Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag
Ik hoop dat ze het laatste stukje naar huis ook weet te vinden, en ik hoop dat ze dat vanavond nog doet, en niet nog een nacht in de duinen bivakkeert. Hoe later op de avond, hoe minder verkeer, hoe rustiger op straat. Kom op Uma, je kan het.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Manu
Dat vooral, en als je geen duidelijke locatie hebt van een hond waarvan bekend is dat ze in beweging blijft heeft het niet veel zin.** Angela ** schreef:Daarbij is het speuren op los zand erg moeilijk voor honden
Geur blijft daar moeilijk hangen is mij ooit verteld
Bovendien is duin is ook zwaar terrein. Speurhonden kun je inzetten om haar te lokaliseren maar het heeft geen nut te lokaliseren als ze zich blijft voortbewegen. Daarom moeten we meldingen hebben die aangeven dat ze 2 dagen achter elkaar op dezelfde plek verblijft en dan pas kunnen we speurhonden inzetten.
Anders is het verspilde moeite.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
gaat t een beetje Nikki? hoop dat je wel je rust kan pakken, met Manu 
-
Manu
Ik heb heel veel te danken aan Agnes, Jonathan, mijn moeder en zusje. Mijn baas leeft niet zo mee, ik kom net terug van 2 weken vakantie en ik kan niet gemist worden op mijn werk. Ik heb die baan nu nog echt nodig, Uma heeft er ook niks aan als ik haar voer niet kan betalen. En dankzij die baan kan ik middelen inzetten die ik nodig heb nu. Er zullen vast mensen zijn die dat niet begrijpen, ik moet gewoon daar even op mijn tenen lopen. Ik kan niet zomaar weg zijn.
Daarom maak ik ook veel avond- en nachturen voor Uma. We doen ons best met de middelen die we hebben. Laten we hopen dat ze dan ook thuis komt dit weekend.
Ik ben erg kritisch voor mezelf en toch weet ik zeker dat we alles doen wat we kunnen.
Toch, dankzij alle hulp en met name van bovengenoemde staan we nog overeind en hebben we de kracht om hoop te blijven houden en Uma naar huis te halen. Ik wil zo graag iets terug doen voor iedereen die helpt en steunt, ik weet niet hoe, het kan nooit genoeg zijn.
Alleen al de lieve woorden doen zo ontzettend veel.
Ik heb me ook voorgenomen me voor elke vermiste hond in te gaan zetten vanaf nu. Het is echt vreselijk. En als er op zo'n moment mensen naast je staan, zelfs onbekenden, helpt dat zoveel meer dan ik ooit gedacht had.
Daarom maak ik ook veel avond- en nachturen voor Uma. We doen ons best met de middelen die we hebben. Laten we hopen dat ze dan ook thuis komt dit weekend.
Ik ben erg kritisch voor mezelf en toch weet ik zeker dat we alles doen wat we kunnen.
Toch, dankzij alle hulp en met name van bovengenoemde staan we nog overeind en hebben we de kracht om hoop te blijven houden en Uma naar huis te halen. Ik wil zo graag iets terug doen voor iedereen die helpt en steunt, ik weet niet hoe, het kan nooit genoeg zijn.
Ik heb me ook voorgenomen me voor elke vermiste hond in te gaan zetten vanaf nu. Het is echt vreselijk. En als er op zo'n moment mensen naast je staan, zelfs onbekenden, helpt dat zoveel meer dan ik ooit gedacht had.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
heel fijn dat zij er zo voor je zijn. en ik kan me voorstellen dat het zonder deze kleine groep betrokken mensen echt heel lastig zou zijn. daarnaast natuurlijk super lief van iedereen die echt zo met je meeleeft
en maak je niet te druk om wat andere mensen denken he. een baan is redelijk essentieel, hoewel het werk nu misschien niet het belangrijkste in je leven is kan je die keuze voor langere termijn gewoon niet maken. je doet wat je kan, en wat je kan is al heel veel! echt super wat je doet
Uma komt echt wel bij jullie terug, al duurt het ff
en maak je niet te druk om wat andere mensen denken he. een baan is redelijk essentieel, hoewel het werk nu misschien niet het belangrijkste in je leven is kan je die keuze voor langere termijn gewoon niet maken. je doet wat je kan, en wat je kan is al heel veel! echt super wat je doet
Uma komt echt wel bij jullie terug, al duurt het ff
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Joh, niet alle bazen willen je zomaar missen, ontzettend balen maar geen uitzondering hoor. Fijn dat je zelf ook inziet dat je je niet schuldig hoeft te voelen over het feit dat je doorwerkt. Volgens mij is dit topic het bewijs dat je alles doet dat in je macht ligt voor Uma. En wat fijn dat Agnes en Jonathan ook zo hard mee werken.
Hopelijk hebben jullie na het weekend jullie gewone leven weer terug. Aan de duimen van het HF en jullie inzet zal het niet liggen. Wie weet legt ze de laatste acht kilometer naar huis snel af!
Hou je taai en heel veel succes.
Hopelijk hebben jullie na het weekend jullie gewone leven weer terug. Aan de duimen van het HF en jullie inzet zal het niet liggen. Wie weet legt ze de laatste acht kilometer naar huis snel af!
Hou je taai en heel veel succes.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Meid je doet het zo fantastisch en je hoeft je nergens voor te verontschuldigen hoor.
Ik hoop dat dit gewoon snel voorbij is want ik gun dit niemand.
Ik denk dat niemand hier echt bij stil staat hoe dat is of dat dit kan gebeuren.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je graag iets wil betekenen in de toekomst voor andere mensen die het zelfde doormaken.
Maar voor nu ben jij even belangrijk je hebt je handen al vol genoeg op dit moment.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 22 mei 2015 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- Aantal honden: 3
Je doet het super! 
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Je doet het goed
ik duim door en hoop dat het lukt dat Uma van het weekend weer thuis is 
-
blondie
- Zeer actief
Ach Nikki
, is ze nog gezien na de melding van Katwijk? Ik hoop toch zo dat ze zo direct voor je deur staat.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je werk niet effe opzij kan schuiven. Mensen die denken dat dat wel kan hebben de realiteit een beetje uit het oog verloren. Laat maar lullen. Jullie doen het super, houden jullie hoofd erbij en maken de goeie keuzes, zelfs in deze afgrijselijke stress-situatie. Ik vind jullie echt keisterk.Manu schreef:Ik heb heel veel te danken aan Agnes, Jonathan, mijn moeder en zusje. Mijn baas leeft niet zo mee, ik kom net terug van 2 weken vakantie en ik kan niet gemist worden op mijn werk. Ik heb die baan nu nog echt nodig, Uma heeft er ook niks aan als ik haar voer niet kan betalen. En dankzij die baan kan ik middelen inzetten die ik nodig heb nu. Er zullen vast mensen zijn die dat niet begrijpen, ik moet gewoon daar even op mijn tenen lopen. Ik kan niet zomaar weg zijn.
Mooi idee om je in te gaan zetten voor andere vermiste honden. En misschien niet in je eentje, maar georganiseerd met andere mensen hier. Als de rust is weergekeerd is dat interessant om eens over te denken en met anderen over te praten.
En op dit moment blijft het hopen dat je meisje thuis komt. Sterkte, hou je taai!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- annicka
- Zeer actief
Dat vind ik ook, je doet het super in deze stress toestand, je redenatie is echt goed en ik heb volle bewondering hoe jij en je familie dit aanpakken....Hanneke2 schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat je je werk niet effe opzij kan schuiven. Mensen die denken dat dat wel kan hebben de realiteit een beetje uit het oog verloren. Laat maar lullen. Jullie doen het super, houden jullie hoofd erbij en maken de goeie keuzes, zelfs in deze afgrijselijke stress-situatie. Ik vind jullie echt keisterk.Manu schreef:Ik heb heel veel te danken aan Agnes, Jonathan, mijn moeder en zusje. Mijn baas leeft niet zo mee, ik kom net terug van 2 weken vakantie en ik kan niet gemist worden op mijn werk. Ik heb die baan nu nog echt nodig, Uma heeft er ook niks aan als ik haar voer niet kan betalen. En dankzij die baan kan ik middelen inzetten die ik nodig heb nu. Er zullen vast mensen zijn die dat niet begrijpen, ik moet gewoon daar even op mijn tenen lopen. Ik kan niet zomaar weg zijn.
Mooi idee om je in te gaan zetten voor andere vermiste honden. En misschien niet in je eentje, maar georganiseerd met andere mensen hier. Als de rust is weergekeerd is dat interessant om eens over te denken en met anderen over te praten.
En op dit moment blijft het hopen dat je meisje thuis komt. Sterkte, hou je taai!
klasse, en een dikke knuffel !!!
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Hi meis, ben je al zenuwachtig in de tuin aan het kijken?
Digitale knuffel vanaf hier!
Digitale knuffel vanaf hier!
- Tineke
- Zeer actief
Hoop steeds op een andere titel te zien
Hou je haaks Nikki , ze komt vast en zeker thuis want ze is al op weg

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Nou dit inderdaad. Merk ook dat ik de laatste dagen het topic wel erg vaak open om ff te checken.Tineke schreef:Hoop steeds op een andere titel te zien![]()
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Het eerste wat ik vanmorgen deed, was dit topic lezen.Evertje schreef:Nou dit inderdaad. Merk ook dat ik de laatste dagen het topic wel erg vaak open om ff te checken.Tineke schreef:Hoop steeds op een andere titel te zien![]()

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ook. En omdat het topic niet van Manu is (en zij de titel dus niet zelf kan veranderen) hoop ik dan in het topic het berichtje te lezen dat ze weer veilig thuis is. Pfff, echt zo spannend, ze is zo dichtbij en dan toch nog zo ver weg. Dit moet zo zenuwslopend zijn.Tineke schreef:Hoop steeds op een andere titel te zien![]()
Nikki, ik duim toch zo dat ze er al is of heel snel bij je zal zijn. En dat ze toch in ieder geval bij Katwijk blijft, dicht bij huis.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het kaarsje voor Uma gaat nu weer aan, de duimen draaien weer als een gek en als mijn gedachten haar konden sturen, stond ze nu op de stoep bij je.
In mijn hoofd zit al een paar dagen de mantra: Uma ga naar huis.
Maar helaas zal zij het zelf moeten doen of jij/jullie moeten haar vinden. Uma, kom op, laat je zien.
Hopelijk krijg je snel een melding waar ze is. Sterkte vandaag en heeeeeel veeeeeel succes.

In mijn hoofd zit al een paar dagen de mantra: Uma ga naar huis.
Maar helaas zal zij het zelf moeten doen of jij/jullie moeten haar vinden. Uma, kom op, laat je zien.
Hopelijk krijg je snel een melding waar ze is. Sterkte vandaag en heeeeeel veeeeeel succes.
- Maltezers
- Zeer actief
Weet je Nikki probeer je minder aan te trekken van wat je denkt dat andere wel of niet van jou van jullie zullen vinden. Je kan het nooit goed doen bij iedereen en dat zou je niet eens moeten willen. Een ding is zeker jullie doen wat jullie mogelijkheden zit en wie is dan de rest om een oordeel te hebben over wat eigenlijk zou. Ik heb zo de indruk dat verreweg de meeste mensen hier in ieder geval heel goed kunnen inschatten dat jullie alles uit de kast trekken om Uma weer huis te krijgen en persoonlijk heb ik ongelooflijk veel respect voor de manier waarop jij , jullie overeind blijven in deze hele nare toestand. Trek je niets aan van negativiteit en pak van de tips op dat waar jullie denken iets mee te kunnen. Je moet maar zo denken de beste stuurlui staan nou eenmaal altijd aan wal. Ik hoop echt dat Uma straks lekker thuis bij jullie verwend kan worden het heeft nu lang genoeg geduurd.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Van dattumMaltezers schreef:Weet je Nikki probeer je minder aan te trekken van wat je denkt dat andere wel of niet van jou van jullie zullen vinden. Je kan het nooit goed doen bij iedereen en dat zou je niet eens moeten willen. Een ding is zeker jullie doen wat jullie mogelijkheden zit en wie is dan de rest om een oordeel te hebben over wat eigenlijk zou. Ik heb zo de indruk dat verreweg de meeste mensen hier in ieder geval heel goed kunnen inschatten dat jullie alles uit de kast trekken om Uma weer huis te krijgen en persoonlijk heb ik ongelooflijk veel respect voor de manier waarop jij , jullie overeind blijven in deze hele nare toestand. Trek je niets aan van negativiteit en pak van de tips op dat waar jullie denken iets mee te kunnen. Je moet maar zo denken de beste stuurlui staan nou eenmaal altijd aan wal. Ik hoop echt dat Uma straks lekker thuis bij jullie verwend kan worden het heeft nu lang genoeg geduurd.
Uma, ga maar snel naar huis, in de regen lopen dat is niks, dus een goede reden om vandaag huiswaarts te keren en
je bazinnetje ongelooflijk gelukkig te maken... doe dat maar oke?!
- Tineke
- Zeer actief
Amen.Maltezers schreef:Weet je Nikki probeer je minder aan te trekken van wat je denkt dat andere wel of niet van jou van jullie zullen vinden. Je kan het nooit goed doen bij iedereen en dat zou je niet eens moeten willen. Een ding is zeker jullie doen wat jullie mogelijkheden zit en wie is dan de rest om een oordeel te hebben over wat eigenlijk zou. Ik heb zo de indruk dat verreweg de meeste mensen hier in ieder geval heel goed kunnen inschatten dat jullie alles uit de kast trekken om Uma weer huis te krijgen en persoonlijk heb ik ongelooflijk veel respect voor de manier waarop jij , jullie overeind blijven in deze hele nare toestand. Trek je niets aan van negativiteit en pak van de tips op dat waar jullie denken iets mee te kunnen. Je moet maar zo denken de beste stuurlui staan nou eenmaal altijd aan wal. Ik hoop echt dat Uma straks lekker thuis bij jullie verwend kan worden het heeft nu lang genoeg geduurd.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Maltezers schreef:Weet je Nikki probeer je minder aan te trekken van wat je denkt dat andere wel of niet van jou van jullie zullen vinden. Je kan het nooit goed doen bij iedereen en dat zou je niet eens moeten willen. Een ding is zeker jullie doen wat jullie mogelijkheden zit en wie is dan de rest om een oordeel te hebben over wat eigenlijk zou. Ik heb zo de indruk dat verreweg de meeste mensen hier in ieder geval heel goed kunnen inschatten dat jullie alles uit de kast trekken om Uma weer huis te krijgen en persoonlijk heb ik ongelooflijk veel respect voor de manier waarop jij , jullie overeind blijven in deze hele nare toestand. Trek je niets aan van negativiteit en pak van de tips op dat waar jullie denken iets mee te kunnen. Je moet maar zo denken de beste stuurlui staan nou eenmaal altijd aan wal. Ik hoop echt dat Uma straks lekker thuis bij jullie verwend kan worden het heeft nu lang genoeg geduurd.

-
Aniway
Jullie doen het super, Nikki
Ik hoop dat Uma snel weer terug is bij jullie.
Ik hoop dat Uma snel weer terug is bij jullie.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Tara schreef:Verdomme nou, ik had zo gehoopt te kunnen lezen dat ze weer thuis was.
Houd moed hoor Nikki, zolang ze in beweging is gaat het naar omstandigheden goed met Uma.
Duimen draaien hier in elk geval onverminderd verder.
-
nomo
- Zeer actief
Kom op Uma, ben je al thuis? Hoop zo dat ze straks met een onschuldig snoetje weer voor je neus staat. Zich afvragend waarom iedereen zo druk doet. Ze is er toch gewoon?! Ze was toch gewoon alleen maar even aan het wandelen?! Ze was heus de weg niet kwijt hoor! Waarom maakt iedereen zich toch zo druk?!
Kom op meisje, je bent er bijna! Vannacht weer lekker thuis op bed slapen.
Dat mensen niet begrijpen dat je gewoon moet werken... tja, laat maar lullen. Mijn baas zou het ook niet waarderen als ik weg zou blijven. En zonder baan kun je ook niet. Je doet alles wat in je macht ligt!
Kom op meisje, je bent er bijna! Vannacht weer lekker thuis op bed slapen.
Dat mensen niet begrijpen dat je gewoon moet werken... tja, laat maar lullen. Mijn baas zou het ook niet waarderen als ik weg zou blijven. En zonder baan kun je ook niet. Je doet alles wat in je macht ligt!
-
Manu
Bedankt voor jullie vertrouwen en alle duimen en lieve woorden 
De deur stond open vannacht en haar bakken waren gevuld maar helaas geen Uma.
Er kwam vanochtend vroeg een melding dat ze in de Loosduinen gezien zou zijn. Dat is weer 25 km de andere kant op. Ik weet niet of het Uma is. Het wijkt zo af van het patroon.
De deur stond open vannacht en haar bakken waren gevuld maar helaas geen Uma.
Er kwam vanochtend vroeg een melding dat ze in de Loosduinen gezien zou zijn. Dat is weer 25 km de andere kant op. Ik weet niet of het Uma is. Het wijkt zo af van het patroon.
-
Manu
Kan. Beschrijving was: magere hond, bruin/wit met rood dingetje om. Of het een tuig was kon ze niet zeggen.
Ik hoop zo dat het niet Uma was.
Dan zou ze ineens noordelijk zijn gegaan, een grote afstand in 1 dag en meer landinwaarts terwijl ze tot nu toe kleine stukken loopt per dag en continue langs de zee noordelijk blijft lopen.
Ik hoop zo dat het niet Uma was.
Dan zou ze ineens noordelijk zijn gegaan, een grote afstand in 1 dag en meer landinwaarts terwijl ze tot nu toe kleine stukken loopt per dag en continue langs de zee noordelijk blijft lopen.
-
Manu
Vandaag dag 7
Ze moet terug komen nu, het heeft al veel te lang geduurd.
Ze moet terug komen nu, het heeft al veel te lang geduurd.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Heel veel sterkte, hopelijk hebben jullie haar snel weer thuis. Ik kijk verschillende keren per dag of ze er al is maar helaas.... Ik heb respect voor de manier waarop jullie het aanpakken 
Groetjes, Marjan