Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag

Ongelezen bericht door noekie »

En dat is weer de WIOA die ik ken. Het belangrijkste is bij sommige mensen die veer in hun kont dat hun het even voor mekaar gekregen hebben. De egotrippers van vermiste dieren zoeken.
Het is jullie hond en jullie zoektocht; hulp is super maar jullie beslissen
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

He verdorie, dat wil je er nog bij hebben ook, mensen die je aan de kant duwen om even een moment te hebben. Wedden dat ze dan ook vooraan in de media hadden staan gillen als ze Uma gevangen hadden? Weer een prachtig, ontroerend succesverhaal van WIOA, vooral te danken aan mevr.mr. Zus-en-Zo :roll: Mag het even niét?

Het fijne is dat ze in ieder geval geen honger lijkt te hebben. Als ze zoveel dagen geen eten zou hebben gehad, zou ze waarschijnlijk niet meer de fut hebben om over het strand te rennen ;) En überhaupt, ze leéft nog en wordt gezien! Ze is niet ergens in een gat gevallen of gewond! Nja, wat moet je anders in deze situatie dan naar lichtpuntjes zoeken?
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Oh ik zie net dat er bij de action drones worden verkocht met camera. Weet alleen niet of het voor heel Nederland betreft of alleen Gieten.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Elmo/maureen schreef:Oh ik zie net dat er bij de action drones worden verkocht met camera. Weet alleen niet of het voor heel Nederland betreft of alleen Gieten.
Ik zag het hier ook net in de folder!
Het staat ook op de site dus het zal landelijk zijn, € 34.95
Groetjes,
Wendy
Elmo/maureen
Zeer actief

maitestar schreef:
Elmo/maureen schreef:Oh ik zie net dat er bij de action drones worden verkocht met camera. Weet alleen niet of het voor heel Nederland betreft of alleen Gieten.
Ja klopt :ok:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

maitestar schreef:
Is inderdaad door heel NL zag het ook net staan moest er gelijk aan denken.

Indien het zaterdag nog nodig is(hoop het niet) zou ik met Maylo ook wel willen komen om te zien of ik Uma kan spotten. Mits het weer etc dit toelaat omdat ik vanaf Hoorn met de trein kom.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Wat een domme trut, hoe kan je nu rust nemen zonder Uma?

En geen zweverij, ik heb ook nog altijd het gevoel dat ze weer thuis komt. Succes met zoeken.
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Ik heb het bericht gedeeld op fb, kan voor de rest niet veel doen want woon in Belgie dus hoop dat wat Nederlandse vrienden het ook gaan delen.

Ik denk dat je vooral moet doen wat je zelf denkt dat goed is, je kent Uma beter dan welke organisatie dus.

Ik hoop dat ze snel terug thuis komt.
moon-C
Zeer actief

Ongelezen bericht door moon-C »

Het bericht op fb net gedeeld met een vriendin die familie in Katwijk heeft.
Ik hoop het zo dat ze snel weer thuis is!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hier ook gedeeld en ik zag dat een FB vriendin van mij die in Voorburg woont hem ook weer gedeeld heeft
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ach, laat je niet gek maken. Uma vertrouwd vreemde mensen niet en die krijgen haar dus ook niet te pakken. Ik denk dat de enige kans om haar te pakken is dat jij met je andere hond toevallig tegen haar aan loopt. Heee Uma....kom maar lieverd en dan zal Manu herkennend kwispelen en dan komt Uma zomaar naar je toe. Die zichtmeldingen zijn dus wel super handig.
Wat nu jammer is is dat veel mensen aan het roepen en lokken zijn waarschijnlijk. Ze gaat generaliseren. Ze wordt bang voor lokken. En dan zal jij harder moeten werken om haar zover te krijgen dat ze lokken niet als lokken ziet maar dat ze je herkent.

Ik zou dus lekker doorgaan, Manu zeker meenemen en dan liefst aan een longeerlijn van 30 meter. Stukken frikandel mee en dan gaan met die banaan. Je moet Manu de kans geven ver van je af naar Uma toe te gaan is mijn idee. Vandaar die longeerlijn. Als jij bij Manu loopt en ze is haar vertrouwen in mensen kwijt kan het zijn dat ze Manu niet herkent. Ze is bang.

Wat je ook kan proberen maar dat is een gekke gedachte misschien, is Manu laten huilen. Lukt dat? Kun je hem zover krijgen dat hij gaat janken? Uma zal hem herkennen en janken is in hondentaal het verzamelen van de roedel. Dan kun jij stukjes frikandel gooien voor Manu. Zover bij je vandaan als lukt. Uma zal dan heel misschien mee gaan eten. Dan kun jij praten met haar en Manu en ik verwacht dan dat het kwartje ineens valt en dat je haar zo kan aanlijnen.

Lastige is nu nl vooral dat ze in de vluchtmodus zit, daar succes mee heeft en dat ze dus niet open staat voor waar ze bang voor is. Mensen. Jij bent ook een mens al was ze eerder vol vertrouwen. Bas heeft zelfs momenten gehad in het begin dat ze heel even heel soms voor mij op de vlucht sloeg als ze ergens van schrok. Ze kwam niet naar mij in haar angst maar ze rende dus weg. Omdat ik uit reflex ging roepen en achter haar aan ging rennen rende ze dan een tiental meters weg.

Uma zal dus veel tijd nodig hebben bij een ontmoeting om jou te herkennen denk ik. Zolang jij Manu op haar af kan laten lopen, desnoods aan een waslijn van 50 meter, maak je veel kans omdat Manu het eerste kwartje kan laten vallen. Manu en jij zitten in 1 plek in haar hersenen. Waar Manu is ben jij. Dan zal jij het zijn die bij Manu is en dan gaat ze misschien ruiken of kijken of luisteren.

Denk als ze het door heeft je haar dus zo kan aanlijnen. Zeker als Manu naast haar blijft en zichzelf tam en vrolijk toont.

Ik denk dus wel dat je de meeste kans hebt om haar te vinden als je echt direct na een zichtmelding alleen of met je vriend en MET Manu itt wat ze adviseren daar kan zijn. Ik hoop zo dat je Manu kan laten huilen op de een of andere manier. Desnoods door zelf te gaan joelen als een wolf. Zo roep je de roedel en Uma is een oerhond. Die zal dat begrijpen. Misschien joelt ze wel terug en kan je haar zo vinden. Eva en Cleo joelden ook. Dapper nooit. Als ik weg ging ging Eva in de wolfmodus. De roedel moet weer samen. Cleo kon ik door haar huskybloed laten joelen.
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ik ga zo richting het strand en zal extra opletten. Uma moet gewoon thuis komen!
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Manu schreef: Intussen was Waar is onze Angel ons aan het sommeren om niet naar de zichtmeldingen toe te gaan.
En waren ze posten aan het regelen, maar zonder ons, want wij hadden onze rust nodig. Dat was totaal niet overlegd met mij. Sterker nog, ik had het afgeraden omdat ze niet op één vaste plek blijft en je ergens je energie in stopt waar je niets aan hebt. Ik heb dit gestopt omdat mijn gevoel me anders zegt en ik ken Uma, zij gaat niet naar voer in een kooi toe als ze die plek niet vertrouwt. En al helemaal niet als er dan óók nog eens mensen in de buurt zitten. Ze is niet achterlijk.
Vlak daarna werd ze dus inderdaad gesignaleerd op een heel andere plek.
Dit was 1 persoon van de organisatie trouwens, waar ik eerder ook al woorden mee had.

Ik mag toch zeker zelf beslissen wat we gaan doen, waar, wanneer en wie daarbij zijn.
Hulp is meer dan welkom maar dit was geen hulp meer. Deze mevrouw wil ons dan ook niet meer helpen. Ik heb gevraagd om een beetje vertrouwen in mij, maar ze wenste me succes, ik jaag mijn hond de dood in, en dat was het.
Serieus? Sommeren? Respect dat je je nog zo hebt kunnen inhouden. Ik zou geloof ik in alle staten geweest zijn. En dan ook nog zeggen dat je je hond de dood in jaagt? Het moet niet gekker worden. Die lui zou ik er niet meer bij hoeven met hun zogenaamde goede bedoelingen. Bah wat een nare rotopmerkingen.

Maar wat een vreselijke zenuwslopende toestand zo. Ik hoop echt dat je haar vandaag vind zodat ze voor het weekend weer lekker thuis is. Veel sterkte en succes! Je doet het juist super goed vind ik.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik zou ook niet teveel stressen. Ze is op een plaats waar ze relatief veilig is. Een podencodame is niet gek. Zeker een ex zwerver uit Spanje niet. Ze weet waar water is, ze leeft op een plaats die ze soort van herkennen kan en het is daar open en rustig. Ze kan dus wegrennen voor evt gevaren en dat kan een podenco als geen ander. Ze zal dus niet snel aangevallen worden, verhongeren of verdorsten.

Wat straks handig wordt is dat ze routine gaat ontwikkelen. Een straathond gaat routes lopen, slapen op een vaste plek en ze zal ook voedselplaatsen gaan leren ontdekken. En als de eigenaar van een strandtent elke avond zijn eten ergens gooit en dan Uma ziet kun je er gif op innemen dat ze na enkele dagen elke dag op dezelfde tijd daar staat. Dan is het tijd dat jij er met Manu ook bent. Alleen jullie. Dus sommige zichtmeldingen moet je alleen onderzoeken.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Yara schreef:
Manu schreef: Intussen was Waar is onze Angel ons aan het sommeren om niet naar de zichtmeldingen toe te gaan.
En waren ze posten aan het regelen, maar zonder ons, want wij hadden onze rust nodig. Dat was totaal niet overlegd met mij. Sterker nog, ik had het afgeraden omdat ze niet op één vaste plek blijft en je ergens je energie in stopt waar je niets aan hebt. Ik heb dit gestopt omdat mijn gevoel me anders zegt en ik ken Uma, zij gaat niet naar voer in een kooi toe als ze die plek niet vertrouwt. En al helemaal niet als er dan óók nog eens mensen in de buurt zitten. Ze is niet achterlijk.
Vlak daarna werd ze dus inderdaad gesignaleerd op een heel andere plek.
Dit was 1 persoon van de organisatie trouwens, waar ik eerder ook al woorden mee had.

Ik mag toch zeker zelf beslissen wat we gaan doen, waar, wanneer en wie daarbij zijn.
Hulp is meer dan welkom maar dit was geen hulp meer. Deze mevrouw wil ons dan ook niet meer helpen. Ik heb gevraagd om een beetje vertrouwen in mij, maar ze wenste me succes, ik jaag mijn hond de dood in, en dat was het.
Serieus? Sommeren? Respect dat je je nog zo hebt kunnen inhouden. Ik zou geloof ik in alle staten geweest zijn. En dan ook nog zeggen dat je je hond de dood in jaagt? Het moet niet gekker worden. Die lui zou ik er niet meer bij hoeven met hun zogenaamde goede bedoelingen. Bah wat een nare rotopmerkingen.
Maar wat een vreselijke zenuwslopende toestand zo. Ik hoop echt dat je haar vandaag vind zodat ze voor het weekend weer lekker thuis is. Veel sterkte en succes! Je doet het juist super goed vind ik.
Ik was al in alle staten en toen kwam dat er nog bovenop :gvd: Ik geloof dat ik knalrood werd van woede. Hoe durfde ze hè.

Laeken, ik denk er precies hetzelfde over als jij.
Routine ontdekken. En dat is afwachten. Hoe krom het ook is, het liefst sta je 24 uur p/d te zoeken maar ik geloof dat dat averechts werkt.
Manu kan huilen op commando gelukkig, dit hebben we ook al geprobeerd maar zoals het echte huilen doet hij nog niet. Ik dacht samen met Angelique eraan om haar honden er ook bij te hebben. Misschien dat ze daarop af komt, maar dan zit je wel met meer drukte, kabaal en onbekende honden.

Die heel lange lijn is wel een goede, ik heb 15 meter maar dat is natuurlijk hartstikke dichtbij.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Mocht je aanstaande dinsdag (wat ik niet hoop) nog hulp nodig hebben van huilende honden, dan kan ik met mijn roedel komen. Die kan ik als geen ander aan steken om vol te gaan huilen.

Ik ben nu onderweg naar frankrijk en ben maandag avond pas thuis maar ik blijf je topic volgen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Gaat Manu meejoelen als hij wolven op b.v. YouTube hoort? Als dat zo is kan je hem misschien stimuleren door dat vanaf je telefoon af te spelen.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Manu schreef: Ik was al in alle staten en toen kwam dat er nog bovenop :gvd: Ik geloof dat ik knalrood werd van woede. Hoe durfde ze hè.

Laeken, ik denk er precies hetzelfde over als jij.
Routine ontdekken. En dat is afwachten. Hoe krom het ook is, het liefst sta je 24 uur p/d te zoeken maar ik geloof dat dat averechts werkt.
Manu kan huilen op commando gelukkig, dit hebben we ook al geprobeerd maar zoals het echte huilen doet hij nog niet. Ik dacht samen met Angelique eraan om haar honden er ook bij te hebben. Misschien dat ze daarop af komt, maar dan zit je wel met meer drukte, kabaal en onbekende honden.

Die heel lange lijn is wel een goede, ik heb 15 meter maar dat is natuurlijk hartstikke dichtbij.
Neem een beetje stevige waslijn (of iets in die richting) wat gewoon erg lang is ipv een longeerlijn ofzo.
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Precies, denk dat 15 meter niet lang genoeg is. Je kan Manu natuurlijk ook makkelijk loslaten met een longeerlijn van 30 meter eraan. Die kan domweg niet weg dan. Desnoods maak je er een zwaar ding aan zodat hij zichzelf meteen vastloopt zodra hij hem wil smeren. Want ik geloof er heilig in dat Manu haar kan helpen zolang hij dat alleen kan doen zonder dat er mensen achter hem staan. Hij moet haar zien en op haar af kunnen rennen. Of het zinvol is een vreemde roedel te laten huilen is de vraag. Kan ook als bedreigend ervaren worden. Roedels huilen nl om hun gebied af te zetten of roedelgenoten te verzamelen voor de jacht of een territoriumconflict. Dus kans met alleen Manu is veel groter denk ik want een eenzame reu huilt anders dan een groep die bij elkaar hoort. Dat is dreigender. Weten doe ik dat niet maar die inschatting moet jij maken.

Jammer dat Manu ook weg rent. Of dat die kans er tenminste is. Zou hij perfect luisteren dan was het zo ontzettend handig geweest als je hem gewoon los kon laten daar waar Uma net gezien is. Ga maar naar Uma....

Maargoed, dat kan gewoon niet met een husky. Jammer maar helaas. :wink: Straks lopen er twee van je honden door de duinen :engel: :wink:

Succes! Ik duim met je mee. En concentreer je niet op negatief gedoe. Niet in deze topic, niet met medezoekers. Je hebt er niks aan en het vermoeid. Negeren en doen wat jij wil. Dit soort zaken lokken mensen uit om ermee aan de haal te gaan. Mensen gaan zelf iets doen met jouw probleem. Lekker belangrijk.

Jij kent haar, jij kan haar vangen. :ok:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Pardon ?? :80: Sommeren ?

Wie z'n hond is t nou , die van jou of van hen
Wie kent Uma beter zij of jij ?

Het is heel goed dat je dit ook openbaar maakt hoor , want ik had nog nooit gehoord of gelezen dat ze zo zijn

Al had ik van wat ik van hun zelf op de pagina steeds lees wel zoiets van volgens mij gaat er iets noet goed bij jullie
En dat is eigenlijk sinds dat de oprichtster ziek werd en later overleed

Het gaat niet meer om het vinden van de honden , het gaat erom wie die veer in z'n r**t kan steken

Ik vind het heel goed hoe jullie aan het zoeken zijn
Ik denk dat dat ook de beste manier is , laat Uma maar even. Dan komt ze vanzelf tevoorschijn

Jullie jagen haar de dood niet in , dat doen die lui van WIOA

Ik zag via de FB pagina t berichtje dat ze mogelijk op weg is naar huis ( zou goed kunnen hoor ) en er werden wat plaatsen genoemd waar ze dan doorheen zou kunnen komen

Toevallig ken ik wat mensen die daar wonen , heb ze meteen gezegd nogmaals extra op te letten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

laeken schreef:Precies, denk dat 15 meter niet lang genoeg is. Je kan Manu natuurlijk ook makkelijk loslaten met een longeerlijn van 30 meter eraan. Die kan domweg niet weg dan. Desnoods maak je er een zwaar ding aan zodat hij zichzelf meteen vastloopt zodra hij hem wil smeren. Want ik geloof er heilig in dat Manu haar kan helpen zolang hij dat alleen kan doen zonder dat er mensen achter hem staan. Hij moet haar zien en op haar af kunnen rennen. Of het zinvol is een vreemde roedel te laten huilen is de vraag. Kan ook als bedreigend ervaren worden. Roedels huilen nl om hun gebied af te zetten of roedelgenoten te verzamelen voor de jacht of een territoriumconflict. Dus kans met alleen Manu is veel groter denk ik want een eenzame reu huilt anders dan een groep die bij elkaar hoort. Dat is dreigender. Weten doe ik dat niet maar die inschatting moet jij maken.

Jammer dat Manu ook weg rent. Of dat die kans er tenminste is. Zou hij perfect luisteren dan was het zo ontzettend handig geweest als je hem gewoon los kon laten daar waar Uma net gezien is. Ga maar naar Uma....

Maargoed, dat kan gewoon niet met een husky. Jammer maar helaas. :wink: Straks lopen er twee van je honden door de duinen :engel: :wink:

Succes! Ik duim met je mee. En concentreer je niet op negatief gedoe. Niet in deze topic, niet met medezoekers. Je hebt er niks aan en het vermoeid. Negeren en doen wat jij wil. Dit soort zaken lokken mensen uit om ermee aan de haal te gaan. Mensen gaan zelf iets doen met jouw probleem. Lekker belangrijk.

Jij kent haar, jij kan haar vangen. :ok:
:E: :E: :E:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien helpt het ook om op de plek waar ze het laatst gezien is te blijven om een beetje met Manu te spelen. Even doen alsof alles normaal is (het lijkt me vreselijk lastig, dat wel :ugh: ) en vrolijke geluidjes maken, Manu ook wat geluid laten maken. Gewoon zoals thuis. Misschien komen die geluiden (en geuren) haar dan wel bekend voor als ze in de buurt is. Vertrouwde geluiden die haar op haar gemak stellen. Heeft denk ik alleen zin als de omgeving ook rustig is, dus vanavond. Anders zal er te veel geluid zijn dat haar doet twijfelen.

Maar jij kent Uma het beste, dus jij kan het beste inschatten wat werkt en wat niet. Ik duim gewoon nog even verder :ok:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Laeken, geweldig verwoord weer!

Ik blijf voor jullie duimen, Nikki en ik weet zeker dat Laeken gelijk heeft. Manu en jij zijn toch vertrouwd, dus ik hoop dat ze toenadering naar Manu zoekt zodra jullie elkaar tegen het lijf lopen!
Elmo/maureen
Zeer actief

Gaat Manu met andere honden meejoelen? Elmo kan op commando joelen, maar dat klinkt wel anders dan dat hij het mee doet of zelf begint.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Pfoeee , Laeken, helder en mooi verwoord. Ik geloof oprecht dat het kans heeft zoals jij het aangeeft.

Ik hoop het echt. Ik duim nog steeds, volg het volledig. Ik blijf duimen.

En Manu/Nikki, heel veel sterkte. Wat moet dit loeizwaar zijn.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Hoe gaat het met Manu?
Zoekt hij ook naar Uma?

Ik heb ook hoop op de gang van zaken zoals laeken het zegt. Daar heb ik ook wel vertrouwen in.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb helaas mogen ervaren hoe verrekte lastig een hond uit de 'overlevingsmode' gaat.

Mayke is een keer aangereden (geen verwondingen) door ongelukkige samenloop van omstandigheden, en was daarna ook niet meer te vangen. Als een idioot ging ze tekeer op een industrie terrein, alleen maar die neus achterna. Soms kwam ze bij mijn auto kijken, en schoot daarna direct weer weg. Ik ben met de auto verder het industriegebied in gereden (van de doorgaande weg af), en Mayke kwam mee, maar liet zich nog steeds niet pakken. Dat ging een uur zo door.

Normaal loopt ze gewoon betrouwbaar los, is niet bang voor mensen, is open en vrij en herstelt snel van indrukken. Maar op dat moment kon de hele wereld de kolere krijgen en stond ze op standje "neus achterna en rennen maar".
Ze had nergens oog voor dus gelukkig ook niet voor de ervaren hondenvangers van de dierenambulance, die was gebeld door iemand die haar op de weg had gezien. Met wat extra hulp hadden we haar binnen enkele minuten in en hoek.
Toen werd ze ineens 'wakker' en liep naar mij toe. Bijna verbaasd dat ik er ook nog was :80:

Het duurde wel een paar week voor het vertrouwen weer terug was, maar het is niet meer voorgekomen. Ik heb wel een andere kant van mijn hond leren kennen. Dat instinct zit minder diep onder het oppervlak dan ik vermoedde.

Eerlijk gezegd, met deze (heel kleine, ik weet t) ervaring, heb ik weinig hoop dat Uma zelf terug komt, maar gevangen moet worden.
Ik hoop van harte dat ik het mis heb, maar wetende hoe Mayke erbij liep, denk ik niet dat een Podenco met zo'n kort verleden in Nederland zelf uit die 'survival mode' komt.
Laatst gewijzigd door Paisley op 21 mei 2015 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

hebben de duinwaterleiding ook ingeseind? zij zijn de beheerders van het stuk duin tussen scheveningen en wassenaar.
doe vooral wat je gevoel je ingeeft en laat de rest door de str*nt zakken.. jij kent je hond en een ander niet.
ellen
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik volg Laeken zijn advies op, maar dan niet persé om haar te vinden maar ook om samen even rust te hebben en samen wat te genieten.
Manu heeft een flinke klap gehad van onze stress en is redelijk van slag geweest. Op straat doet hij anders tegen de honden die hij tegen komt.
Hij zit nu vooral bij mijn moeder en zusje, die Uma ook verschrikkelijk missen en van slag zijn, omdat elke keer als ik naar hem kijk ik me besef dat ik er nog eentje mis :jank:
Mijn frustratie, wanhoop, zwakte, vermoeidheid, stress en emotionele brakheid slaan over op hem en ik ben hem alleen maar tot last. Hij reageert er op en ik raak nog meer gefrustreerd.

Ik mis niet alleen mijn meisje maar ook mijn ijsbeer :(

Vanavond hebben we Manu-tijd. Ik neem 2 speeltjes mee en heel veel kaas.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Wat ben je in een nachtmerrie beland Nikki, vind het knap wat je allemaal al gedaan hebt en ik hoop dat je de moed blijft vinden om het vol te houden. Laeken zegt het mooi. Je hebt een intelligente hond, ze kan eten, drinken en een schuilplaats vinden. Ik denk dat Uma hier sterker in is dan de gemiddelde andere hond. Mijn hondje zou denk ik apathisch reageren en het minder goed redden. Ik hoop dat je meisje snel weer veilig bij je is!!! Als ik kon toveren....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”