Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Was ik weer

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: Was ik weer

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Welkom terug Marion.!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Perle schreef:Ah, het Help'Em Up-idee in praktijk! :lol1: :ok:

Fijn dat de dame weer vlotter mee de trap op/af kan!
Precies! En wat wil je nog meer? In je voorsteltopic al bediend worden van ervaringen en plaatjes, waardoor het leed de volgende ochtend met iets heel simpels al verholpen is :cheer: :cheer: :cheer:
Het teddy heeft een ondergrond van fleece en is dus heel sterk en rekt mee. In haar liezen voelt het blijkbaar niet vervelend, en ze voelt zich er duidelijk zekerder door. Trap-af gaat de hele week al als een tiet!

@two-tone, het gaat niet zozeer om haar gewicht (alleen voor ons, als we haar zouden moeten tillen). En iets om haar buik vind ze gewoon niet fijn. Op deze manier 'helpen' we haar achterhand - en tillen we die omhoog als dat nodig is - en hebben we haar aan de hals met de jachtlijn vast. Dit werkt!
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Als je je nog eens creatief voelt... Hier een dame op leeftijd met hetzelfde probleem, maar dan om in de auto te raken. :mrgreen:
Maar voor Luna denk ik dat ik voor het handdoek-met-handvat idee zal gaan. Tuig aan laten in de auto is geen optie, dat molt ze meteen. Dus wil het snel onder haar kunnen slingeren. Op zich geen probleem om haar te tillen, maar ik heb een hernia :ugh: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
two-tone
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): onherleidbaar

Ongelezen bericht door two-tone »

Fijn dat het zo werkt voor haar.
80564M

Perle schreef:Als je je nog eens creatief voelt... Hier een dame op leeftijd met hetzelfde probleem, maar dan om in de auto te raken. :mrgreen:
Maar voor Luna denk ik dat ik voor het handdoek-met-handvat idee zal gaan. Tuig aan laten in de auto is geen optie, dat molt ze meteen. Dus wil het snel onder haar kunnen slingeren. Op zich geen probleem om haar te tillen, maar ik heb een hernia :ugh: .
Werkt hetzelfde idee voor haar niet? Ik heb 2 losse strookjes die we onderaan de trap gelijk laten vallen (bij ons gaat het met name om trap-af, dan wil ze te snel).
Op die manier kun je Luna ook heel makkelijk de auto in tillen, en de strookjes teddy (of fleece) dan gewoon laten liggen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marion. schreef:
Perle schreef:Als je je nog eens creatief voelt... Hier een dame op leeftijd met hetzelfde probleem, maar dan om in de auto te raken. :mrgreen:
Werkt hetzelfde idee voor haar niet? Ik heb 2 losse strookjes die we onderaan de trap gelijk laten vallen (bij ons gaat het met name om trap-af, dan wil ze te snel).
Op die manier kun je Luna ook heel makkelijk de auto in tillen, en de strookjes teddy (of fleece) dan gewoon laten liggen.
Kontje geven voor in de auto, ik had een heerschap die het allemaal selluf wel kon :pffff:
Tot hij doorhad dat dat kontje mee van mij wel erg handig was in de auto dan.
Trap op en af met zijn aandoening werd echt vertrouwen op elkaar. Hij moest en zou mee naar beneden. (in mijn huis sliep ik beneden dus moesten we trap af) Met liefde deed ik het, maar telkens brak mijn hart eerlijk gezegd. "och jongen blijf toch lekker liggen, je ligt heerlijk hier boven" Nee :pffff: meneer moest en zou mee. Dicht op hem lopen, de draagriem of band heb ik geprobeerd. Maar was geen succes. Ik naast hem en samen naar beneden of naar boven was goed, maar voor hem geen ondersteuning in de vorm van handdoek of band, de eigenwijs. :mrgreen:
Heb het met alle liefde gedaan, maar gutte gut het had toch wat makkelijker geweest met een band. Maar medewerking omdat ik de hulpmiddelen niet gebruikte was ook wel fijn.
"Finn, je kunt er gewoon zelf niet op af of in :hmmm: " Finn...ja und? :hmmm: :19: "
Staan nu, poten daar en ik geef je een kontje. :scratch: :gvd: nou ok dan :8):
Zo ging het het laatste jaar.

Welkom terug Marion, moeilijk he om ineens zo weer de ouderdom te zien komen.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

is zo'n loopplank dan niets??
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! :wink:
Afbeelding
80564M

alm@ schreef:Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! :wink:
Hihi, dank Alma :ok:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :J:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Fijn dat je er weer bent :ok:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

heyyyy marion, welkom terug :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Kimmie schreef:

Loopplank voor in de auto is ideaal :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
80564M

ranetje schreef:
Kimmie schreef:

Loopplank voor in de auto is ideaal :ok:
Auto is geen probleem, we hoeven geen auto te pakken om ze leuk uit te laten. En die paar keer dat we de auto pakken vind ze een kontje helemaal prima (die heeft ze haar hele leven al gewild). Het gaat echt om de trap (af).

En het is ook prinsessengedoe. Op maandag begin ik pas laat met werken, en - hoewel het de hele week als een tierelier ging met die stroken teddy - was het vanochtend weer gedoe. Maar volgens mij ook omdat we dan beiden thuis zijn, ons er beiden mee bemoeien. Ze weet dat ik nog boven ben, en ik haar dan ook naar beneden moet helpen ofzo.

Nou ja, anders gaan we gewoon de tent optzetten in de tuin. Vind ik alvast heerlijk slapen, en zij hoeft alleen het luchtbed maar op te klauteren :-)
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

dagmar88 schreef:
Reny schreef:Proest was je weg dan??

Krijg je als je regelmatig pauzeert, dan mis je van alles :Q:
:hmmm: jij moet hier gewoon vaker zijn, punt.
jajajajajaja ik doe mijn best :engel:
En de groeten van de mannen :zwaai
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Marion. schreef:Het staat er wel raar, maar het is wel zo. Saar is de eerste hond die we moesten laten inslapen, maar die gaf dat zelf heel prima aan. Geen moment te vroeg, geen moment te laat.
Bij Miep twijfel ik daar aan. Voorlopig nog zeker niet, maar ik wil wel graag hier op mijn donder krijgen dat ik dieronwaardig bezig ben.
Klinkt wel een beetje herkenbaar. Jack had nog maanden of jaren mee gekund, en toch hebben we hem laten inslapen. Bij een dier dat heel ziek of echt op is, is die beslissing toch makkelijker gemaakt. En het is sowieso al niet niks, dat besluit nemen.

En welkom terug. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”