Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag

Ongelezen bericht door Evertje »

Och meisje toch! Hopelijk gaat je plannetje werken! De duimen draaien vandaag weer de hele dag op volle toeren voor jullie!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hier draaien de duimen ook door! En mocht je vanavond nog zoekers nodig hebben, geef maar een gil, wij staan paraat :ok:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

:(:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ted en Harry schreef:Lekker tegen de wil van die strenge Jordy in de whatsappgroep in, maar ik weet dat mijn hond goed is met bangerikken dus whatever.

!

Stoer hoor :ok:
Waarom denk je dat dat gevraagd wordt? Omdat zij Uma beter kennen dan jij doet?
En weten hoe ze reageert op andere vreemde honden?

Sterkte Nikki ze moet gewoon weer terug komen!
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

He potver had zo gehoopt dat ze gisteravond nog weer bij je terug was :ugh: vandaag is het lang genoeg geweest Uma, gauw terug naar je vrouwtje
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zenuwslopend voor jullie, Nikki!
Als ze steeds in hetzelfde gebied terugkomt, zou ik daar een hele nacht gaan bivakkeren. Bij voorkeur zo dat ze direct bij jou kan komen, dus niet in een dichte tent, en op een plek in de duinen, een stukje van de normale paden af. Niet gaan rondlopen, 'gewoon' gaan slapen of doezelen. Laat haar nou jou en Manu toe komen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

fenneke schreef: Waarom denk je dat dat gevraagd wordt? Omdat zij Uma beter kennen dan jij doet?
Die persoon is niet iemand die Uma kent hoor Fenneke, maar iemand die namens Waar is onze Angel in de Whatsappgroep zit. Die kent Uma dus net zo min als Ted en Harry. :wink:
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

:(
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

fenneke schreef:
Ted en Harry schreef:Lekker tegen de wil van die strenge Jordy in de whatsappgroep in, maar ik weet dat mijn hond goed is met bangerikken dus whatever.

!

Sterkte Nikki ze moet gewoon weer terug komen!
Jordy kent Uma niet hoor :ugh:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Verstandig dat je even om jezelf denkt :J: ik hoop dat je plan werkt en dat er veel zichtmeldingen komen. Ik duim door :ok:
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

fenneke schreef:
We kennen Uma helemaal niet maar als mijn witte pluimstaart die arme vermiste witte pluimstaart ergens had gespot dan wisten we in ieder geval weer een beetje waar ze uithing.
Afbeelding
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Dubbel.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Fotogravinnetje schreef:Zenuwslopend voor jullie, Nikki!
Als ze steeds in hetzelfde gebied terugkomt, zou ik daar een hele nacht gaan bivakkeren. Bij voorkeur zo dat ze direct bij jou kan komen, dus niet in een dichte tent, en op een plek in de duinen, een stukje van de normale paden af. Niet gaan rondlopen, 'gewoon' gaan slapen of doezelen. Laat haar nou jou en Manu toe komen.
Dat zou ik ook doen. :ok:

Ik vind het wel opvallend dat ze overdag ook zo veel wordt gezien. Bij zo'n schuwe hond zou je verwachten dat ze zich overdag veilig in de duinen zou verstoppen om dan 's avonds en 's nachts op pad te gaan. Maar het lijkt er toch op dat ze ook (vooral?) overdag actief is en rondloopt.

Duimen draaien weer op volle toeren verder!
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Nog steeds niks, ik had zo gehoopt op goed nieuws voor jullie. Hopelijk werkt je plan!
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik had gehoopt op goed nieuws :(:
Wat zenuwslopend dit voor jullie :knuffel1: Hoop dat er vandaag wat zichtmeldingen komen in dezelfde buurt zodat daar een plek gemaakt kan worden voor haar
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Nog nix?

Iedere keer dat ik Juma roep, denk ik aan Uma...
Wat moet dit zenuwslopend zijn zeg, hopelijk komt ze nu toch snel terug!
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik moest gisterenavond laat ook nog wel even aan Uma denken, had zo gehoopt dat jullie haar al gevonden hadden :(: Ik duim nog even door, vandaag moet het gewoon gaan lukken!
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

DeDiana schreef:
Fotogravinnetje schreef:Zenuwslopend voor jullie, Nikki!
Dat zou ik ook doen. :ok:

Ik vind het wel opvallend dat ze overdag ook zo veel wordt gezien. Bij zo'n schuwe hond zou je verwachten dat ze zich overdag veilig in de duinen zou verstoppen om dan 's avonds en 's nachts op pad te gaan. Maar het lijkt er toch op dat ze ook (vooral?) overdag actief is en rondloopt.

Duimen draaien weer op volle toeren verder!
Ik ook :ugh: Had ik echt niet verwacht en al helemaal niet dat ze Scheveningen in zou gaan.
We moeten echt zichtmeldingen gaan krjigen vandaag, dan kan ik daarmee verder.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

gisteren had ik echt de hoop dat ze daar in die bosjes zou blijven en dat jonathan haar zou zien.. Echt balen dit, maar het komt vast goed :J:
Manu

Jordy bedoelt het allemaal heel goed, hij brengt het alleen niet zo tactisch en dat komt hard binnen als je met je beste bedoelingen mee zoekt.
Zolang mensen maar niet in groepen op pad gaan vinden wij extra ogen alleen maar fijn :ok:

Gisteren werd ik ook gebeld door WIOA, dat we Uma de dood in jagen als we zo doorgaan.
Ik mocht Manu niet op de plek neerzetten waar ze gezien is, en ik had geen idee want zíj had wel 40 jaar honden. Ik snap dat ze de beste bedoelingen heeft hoor en later draaide ze ook bij. Maar ik heb wel even uitgelegd wat ik van die woorden vond.

Wij jagen haar niet de dood in. Wij hebben snel gehandeld toen ze gezien werd en helaas liepen we haar mis.
Ze werd opgejaagd door verkeer en omstanders, we hebben iedereen die gebeld heeft gezegd vooral NIKS te doen. Gewoon enkel updates geven. Maar heel veel meer kun je op dat moment niet. Als ze door Scheveningen heen rent en er is kans dat we haar zelfs kunnen vangen wil je er naar toe. Ik heb de politie nog gebeld maar het bureau wist niet welke wagen achter haar aan reed. Dus ja, wat kun je dan nog doen :19:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Manu schreef:Jordy bedoelt het allemaal heel goed, hij brengt het alleen niet zo tactisch en dat komt hard binnen als je met je beste bedoelingen mee zoekt.
Zolang mensen maar niet in groepen op pad gaan vinden wij extra ogen alleen maar fijn :ok:

Gisteren werd ik ook gebeld door WIOA, dat we Uma de dood in jagen als we zo doorgaan.
Ik mocht Manu niet op de plek neerzetten waar ze gezien is, en ik had geen idee want zíj had wel 40 jaar honden. Ik snap dat ze de beste bedoelingen heeft hoor en later draaide ze ook bij. Maar ik heb wel even uitgelegd wat ik van die woorden vond.

Wij jagen haar niet de dood in. Wij hebben snel gehandeld toen ze gezien werd en helaas liepen we haar mis.
Ze werd opgejaagd door verkeer en omstanders, we hebben iedereen die gebeld heeft gezegd vooral NIKS te doen. Gewoon enkel updates geven. Maar heel veel meer kun je op dat moment niet. Als ze door Scheveningen heen rent en er is kans dat we haar zelfs kunnen vangen wil je er naar toe. Ik heb de politie nog gebeld maar het bureau wist niet welke wagen achter haar aan reed. Dus ja, wat kun je dan nog doen :19:
daar reageerde ik idd ook op ja, alsof die hele appgroep achter haar aan rent om haar de dood in te jagen. Erg tactloos. Ze bedoelen het vast idd goed maar het komt allemaal zo autoritair over. Met die uitroeptekens ook enzo. Maar goed, het is allemaal voor Uma, en voor haar wil iedereen het beste :)
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Manu schreef: Dus ja, wat kun je dan nog doen :19:
Niks!
Jullie doen het gewoon hartstikke goed! En ik heb alle vertrouwen erin dat het goed komt!
Manu

Ik denk dat Jordy de uitroeptekens erbij zet om aan te geven dat hij van WIOA is.
Hij denkt heel actief mee en probeert de juiste contacten erbij te zoeken. Ik ben heel blij met de hulp! Dat voorop hoor, echt fantastisch.
De app is er ook dankzij hem.

Ik vernam van meerdere dat zijn berichten verkeerd over kwamen. Maar hij belde ons nog op, ook Jonathan, om te zeggen dat hij echt het beste bedoelt en met alle macht wil voorkomen dat we daar met 10 man achter haar aan gingen hollen. Ik denk ook dat zij als organisatie met zoveel verschillende eigenaren en zoekteams te maken krijgen dat ze alles uit voorzorg noemen.

Maar, hij gaf ons ook een pluim, want ze staat vol in de media en alle aandacht :ok:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Nou meisje. Je hebt je minutes of fame nu wel gehad! Show is over, ga lekker naar huis, naar je warme trui en je warme mandje!

Ik heb bewondering voor jullie allemaal!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Manu schreef:... en met alle macht wil voorkomen dat we daar met 10 man achter haar aan gingen hollen...

En dat is een moeilijke taak, voor sommige mensen althans ;) Want het is oh zo verleidelijk als ze eenmaal dichtbij is. Dan komt het "ik pak haar wel even" gevoel bij de meeste mensen toch omhoog, want het zijn allemaal van die hondenkenners :oeps:

Hopelijk is ze snel weer thuis!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manu schreef:Ik denk dat Jordy de uitroeptekens erbij zet om aan te geven dat hij van WIOA is.
Hij denkt heel actief mee en probeert de juiste contacten erbij te zoeken. Ik ben heel blij met de hulp! Dat voorop hoor, echt fantastisch.

Ik vernam van meerdere dat zijn berichten verkeerd over kwamen. Maar hij belde ons nog op, ook Jonathan, om te zeggen dat hij echt het beste bedoelt en met alle macht wil voorkomen dat we daar met 10 man achter haar aan gingen hollen. Ik denk ook dat zij als organisatie met zoveel verschillende eigenaren en zoekteams te maken krijgen dat ze alles uit voorzorg noemen.

Maar, hij gaf ons ook een pluim, want ze staat vol in de media en alle aandacht :ok:
Het komt inderdaad nogal dwingend over en als een soort motie van wantrouwen naar de mensen die helpen. Die gaan natuurlijk echt niet in een grote groep achter Uma aan rennen, en zo brengt hij zijn berichtjes wel.
Het is natuurlijk heel fijn om hulp van iemand te hebben die veel ervaring heeft met dit soort vermissingen, maar jullie kennen Uma het beste. Ik zou dus bijvoorbeeld wel Manu laten helpen zoeken en lokken, juist omdat jij hun band kent en ook weet dat Uma niet bang voor honden is, terwijl ze wel voor mensen op de vlucht zal slaan.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Gebruik alle hulp die je krijgt en jou nuttig lijkt maar laat duidelijk weten dat het om jouw hond gaat en dat jij haar het beste kent. En vraag desnoods of die Jordy zijn berichten op een andere toon zou willen neerzetten omdat het op deze manier eerder tegenwerkt doordat mensen hun kont tegen de krib gooien.

Ik hoop dat ze snel weer thuis is :ok:
Laatst gewijzigd door Rebble op 20 mei 2015 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

DeDiana schreef:
Manu schreef:Ik denk dat Jordy de uitroeptekens erbij zet om aan te geven dat hij van WIOA is.

Het komt inderdaad nogal dwingend over en als een soort motie van wantrouwen naar de mensen die helpen. Die gaan natuurlijk echt niet in een grote groep achter Uma aan rennen, en zo brengt hij zijn berichtjes wel.
Het is natuurlijk heel fijn om hulp van iemand te hebben die veel ervaring heeft met dit soort vermissingen, maar jullie kennen Uma het beste. Ik zou dus bijvoorbeeld wel Manu laten helpen zoeken en lokken, juist omdat jij hun band kent en ook weet dat Uma niet bang voor honden is, terwijl ze wel voor mensen op de vlucht zal slaan.
:ok:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Eens met DeDiana; WIOA is echt een goede groep met veel hulp maar in de loop der tijd ook ervaringen gehad dat ze af en toe even te ver gaan met alle advied ed.

Jullie doen het helemaal top; ga af op wat jullie gevoel zegt.
Ik hoop dat ze snel weer thuis is.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Wat staan er toch stomme reacties onder die krant artikelen af en toe. :piew:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie