Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderator: moderatorteam
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag
Had ook gehoopt dat ze gevonden is
Al een heel klein beetje goei nieuws dat ze gezien is
Komaan Uma laat je vangen zodat je weer bij je baasjes en Manu bent
Duimen blijven omhoog
Al een heel klein beetje goei nieuws dat ze gezien is
Komaan Uma laat je vangen zodat je weer bij je baasjes en Manu bent
Duimen blijven omhoog
-
Angelique.
Like & Deel ...hoe groter het bereik...........
https://www.facebook.com/pages/Uma-vemi ... 1930772007
Laatst gewijzigd door Angelique. op 19 mei 2015 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
ik heb wat mensen uitgenodigd voor die pagina. Voornamelijk mensen met hond die vaak naar het strand gaan. Ik hoop dat het wat oplevertAngelique. schreef:Like & Deel ...hoe groter het bereik...........
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik lees het nu allemaal pas, wat een verschrikking 
Bericht is gedeeld in ieder geval, helpen zoeken gaat helaas even niet lukken
Bericht is gedeeld in ieder geval, helpen zoeken gaat helaas even niet lukken
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik heb hem gisteren op Twitter en Facebook gedeeld en zojuist opnieuw op facebook gedeeld.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Pfff, nog geen Uma? Wel fijn dat ze gezien is, dat is toch een kleine geruststelling. Hopelijk gaat iemand haar vandaag vinden en ligt ze vanavond weer lekker op de bank. Ik duim nog even door hoor.

-
Sammy1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Shit, nog geen Uma.
Vandaag (vanaf 17.00 uur) kan ik mee helpen zoeken, weet niet of er nog met zn allen gezocht gaat worden??
Vandaag (vanaf 17.00 uur) kan ik mee helpen zoeken, weet niet of er nog met zn allen gezocht gaat worden??
-
Angelique.
Het is een beetje hopen op zichtmeldingen, Nikki denkt erover alleen met Manu op de plek te gaan posten waar ze voor het laatst gezien is..
Zodra er toch besloten word voor weer een grote zoekactie word dat medegedeeld
Het is en blijft moeilijk omdat Uma bang is voor mensen, wat is wijsheid
Ik heb zelf zo'n soort hondje en ik weet 99% zeker dat die zich ook niet laat zien als er teveel mensen rond lopen...lastig lastig lastig
Zodra er toch besloten word voor weer een grote zoekactie word dat medegedeeld
Het is en blijft moeilijk omdat Uma bang is voor mensen, wat is wijsheid
Ik heb zelf zo'n soort hondje en ik weet 99% zeker dat die zich ook niet laat zien als er teveel mensen rond lopen...lastig lastig lastig
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Denk dat dat inderdaad wel een handige vervolgstap kan zijn, om alleen te gaan posten daar waar ze het laatst gezien is. Gisteravond was het enorm druk in het duingebied vond ik, vooral de grote groepen hardlopers die nogal wat kabaal maakten zullen er denk ik voor gezorgd hebben dat ze zich niet heeft laten zien.
-
*Wolf*
- Zeer actief
In mijn ervaring en wat ik zo lees over vermiste honden leveren grootschalige zoekacties zelden iets op. Ze zijn eerder nuttig om het idee te geven dat je wát doet, want afwachten is een gruwel. En het is goed voor morele steun, dat ook zeker. Maar uiteindelijk duikt de hond op waar je het niet verwacht en als je niet op zoek bent. Het draait dus om zichtmeldingen, waarna de eigen mensen en hond(en) daarop in kunnen springen. Bijna alle (vooral angstige) vermiste honden die gevonden worden komen op die manier terug, door kleinschalige en gerichte actie na een tip, of dat nu posten door bekenden of het plaatsen van een vangkooi is.
Super dat ze gezien is, dat is een geweldige basis om verder te gaan.
Super dat ze gezien is, dat is een geweldige basis om verder te gaan.
-
Angelique.
Je wil zo graag iets doen
en vooral ook Nikki steunen, ik denk dat we allemaal wel weten of ons iig voor kunnen stellen hoe zij zich nu voelt (en Agnes en Jonathan net zo natuurlijk)
Maar ik denk idd ook dat het wijs is nu te wachten op nieuwe zichtmeldingen, vooral met een hondje als Uma
Maar ik denk idd ook dat het wijs is nu te wachten op nieuwe zichtmeldingen, vooral met een hondje als Uma
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Lijkt me ook lastig hoor... Aan de ene kant zou je zeggen; hoe meer mensen (en ogen!) hoe beter, maar aan de andere kant is de kans ook wel weer groot dat een hond als Uma zich dan juist niet laat zien.
Dus ik zou dan misschien ook er voor kiezen om alleen te posten op het laatste zichtpunt en dan in de schemering en in het donker. Samen met Manu.
Dus ik zou dan misschien ook er voor kiezen om alleen te posten op het laatste zichtpunt en dan in de schemering en in het donker. Samen met Manu.

-
*Wolf*
- Zeer actief
Als je hulp wil bieden kun je dat het best doen door strandtenten e.d. in de omgeving op de hoogte te brengen en door flyers op te hangen in het belangrijkste gebied.
-
Angelique.
Is allemaal al gebeurd 
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Wij hebben een heel tijd terug hetzelfde gehad met een buitenlandse hond van Uma's grootte en karakter als ik het zo lees. Grootschalige zoekacties leverden niets op en van hem kwamen helemaal geen zichtmeldingen. Na een week gevonden op een rustig terrein, toen ze met maar twee of drie mensen aan het zoeken waren. Hij heeft zich waarschijnlijk verstopt toen er tientallen mensen liepen. Zo gek is dat idee om te posten niet, alleen vraag ik me af of ze bij de strandtent zal komen als het wat drukker is?

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Zou het kunnen dat zo'n hond na een tijdje op zichzelf ook vervreemdt van z'n baasje? Zou het helpen als manu aan een heeeele lange lijn rondscharrelt met Nikki ergens verdekt opgesteld?
Ik meen weleens gehoord te hebben dat een hond in zo'n situatie vrij snel 'anders dan normaal' gaat doen.
Ik meen weleens gehoord te hebben dat een hond in zo'n situatie vrij snel 'anders dan normaal' gaat doen.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Klinkt niet gek.-Lilo- schreef:Zou het kunnen dat zo'n hond na een tijdje op zichzelf ook vervreemdt van z'n baasje? Zou het helpen als manu aan een heeeele lange lijn rondscharrelt met Nikki ergens verdekt opgesteld?

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik denk zeker dat honden die ooit op straat hebben geleefd snel in die modus schieten...

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hilde schreef:Ik denk zeker dat honden die ooit op straat hebben geleefd snel in die modus schieten...
Ook honden die niet op straat hebben geleefd doen het soms vrij snel.
Ik zou deze hondendame wel in haar bevallige oortjes willen toeteren dat ze naar huis moet rennen maar ja, dat gaat wat lastig nu.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze is daar heel laat in de avond geweest eergisteren, dus het lijkt erop dat ze daar pas komt als de eventuele drukte weg is. Denk ook dat Nikki daar eerder in de avond/nacht zal gaan posten dan overdag.Hilde schreef:Zo gek is dat idee om te posten niet, alleen vraag ik me af of ze bij de strandtent zal komen als het wat drukker is?
- Lucia
- Zeer actief
Naar wat ik wel eens gehoord heb kunnen ze echt al binnen een uur in een soort van overlevingsmodus komen.
En Peer, die waarschijnlijk ook op straat heeft geleefd, zou volgens mij ook zo terug gaan op die routine, die is buiten vaak echt totaal in zijn eigen wereldje.
Maar positief dat er in ieder geval een zichtmelding is, en van daaruit maar weer verder, maar wat zal het slopend zijn. Hopelijk komen er meer meldingen, dat maakt toch dat je beter weet waar je moet zoeken.
En Peer, die waarschijnlijk ook op straat heeft geleefd, zou volgens mij ook zo terug gaan op die routine, die is buiten vaak echt totaal in zijn eigen wereldje.
Maar positief dat er in ieder geval een zichtmelding is, en van daaruit maar weer verder, maar wat zal het slopend zijn. Hopelijk komen er meer meldingen, dat maakt toch dat je beter weet waar je moet zoeken.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat ik begreep was de zichtmelding die Moosje beschrijft van de avond ervoor, bij de strandtent waar iemand anders haar ook al gezien had. Volgens mij was de laatste zichtmelding er eentje van gistermiddag, toen iemand haar vermoedelijk in de wijk bij de Kwartellaan zag.Evertje schreef:Fijn dat ze in ieder geval weer gezien is door iemand. Dan loopt ze wel rond, niet dat ze in een bunker ofzo zit en er niet meer uit kan komen zoals destijds met Willem op een van de eilanden.moosje schreef:Wij rijden nu weg. Er kwam net een zichtmelding binnen, vlak voordat we wegreden.
Ze is gisteravond gezien bij een strandtent. Nikki is daar nu naar toe samen met Angelique en Martijn.
En volgens mij gingen er nog meer mensen mee. Kleedje neerleggen, geur van Manu achterlaten enz.
Ze zal straks zelf nog wel een update geven denk ik.
Maar ook hier zitten we te wachten op beter nieuws en de duimen draaien op volle toeren nog even door!
-
*Wolf*
- Zeer actief
LongFields schreef:Wat ik begreep was de zichtmelding die Moosje beschrijft van de avond ervoor, bij de strandtent waar iemand anders haar ook al gezien had. Volgens mij was de laatste zichtmelding er eentje van gistermiddag, toen iemand haar vermoedelijk in de wijk bij de Kwartellaan zag.Evertje schreef:Fijn dat ze in ieder geval weer gezien is door iemand. Dan loopt ze wel rond, niet dat ze in een bunker ofzo zit en er niet meer uit kan komen zoals destijds met Willem op een van de eilanden.moosje schreef:Wij rijden nu weg. Er kwam net een zichtmelding binnen, vlak voordat we wegreden.
Ze is gisteravond gezien bij een strandtent. Nikki is daar nu naar toe samen met Angelique en Martijn.
En volgens mij gingen er nog meer mensen mee. Kleedje neerleggen, geur van Manu achterlaten enz.
Ze zal straks zelf nog wel een update geven denk ik.
Maar ook hier zitten we te wachten op beter nieuws en de duimen draaien op volle toeren nog even door!
Dat zou dan betekenen dat ze in de omgeving van het punt van verdwijning blijft. In dat geval ben je nooit klaar met flyers ophangen. Ik was vorig jaar deel van een zoekteam en toen waren er wekenlang mensen in de weer met het ophangen van flyers in plastc hoezen. Daar was je nooit mee klaar, op elke straathoek en in en rondom elk park en bos hingen ze. Er moeten duizenden flyers zijn opgehangen, maar het resultaat was wel dat er vrij veel zichtmeldingen werden doorgegeven want 'iedereen' was op de hoogte, zeker hondenbezitters.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Misschien wel slim idee om te gaan posten. Het zou inderdaad zo maar kunnen dat hoe meer mensen er lopen/zoeken hoe meer ze zich opgejaagd kan voelen. Mochten jullie wel gaan zoeken, laat het tijdig weten dan komen Aimee en ik met honden vanavond ook naar Den Haag.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze hebben de tip gekregen om te gaan zoeken door middel van een drone met infraroodcamera, alleen is dat in de provincie Zuid-Holland bedrijfsmatig alleen mogelijk met een ontheffing, de aanvraag daarvoor duurt alleen 4 weken... Als je als particulier met een drone vliegt is ontheffing weer niet nodig begreep ik.
Mocht er hier iemand zijn die zo'n droge heeft, of iemand kent die particulier zo'n drone bezit, dan even contact opnemen via FB, of door een PB aan Sulluna.
Bericht van FB:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... nref=story
Mocht er hier iemand zijn die zo'n droge heeft, of iemand kent die particulier zo'n drone bezit, dan even contact opnemen via FB, of door een PB aan Sulluna.
Bericht van FB:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... nref=story
Laatst gewijzigd door LongFields op 19 mei 2015 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Aniway
Nog geen Uma,...
Kom op Uma,.. laat je zien en ga snel naar huis toe,... je wordt heel erg gemist.
Wat top van iedereen dat ze zo meehelpen met zoeken, berichten delen enz.
Ik wou dat ik meer kon doen, maar ik woon helaas niet in de buurt om ook mee te kunnen helpen met zoeken.
Heel veel sterkte voor iedereen en ik hoop dat ze snel weer thuis is.
Kom op Uma,.. laat je zien en ga snel naar huis toe,... je wordt heel erg gemist.
Wat top van iedereen dat ze zo meehelpen met zoeken, berichten delen enz.
Ik wou dat ik meer kon doen, maar ik woon helaas niet in de buurt om ook mee te kunnen helpen met zoeken.
Heel veel sterkte voor iedereen en ik hoop dat ze snel weer thuis is.
-
&nicole
- Zeer actief
Die drone kan nog wel eens een heel goed idee zijn! Ik zal eens rondvragen 
-
Achi
- Actief
Inderdaad, iedereen die wel eens een hond kwijt is geweest, al is het maar heel even, kan zich voorstellen wat een nachtmerrie dit moet zijn.Angelique. schreef:Je wil zo graag iets doenen vooral ook Nikki steunen, ik denk dat we allemaal wel weten of ons iig voor kunnen stellen hoe zij zich nu voelt (en Agnes en Jonathan net zo natuurlijk)
Door alle ruchtbaarheid weten gelukkig nu heel veel mensen dat ze moeten bellen als ze Uma signaleren.
Dat moet gewoon wat gaan opleveren, wel graag een beetje snel lieve Uma....

-
Safari
Misschien nogeen tip als Nikki alleen met Manu gaat. Ga niet onder de douche, sla gewoon een dag over (je hoeft echt geen zwarte randjes zo hier en daar te hebben) kans is dat je dan meer ruikt en dat Uma je geur sneller oppikt.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je de berichten wilt delen is dat al top! Vooral die zoektocht naar een drone is voor nu belangrijk.Aniway schreef: Ik wou dat ik meer kon doen, maar ik woon helaas niet in de buurt om ook mee te kunnen helpen met zoeken.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso