Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Ongelezen bericht door gonnie »

S@ndr@ schreef:
Tiny schreef:
S@ndr@ schreef:
toots schreef:
Ik kan mij dit heel goed voorstellen hoor. Ik zou dat ook echt verschrikkelijk vinden.
Het enige wat ik aan wilde geven is dat ik vind dat er makkelijk geroepen wordt dat men de kat dan maar binnen had moeten houden. Het punt is dat de kat op eigen grond zat en ik vind het dus dat als je met je honden gaat lopen je net zo goed verantwoordelijk bent voor de schade die je hond aan brengt en als die schade aangericht wordt op een stukje grond van een ander. Vind ik het gewoon niet kloppen dat er zo iets gezegd wordt. Als je kat van zijn eigen veilige plekje wordt weg geplukt gaat het niet meer op om te roepen dat ze de kat op eigen terrein moeten houden dat is immers gebeurd.
De honden eigenaar weet dat hij of zij twee honden bij zich heeft die gewoon krachtig zijn. En dit hoeft dan zoals ik het zie niet te gebeuren. Dit is een keer gebeurd en die honden eigenaar zal daar ook wel kapot van zijn het is echt geen prettig gezicht om dat te zien alleen al. Het gaat mij hier om de reacties. Over dat de katten eigenaar de kat maar binnen had moeten houden.

Dan is het ook mijn schuld als Toots in het losloop gebied gepakt wordt door een andere hond. Had ik daar maar niet moeten gaan lopen met hem met alle gevaren vandien.

Men hoeft het zeker niet eens te zijn. Maar mijn punt lijkt niet duidelijk. En dat vind ik wel jammer.
De gelegenheid maakt altijd de dief,( dat is gewoon een vaststaand feit) maar om nu de gelegenheid als de oorzaak aan te duiden is mij ook een stap te ver hoor, dat is in mijn ogen ook een beetje afschuiven, ongelukken gebeuren - heel simpel, maar de wijzen naar elkaar is gewoon een stukje onmacht ook denk ik . en je hebt nooit alles 100% in de hand, je kunt alleen maar je best doen :U:
Maar de gelegenheid was toch ook de oorzaak? Misschien als er een hek omheen had gestaan hadden die honden er niet bij kunnen komen.
dan zou de gelegenheid altijd de oorzaak zijn en zo werkt het niet,......... er zijn meerdere partijen, had meneer er met zijn honden niet gelopen dan was de kat er ook nog geweest. ( misschien was meneer in zijn hoofd met andere dingen bezig en had meneer opgelet en zijn honden gelezen wast t ook niet gebeurt- ik zie t meestal aan mijn hond als hij iets spot) dingen komen altijd bij elkaar om fout te lopen. en t is vaak een kwestie van secondes
Kan best hoor dat die man er even niet met zijn gedachten bij was, en wat betreft je hond lezen als een hond een kat ziet gaat dat zo snel dat je er soms amper nog op kan reageren.

Mijn honden zijn er echt meesters in om heel snel te reageren, nog voordat ik wat zie wordt ik al zowat uit mijn schoenen getrokken terwijl ik er toch op bedacht ben dat er daar katten zitten.

Ik moet dan echt alle zeilen bijzetten om de meiden te houden hoor, want je wordt zowat eerst een meter vooruit getrokken, als ik daar dus had gelopen met mijn honden was het resultaat vast hetzelfde geweest, want als ik die meter verder ben zit ik al in dat minituintje.

Blij toe dat waar ik langs loop er geen minituintjes of ingepikte stukjes openbare stoep zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tiny schreef:
toots schreef: Het enige wat ik aan wilde geven is dat ik vind dat er makkelijk geroepen wordt dat men de kat dan maar binnen had moeten houden. Het punt is dat de kat op eigen grond zat en ik vind het dus dat als je met je honden gaat lopen je net zo goed verantwoordelijk bent voor de schade die je hond aan brengt en als die schade aangericht wordt op een stukje grond van een ander. Vind ik het gewoon niet kloppen dat er zo iets gezegd wordt. Als je kat van zijn eigen veilige plekje wordt weg geplukt gaat het niet meer op om te roepen dat ze de kat op eigen terrein moeten houden dat is immers gebeurd.

Men hoeft het zeker niet eens te zijn. Maar mijn punt lijkt niet duidelijk. En dat vind ik wel jammer.
Kom toch nog even over een stukje zeiken :wink: Die kat zat dus niet veilig, die zat onder een bankje waar jan en alleman bij konden en langs een drukke weg. Mijn kat zit veilig, die zit in mijn achtertuin en gaat er niet uit. Als mijn hond een kat doodbijt neem ik mijn verantwoordelijkheid door alle schade te vergoeden meer kan ik op dat moment niet doen, en dat is wat iedereen hier zegt.
Ik heb dat wel gelezen hoor. Ik ben alleen niet helemaal van dezelfde mening :wink:
Dat de kat niet veilig zat dat is inmiddels gebleken.
Dit is mijn laatste reactie heb koppijn en dan is zo,n topic niet goed :wink:

Wij kiezen voor onze honden onze hobby. Sommige mensen kiezen voor meerdere honden, moet ieder voor zich weten natuurlijk. Maar het minste wat je kunt doen is zorgen dat je zo veilig mogelijk over straat kunt en zo weinig mogelijk overlast veroorzaakt iig dat men geen overlast heeft van jou. Ik vind dat ook als er geen kat had gezeten en er maar 1 tegel of maar voor 10 cm grind lag dat je een hond niet over andermans grond moet laten lopen etc. Niet iedereen houd van honden net als dat niet iedereen gediend van andermans katten in hun tuin is dat ook het geval met honden. En dat er geen hek omheen staat betekend niet dat iedereen er over heen kan lopen, Je kunt dat niet altijd vermijden als huizen bezitter dat mensen toch gebruik maken van je voortuintje. Als dat dan zo nodig moet kun je er iig wel zorg voor bijdragen dat alles wat er in dat tuintje zit daar ook nog zit als je voorbij geweest bent. Met sommige honden weet je gewoon dat ze katten pakken als ze de kans krijgen. Ik zou daar echt voorzorgs maatregelen nemen. En anders vind ik dat je niet moet klagen dat ze he honden in beslag hebben genomen na zo,n voorval, net als dat een katteneigenaar niet zou moeten klagen als de kat is aangereden of doodgebeten op straat dan had je de kat bij je moeten houden, maar wij verschillen heel erg over het stukje bij je houden dat geld namelijk ook voor je hond die hoor je niet over andermans grond te laten lopen of hangen of wat dan ook maar bij je te houden. Wij kiezen voor het houden van onze dieren en we houden nou eenmaal verschillende dieren. En mensen zijn doorgaans net zo gek op hun kat als op hun hond tenminste ik wel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
gonnie
Zeer actief

Je snapt het nog steeds niet. We laten onze honden niet door andermans tuin lopen, maar in dit geval was het niet te vermijden omdat zowel de stoep als het "tuintje" erg smal waren.

Wie weet woonde die man wel in dezelfde straat en dan kon hij geen andere route lopen. Hij wist ook niet dat zijn honden een kat zouden doodbijten. Voor alles is een eerste keer.

En zoals ik al zei met een lijn van een meter zit je hond al snel in zo ienimini tuintje als hij een kat ziet.
Voordat je op zo'n klein stukje je hond terug getrokken hebt heeft de hond de kat al.

Jou Toots zal vast nog nooit achter een kat aangegaan zijn anders had je wel geweten dat het super snel gaat.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

In een zo druk en overbevolkt landje als Nederland zijn zulke dingen toch echt niet te voorkomen. Ik heb ook een kattenkiller (denk ik, ze heeft het nog nooit gedaan maar doet het vast als ze de kans krijgt) en doe mijn uiterste best om confrontaties te voorkomen. Maar ik heb al wel een paar keer meegemaakt dat het op het randje goed ging. Zo delen onze buren en wij een pad naar de voordeuren. Ik kwam met de honden naar buiten en net op dat moment gooit de buurvrouw de kat naar buiten. (Letterlijk gooien overigens, ze tilt ze op en gooit ze op het pad neer) Het beest nam gelukkig een goede sprint en ik had goddank de riemen stevig vast, maar ik had het niet kunnen voorkomen als de kat was blijven zitten.

Ik ben er zelf ook wel achter dat je pas weet hoe veel katten er zitten als je een hond hebt die er op reageert. Dat is echt niet grappig meer. Ik let op en ze blijft aangelijnd, maar een muilkorf of iets dergelijk zou echt niet in me opkomen. Ik vind ook dat je als katteneigenaar ook een deel van je verantwoordelijkheid hebt te nemen. Mocht het hier ooit mis gaan dan zou ik zeker dierenartskosten vergoeden (en me heel rot voelen), maar wanneer je er voor kiest om een kat naar buiten te gooien moet je ook de bijhorende risico's aanvaarden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

gonnie schreef:Je snapt het nog steeds niet. We laten onze honden niet door andermans tuin lopen, maar in dit geval was het niet te vermijden omdat zowel de stoep als het "tuintje" erg smal waren.

Wie weet woonde die man wel in dezelfde straat en dan kon hij geen andere route lopen. Hij wist ook niet dat zijn honden een kat zouden doodbijten. Voor alles is een eerste keer.

En zoals ik al zei met een lijn van een meter zit je hond al snel in zo ienimini tuintje als hij een kat ziet.
Voordat je op zo'n klein stukje je hond terug getrokken hebt heeft de hond de kat al.

Jou Toots zal vast nog nooit achter een kat aangegaan zijn anders had je wel geweten dat het super snel gaat.
ik was ook aan het tikken. Als je vanuit je eigen referentiekader schrijft zien dingen er anders uit. Je woonomgeving, het type hond.
Ik vind het schrijnend dat honden zo snel in beslag worden genomen. Of dat mensen zo snel melding maken van een incident. Kat doodgebeten is niet leuk, maar als ik die van mij los laat lopen is dat een risico. En dat geldt voor een ander net zo. Op een bepaald moment loop je gewoon met samengeknepen billen een hond kort aan de lijn uit te laten. Is het niet voor katten, dan is het wel voor mensen die je passeert op straat en die ineens je hond aanhalen. Een neus omhoog wordt soms al ineens gezien als bijten, zonder dollen. Heb ik ook meegemaakt. Hij of zij bijt! Ik stond af en toe echt :eek:
Mensen en kinderen benaderen zelf tegenwoordig honden. Je kunt ook gewoon eerst vragen of het kan. Dat was in mijn jonge jaren het geval, eerst vragen dan doen. Tegenwoordig mag een hond niets doen en moet alles zich maar laten welgevallen :19: zo werkt dat niet.
gonnie
Zeer actief

Ja, als je eigen hond niet achter katten aangaat is het makkelijk om te zeggen dat je er maar voor te zorgen hebt dat het niet kan gebeuren.

Ik weet zeker dat als ik daar op dat moment had gelopen het mij ook had kunnen overkomen. Je loopt namelijk niet constant om je heen te spieden of er niet toevallig ergens een kat zit, als je dat zou doen heb je geen leven meer. Ik weet waar de katten kunnen zitten en toch is het telkens onverwachts als zo kat ineens onder een auto vandaan je pad kruist.

En inderdaad mensen vragen tegenwoordig haast niet meer of ze je honden mogen aaien. En kinderen al haast helemaal niet, zelfs als je tegen ze zegt dat ze niet mogen aaien doen ze het in het voorbij lopen toch.
Of als ik bij de lift sta willen sommige kinderen laten zien aan hun vriendjes dat ze niet bang zijn.

En helemaal die hele kleine kinderen die lopen gewoon op je honden af, sommige mensen vinden het niet leuk als ik dan nogal streng zeg dat ze mijn honden niet mogen aaien. Jarah zou op zich nog wel geaaid kunnen worden maar wil het gewoon niet, wil gewoon geen enkel risico lopen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

toots schreef: je kunt er heel verontwaardig over zijn dat deze honden in beslag genomen zijn. Maar als het je eigen kat was dan zou je het er ook niet bij laten zitten. Grote kans dat de katten eigenaar net zoveel om de kat geeft als wij om onze honden.
Menig katteneigenaar zit er ook niet mee dat diens kat andere dieren dood, ook als het andermans dieren zijn. `ja daar kan ik niets aan doen` is het dan in de meeste gevallen. Maar als het hun eigen kat is, is het plotseling anders. Dat heet dubbele moraal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

kooi schreef:
iones schreef:katten moeten toch wel heel heilig zijn.

Want als een hond door honden doodgebeten wordt, gebeurt er helemaal niets. En terwijl dat nu juist onnatuurlijk is. Mijn hond heeft ook diverse katten doodgebeten. Het is haar natuurlijke aard.

Moeten we nu ook katten in beslag gaan nemen omdat die vogeltjes en jonge haasjes en konijntjes vangen?
En is er ook diverse keren aangifte gedaan, toen jouw hond diverse katten dood beet? Of gebeurde er helemaal niets?
er gebeurde niets. Katten worden hier niet gemist. Een uitzondering daargelaten. Maar katten zien ze of als overlast, of als goedkope muizenvangers. In beide gevallen planten ze zich ongelimiteerd voort en is het `och, we hebben er toch zat van`. En daarbij wonen hier veel jagers en die zien het nog graag ook als een kat om zeep geholpen wordt. Want katten pakken veel jong wild.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Manu schreef:
Maar mijn nekhaar gaat overeind als ik een opmerking lees dat ik dan maar straten moet ontwijken.
Dat betekent dat ik niet eens naar mijn eigen auto kan lopen, niet in mijn eigen tuin kan zitten, niet door het park kan lopen hier etc. etc. Dan zou ik voor een simpel poep/plasrondje al in de auto moeten stappen :piew:
Niet in je eigen tuin kunnen gaan zitten is je eigen keus he.
Ik zo gewoon met hond en al in mijn eigen tuin gaan zitten. En als er een kat zit, pech gehad. Die kat hoort daar niet. Maar ik ging die hond niet dat kleine stukje bewegingsvrijheid ontzeggen voor iemand anders z´n kat.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

iones schreef:Menig katteneigenaar zit er ook niet mee dat diens kat andere dieren dood, ook als het andermans dieren zijn. `ja daar kan ik niets aan doen` is het dan in de meeste gevallen. Maar als het hun eigen kat is, is het plotseling anders. Dat heet dubbele moraal.
Nou inderdaad dat heet dubbele moraal :roll: :roll:

iones schreef: Omdat we twee honden hadden die onmogelijk op het erf konden blijven. Waren verprutst doordat manlief ze altijd overal liet stropen. Ze hadden een jachtpassie ontwikkeld die zo sterk was dat ze niet meer te houden waren. Ze loerden op elke deur die even open ging en ZOEF weg waren ze.
iones schreef:Bobbes heeft een aantal katten doodgebeten.

En op het erf hebben Pietertje en zij wel eens een jonge haas of konijn doodgebeten.
En ratten en mollen trouwens ook. Pietertje heeft wel bij de eerste gelegenheid 2 van mijn kippen doodgebeten maar dat heb ik haar afgeleerd door haar hardhandig te grijpen. Dat werkte.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
iones
Zeer actief

Tineke schreef:
iones schreef:Menig katteneigenaar zit er ook niet mee dat diens kat andere dieren dood, ook als het andermans dieren zijn. `ja daar kan ik niets aan doen` is het dan in de meeste gevallen. Maar als het hun eigen kat is, is het plotseling anders. Dat heet dubbele moraal.
Nou inderdaad dat heet dubbele moraal :roll: :roll:

iones schreef: Omdat we twee honden hadden die onmogelijk op het erf konden blijven. Waren verprutst doordat manlief ze altijd overal liet stropen. Ze hadden een jachtpassie ontwikkeld die zo sterk was dat ze niet meer te houden waren. Ze loerden op elke deur die even open ging en ZOEF weg waren ze.
iones schreef:Bobbes heeft een aantal katten doodgebeten.

En op het erf hebben Pietertje en zij wel eens een jonge haas of konijn doodgebeten.
En ratten en mollen trouwens ook. Pietertje heeft wel bij de eerste gelegenheid 2 van mijn kippen doodgebeten maar dat heb ik haar afgeleerd door haar hardhandig te grijpen. Dat werkte.
Wauw, ik moet jou toch wel enorm fascineren dat je je zo in mij verdiept en alle dingen die ik ooit eerder gezegd heb, al gaat het bij wijze van járen terug tóch weer op weet te diepen! En dan de tijd die je moet spenderen aan het zoeken daarnaar!

Je weet waarschijnlijk dat ik het heel erg afkeurde dat die twee honden liepen te stropen de hele dag? Dus waarom dit hier weer neerzetten?

Ik vind dat honden ook niet onbeheerd los mogen lopen. En katten evenmin.
Tineke
Zeer actief

iones schreef:Wauw, ik moet jou toch wel enorm fascineren dat je je zo in mij verdiept en alle dingen die ik ooit eerder gezegd heb, al gaat het bij wijze van járen terug tóch weer op weet te diepen! En dan de tijd die je moet spenderen aan het zoeken daarnaar!

Je weet waarschijnlijk dat ik het heel erg afkeurde dat die twee honden liepen te stropen de hele dag? Dus waarom dit hier weer neerzetten?

Nou je bent te saai om fascinerend te zijn al valt de tegenstrijdigheid in je berichten wel op en de dommigheid waarmee je ze keer op keer presenteert.
Als je iets afkeurt laat je het niet meerdere malen gebeuren onder het mom dat overkomt me gewoon daar kon ik niets aan doen.
Een keer iets laten gebeuren kan een vergissing zijn, meerdere keren is een keuze of beslissing.

Ja en dan kan je wel vinden dat honden niet onbeheerd horen los te lopen en het afkeuren maar ondertussen weet jij, net zo min als de katteneigenaar die zijn kat de straat op gooit zonder te weten wat hij uitspookt, wat je poekies hebben uitgevroten en welk dier ze evt. van een ander gemold hebben.
Maar goed je keurt het af voor wat het waard is.

Iets met glazen huisjes en stenen komt in mij op en de zo door jou vaak aangehaalde dubbele en hypocriete moraal.
Afbeelding

iones
Zeer actief

Tineke schreef:
iones schreef:Wauw, ik moet jou toch wel enorm fascineren dat je je zo in mij verdiept en alle dingen die ik ooit eerder gezegd heb, al gaat het bij wijze van járen terug tóch weer op weet te diepen! En dan de tijd die je moet spenderen aan het zoeken daarnaar!

Nou je bent te saai om fascinerend te zijn al valt de tegenstrijdigheid in je berichten wel op en de dommigheid waarmee je ze keer op keer presenteert.
Als je iets afkeurt laat je het niet meerdere malen gebeuren onder het mom dat overkomt me gewoon daar kon ik niets aan doen.
Een keer iets laten gebeuren kan een vergissing zijn, meerdere keren is een keuze of beslissing.

Ja en dan kan je wel vinden dat honden niet onbeheerd horen los te lopen en het afkeuren maar ondertussen weet jij, net zo min als de katteneigenaar die zijn kat de straat op gooit zonder te weten wat hij uitspookt, wat je poekies hebben uitgevroten en welk dier ze evt. van een ander gemold hebben.

Iets met glazen huisjes en stenen komt in mij op en de zo door jou vaak aangehaalde dubbele en hypocriete moraal.
Ik te saai om fascinerend te zijn? Dat zég je maar daar handel je niet naar. :wink:

Mijn verhaal staat heel duidelijk te lezen, en jij wilt vást wel de link geven zodat de mensen precies kunnen lezen hoe de vork in de steek zit. Zoals altijd haal jij iets uit de contex, copieert selectief zodat niet te lezen is hoe het verhaal precies was, zodat je lekker effe kunt bashen met een groep anderen. Daar roep je nu namelijk toe op.
Maar als je nu werkelijk even correct in elkaar stak, gaf je nu even de link op waarin mijn verhaal beschreven staat.
Dan kunnen mensen lezen dat ik faliekant er op tegen was dat die twee honden de hele dag ergens op het land liepen te stropen, en de redenen waarom. En dat die redenen terecht waren.
Jij steekt werkelijk heel vals en geniepig in elkaar, weet je dat?
Tineke
Zeer actief

iones schreef:
Tineke schreef:

Ik te saai om fascinerend te zijn? Dat zég je maar daar handel je niet naar. :wink:

Mijn verhaal staat heel duidelijk te lezen, en jij wilt vást wel de link geven zodat de mensen precies kunnen lezen hoe de vork in de steek zit. Zoals altijd haal jij iets uit de contex, copieert selectief zodat niet te lezen is hoe het verhaal precies was, zodat je lekker effe kunt bashen met een groep anderen. Daar roep je nu namelijk toe op.
Maar als je nu werkelijk even correct in elkaar stak, gaf je nu even de link op waarin mijn verhaal beschreven staat.
Dan kunnen mensen lezen dat ik faliekant er op tegen was dat die twee honden de hele dag ergens op het land liepen te stropen, en de redenen waarom. En dat die redenen terecht waren.
Jij steekt werkelijk heel vals en geniepig in elkaar, weet je dat?
Nou geloof me je bent verre van fascinerend wel lachwekkend met dat onderschrift van je wat zo niet bij je past.
Ik roep nergens toe op en volgens mij ben ik degene die hier post en niet andere.
En zoek het maar even zelf op beide posts zijn van deze maand dus je hoeft niet ver te zoeken.
Afbeelding

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Kan best hoor dat die man er even niet met zijn gedachten bij was, en wat betreft je hond lezen als een hond een kat ziet gaat dat zo snel dat je er soms amper nog op kan reageren.

Mijn honden zijn er echt meesters in om heel snel te reageren, nog voordat ik wat zie wordt ik al zowat uit mijn schoenen getrokken terwijl ik er toch op bedacht ben dat er daar katten zitten.

Ik moet dan echt alle zeilen bijzetten om de meiden te houden hoor, want je wordt zowat eerst een meter vooruit getrokken, als ik daar dus had gelopen met mijn honden was het resultaat vast hetzelfde geweest, want als ik die meter verder ben zit ik al in dat minituintje.

Blij toe dat waar ik langs loop er geen minituintjes of ingepikte stukjes openbare stoep zijn.
OK, dan heb ik makkelijk lullen met mijn "niet kat vijandige" c.q. "toestemming vragende" hond.
Zeker in woonwijk waar ze dus soms met 3 tegelijk voor de deur zitten (i.v.m. de verwilderde katten kolonie aan de overkant en buurtgenoten die dit lijken te zien als een soort activiteiten centrum voor hun eigen katten, "ga maar lekker bij die andere poesjes op visite. Houdoe".)
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Werd gisteravond onderbroken in mijn antwoord maar ik wou nog toevoegen dat ik niet zo simpel ben om onder "anticiperen" het kijken onder alle auto's etc. te laten vallen zoals sommige het dan weer willen lezen, aannemen........... :piew:

Of ik nu tegen loslopende katten ben of niet, mijn hond heeft er vanaf te blijven. Als ik weet dat dit niet gaat lukken of heel moeilijk is dan ontwijk ik ze zoveel als kan. Dus als ik weet dat poes x wel vaker op of onder dat ene bepaalde bankje ligt dan loop ik daar ruim omheen (onderwijl proberend mijn hond aan te leren dat ................zoals hier op het forum ook beschreven staat als het gaat over uitvallen naar andere honden e.d.) Ik ga er dan niet strak langs lopen omdat ik vind dat het de verantwoordelijkheid is van die katten baas en ik in deze situatie volkomen in mijn recht sta. Daar is die kat niet mee geholpen.

Natuurlijk; shit happens, zitten katten ook wel onder bosjes, onder auto's etc. (overigens moet je met dit laatste ook nog oppassen dat je hond er niet langs schiet en met zijn riem een kras over de lak trekt want dan krijg je dat er ook nog bij)
Maar goed, je kunt niet alles voorkomen, ondervangen etc. etc.
Als die man niet wist dat die kat daar wel vaker zat en gezien de omstandigheden van de stoep etc. dan is dit zeker een naar ongeluk (in beslag name is er zwaar over) Als hij het wel had kunnen weten dan zit hij m.i. fout (en dan is in beslag name er nog zwaar over maar een aantekening/boete wel op zijn plaats) Ik ben zeker geen voorstander van loslopende katten en als er daar een wet voor zou zijn dan zou de katten baas ook zeker een boete moeten krijgen.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Natuurlijk. Ik loop helemaal rechts op de weg en zorg dat ik ook niet in de buurt van auto's kom.

Heb er wel de pest aan dat er katten zitten.

Een paar weken terug had ik Jarah met de fiets bij mijn hondentrainster gebracht omdat we nu wel ergens samen heen moesten. Toen ik haar weer ophaalde trok Jarah me zowat van mijn fiets af omdat er weet een kat onder een auto lag bij het flat naast ons flat.

Heb toen Jarah toch echt even los gelaten ik wilde niet tegen een auto aan vallen of op de grond vallen, dan kies ik toch echt even voor mezelf en niet voor de kat.

Gelukkig stond er aan de andere kant een man met twee honden en daar werd Jarah schijnbaar door afgeleid, ik zag de kat de andere kant op schieten heb toen even gewacht met Jarah te roepen zodat die kat veilig weg kon komen toen die kat niet meer te zien was heb ik Jarah geroepen en ze kwam gelukkig gelijk.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Eerlijk gezegd vind ik dat er in dit topic enorm door wordt gezeurd.
Er is een ongeluk gebeurd.
Twee honden hebben een kat gegrepen en de kat heeft dat niet overleefd.
Dat is heel rot voor alle partijen.

Dat er vervolgens aangifte wordt gedaan en dat de gemeente de honden uiteindelijk in beslag neemt met als argument dat het nu een kat was en de volgende keer misschien wel een kind is volslagen krankzinnig.

Daarmee lijkt me alles wel gezegd.

Ik hoop dat er nog iemand bij die gemeente is die zijn verstand gaat gebruiken en dat die honden snel weer thuis zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

cornelia schreef:
OK, dan heb ik makkelijk lullen met mijn "niet kat vijandige" c.q. "toestemming vragende" hond.
Kijk, zo hoor je nu een hond op te voeden. :ok:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

duitse herder schreef:
Tiny schreef: Nee nooit gezien maar van horen zeggen :wink: Maar wat is het verschil dan tussen jouw en mijn schets? Dat ze samen zitten en wel aandacht krijgen? Dan nog noem ik het hondsonwaardig, en zeker bij een Husky die moet gewoon zijn complete roedel om zich heen hebben, ze zitten de meeste tijd gewoon alleen of samen. Die honden zijn opeens alles kwijt, onbekende plek en geen baas meer in de buurt dan kan je toch wel voorstellen dat deze honden geflipt raken, of het nou Husky's of Staffs zijn.
Ik merk dat iedereen elkaar altijd na praat als het over opslag houders gaat zonder ook zelf maar 1 stap binnen te hebben gezet.
Je schetst dat ze alleen zitten en iemand pas naar binnen mag gaan nadat ze getest zijn op mens agressie. En dat is dus helemaal niet waar. Destijds toen ik er werkte, waren er 2 waar ik niet de kennel in kon stappen. Die ene is uiteindelijk naar Martin Gaus gegaan en alsnog gaan hemelen. Bij alle andere honden kon ik de kennel instappen, werden op hun beurt geborsteld en ze kwamen elke dag een uurtje buiten op de uitlaatvelden. Ideaal is het zeker niet, maar dat is een pension met kennels eigenlijk ook niet. Er waren vaste uitlaters die met ze op de uitlaatvelden gingen spelen. Er was ook een hele oude husky, die is uiteindelijk ingeslapen met al het personeel en vrijwilligers erbij. Dit om aan te geven dat er degelijk een band was met de honden.

De ene opslaghouder is de andere niet; net als de gewone asielen.
Er zijn bij sommige opslaghouders echt dieren terug gekomen met wonden en vermagerd ed. De honden mogen niet van het terrein af en niet elke opslag heeft een mooie ruimte voor de honden.
Officieel mogen de honden niet samen zitten; elke hond moet apart in een kennel ivm risico en evaluatie.
We hebben ervaring met meerdere opslaghouders en er zitten echt topplekken tussen; plekken die hun best doen met de middelen die ze hebben en plekken waar het ze geen zak kan schelen behalve het geld wat ze ervoor krijgen.
Je weet nooit in welke opslag je hond terecht komt. Dan nog de testen en dan beslist de OvJ wat er gaat gebeuren.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Ongelukken gebeuren nu eenmaal zeker in drukke steden/wegen. Is het spijtig, tuurlijk wel, die kat is van iemand en dat is voor de eigenaar even erg als dat het een hodn zou geweest zijn. Maar om nu direct een vergelijking te gaan maken dat die honden kinderen gaan aanvallen is wel ver gezocht.

Even de situatie omdraaien, bij mijn grootouders is in hun eigen tuin hun hond (al x aantal jaar geleden) aangevallen door een kat, hond was verlamd geraakt en moest ingeslapen worden.

Zo liepen wij een tijd geleden met Malena over straat, zaten 2 katten die direct weg liepen als we er aan kwamen, een 3e zat verstopt onder struiken. Die schoot daar ineens vanonder een viel Malena aan waardoor zij een bebloede bek had, lip was wat kapot, nu was dat geen grote ramp.
Maar wat gebeurt er dan, wie is er dan verantwoordelijk? De katteneigenaar? Want die is niet te vinden.

Malena jaagt katten na, als ze stil zitten is het niets, maar moet ik dan ook elke keer haar een muilkorf aan doen omdat er onder elke auto/struik/bank weet ik veel wat een kat kan zitten. Ik woon midden in het stad, dus het zou nogal wat worden als wij hier moeten gaan zoeken waar er wel of geen katten zitten.

Blijft het nog altijd spijtig dat dit voorvalt natuurlijk maar inbeslagname van de honden lijkt mij toch wat overdriven.
iones
Zeer actief

Tineke schreef: Nou geloof me je bent verre van fascinerend wel lachwekkend met dat onderschrift van je wat zo niet bij je past.
Ik roep nergens toe op en volgens mij ben ik degene die hier post en niet andere.
En zoek het maar even zelf op beide posts zijn van deze maand dus je hoeft niet ver te zoeken.
:lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief

ja, en de eigenaar van die katten vindt je nooit.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

gonnie schreef:ja, en de eigenaar van die katten vindt je nooit.
Ik denk dat als je in een straat wat navraagt je best achter de eigenaar van een kat komt. Ik weet ook welke katten van welke buren zijn.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hanneke2 schreef:
Ik denk dat als je in een straat wat navraagt je best achter de eigenaar van een kat komt. Ik weet ook welke katten van welke buren zijn.
"nee hoor, dat was mijn poekie niet"
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hanneke2 schreef:
Als iemand t niet interesseert wat ze uitspoken of dat er eentje meer of minder is? Die kent ze dan niet hoor..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Tara schreef:
Nou, die woont volgens mij in dat huis. Maar die heeft van die wegwerpkatten geloof ik.
Het jongt maar aan en ik geloof eigenlijk niet dat hij er erg mee zit als ze stuk gaan, maar om het ze nu allemaal zelf uit te laten zoeken gaat me ook weer wat ver eigenlijk. :ugh:
Volgens mij en ik geloof daar heb je niets aan als je het niet gewoon ter sprake brengt uiteraard.
Volgens hun en wellicht geloven zij dat alle hondenpoep uit de buurt van jou is terwijl dat toch ook niet zo is.
Dit soort zaken kun je enkel oplossen als je het gesprek aangaat en niet met veronderstellingen ben ik van mening.
Afbeelding

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hie lopen weer geregeld ongeholpen katten net gillende baby's en dan met zijn 2 midden op de weg hangen.
Ik heb heel hart moeten sissen om ze van de weg te krijgen.
Honden niks kan ze boeien in zo een bui.
En hier kom je er echt niet achter van wie ze zijn hoor met al die flats.
En ze kunnen wel gewoon hier in de polder leven.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Hanneke2 schreef:Ik denk dat als je in een straat wat navraagt je best achter de eigenaar van een kat komt. Ik weet ook welke katten van welke buren zijn.

Echt niet! :goeie: Al was het maar omdat ze te bang zijn dat je daarna gaat zeggen dat hun kat krassen op de motorkap heeft gemaakt vanwege die overheerlijke warme motorkap :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
gonnie
Zeer actief

Hanneke2 schreef:

Nou, dat wordt hier wat moeilijker, hier staan drie flats en de katten zijn vast niet van een van mijn buren.
En waar de katten vandaan komen die hier rond de flats lopen is een raadsel, er staat natuurlijk ook laagbouw, maar vanuit een flat weten waar de kat vandaan komt wordt wat moeilijker.

Trouwens als ik in een eensgezinswoning woon zou ik ook niet weten waar welke kat woont, dat ze een bepaalde tuin in lopen wil niet zeggen dat ze daar wonen, over het algemeen poept een kat liever in de tuin van een ander dan in zijn eigen tuin.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”