen mij niet nog een gratis les aanbieden omdat dit niet eerlijk is tegenover de andere cursisten. Ik moet nu beslissen of ik voor een half jaar bij ze wil trainen. Pffff nou dan houdt het op hoor! Ik wilde ze nog een kans geven.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Sabi85 schreef:Reactie op mijn mail gehad. Ze vinden het jammer dat ik de introductieles zo heb ervaren en het benoemen wat ze fout zien is juist om te helpen. Ze kunnen mij niet nog een gratis les aanbieden omdat dit niet eerlijk is tegenover de andere cursisten. Ik moet nu beslissen of ik voor een half jaar bij ze wil trainen. Pffff nou dan houdt het op hoor! Ik wilde ze nog een kans geven.
Je wil ze nog een kans geven en dat terwijl je er niet goed bij voelt :80:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ik doe alles fout

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik vind het niet normaal dat je voor een half jaar moet beslissen.

Ze kunnen je toch gewoon een betaalde (extra) proefles aanbieden?

Stom gedoe. Ik zou er wegwezen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou ook afhaken na zo'n mail en op zoek gaan naar een andere hondenschool.
teleurgesteld
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): zwarte Russische terrier

Ongelezen bericht door teleurgesteld »

Dat meen je niet!!!!
wat erg.

wat boven al een paar keer staat; wegwezen daar!!!

Ik was laatst met een hond van een familielid op de training van haar (ze kon zelf niet) en hoorde daar een trainer zeggen; je mag niet zeggen dat de hond niet mag blaffen, dan had je maar een goudvis moeten kopen!

De betreffende hond was al een minuut of 10 onafgebroken aan het waf-waf-waf-waf.... van die korte hoge blafjes.
Het was een grote hond, dus er zat ook nog best wat volume in. Volgens het baasje deed de hond het de héle dág zonder onderbrekingen (behalve slapen en eten dan :) )

"mijn" (tijdelijke) hond wilde achter een speeltje van een andere hond aanrennen waarop ik aan de riem trok.
ook dat was natuurlijk fout. De hond was bang voor me (leunde daarna als een echte luie retriever tegen mijn been; maar de trainer gaf aan dat dat uit angst was), aldus de trainer....

Ik blijf me verbazen over sommige hondenscholen.
Mag iedereen er maar zo een beginnen?
Is er geen keurmerk of zo?

Buiten onbetrouwbare hondenscholen (zie mijn andere posts) zijn er ook hondenscholen die een 'aparte' manier hebben om honden te behandelen.
ranetje
Zeer actief

Sabi85 schreef:Reactie op mijn mail gehad. Ze vinden het jammer dat ik de introductieles zo heb ervaren en het benoemen wat ze fout zien is juist om te helpen. Ze kunnen mij niet nog een gratis les aanbieden omdat dit niet eerlijk is tegenover de andere cursisten. Ik moet nu beslissen of ik voor een half jaar bij ze wil trainen. Pffff nou dan houdt het op hoor! Ik wilde ze nog een kans geven.
Nou dan maar niet.

Ze hebben volgens mij niet begrepen wat je probleem is.
Doet er niet meer toe.
Op deze basis zou ik zeker niet voor een half jaar bijtekenen. :wink:
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

ranetje schreef:Ik schoot bijna in de lach :oeps:

Dit is een typisch voorbeeld van een trainer die je niet moet hebben.
Goeie genade wat een stroom van onzinnigheden.
Net zoals de anderen zou ik zeggen zoek snel wat anders.

Als ik het zeggen mag, ..................
Niet jij, maar die trainster deed voor en bij jou alles fout. :8):
Amen !
ranetje
Zeer actief

teleurgesteld schreef:Dat meen je niet!!!!
wat erg.

wat boven al een paar keer staat; wegwezen daar!!!

Ik was laatst met een hond van een familielid op de training van haar (ze kon zelf niet) en hoorde daar een trainer zeggen; je mag niet zeggen dat de hond niet mag blaffen, dan had je maar een goudvis moeten kopen!

De betreffende hond was al een minuut of 10 onafgebroken aan het waf-waf-waf-waf.... van die korte hoge blafjes.
Het was een grote hond, dus er zat ook nog best wat volume in. Volgens het baasje deed de hond het de héle dág zonder onderbrekingen (behalve slapen en eten dan :) )

"mijn" (tijdelijke) hond wilde achter een speeltje van een andere hond aanrennen waarop ik aan de riem trok.
ook dat was natuurlijk fout. De hond was bang voor me (leunde daarna als een echte luie retriever tegen mijn been; maar de trainer gaf aan dat dat uit angst was), aldus de trainer....

Ik blijf me verbazen over sommige hondenscholen.
Mag iedereen er maar zo een beginnen?
Is er geen keurmerk of zo?

Buiten onbetrouwbare hondenscholen (zie mijn andere posts) zijn er ook hondenscholen die een 'aparte' manier hebben om honden te behandelen.
Wat jij dan een aparte manier vindt :wink:

Er zijn verschillende manieren om honden te trainen.
Daar heb ik niet zo'n probleem mee zo lang een hond niet in elkaar getimmerd wordt, maar gewoon eerlijk en duidelijk wordt behandeld.

Hoe dat gaat, is voor een groot deel de keuze van de baas.
Als het hem niet zint zoekt hij een andere vorm van training.
Keuze zat tegenwoordig :ok:

edit: typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 15 apr 2015 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Labjesfan
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Labjesfan »

Ik zou direct weg zijn gegaan. Trainen moet leuk zijn voor hond én baas. En ik hou van positief trainen en benaderen van hond én baas. Je bent er om te leren en niet om afgebrand te worden Kritiek is niet erg maar het is de toon die de muziek maakt
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”