Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderator: moderatorteam
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag
Paar dagen niet op het forum geweest.. Met bijna 40 graden koorts in de zeikregen midden in de nacht rond lopen, zonder eten en 3 dagen geen slaap.. Daar raakte mijn lichaam gister zwaar van in protest.
Maar vannacht weer 6 uur geslapen, dus weer nieuwe energie. Geweldig dat iedereen mee denkt zeg!
Ik heb inmiddels weer her en der gebeld en dingen geregeld. Voor nu even afwachten of Uma zich vandaag weer laat zien. Maar nog een nacht zonder haar, gaan we allemaal niet trekken dus ik heb haar in mijn dromen toegesproken, dat het feestje nu wel klaar is.
Dus een nieuwe dag en weer positief! We gaan er weer voor vandaag. Nu voor al duimen!
Maar vannacht weer 6 uur geslapen, dus weer nieuwe energie. Geweldig dat iedereen mee denkt zeg!
Ik heb inmiddels weer her en der gebeld en dingen geregeld. Voor nu even afwachten of Uma zich vandaag weer laat zien. Maar nog een nacht zonder haar, gaan we allemaal niet trekken dus ik heb haar in mijn dromen toegesproken, dat het feestje nu wel klaar is.
Dus een nieuwe dag en weer positief! We gaan er weer voor vandaag. Nu voor al duimen!
-
Lemuria
Denk jij ook een beetje aan jezelf Sulluna? 6 uur op 3 dagen is natuurlijk helemaal waardeloos. Ik snap wel dat het door de zorgen komt, maar hoe meer je slaapt, hoe beter je energie, hoe meer je kunt nadenken.
De duimen draaien hier in ieder geval volop.
De duimen draaien hier in ieder geval volop.
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Helaas gaat vandaag niet lukken. Ik kan eventueel wel morgen ofzo. Als ik met iemand mee kan rijden? Maarja niemand woont in de buurt volgens mij.

-
kathy
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Manu, sterkte en wijsheid voor weer een zenuwslopende dag. Ik hoop dat deze dag voor alle betrokkenen en zeker ook voor Uma wat kalmte kan brengen en bovenal: veel duidelijke meldingen, zodat jullie een vervolg kunnen uitzetten. Waarbij jullie als baasjes en als naast betrokkenen uiteindelijk jullie eigen plan moeten trekken, gebruikmakend, denk ik, van adviezen van de mensen met ervaring. Vaak heel gedreven mensen, met ervaring, maar niet altijd even tactisch. Dat geeft niet, maar het maakt de emotionele draaikolk zo groot. Dus een stichtelijk woord voor eenieder: zo nu en dan even tot tien tellen om de stoom te laten ontsnappen en dan doorgaan.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Manu schreef:Jordy bedoelt het allemaal heel goed, hij brengt het alleen niet zo tactisch en dat komt hard binnen als je met je beste bedoelingen mee zoekt.
Zolang mensen maar niet in groepen op pad gaan vinden wij extra ogen alleen maar fijn
Gisteren werd ik ook gebeld door WIOA, dat we Uma de dood in jagen als we zo doorgaan.
Ik mocht Manu niet op de plek neerzetten waar ze gezien is, en ik had geen idee want zíj had wel 40 jaar honden. Ik snap dat ze de beste bedoelingen heeft hoor en later draaide ze ook bij. Maar ik heb wel even uitgelegd wat ik van die woorden vond.
Wij jagen haar niet de dood in. Wij hebben snel gehandeld toen ze gezien werd en helaas liepen we haar mis.
Ze werd opgejaagd door verkeer en omstanders, we hebben iedereen die gebeld heeft gezegd vooral NIKS te doen. Gewoon enkel updates geven. Maar heel veel meer kun je op dat moment niet. Als ze door Scheveningen heen rent en er is kans dat we haar zelfs kunnen vangen wil je er naar toe. Ik heb de politie nog gebeld maar het bureau wist niet welke wagen achter haar aan reed. Dus ja, wat kun je dan nog doen
Gut laat je niks wijs maken.
Niemand weet hier trouwens wat wijsheid is elk dier is weer anders. De politie auto vind ik niet slim maar daar kun jij niks aan doen. Jullie kennen haar het beste.
Ik hoop zo dat ze snel terecht is. Wat een stress zo.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Lucia
- Zeer actief
Al meldingen vandaag en concrete plannen weer?
Het duurt nu wel lang genoeg, poeh wat een spanning. Succes ook weer vandaag!
Het duurt nu wel lang genoeg, poeh wat een spanning. Succes ook weer vandaag!
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Hebben jullie nog zichtmeldingen ontvangen vandaag?
Ik duim heel hard mee, en kan het niet laten elke keer dit topic even te controleren.
Ik duim heel hard mee, en kan het niet laten elke keer dit topic even te controleren.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Wat ik me afvraag. Was het baasje bij Uma op het moment dat ze werd losgelaten door de oppas/vriendin? Want dan zou je denken dat ze inderdaad naar het punt van verdwijning zou teugkeren. Was er geen voor haar zeer bekende persoon bij haar, wat ik vermoed, dan ligt het natuurljk weer heel anders.
Ik heb trouwens van nabij gezien wat een goede dierencomminicator nog kan uitrichten door contact te houden met het dier en hem te bewegen terug te keren naar huis. Net als een helderziende die bepaalde verblijfplaatsen wist te duiden. Maar goed, daar moet je voor openstaan en er ook wel een beetje je weg in weten te vinden.
Ik heb trouwens van nabij gezien wat een goede dierencomminicator nog kan uitrichten door contact te houden met het dier en hem te bewegen terug te keren naar huis. Net als een helderziende die bepaalde verblijfplaatsen wist te duiden. Maar goed, daar moet je voor openstaan en er ook wel een beetje je weg in weten te vinden.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik heb daar ook hele goede ervaringen mee, mijn kat was kwijt en dierencomminicator wist precies in welk gebouw hij was opgesloten. Ik stond er nogal sceptisch tegen over omdat het helemaal uit de richting was waar de kat normaal nooit kwam. Dus ik verrast blij dat ze het goed had en dit wist via een foto die ik gestuurd had*Wolf* schreef:

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Nog niet
Ik leef en duim nog steeds mee
Ik leef en duim nog steeds mee
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik weet dat de gegevens van zo'n dierencommunicator via de app gegeven zijn, dus het zou goed kunnen dat daar al contact mee is opgenomen. Maar mocht je de naam en contactgegevens van zo iemand hebben dan kun je die altijd even via PB sturen aan Manu of eventueel Sulluna lijkt me.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb een mail gestuurd naar Dronexpert. Las dit bericht vandaag over een van hun drones: Drone spoort ree op
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik heb eerlijk gezegd erg slechte ervaringen met de mensen die zeggen met dieren te communiceren die weg zijn. Zo hebben in verschillende gevallen de mensen uren op de compleet verkeerde plek gezocht en valse hoop gekregen. Ik denk dat je het echt van de zichtmeldingen moet hebben. Zo'n drone zou ook ideaal zijn.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Er zijn er ook niet veel die echt goed zijn, dat is het probleem. En zijn ze dat wel, dan hebben ze het vaak zo druk dat ze niet à la minute beschikbaar zijn. Maar een echt goede, ervaren dierencomminicator kan wel degelijk contact zoeken met het verdwenen dier, het tot rust brengen en ermee 'communiceren'. Ik heb dit van zeer nabij ervaren.Valerie schreef:Ik heb eerlijk gezegd erg slechte ervaringen met de mensen die zeggen met dieren te communiceren die weg zijn. Zo hebben in verschillende gevallen de mensen uren op de compleet verkeerde plek gezocht en valse hoop gekregen. Ik denk dat je het echt van de zichtmeldingen moet hebben. Zo'n drone zou ook ideaal zijn.
Neemt niet weg dat het met enkel zichtmeldingen ook goed kan gaan, en ja, dat is wat directer en simpeler.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik proef een beetje radiostilte nu. Ik hoop dat het nu lukt haar in alle rust te pakken. Duimen draaien nog steeds 

-
Aniway
Zodra ik inlogde op het forum meteen in dit topic gekeken, maar nog geen Uma,....
Mijn duimen draaien dat ze snel weer thuis is.
-
ruudstofferboa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
ik hoop ook dat even geen bericht goed bericht betekend.....kan me ook wel voorstellen dat je nu met andere dingen bezig bent dan achter de computer zitten.........we duimen hier met 5 man sterk!!!!!
- annicka
- Zeer actief
Ook ik kijk hier mee en wat is Friesland dan ver weg...kom op, Uma, gauw naar huis.......
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Twee reacties van drone bedrijven. De een heeft het op fb geplaatst: Oproepje. De feiten kloppen niet helemaal (niet mijn hond natuurlijk), maar goed wie weet wat het oplevert.
En het bedrijf van de warmtecamera heeft het doorgestuurd naar degene die het demo model heeft.
En het bedrijf van de warmtecamera heeft het doorgestuurd naar degene die het demo model heeft.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dierencommunicators vind ik onzin. Spijt me. Dat lijkt mij geldklopperij. Als ze het nou gratis deden ala.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dus als het gratis is, is het geen onzinlaeken schreef:Dierencommunicators vind ik onzin. Spijt me. Dat lijkt mij geldklopperij. Als ze het nou gratis deden ala.
Godzijdank bestaan er genoeg ervaringen dat het geen onzin is en heb op deze manier mijn kat terug gevonden. Ze vertelde ook dat hij pijn had en dat klopte ook want zn pootje was gebroken.

-
ElPerroFantástico
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Onder gecontroleerde omstandigheden bakken communicators/mediums er niets van. Men kan de aandacht beter richten op zinvoller methoden.laeken schreef:Dierencommunicators vind ik onzin. Spijt me. Dat lijkt mij geldklopperij. Als ze het nou gratis deden ala.
Het miljoen van James Randi ligt er nog steeds.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik moet direct denken aan 'de rijdende rechter'. De aflevering waar er een JackRussel per ongeluk was gecastreerd, waar ze ook een dierencommunicator op los hebben gelaten om te achterhalen wat die hond er nou zelf van vond....
Ik heb er ook niets mee. Bovendien spreekt Uma Spaans.
Het zou echt fantastisch zijn als er een drone zou kunnen worden ingezet! Ik weet niet of hij ook kan vliegen met die straffe westenwind die daar aan de kust ongetwijfeld harder is, maar er komt wat rustiger weer aan zie ik.
Ik heb er ook niets mee. Bovendien spreekt Uma Spaans.
Het zou echt fantastisch zijn als er een drone zou kunnen worden ingezet! Ik weet niet of hij ook kan vliegen met die straffe westenwind die daar aan de kust ongetwijfeld harder is, maar er komt wat rustiger weer aan zie ik.

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ik hoop dat Uma zich wat makkelijker laat zien als er het wat minder druk is.
Wellicht durft ze dan eerder tevoorschijn te komen.
Moet er niet aan denken een hond dagen kwijt zijn, ik vond 3 kwartier al meer dan genoeg..
Wellicht durft ze dan eerder tevoorschijn te komen.
Moet er niet aan denken een hond dagen kwijt zijn, ik vond 3 kwartier al meer dan genoeg..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Coraline
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Aniway schreef:Zodra ik inlogde op het forum meteen in dit topic gekeken, maar nog geen Uma,....
Hier idem
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik hoop ook dat er een drone geregeld kan worden. Dat zou fantastisch zijn!
Duimen draaien nog steeds...
Duimen draaien nog steeds...
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Vreselijk zeg, arme Uma, arme Nikki en vriend... hoop dat ze heel snel weer terecht is